Tjeena, idag koppla jag in mitt andra slutsteg. Vart jävligt bra ljud nu lr aa bättre Fick även lite planer som jag ska fixa i skuffen. Ska då höja upp golvet med en skiva sen såga ur ett hål i den övre skivan och ha slutstegen ligga därunder. Sen fixa en plexiglasskiva att ha i hålet. Vad tror folket om det?
Imorron börjar jag med att fixa alla kablar så det itne ligger som ett fågelbo. Tisdag åker jag och hämtar skivorna jag behöver och skruvar ihop det. Sen köpa högtalartyg och klä det
Får hoppas det blir bra
Bild på fågelboet. Kolla så allt funka som det skulle, åå det gjorde det. I morron så blire åå dra allt snyggt!
Återkommer när jag fixat det andra Ge gärna synpunkter åå tips.
Idag så fixa jag klart bak oken.Vart ganska så nöjd över resultatet Här kommer nu lite bilder och säg vad ni tycker
Oken när jag började!
Grundmålat!
Efter första eller andra lagret med silverfärgen.
Färgen jag har haft har vart Hammarlack, som sagt jag tycker att det vart bra tillslut
Sen så valde jag att sätta på sommardäcken. Temperaturen har snitta runt 5+ och idag var det över 15 som varmast.
Sen idag så tog jag en vända till skroten och kolla om jag hitta nån 900ng med en vinge, hittade EN med vinge. Men bakluckan var reserverad så får fortsätta leta
Hejsan, jag har ett litet problem i bilen och det är att hastighetsmätaren och det ofta slocknar när man kör oftast när man har dimmljusen på lr spelar lite högre än vanligt med musiken men även ibland oxå. Nån som vet vad det kan vara för fel? Själv tror jag att det inte får tillräckligt med ström eller nått =/ Några idér?
Sen har jag ett par Vector färlgar på G 17" nån som tycker jag ska ha såna?
ett vanligt problem att lödningarna på ng900 blir dåliga (dom i kombiinstrumentet).
[size=150]Fix av glappande huvudinstrument 900NG (-94)[/size] OBS! Om det "bara" är belysningen som glappar så är det förmodligen reostaten som behöver bytas. Verktyg som behövs: Torx av mindre storlekar T10-T25, Lödutrustning.
- Demontera alla strömställare i instrumentbrädan (Dimljus, ljus, varn.blink etc.) (Kontakterna är i de flesta fall färgkodade i bakkant och kontaktstycket har motsvarande färg.)
- Dra ratten så längt mot stolen som möjligt och lossa kåporna runt rattstången (skruv + plastsnäppen) - Plocka ur SID och Radio. - Demontera instrumentbrädans 9 fästskruvar (sitter ofta lite vinklat bakom brytarna) - Vik ut instrumentbrädans överkant först och ta sedan ur hela brädan (utan att knäcka den) - Lossa instrumenthuset, 4skruv + kontakdon på baksidan.
- Demontera bakstycket i vit plast samt aluminiumkylplåten - Koppla loss de 4 kontakterna mellan korten försiktigt. - Lossa kortet från bakstycket (7 skruvar)
- Kontrollera lödningarna i det markerade området, power supply delen.
En viss missfärgning av ledningsbanorna tyder på att värmeutveckling förekommit och det är komponentbenen på dessa som skall kontrolleras extra noga. * Inga sprickor för förekomma.
* Löd om benen även om de inte har uppenbara sprickor då sprickorna kan vara mycket tunna och svåra att upptäcka för ett ovant öga utan rätt utrustning.
- Kontrollera även att alla kontrollampor som skall finnas är hela och byt samtliga instrumentbelysningslampor mot nya av hög kvalitet. - Montera ihop allt i omvänd ordning. - Prova!
Det var detta som orsakade mitt glapp i instrumentet och problemen upphörde när jag fixade detta, hoppas det är samma problem i era bilar (för er som har problem, ni som inte har det hoppas jag slipper).
Ev. stavfel får ni på köpet då jag har feber och är vimmelkantig i influensa sedan i tisdags(fredag idag men jag redigerar mitt sista post för att slippa dubbelpost), därav det lite sena svaret. Lycka till.
Ojj, jag får tacka för det Låter väldigt krångligt för mig som inte kan det dära med att löda såna dära saker =/
Men då om man villa fixa det på ett annat sätt köper man nytt??
Tjena, här händer det inte mycket just nu. Har bytt multiremmen åå spännarmen åå ett löphjul nu i helgen. Sen har jag lacka lite saker i motorrummet, vart riktigt snyggt.
Ska även börja slipa bort rost på min nu så skulle behöva hjälp med vart jag hittar min färgkod till bilen, nån som vet?
Skulle leta efter ett klistermärke på kanten av förardörren, kanske en annan dörr. Där står det antal passagerare, däcktryck, färgkod och lite annat....
Om jag inte minns helt fel. Kan stå på första sidan i instruktionsboken med, om fordonsinfolappen sitter där och den är original...
Skulle leta efter ett klistermärke på kanten av förardörren, kanske en annan dörr. Där står det antal passagerare, däcktryck, färgkod och lite annat....
Om jag inte minns helt fel. Kan stå på första sidan i instruktionsboken med, om fordonsinfolappen sitter där och den är original...
Nu till helgen ska jag ta fart igen och fixa lite i bilen. Har köpt min en spånskiva nu som ja ska ha till golvet i skuffen sen ska det höjas och sågas ut för slutstegen. Sen ska det kläs med högtalar tyg tänkte jag (någe annat förslag?) Och det ska köpas på fredag/lördag sen ska jag beställa lack nu och börja rostlaga lite
Hejsna, är det nån som vet hur man får bort instrumentpanelen så jag kan byta hastighetsmätarhuset? har bara hitta två skruvar, nån som vet vart dom andra sitter?