Nu är det slut med baksätes passagerare! jag och Johan gjorde ett litet ryck igår kväll/natt men buren. bara stagen för "A-stolpen" och dörr strävan kvar samt helsvetsning. http://i241.photobucket.com/albums/ff63 … C00737.jpg
Hang in there! Björn.
Bygger ä fränt det har jag sagt tidigare, men huvudbågens lutning - framåt ?
Det har jag aldrig någonsin sett på en en bur i nån bil...
Tvärstaget till huvudbågen skall sitta längst ner vid golvet & även så får man svetsa detta mot "kardantunneln" - jag monterade även en "fästplatta" mellan kardantunneln & röret på min bur - Se min tråd om du vill se hur det skall se ut.
Nu är det slut med baksätes passagerare! jag och Johan gjorde ett litet ryck igår kväll/natt men buren. bara stagen för "A-stolpen" och dörr strävan kvar samt helsvetsning. http://i241.photobucket.com/albums/ff63 … C00737.jpg
Hang in there! Björn.
Bygger ä fränt det har jag sagt tidigare, men huvudbågens lutning - framåt ?
Det har jag aldrig någonsin sett på en en bur i nån bil...
Tvärstaget till huvudbågen skall sitta längst ner vid golvet & även så får man svetsa detta mot "kardantunneln" - jag monterade även en "fästplatta" mellan kardantunneln & röret på min bur - Se min tråd om du vill se hur det skall se ut.
Man lurar sig på "B"-stolpen, den lutar bakåt så för att få huvudbågen rak så måste det se ut så.
mitt staget går att sätta ca 25cm längre ner men vi sak titta på detta, dock går det inte att fästa i kardantunneln. då denna är väldigt låg.
har tittat lite mera på dina bilder & jag hade utan tvekan satt tvärstaget i huvudbågen ändå ner till kardantunneln, då du även får en extra fästpunkt där. se gärna min projekttråd för bilder på detta
Där satt den! nu är alla rören dit punktade, :p blev lite mer självklart varför bågen ser ut som den gör när man såg det i verkligheten. Det blir som en ram runt de 2 fram
Har inte vart nere i garaget på en vecka pga sjukdom men nu när är frisk så ska jag ner i morgon och börja göra klart motorn för isättning. GLT kammarna ska i ,stora insuget ska dit, smälla dit den korta multiremmen för AC vill jag inte ha. turbon ska dit och elhärvan.