Boostcontrol/pysventil

BlackDeevill
2 november 2008 · 283 Inlägg

Skulle behöva ha hjälp med pysventilen, har kopplat den enligt beskrivning jag fått, ställt ner trycket på det lägsta, o då så ska den ju få grundtrycket, men den överladdar endå , eller vad det nu är när jag är för snabb på gasen. nån som kan hjälpa mig med felet? har en saab 900s -90. har bild på hur det är kopplat


https://www1.garaget.org/gallery/archive/86047/494032_jdk7a6.jpg
pysventil/boostcontrol.

Senast redigerat av BlackDeevill (2 november 2008)

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
caromania Forummoderator
2 november 2008 · 9 296 Inlägg

Ärligt talat. Släng skiten och köp en mekanisk med fjäder och kula. Pys är opålitlig dynga. Mekaniska finns för några hundra och är mycket mer pålitliga och lättkalibrerade.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
BlackDeevill
2 november 2008 · 283 Inlägg

caromania skrev:
Ärligt talat. Släng skiten och köp en mekanisk med fjäder och kula. Pys är opålitlig dynga. Mekaniska finns för några hundra och är mycket mer pålitliga och lättkalibrerade.

Var kan man köpa det då ? laddtrycket är väldig skillnad på , men det funkar bara bra när bilen är kall :S

Black Deevill
Audi A6 C7 (2014)
HARTIN
2 november 2008 · 49 Inlägg

håller med ... provade en sådan på min förra saab å de funka skit! gick inte att få till de så fixa en mekanisk ist.....smile
kolla ridetech

Frosted
2 november 2008 · 1 878 Inlägg

pysventiler är livsfarliga att pilla med om man inte kan dem riktigt bra o känner bilen riktigt bra. släng den skiten och satsa på riktiga grejjer istället.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Rushman Evolution Garage
2 november 2008 · 1 299 Inlägg

jag hade samma problem, sätt i en träplugg i slangen å borra upp öppningen själv

Sky´s the limit...
Fel_xi
2 november 2008 · 211 Inlägg

Frozen1985 skrev:
pysventiler är livsfarliga att pilla med om man inte kan dem riktigt bra o känner bilen riktigt bra. släng den skiten och satsa på riktiga grejjer istället.

Får nog hålla med här. Är det inte bättre att du köper en riktigt boost controller ?

bushmyra
2 november 2008 · 782 Inlägg
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Volvo 745 "Epan" (1990)
tjernstr0m
7 december 2008 · 1 Inlägg

en polare har exakt samma pysventil, hans kronglade också pga läckage. men då satte vi slangklämmor på alla kopplingar. prova dig fram, har du laddtrycksmätare som är kopplad på tryckvakten se till att den sitter riktigt tätta.

H3dlund Med lem
7 december 2008 · 1 127 Inlägg

Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

BOLUND bonntrimmare
7 december 2008 · 655 Inlägg

H3dlund skrev:
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

ALLTID roligt o skruva apc big_smilebig_smile fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt smile

ZonaX Svetsare
7 december 2008 · 3 150 Inlägg

BOLUND skrev:

H3dlund skrev:
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

ALLTID roligt o skruva apc big_smilebig_smile fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt smile

Hur mycket kan man skruva upp en org. APC till ungf.?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
BOLUND bonntrimmare
17 februari 2009 · 655 Inlägg

ZonaX skrev:

BOLUND skrev:

H3dlund skrev:
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

ALLTID roligt o skruva apc big_smilebig_smile fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt smile

Hur mycket kan man skruva upp en org. APC till ungf.?

ja tills de "rasar"/spikar då bör man ju sluta skruva:P  men man skruvar ju med "laddvakten" så den går o skruva bra mycket me smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang