5253
Sök

Saab 900 ng projekt! "Green Light" Bilen Såld!!

1 270 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
härliga baser big_smile

Aa big_smile Funderar lite på att sätta magneten utåt i lådan så man ser kromet roll

1 270 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!
Idag så har jag vart åå köpt lite saker smile Först beställde jag ny lack till bilen så nu ska rosten på den bort big_smile Sen ny färg till mina bromsOk dom ska bli gröna. Köpte även terminaler till baslådan sen dämpull. Sen lite tvättsvampar, kan vara bra att ha wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/675644_mcu6p1.jpg
Lite grejer till bilen smile

Så i morron ska jag börja med baslådan sen till helgen ska jag rostlaga och fixa oken smile

//Johan

4 663 Inlägg
3 juni 2009
härligt big_smile  lycka till med bas bygget

1 270 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Tackar tackar big_smile

1 270 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Här kommer en bild på broms oken i ny skepnad tongue hehe  Snyggt?? big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/676221_3w4de4.jpg
Nu är dom gröna ist för silver smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 juni 2009
Vilken skrämmande nyans tongue Dock blir det säkert skit coolt big_smile Men har du målat på skivan med? tongue Tror inte det är riktigt bra wink

1 270 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Vilken skrämmande nyans tongue Dock blir det säkert skit coolt big_smile Men har du målat på skivan med? tongue Tror inte det är riktigt bra wink

Vart inte riktigt samma färg som det var på locket big_smile joo kom lite på sikvan men kommer slites bort när man bromsar, kan väl inte göra nått lr? tongue

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 juni 2009
J_Erixzzon skrev:
_DamnIt skrev:

Vart inte riktigt samma färg som det var på locket big_smile joo kom lite på sikvan men kommer slites bort när man bromsar, kan väl inte göra nått lr? tongue

Hehe, men det blir säkert fräsigt när du fått på fälgar och så smile Jag vet faktiskt inte riktigt, får ju hoppas att det slits bort smile

849 Inlägg
3 juni 2009
_DamnIt skrev:
J_Erixzzon skrev:
_DamnIt skrev:

Hehe, men det blir säkert fräsigt när du fått på fälgar och så smile Jag vet faktiskt inte riktigt, får ju hoppas att det slits bort smile

det klart det inte är farligt att få färg på skivan, så fort man bromsar så försvinner det !tongue vem har inte råkat fått massa färg på skivan men det e ju bara att ta en vända sen e det väck !

//tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 juni 2009
Driverking skrev:
_DamnIt skrev:
J_Erixzzon skrev:

det klart det inte är farligt att få färg på skivan, så fort man bromsar så försvinner det !tongue vem har inte råkat fått massa färg på skivan men det e ju bara att ta en vända sen e det väck !

//tobbe

Det är ju bra tongue Men du som är insatt (har själv aldrig lackat ok), behöver man maskera något på oket innan man målar det?

849 Inlägg
3 juni 2009
_DamnIt skrev:
Driverking skrev:
_DamnIt skrev:

//tobbe

Det är ju bra tongue Men du som är insatt (har själv aldrig lackat ok), behöver man maskera något på oket innan man målar det?

om du ska ta bort oket så ska du skydda där "kolven" går ut annars om du låter det sitta kvar så är det bara tt måla på !smile

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 juni 2009
Driverking skrev:
_DamnIt skrev:
Driverking skrev:

//tobbe

om du ska ta bort oket så ska du skydda där "kolven" går ut annars om du låter det sitta kvar så är det bara tt måla på !smile

Okej, men det är bra smile För jag tänkte hammarlacka det (fick veta att det håller för dom stunderna det blir varmt) så jag slipper rost tongue

2 164 Inlägg
3 juni 2009
angående dekalen du tänkte beställa.. varför ser tungan så konstig ut på båda gripnarna? tongue så ska det väl inte vara?

"Life´s too short to drive a boring car"

1 270 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
dadde skrev:
angående dekalen du tänkte beställa.. varför ser tungan så konstig ut på båda gripnarna? tongue så ska det väl inte vara?

Vet inte, men var väl bilen som var så. Men självklart så blir ju dekalen som den ska vara med hela tungan tongue

1 270 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Nu så drar jag en update om nån är sugen, blir på bas bygget som kommer göras helt klart i morgon lr på lördag beror på lite om jag hinner med i morgon.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/677474_2etq5e.jpg
KOllar lite passform.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/677477_ttfp3p.jpg
terminaler på plats

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/677480_0n9rjf.jpg
Korsmäta för att hitta mitten så man får basarna rakt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/677484_sdrxlg.jpg
Kolla hur det vart med basar och portar på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/677485_a3l4a6.jpg
Så var lådan dämpad

Det är det jag bjuder på för idag. Men har satt i basarna åå provspela lådan, låter bra men ska skaffa mig ett nytt slutsteg. Det som ska göras nu är att klä lådan med högtalarmatta.
Lådan byggde jag i 19mm spån och volymen på lådan vart 80liter och portad.

Mvh//Johan

584 Inlägg
4 juni 2009
Schnyggt big_smile Ser ut som min låda förutom att jag har större portar på min tongue

Saab 4 Life!

1 270 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Aaaaaaalm skrev:
Schnyggt big_smile Ser ut som min låda förutom att jag har större portar på min tongue

Okej big_smile  tycker inte jag fick plats med större portar roll hehe... Men är inte klar än heller ska kläs och så sen nån liten ändring kanske.

Ska även sälja min gamla låda och mitt gamla stege fall nån vill köpa till en bra peng tongue

För måste ha ett nytt steg till dom här basarna tycker jag.. Några förslag på bra steg som håller sig under 2000kr? roll

584 Inlägg
4 juni 2009
J_Erixzzon skrev:
Aaaaaaalm skrev:

Okej big_smile  tycker inte jag fick plats med större portar roll hehe... Men är inte klar än heller ska kläs och så sen nån liten ändring kanske.

Ska även sälja min gamla låda och mitt gamla stege fall nån vill köpa till en bra peng tongue

För måste ha ett nytt steg till dom här basarna tycker jag.. Några förslag på bra steg som håller sig under 2000kr? roll

Okej smile Angående steg så lägg på lite mer och köp ett Sinus Live sl-a1500 smile En jäkla kraft för pengarna!

Saab 4 Life!

1 270 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Aaaaaaalm skrev:
J_Erixzzon skrev:
Aaaaaaalm skrev:

Okej smile Angående steg så lägg på lite mer och köp ett Sinus Live sl-a1500 smile En jäkla kraft för pengarna!

Okej, kolla lite på det. Men känns som det är lite för mkt att kosta på ett slutsteg just nu tongue
Men skulle vara fint åå ha ett sånt big_smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
4 juni 2009
Aaaaaaalm skrev:
J_Erixzzon skrev:
Aaaaaaalm skrev:

Dock inte den renaste effekten wink Fast ska själv skaffa mig ett SL-A3000 snart smile

J_Erixzzon, ser bra ut! Kan nog bli finfint när det är klart smile

Sök