2998
Sök

Vilken Japsdämpare bör köpas?

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 mars 2009
jocke945 skrev:
Ursäkta om jag lånar tråden här lite men kändes så onödigt att starta en ny,

köåte en jappsare ja med för 1000 lopper. till min 740 det är 2,5 tum på den och 1 ljudburk på den nu men det låter ingenting förutom bara mörkt? måste jag köra med raka rör då ända fram till jappsarn? kan jag felora effekt från turbon ?

Plocka den andra dämparen mer så låter det mer, och tror snarare att du får bättre ös i turbon eftersom du får mindre motstånd

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 mars 2009
Håller med Damnit.

Men någon som vet något ställe sm man kan få tag på nu till helgen, då alla stylingenbuktiker förutom BILTEMA, har öppet ? Beställer man hem från nätet har man nt det förrens nästa vecka, å har tillgång till garaget nu i helgen! ( Japsdämpare då! )

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

116 Inlägg
19 mars 2009
okey tack för det svaret! Damnit

lycka till med dämpen nu Emijl och tack för lånet wink

Alfaholic
17 Inlägg
19 mars 2009
Passar bara på Japanska Tuning och Drift kärror IMHO. Men smaken är som röven = klöven smile

"The styling and the howl from its V6 engine! In a tunnel at 4000 rpm, it was more sonorous than any music, it was like having your soul licked by angels ! "
/ Jeremy Clarkson about his Alfa Romeo GTV6.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 mars 2009
OFFTOPIC :

Det är till en Honda Accord (: haha.. Brossans.

350 Inlägg
19 mars 2009
kolla in  www.klracing.se  bra o billiga japs

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 mars 2009
Jo EVil-one. Men saken e det, jag lär inte få hem sakerna till helgen ju? smile

Å dom har fett bra saker , synd att man nt beställde där innan man fick reda på att man ska till garaget på lörd.

10 Inlägg
15 september 2009
hej hej ja har köpt en skaffat japsdämpare men när ja kör utan strypning så känns den väldigt slö och kör ja med stypnigen så går den som fan vad kan det vara flr prblem på det är det för stor japs eller ???????????

BMW Power
2 362 Inlägg
15 september 2009
Inget motstånd i ditt avgas ja.. bilen är byggd så att från fabrik så är allt optimalt som den levereras.. sen tänker dom väl inte att någon som köper bilen ska montera feta japsen i bakänden.

Speciellt på så få hästar du har, så lär du märka stor skillnad om flödet är fel.
Senast redigerat av FugitivE (15 september 2009)

BMW, bogsering med wire :/

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
15 september 2009
minisillen skrev:
hej hej ja har köpt en skaffat japsdämpare men när ja kör utan strypning så känns den väldigt slö och kör ja med stypnigen så går den som fan vad kan det vara flr prblem på det är det för stor japs eller ???????????

ta de lugnt med frågetecknena nästa gång va, kan mycket möjligt vara så att din motor vill ha ett visst mottryck i avgasystemet som den inte uppnår om du kör utan insatsen i japsdämparen..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

767 Inlägg
15 september 2009
minisillen skrev:
vad kan hända om ja sätter dit fler krökar framför japsen kan det ändra motståndet i avgaserna då?

Hur ska du få plats med dom krökarna då? är dom bara genomgående så kommer det inte bli någon skillnad.

10 Inlägg
15 september 2009
så om ja byter ljuddämpare till nått med mer motstånd så kan bilen gå bättre igen??

Honda Performance Club
236 Inlägg
15 september 2009
hahahahaha nej nej nej, vänta lite innan alla börjar snacka om hk och avgassystem, nej du tror att bilen går slöare utan instatsen, asså en som bänkar bilar vet vad jag pratar om, ni andra som snackar om flöde o allt shit så sstämmer det inte på sånna bilar som vi alla här i tråden har.
avgassystemet spelar roll när man trimmat bilen, säg att den hade 160 org och man trimmar upp den till 250 så bör man tex byta ut avgassystemet ända från grenröret till 2,5".

byter man ut bara sista ljuddämparen så blir det endast ljudskillnad, och vanligtvis så tror folk att bilen går bättre.

japps passar endast japps bilar. volvo bilar tycker jag ska ha snygg utblås med ferritta system hela vägen bak, tyska bilar ska ha dtm slutrör, franska bilar ska man inte spendera 1kr på.
amerikanska bilar ska ha raka rör.

sen hur mycket jappsdämpare ska kosta så är svaret ca500kr och inte mer, sen ska man inte köpa nån med kolfiber runt o trams. det är som att ha neon under bilen.

alla ni som kollar på fast and furious filmerna och tänker "fan va coolt med neon under alla bilar" ska veta att de va tvungna att ha det på alla bilar då företaget streetglow sponsrade den filmen och deras vilkor var att alla bilar skulle ha neon under, så det ÄR INTE COOLT med neon.

jag vet inte ens varför jag tog upp neon snacket men jag va tvungen att få ur mig det hehe.

sist men inte minst, ljuddämpare gör inte skillnad på nån bil krafmässigt så länge resten av avgassystem är org, det blir varken bättre eller sämre, endast ljudet som ändra lite smått beroende på vilket ljuddämpare man väljer.

tackohej

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 september 2009
jag byta till Japsdämpare för ljudet! tongue jag har 1.5" hela vägen till slutet där e en japsdämpare med 2.5in å 4" ut tongue

