kourosh skrev:
hahahahaha nej nej nej, vänta lite innan alla börjar snacka om hk och avgassystem, nej du tror att bilen går slöare utan instatsen, asså en som bänkar bilar vet vad jag pratar om, ni andra som snackar om flöde o allt shit så sstämmer det inte på sånna bilar som vi alla här i tråden har.
avgassystemet spelar roll när man trimmat bilen, säg att den hade 160 org och man trimmar upp den till 250 så bör man tex byta ut avgassystemet ända från grenröret till 2,5".
byter man ut bara sista ljuddämparen så blir det endast ljudskillnad, och vanligtvis så tror folk att bilen går bättre.
japps passar endast japps bilar. volvo bilar tycker jag ska ha snygg utblås med ferritta system hela vägen bak, tyska bilar ska ha dtm slutrör, franska bilar ska man inte spendera 1kr på.
amerikanska bilar ska ha raka rör.
sen hur mycket jappsdämpare ska kosta så är svaret ca500kr och inte mer, sen ska man inte köpa nån med kolfiber runt o trams. det är som att ha neon under bilen.
alla ni som kollar på fast and furious filmerna och tänker "fan va coolt med neon under alla bilar" ska veta att de va tvungna att ha det på alla bilar då företaget streetglow sponsrade den filmen och deras vilkor var att alla bilar skulle ha neon under, så det ÄR INTE COOLT med neon.
jag vet inte ens varför jag tog upp neon snacket men jag va tvungen att få ur mig det hehe.
sist men inte minst, ljuddämpare gör inte skillnad på nån bil krafmässigt så länge resten av avgassystem är org, det blir varken bättre eller sämre, endast ljudet som ändra lite smått beroende på vilket ljuddämpare man väljer.
tackohej