Hur får jag lättast bort motivlacken?

Mollllgan
24 oktober 2008 ·

JapMax skrev:

opeldrifter skrev:
Trodde jag skrivit det i min profil, sorry . ska uppdatera den genast. Bor iaf i Linköping smile nej jag håller med dig att bättre o öva upp sig först innan man går på bilen, han ska få en bit plåt av mig så får han lacka å den o blir jag nöjd med motivet så får han lägga det på bilen. Låter ju vettigt, här är den allra föörsta motivet han gjorde för ca 4 år sen


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488772_w8cnkq.jpg
Första motivet någonsin han gjorde o jag tycker nästan det är det snyggasta hitills iaf. kommer från en framsida från Albumet Thunderdoom

Åhh eltejps ögonlock, vart köpte du dom vill oxå ha!!

Nu ska du inte vara taskig.. Eltejp is the shit=)

doctor_doodle
24 oktober 2008 · 100 Inlägg

den var väl söt?

liquisole
24 oktober 2008 · 1 237 Inlägg

haha fan vad jag skratta när jag såg den misslyckade katten smile tack för det wink , flamesen tyckte jag dock såg helt okey ut!

OT : kan tyvärr inte hjälpa dig..

Muttley
24 oktober 2008 ·

lämna in den till skroten och köp en ny bil är ju billigast. de där var inte duktigt gjort. de kunde ju faktiskt jag göra bättre smile

opeldrifter
24 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

stora problemet är ju klarlacken o jag kan ju inte veta i förväg att sprutan ska sätta igen sig, men eftersom inte klarlacken än idag har härdat knappt så var det ju någe fel på den. O sen så är jag jätteglad att min polare lackar min bil helt gratis, bara färgen jag betalt o det var väl en hundring kanske.  Sen tycker jag ni som bara skriver massa skit o nervärderande saker kan låta bli, Frågan som var är ju hur man skulle få bort det. Tack till alla tips, ska försöka imorgon med lacknafta o mjuk svamp sen högtrycks tvätten

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
smiler
24 oktober 2008 · 672 Inlägg

Va lite låg men nu e ja glad igen hehe... smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Lady_Milla Alecci's fästmö
25 oktober 2008 · 708 Inlägg

opeldrifter skrev:
japp det ska jag ordna



http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488182_lasqad.jpg
Skulle varit en tiger men blev tyvärr inte som jag tänkt


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488184_l5ud35.jpg
jo lite flammigt eftersom sprutan dumma sig o satte igen

såg ju iaf konstnärligt ut cool hihi
Nädu jag har nog inga bra tips om du nu inte kan hitta en lackerare som gör hela bilen (svart då)

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Janken Driver
25 oktober 2008 · 2 111 Inlägg

opeldrifter skrev:
japp det ska jag ordna



http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488182_lasqad.jpg
Skulle varit en tiger men blev tyvärr inte som jag tänkt


http://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/488184_l5ud35.jpg
jo lite flammigt eftersom sprutan dumma sig o satte igen

MJAUUUU! big_smile hehe..söt katt (?)

Lider med dig, och bilen.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Aleck Skogskonsult
25 oktober 2008 · 214 Inlägg

låt bilen va som den är, alltid tycker någon den e söt xD

_Fredrik
25 oktober 2008 · 2 788 Inlägg

Jag skrattar också lite när jag läser tråden, inte på grund av att din kompis motivlack är dålig, de som klagar borde själva göra det bättre smile

Vet faktiskt inte själv något bra tips, rubbing kanske fungerar? Eller polera med en maskin smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
BOLUND bonntrimmare
25 oktober 2008 · 655 Inlägg

jag har huv o dörrar om du vill köpa wink skärmar me big_smile

Ottosson79
25 oktober 2008 · 36 Inlägg

Katten såg ut som en ihjälfrusen Rosa Pantern på tjack!

Man kan alltid använd Bums i kombination med tapetklister. blanda, stryk på och skrubba med en mjuk borste..har du otur släpper all lack men orginallacken bör vara så härdad så den bör sitta bättre!

Anledning till att din klarlack ej härdat är förmodligen pga att du glömde härdare!

Och ja, jag är inget proffs med airbrush men bättre än det där kan jag iaf om det nu ger mig rätt att dömma ut din lack!

Beeenny
25 oktober 2008 · 982 Inlägg

men seriöst va är de med dig de är en helt vanlig saab 9000 vi snackar om..

opeldrifter
25 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

Ottosson79 skrev:
Katten såg ut som en ihjälfrusen Rosa Pantern på tjack!

Man kan alltid använd Bums i kombination med tapetklister. blanda, stryk på och skrubba med en mjuk borste..har du otur släpper all lack men orginallacken bör vara så härdad så den bör sitta bättre!

Anledning till att din klarlack ej härdat är förmodligen pga att du glömde härdare!

Och ja, jag är inget proffs med airbrush men bättre än det där kan jag iaf om det nu ger mig rätt att dömma ut din lack!

Nope hade härdare i men nåt galet var det iaf, för gammal kanske hmm... iaf så ska jag testa med högtryck o lite lacknafta o se om det går bra. återkommer med bilder o info så håll i hatten eller vad ni nu håller i wink

Senast redigerat av opeldrifter (25 oktober 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
Zwudda Refined
25 oktober 2008 · 1 770 Inlägg

Snacka om negativitet! Hoppas du får bort det ordentligt, och att du blir nöjd med kommande motiv! Och jag skulle vilja se alla som klagar på motivlacken, hur bra de själva skulle göra det!
Bara tramseri! Alla är vi amatörer i början, och börja måste man ju göra någonstans!!!!

opeldrifter
25 oktober 2008 · 1 253 Inlägg

Zwudda skrev:
Snacka om negativitet! Hoppas du får bort det ordentligt, och att du blir nöjd med kommande motiv! Och jag skulle vilja se alla som klagar på motivlacken, hur bra de själva skulle göra det!
Bara tramseri! Alla är vi amatörer i början, och börja måste man ju göra någonstans!!!!

Så sant:)

Senast redigerat av opeldrifter (16 november 2008)

Lev livet nu innan det är för sent
Larsson_Power Saabvilde!
25 oktober 2008 · 1 708 Inlägg

BOLUND skrev:
jag har huv o dörrar om du vill köpa wink skärmar me big_smile

Jag har en dörr till salu.. wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Rand
25 oktober 2008 · 1 024 Inlägg

man våtslipar inte en gammal lack dumskalle, slipa av skiten å lacka om bilen,

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 oktober 2008 · 3 404 Inlägg

Låt honom lösa problemet själv? Ni kom överens om vilket motiv och ressultatet skulle bli men din "polare" börjar lajja... Det är han som tabbat sig med DIN bil, självklart så skall han även åtgärda det hela.

Motiven på opeln såg ju faktiskt helt ok ut smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Evilmonkey
26 oktober 2008 ·

opeldrifter skrev:
Kompisen fick fria händer att motivlacka bilen min. Gick ju bra till en början då han är mycket duktig, skulle ha flames på sidorna med blå candy över, men sen blev det massa kulhå o en katt o jag vet inte vad. nu funderar jag på att ta bort o så får han göra om det men då ska det göras som jag vill också. Frågan är nu vad jag ska använda för att få bort det med så lite skada som möjligt så lacken under klarar sig. Förslag som jag själv funderat på.

Lacknafta
Aceton
våtslipa men då blir det väl mycket jobb efter eller?

Vinkelslip med kapskiva

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang