2346
Sök

Streckkodens nya 200SX S13 projekt - Jakten mot 600hk.

2 655 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
Idag så har jag gått en rond med motorutrymmet, spolade av och gned lite inför helgen. Det är snyggt med svart under huven, dock så ska det vara rent och snyggt också.. smile

Gned lite på insidan med, nu återstår bara en dammsugning, montering av baksäte och hatthylla.
Sen så är insidan redo.

Poleringen blev uppskjuten till onsdag, så då lär det komma lite bilder på en glänsande bil.
Imorgon ska jag ta mej förbi en firma och kollla på kontaktstycke, har föhoppningsvis fått tag på ett kontaktstycke till Haltech sprutet.
Kommer köra med en snabbkoppling vid torpeden, för att underlätta vid motorlyft.

1 072 Inlägg
27 oktober 2008
Ahh! Orginal är snyggast, blev riktigt stilig med den läppen och kolfiberhuven.

2 655 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
sik: Japp, det är riktigt fina linjer original. Mina bilar ska vara cleana. Läppen gör mycket, tyvärr så är den lite för låg för att man ska våga köra med bilen. Måste lacka om läppen i vinter.
Ska jaga kolfiber lock till grodögonen under vintern, då blir det mumma... smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
28 oktober 2008
Ska du fortfarnade sälja den röde till våren?

terazzi
28 oktober 2008
den e så najs big_smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
aha strecket hoppas nu denna plast klump inte testar ditt tålamod lika mycket som den andra, men den va riktigt fin smile kanske dock ej behöver så satans låg front läpp om de ska gå köra på vanlig gata/väg med den? smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Jlmmy
28 oktober 2008
Älskar den smile
Gillar lyserna du gjort där fram!

Mvh

2 655 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
MixiL: Jo den röda kommer att säljas till våren, sugen på att köpa tillbaka henne?? smile

terazzi: Tackar och bättre kommer det att bli..

The_Mechanic: Jo det hoppas jag med, som det ser ut nu så är verkmästarn på verkstan på god väg att köra sönder bilen... När den röda skruvas ihop så kommer laddet ligga på runt 0,9 bara för att ligga på den säkra sidan. Nej under vintern så kommer bilen att höjas en bit, byter nog coilovers mellan den röda och den silvriga i vinter. Det lilla jag hann med att testa fjärren så gillade jag det.

Jlmmy: Tackar, alltid kul att höra.. smile Nu är det inte jag som ska ta cred för lysena, det är "Dropkick" som är pappa till dem.

Idag så har honan till kontaktstycket inhandlats, börjar riva brädan och lite annat under nästa vecka.
Imorgon är det stora polerdagen, har lurat jobbarkompisen att stanna kvar efter jobbet och hjälpa till.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
Streckkoden skrev:
The_Mechanic: Jo det hoppas jag med, som det ser ut nu så är verkmästarn på verkstan på god väg att köra sönder bilen... När den röda skruvas ihop så kommer laddet ligga på runt 0,9 bara för att ligga på den säkra sidan. Nej under vintern så kommer bilen att höjas en bit, byter nog coilovers mellan den röda och den silvriga i vinter. Det lilla jag hann med att testa fjärren så gillade jag det.

ah okejokej, fränt me fjärr till coiloversen tongue vad sysslar han med när han håller på köra sönder kärran?, ge han ett allvarligt snack big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

2 655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
The_Mechanic: Jo det är riktigt bra, slippa kliva ur och skruva och förhoppningsvis få till en bättre setup.. Jo d¨det har blivit lite snack med honom nu.. smile

Skulle köra runt bilen imorse, bilen stod ute över natten. Slutade med att jag släckte NGK stiften (oväntat??) och körde slut på batteriet innan bilen hostade igång. Allt vad kallstartsventil är bortplockat.. Det är ju en sommarbil ju.. smile

Ikväll ska det poleras utav bara den.

258 Inlägg
29 oktober 2008
Den e så fet smile Har du för mycket fritid kan du ju ta bussen ner o pilla på min wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

2 655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
minievo: Håller med till fullo.. smile Fetare kommer den förhoppningsvis att bli till våren.. Njae fritiden ligger jag efter med, blir nog gränspuck på att jag hinner med allt inför helgen.
Är inget större "fan" av att åka buss, kanske får ta det så fort kortet kommer tillbaka.

Verkar som jag blir av med kortet i 2 månader, fick inte tag på rätt handläggare idag, imorgon däremot ska han jagas med blåslampan.. smile

2 655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Nu så är halva bilen klar med polishen, när den andra sidan är klar så blir det en vända med Carnuba vax. Vaxningen är roligast, speciellt mot slutet.. smile

Blev ingen lyft ledig idag så jag får käcka ryggen för att komma åt längst ner på bilen. Tur att man är själv på verkstan för det blir lite udda ställningar mellan varven..

Har tagit halvtidspaus här på garaget, med en redbull och japp.

Fick äntligen brevet från Länsstyrelsen, jag får fortsätta åka buss en månad till. Den 10e december är vägarna osäkra igen.. smile

kevlar_soul
29 oktober 2008
Ses vi där då tongue

2 655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
kevlar_soul: Japp det gör vi.... Trailer är bokad, chaufför fixad. Trevlig bil du har införskaffat btw.. smile

7 Inlägg
29 oktober 2008
ser bra ut:)

2 655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
toppep: Tackar..

Snart är det dags att börja gnida på vaxet, de ska få "ligga på" någon minut innan det börjas gnuggas frenetiskt.. smile

Slutar nog med en sjukskrivning pga av putsarm.. smile
Bilder kommer under helgen på allt som är gjort, med en riktig kamera.

1 741 Inlägg
29 oktober 2008
Herre jävvlar! denna tråden har jag missat... och inget säger du heller!
Verkar som du har rätt tankar om denna bilen iaf.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
tecman: Jag får be om ursäkt då.. smile Tror mer på att vi tänker snarlikt..

Imorgon kväll så ska framspoilern monteras lite snabbt, underbettet ska fixas till lite snabbt, baksätet ska i och bilen dammsugas.

Som tur är så jobbar jag bara halvdag på fredag, så då hinner jag med ev. sista justeringar innan avförd.
Lite nervös över om bilen kommer på trailern eller inte.
En sak är säker, bilen ska inte gå på bärgare...
Får grabbarna på firman reda på det kommer de reta mej till sommaren 2010..

2 655 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Oflyten fortsätter även med denna 200a...

Har haft fronten förvarad i vårt pallställ nere på lagret, han som sköter om lagret kom tillbaka från semester i måndags. Givetvis skulle han på och flytta på fronten.
Ikväll så skulle vi montera på fronten för att göra några justeringar, när fronten skulle lyftas ner så upptäcker jag flertalet repor.. Som inte var där när jag skruvade den fronten...... sad

Lagom kul att komma till en utställning med repig front, lyckades få bort någon repa hjälpligt med polermaskinen ikväll..

Nu är jag lagom sur och trött, nästan som en kärring.
Ska gå en rond med kudden och förhoppningsvis så känns det lite bättre imorgon.

Sök