2973
Sök

Boostcontrol/pysventil

283 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#1
Skulle behöva ha hjälp med pysventilen, har kopplat den enligt beskrivning jag fått, ställt ner trycket på det lägsta, o då så ska den ju få grundtrycket, men den överladdar endå , eller vad det nu är när jag är för snabb på gasen. nån som kan hjälpa mig med felet? har en saab 900s -90. har bild på hur det är kopplat


https://www1.garaget.org/gallery/archive/86047/494032_jdk7a6.jpg
pysventil/boostcontrol.
Senast redigerat av BlackDeevill (2 november 2008)

Black Deevill

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 november 2008
#2
Ärligt talat. Släng skiten och köp en mekanisk med fjäder och kula. Pys är opålitlig dynga. Mekaniska finns för några hundra och är mycket mer pålitliga och lättkalibrerade.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

283 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
#3
caromania skrev:
Ärligt talat. Släng skiten och köp en mekanisk med fjäder och kula. Pys är opålitlig dynga. Mekaniska finns för några hundra och är mycket mer pålitliga och lättkalibrerade.

Var kan man köpa det då ? laddtrycket är väldig skillnad på , men det funkar bara bra när bilen är kall :S

Black Deevill

49 Inlägg
2 november 2008
#4
håller med ... provade en sådan på min förra saab å de funka skit! gick inte att få till de så fixa en mekanisk ist.....smile
kolla ridetech


1 878 Inlägg
2 november 2008
#5
pysventiler är livsfarliga att pilla med om man inte kan dem riktigt bra o känner bilen riktigt bra. släng den skiten och satsa på riktiga grejjer istället.


Evolution Garage
1 299 Inlägg
2 november 2008
#6
jag hade samma problem, sätt i en träplugg i slangen å borra upp öppningen själv

Sky´s the limit...

211 Inlägg
2 november 2008
#7
Frozen1985 skrev:
pysventiler är livsfarliga att pilla med om man inte kan dem riktigt bra o känner bilen riktigt bra. släng den skiten och satsa på riktiga grejjer istället.

Får nog hålla med här. Är det inte bättre att du köper en riktigt boost controller ?

1 Inlägg
7 december 2008
#9
en polare har exakt samma pysventil, hans kronglade också pga läckage. men då satte vi slangklämmor på alla kopplingar. prova dig fram, har du laddtrycksmätare som är kopplad på tryckvakten se till att den sitter riktigt tätta.

Med lem
1 127 Inlägg
7 december 2008
#10
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.


bonntrimmare
655 Inlägg
7 december 2008
#11
H3dlund skrev:
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

ALLTID roligt o skruva apc big_smilebig_smile fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt smile

Svetsare
3 150 Inlägg
7 december 2008
#12
BOLUND skrev:
H3dlund skrev:
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

ALLTID roligt o skruva apc big_smilebig_smile fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt smile

Hur mycket kan man skruva upp en org. APC till ungf.?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

bonntrimmare
655 Inlägg
17 februari 2009
#13
ZonaX skrev:
BOLUND skrev:
H3dlund skrev:
Pysventiler överhuvudtaget kasta åt helvete!

Du som kör Saab har ju grymt bra potential, montera Saabs APC elektroniska laddtrycksstyrning istället.

ALLTID roligt o skruva apc big_smilebig_smile fy fan va roligt de e o exprimentera me sånt smile

Hur mycket kan man skruva upp en org. APC till ungf.?

ja tills de "rasar"/spikar då bör man ju sluta skruva:P  men man skruvar ju med "laddvakten" så den går o skruva bra mycket me smile


Sök