Intresant bygge, sitter med två likadana basar och funderar på om det ska bli sluten eller portad låda så jag kommer att följa provspelningen med stort intresse. Hur stora kammrar blir det i lådan. Smart om det går att montera i portar i efterhand
väntar spänt på fortsättningen //Jonny
----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)
Jag handlar i hallabro det är väl brorsan till ägaren av ronplastic va..?
Jo det var så innan men det är ny ägare där nu, jag har jobbat där med.. Kan nästan lova att du får ett bättre pris hos oss. Dock kör du ju inte Mazda men det blir nog billigt ändå..
Så nu var det dags för en lite större uppdatering. Jag tänkte ligga på soffan och lata mig idag och gänna på förkylningen. Men man har ju en publik att tänka på oxå Intresset verkar ju hyfsat för projektet så jag tänkte att lika bra att ta tag i saker och ting.
Jag har fortfarande inte köpt mer polyesterplast. Men spånskiva hade jag ju gott om så jag la dörrarna åt sidan och började med baslådan.
Eftersom inte jemofix här hade 22mm spån eller mdf i stor skiva köpte jag spontat golvspån. Dom är massiva och bra. Nakdelen är att man får skarva så det blir ju en del extra räknande för att få det bra. Men hållbarheten i skarven ska inte vara något problem då dom som sagt är spontade. Mycke lim i skarven och SMACK ihop med dom
Nu ska bara lådan stagas och tätas inifrån med fogmassa.
Har inte bestämt mig om jag ska ha den sluten eller portad ännu. Den är räknad så jag kan ha vilketsom. Däremot vill jag provspela den sluten innan jag labbar med rör på den.
ska du porta baslådan, eller skaru ha den inverterad aktiv ????
Intresant bygge, sitter med två likadana basar och funderar på om det ska bli sluten eller portad låda så jag kommer att följa provspelningen med stort intresse. Hur stora kammrar blir det i lådan. Smart om det går att montera i portar i efterhand
väntar spänt på fortsättningen //Jonny
Jag kör på ca 50 liter per bas. Så det går att köra båda delar på den volymen. Är lite en komprimiss gjord för att jag ska kunna testa mig fram vilket som blir bäst. Värdena på basen säger att dom ska spela bäst i slutet men jag är ändå sugen på att testa portat för att kräma ut lite mer db ur dom. Men låter det för illa då så går jag tillbaka till slutet för det ska ju fortfarande låta bra och inte bara högt
Jag handlar i hallabro det är väl brorsan till ägaren av ronplastic va..?
Jo det var så innan men det är ny ägare där nu, jag har jobbat där med.. Kan nästan lova att du får ett bättre pris hos oss. Dock kör du ju inte Mazda men det blir nog billigt ändå..
Jag får väl ta en sväng inom då Jag gillar inte gösta ändå han är en tjurgubbe att ha och göra med
inverterad aktiv ???? hur menar du nu...? jag får det till att du menar passiv och ja det är den tills jag kopplar på stegen Jag ska testa med portar ja. läs inlägget jag skrev innan om det
inverterad aktiv ???? hur menar du nu...? jag får det till att du menar passiv och ja det är den tills jag kopplar på stegen Jag ska testa med portar ja. läs inlägget jag skrev innan om det
asså ist för att magneten sitter inne, vänder man på magnetetn så att den hamnar ute, så som dem låg när du skulle mäta hålen till basarana. haha mjooo nu såg jag
Igår tog jag tag i avgassystemet. Fick in bilen i en kompis garage och kunde fixa skarvarna som någon föregående ägare hade fulsvetsat. Vi gjorde om det och helsvetade alla främre skarvarna.
Bra att ha en kompis som är en fena på att svetsa
Här ser man den nya biten bak. Den gamla måste det vara rekord i klämmor på 5 stycken på den lilla biten. Jag satte dit en orginal burk istället för detta är ju en ljudbil så då vill man inte höra en massa avgasljud.
Så nu kan jag besiktiga om bilen imorgon och kan äntligen riva ur det som ska rivas och börja bygga i bilen