Neerd
1 596 Inlägg
16 september 2009
Memme skrev:
jag byta till Japsdämpare för ljudet! tongue jag har 1.5" hela vägen till slutet där e en japsdämpare med 2.5in å 4" ut tongue

jag hade med det på min gamla för ljud och utseendet^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

1 224 Inlägg
17 januari 2010
Har köpt en japsdämpare till min mazda 6 (2,5 in 3,5 ut) avgasröret ska vara 2tum.
endast slutburken har bytts ut fast bilen går märkbart sämre. (hade ingen erfarenhet innan då "sugmotorer" tydligen behöver lite mottryck. tyvärr har jag ingen instats till denna dämpare och hittar ingen insats. Iaf.
Skulle det bli bättre kompression om man kastade på en japsdämpare med insats?
vill inte sätta på originalslutburken då det inte låter lika kul smile
Blir det någon skillnad om man kastar på två avgasrör(en på varje sida) för kompressionens skull?
Tacksam för alla svar!

i-vtec Do you?

1 224 Inlägg
17 januari 2010
kourosh skrev:
hahahahaha nej nej nej, vänta lite innan alla börjar snacka om hk och avgassystem, nej du tror att bilen går slöare utan instatsen, asså en som bänkar bilar vet vad jag pratar om, ni andra som snackar om flöde o allt shit så sstämmer det inte på sånna bilar som vi alla här i tråden har.
avgassystemet spelar roll när man trimmat bilen, säg att den hade 160 org och man trimmar upp den till 250 så bör man tex byta ut avgassystemet ända från grenröret till 2,5".

byter man ut bara sista ljuddämparen så blir det endast ljudskillnad, och vanligtvis så tror folk att bilen går bättre.

japps passar endast japps bilar. volvo bilar tycker jag ska ha snygg utblås med ferritta system hela vägen bak, tyska bilar ska ha dtm slutrör, franska bilar ska man inte spendera 1kr på.
amerikanska bilar ska ha raka rör.

sen hur mycket jappsdämpare ska kosta så är svaret ca500kr och inte mer, sen ska man inte köpa nån med kolfiber runt o trams. det är som att ha neon under bilen.

alla ni som kollar på fast and furious filmerna och tänker "fan va coolt med neon under alla bilar" ska veta att de va tvungna att ha det på alla bilar då företaget streetglow sponsrade den filmen och deras vilkor var att alla bilar skulle ha neon under, så det ÄR INTE COOLT med neon.

jag vet inte ens varför jag tog upp neon snacket men jag va tvungen att få ur mig det hehe.

sist men inte minst, ljuddämpare gör inte skillnad på nån bil krafmässigt så länge resten av avgassystem är org, det blir varken bättre eller sämre, endast ljudet som ändra lite smått beroende på vilket ljuddämpare man väljer.

tackohej

Jag har märkt att bilen går SÄMRE än original
Inte så att jag tror att den går bättre för att det låter mer och sportigare. Sämre acceleration och respons.
Vad kan detta annars bero på?
Mvh!

i-vtec Do you?

502 Inlägg
18 januari 2010
låter väldigt konstigt att bilen går sämre med jappsdämp, hade du kört med raka rör fram till jappsen skulle det ju kunna bero på lågt mottryck om du nu inte har turbo, men har du katt och en vanlig dämpare kvar så ska det inte spela någon roll... kanske någonting som har tagit skada när ni va och pillade med avgassystemet? glömt skruva tillbaka lambdan? wink

Min bil stryps ordentligt med insatsen, både i effekt och ljud, men det är bra inför besiktning tongue
Råkade skjuta ut min insats när jag gasade på en gång big_smile hade inte skruvat dit den bara tryckt in den, blev lite förvånad hehe

1 224 Inlägg
19 januari 2010
JoeyJ skrev:
låter väldigt konstigt att bilen går sämre med jappsdämp, hade du kört med raka rör fram till jappsen skulle det ju kunna bero på lågt mottryck om du nu inte har turbo, men har du katt och en vanlig dämpare kvar så ska det inte spela någon roll... kanske någonting som har tagit skada när ni va och pillade med avgassystemet? glömt skruva tillbaka lambdan? wink

Min bil stryps ordentligt med insatsen, både i effekt och ljud, men det är bra inför besiktning tongue
Råkade skjuta ut min insats när jag gasade på en gång big_smile hade inte skruvat dit den bara tryckt in den, blev lite förvånad hehe

Kan bero på att "huvud-dämparen" på mazda 6 är den sista burken. Som du sa får lågt mottryck utan turbo. ljuddämparen i mitten av bilen är mindre än en japs. och den sista va, ja mycket större.
inget har skruvats för övrigt. bara slutdämparen som kapats bort och bytts ut.
Ps. om det hjälper: Bilen låter nästan likadant som om det sitter 3 tums catback på någon annan bil.
Förslag? Mvh

i-vtec Do you?

502 Inlägg
19 januari 2010
låter fortfarande konstigt då bara katten säkert stryper mer än tillräckligt, och även om det skulle vara för lågt mottryck tror jag inte det skulle märkas så mycket så man känner av det eller märker på tider

knåpade ihop ett eget "catback" på en audi jag hade förrut som va sugmotor, tog bort två stora dämpare och satte dit en fullflödes sportdämpare istället och 2,5" rör och det märktes ingen skillnad förutom att det brölade som f-n

Sök