Saab 9-3 SS Aero - 110525 - Maptunad

ChriZtoffer GAS democar 2018!
12 april 2010 · 8 744 Inlägg

Snygg montering av skylten där! smile Såg bra mycket bättre ut än original, fast bäst vore ju att slippa den helt. Blinkandet i dimljusen går ju att få bort väldigt enkelt med hjälp av ett eller ett par relä/n. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Aerocombi Xenoholic
12 april 2010 · 2 559 Inlägg

Är det bara jag som tycker att det ser tomt ut när inte reg skylten sitter där den ska ? hmm
Ville inte heller sätta dit min när den var nylackad, men tyckte det såg helskumt ut o satte dit den där den ska sitta (med kardborreband) wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Jimmu
13 april 2010 · 744 Inlägg

Bagarn skrev:
OM dimljusen fungerar så ska dom vara rätt inställda! Är dom ur funktion så gör dom inget

Ok, så då borde den gå igenom nu då smile

ChriZtoffer skrev:
Snygg montering av skylten där! smile Såg bra mycket bättre ut än original, fast bäst vore ju att slippa den helt. Blinkandet i dimljusen går ju att få bort väldigt enkelt med hjälp av ett eller ett par relä/n. smile

Visst är den grym wink Så fort den går igenom åker den av, men jag ska nog beställa en USA-skylt är det tänkt.
Så det går att koppla så att blinkningarna i dessa dimljusen slutar?

Aerocombi skrev:
Är det bara jag som tycker att det ser tomt ut när inte reg skylten sitter där den ska ? hmm
Ville inte heller sätta dit min när den var nylackad, men tyckte det såg helskumt ut o satte dit den där den ska sitta (med kardborreband) wink

Är åxå lite kluven i den frågan, ser tomt ut utan, men det passar inte med en skylt tycker jag.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 april 2010 · 8 744 Inlägg

Aerocombi skrev:
Är det bara jag som tycker att det ser tomt ut när inte reg skylten sitter där den ska ? hmm
Ville inte heller sätta dit min när den var nylackad, men tyckte det såg helskumt ut o satte dit den där den ska sitta (med kardborreband) wink

Jag älskar utseendet utan skylten! big_smile Speciellt med den fronten som Jimmy har, med original ser det dock lite konstigt ut utan skylten, är väl för att det blir ett glapp där mellan listerna.

Jimmu skrev:

ChriZtoffer skrev:
Snygg montering av skylten där! smile Såg bra mycket bättre ut än original, fast bäst vore ju att slippa den helt. Blinkandet i dimljusen går ju att få bort väldigt enkelt med hjälp av ett eller ett par relä/n. smile

Visst är den grym wink Så fort den går igenom åker den av, men jag ska nog beställa en USA-skylt är det tänkt.
Så det går att koppla så att blinkningarna i dessa dimljusen slutar?

Jajjamensan! Jag har då fått bort blinkningarna på min och så har även flera andra. smile Herr Karlsson har slängt ihop en enkel lite beskrivning på kopplingen (tyckte väl att jag var för seg tongue) som finns att kolla på här, filmbevis på att det fungerar finns här. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Aerocombi Xenoholic
13 april 2010 · 2 559 Inlägg

Äh, upp med skylten där den ska va nu wink
Dessutom så sitter den ju ivägen för all go luft bilen vill ha big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Jimmu
14 april 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Jajjamensan! Jag har då fått bort blinkningarna på min och så har även flera andra. smile Herr Karlsson har slängt ihop en enkel lite beskrivning på kopplingen (tyckte väl att jag var för seg tongue) som finns att kolla på här, filmbevis på att det fungerar finns här. smile

Har för mig att jag var ganska snabb att skicka ett PM till dig på STCS, när du postade tråden om att du hittat en lösning på blinkandet, detta var iofs på LED-slingorna, men nu kanske det även går att fixa blinkandet i dimljusen åxå? big_smile

Aerocombi skrev:
Äh, upp med skylten där den ska va nu wink
Dessutom så sitter den ju ivägen för all go luft bilen vill ha big_smile

Att den sitter i vägen för all luft har jag inga bekymmer med, skylten sitter ju som sagt bara där när den ska besiktas smile Sen åker den av illa kvickt big_smile

Aerocombi Xenoholic
14 april 2010 · 2 559 Inlägg

Det är ju rätt så stygga böter på att inte ha skylten monterad hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
14 april 2010 · 8 744 Inlägg

Jimmu skrev:

ChriZtoffer skrev:
Jajjamensan! Jag har då fått bort blinkningarna på min och så har även flera andra. smile Herr Karlsson har slängt ihop en enkel lite beskrivning på kopplingen (tyckte väl att jag var för seg tongue) som finns att kolla på här, filmbevis på att det fungerar finns här. smile

Har för mig att jag var ganska snabb att skicka ett PM till dig på STCS, när du postade tråden om att du hittat en lösning på blinkandet, detta var iofs på LED-slingorna, men nu kanske det även går att fixa blinkandet i dimljusen åxå? big_smile

Ja det gjorde du, men med relä så kan du få bort ALLT blinkande! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
14 april 2010 · 744 Inlägg

Aerocombi skrev:
Det är ju rätt så stygga böter på att inte ha skylten monterad hmm

Jag vet, har erfarenhet av det wink

ChriZtoffer skrev:
Ja det gjorde du, men med relä så kan du få bort ALLT blinkande! smile

Aha, det ska vi testa big_smile vad har du på slingorna då? motstånd?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
14 april 2010 · 8 744 Inlägg

Jag kör relä till allt nu, funkar klockrent. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
17 april 2010 · 744 Inlägg

Igår besiktades bilen, gick igenom med blankt papper smile

gentoo
17 april 2010 · 569 Inlägg

Jimmu skrev:
Igår besiktades bilen, gick igenom med blankt papper smile

Tufft, grattis! smile

Björn J - Projekttråd V40
Jimmu
23 april 2010 · 744 Inlägg

100423
Dags för en uppdatering igen:

Idag inhandlades två basar, det blev ett par JBL P1222, de ska tydligen spela på rätt bra smile

Igår kom även de efter längtade rattknapparna, nu kan man snart boka tid för lack.

Har planerat att montera Turbo X slutrören nu under veckan/nästa helg, kommer troligen att ta sin tid med tanke på att hela avgassystemet måste höjas och inpassningen av slutrören kommer troligen inte att bli den lättaste.
Så fort det delmålet är avklarat ska jag ge mig på ljudbygget i bagaget, baslåda ska snickras ihop och hatthyllan ska byggas om undertill, finns mycket att göra..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/912156_2h2gl1.jpg
Basarna som inhandlades idag.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 april 2010 · 8 744 Inlägg

Fräsigt! big_smile Vad blir det för låda till dom där då? Synd en annan inte får plats med ett par såna under hatthyllan, nu lär man ju bli frånspelad. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
24 april 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Fräsigt! big_smile Vad blir det för låda till dom där då? Synd en annan inte får plats med ett par såna under hatthyllan, nu lär man ju bli frånspelad. wink

Det blir en portad låda till dessa.
Är det pga att du har basarna vända mot kupén eller är det pga. att du har stegen under hatthyllan?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 april 2010 · 8 744 Inlägg

Okej, vänd framåt då va hoppas jag? Anledningen till att jag inte får i större basar är både och, stegen bygger för mycket neråt (iaf det längst fram) men om jag skulle vända och spela basarna bakåt så skulle jag få plats med större. Eller om man körde på ett par normala 12" istället för JBLs Power. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
25 april 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Okej, vänd framåt då va hoppas jag? Anledningen till att jag inte får i större basar är både och, stegen bygger för mycket neråt (iaf det längst fram) men om jag skulle vända och spela basarna bakåt så skulle jag få plats med större. Eller om man körde på ett par normala 12" istället för JBLs Power. smile

Tanken var att jag ska vända basarna bakåt och sätta porten vid skidluckan.
För jag har tänkt att montera stegen under hatthyllan ungefär som du gjort, men jag är öppen för förslag tongue

ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 april 2010 · 8 744 Inlägg

Aaha, du bygger alltså bara för show eller? För ljudmässigt blir nog det inte så bra. Du kommer ju mest bara höra ljudet från porten då, basarna (som spelar dom lite högre frekvenserna) kommer ju inte alls höras lika mycket. Så kör allt framåt istället! Eller så kör du portarna upp i hatthyllan vilket också lär funka. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Jimmu
26 april 2010 · 744 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Aaha, du bygger alltså bara för show eller? För ljudmässigt blir nog det inte så bra. Du kommer ju mest bara höra ljudet från porten då, basarna (som spelar dom lite högre frekvenserna) kommer ju inte alls höras lika mycket. Så kör allt framåt istället! Eller så kör du portarna upp i hatthyllan vilket också lär funka. smile

Både ja och nej tongue
Visst är det så att jag bygger ju till viss del för show, det kan jag ju inte sticka under stolen med, men även självklart för att förbättra ljudet.
Har faktiskt funderat på att köra med portarna upp i hatthyllan, vi får se hur slutstegsinstallationen blir och köra efter det.
Jag får testa att köra med basarna bakåt, och känna mig lite för, är jag inte nöjd får jag göra som du har gjort ett antal gånger - Bygga om big_smile

ToXtreme
26 april 2010 · 3 627 Inlägg

Kör du med en sluten låda istället, det räcker gott och väl! Tror du mig inte kan du alltid från Braather här på gorg för det där är precis de basarna han hade i skuffen.

Jag vet inte hur det lät med dubbla basar i hans iofs, men när jag å han byggde första fasen med enkel JBL GTO 12" så kan jag säga att det basade jävlar tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang