Skulle behöva ha hjälp med pysventilen, har kopplat den enligt beskrivning jag fått, ställt ner trycket på det lägsta, o då så ska den ju få grundtrycket, men den överladdar endå , eller vad det nu är när jag är för snabb på gasen. nån som kan hjälpa mig med felet? har en saab 900s -90. har bild på hur det är kopplat
pysventil/boostcontrol.
Senast redigerat av BlackDeevill (2 november 2008)
Ärligt talat. Släng skiten och köp en mekanisk med fjäder och kula. Pys är opålitlig dynga. Mekaniska finns för några hundra och är mycket mer pålitliga och lättkalibrerade.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Ärligt talat. Släng skiten och köp en mekanisk med fjäder och kula. Pys är opålitlig dynga. Mekaniska finns för några hundra och är mycket mer pålitliga och lättkalibrerade.
Var kan man köpa det då ? laddtrycket är väldig skillnad på , men det funkar bara bra när bilen är kall :S
pysventiler är livsfarliga att pilla med om man inte kan dem riktigt bra o känner bilen riktigt bra. släng den skiten och satsa på riktiga grejjer istället.
pysventiler är livsfarliga att pilla med om man inte kan dem riktigt bra o känner bilen riktigt bra. släng den skiten och satsa på riktiga grejjer istället.
Får nog hålla med här. Är det inte bättre att du köper en riktigt boost controller ?
en polare har exakt samma pysventil, hans kronglade också pga läckage. men då satte vi slangklämmor på alla kopplingar. prova dig fram, har du laddtrycksmätare som är kopplad på tryckvakten se till att den sitter riktigt tätta.
Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.
ALLTID roligt o skruva apc fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt
Hur mycket kan man skruva upp en org. APC till ungf.?
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX