2603
Sök

Ordningsbot, fått böter tidigare blir av med körkortet?

Körv
3 535 Inlägg
4 november 2008
Beeenny skrev:
eller så bor ja o mr_m_  i en grymt bra kommun/län .. undra om ni som inte tror mig ens fått böter för nå

Ska man hårddra det är det ju ingen bra kommun om folk får åka och begå massa "brott" hela tiden tongue

Inte för att jag skulle klaga. wink

Truckdriving Man

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 november 2008
Jag kanske skulle börja köra för fort, man blir ju ändå inte av med kortet.
Inte heller behöver jag använda bälte eller bry mig om stopp plikten..

Lika bra att börja köra onykter oxå, det kan man ju inte åka dit för?

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 Inlägg
4 november 2008
Det kan dröja bra länge innan körkortet ryker om inte polisen tar det på en gång vill säga. Jag tappade mitt körkort igår för en förseelse som jag gjorde i maj. Länsstyrelsen ligger ungefär ett halvår efter. Så var det gången före denna också. Jag hörde inget från någon på ett halvår då heller.

Men med tanke på vilket kompendium med papper som kommer sedan så förstår man att det tar ett halvår att skriva ihop allt.. tongue

Jag skulle själv säga att min senaste överträdelse var ringa och egentligen inte skulle ha straffas med att få körkortet återkallat. Men det vart det ändå pga att jag hade ett flertal böter sedan tidigare. Så samla inte på er för många böter då kan det gå och pepparn även om förseelsen är väldigt liten.

Nu gäller det bara att härda ut i två månader. Attans..

39 Inlägg
4 november 2008
Beeenny skrev:
ja har fått 3 fortkörnings böter

1 gång låg dom bakom i 80 på 50 väg
laserkontroll 113 på 90
fartkamera 138km på 90 väg

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

då hade ja haft körkort i 1 år..ja blev aldrig av med de så du kan nog va lugn

Ganska bra gjort med tanke på att 3 av dina förselser ska bestraffas med indraget körkort

235 Inlägg
4 november 2008
Har själv fått 2 böter, första 500 spänn för ingen ljuddämpare, sedan häromdagen 1000spänn för jag körde igenom gatan med trafikförbud efter 22.00. Frågade snuten vad det var som gällde hur många böter man fick och så. Och då fick jag till svars att jag skulle ta de lugnt i fortsättningen, för om man får typ 3 stycken kan dom bedömma mig som icke lämplig förare. Så jag drog iväg ett mail till länsstyrelsen och så här skrev dom till mig:

Hej

Har du bara de förseelserna som du säger så blir inte ditt körkort återkallat. Generellt så får man en varning om man gör sig skyldig till tre förseelser inom en två års period. Sedan finns det förseelser som om de händer en gång innebär att körkortet blir återkallat. (detta borde vara ifall man inte stannar vid stopplikt t.ex?)
Mvh
Jan Heimfors
Chef Trafikfunktionen
Senast redigerat av Hermansson (4 november 2008)

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

Muttley
4 november 2008
Beeenny skrev:

laserkontroll 113 på 90

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

förlåt men jag tror du snackar skit, 48 km/h för fort, de är indraget även i en fartkamera. så tror du bara snackar.
även om de satt dig på 80 på 50 väg.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
4 november 2008

laserkontroll 113 på 90

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

omg har aldrig sett så mkt bull i ett enda inlägg---

Inspiration comes standard

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
4 november 2008
Edvinoo skrev:

laserkontroll 113 på 90

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

Lägg ner va!
Fan att ni ska hacka på folk..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

2 982 Inlägg
4 november 2008
Beeenny skrev:

laserkontroll 113 på 90

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

det var skumt, jag blev av med mitt för 113kmh på 90 väg...
och då hade jag haft den i 1 år.
fick göra om teori och praktiken men inte halkan...
min drog de inte på plats utan polisen förklarade att länsstyrelsen granskar fallet iochmed att jag har prövotid och kommer säkerligen dra mitt körkort fast detta kommer jag att få reda på via brev. och sannerligen kom det ett brev där jag blev tvungen att skicka in mitt körkort...

edit till Beeenny's inlägg: HAHAHAHAHAHA SKITSNACK...... har man prövotid och åker fast för fortkörning så ryker körkortet kanske inte på plats men länsstyrelsen återkommer via brev.
Senast redigerat av Residence (4 november 2008)

Muttley
4 november 2008
Mr_M_ skrev:
Edvinoo skrev:

laserkontroll 113 på 90

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

Lägg ner va!

hackar inte, utan kunde folk talat sanning så hade vi inte dumförklarat de heller smile. för de var bara bullshit i hela hans inlägg.

Svetsare
1 214 Inlägg
4 november 2008
Fastna i fartkamera i 119 kmh på 90 väg under prövotid fick varning på 2 år =/
ett antal tusen lappar på fegsnören & slitna däck & så men bar böter i dom fallen smile

(Bara fantasin sätter gränserna)

23 Inlägg
4 november 2008
Team-Adolfsson skrev:
decib3L skrev:
Beeenny skrev:

laserkontroll 113 på 90

kört mot stopplikt
2 bältes böter

allt detta år 2006

Det har jag ärligt talat svårt att tro på..

ja eftersom kortet ryker efter 3 fortkörningar lol

ja har 5 fortkörningar ännu har ja kortet kvar smile

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
4 november 2008
tkd_rille skrev:
Mr_M_ skrev:
Edvinoo skrev:

Lägg ner va!

hackar inte, utan kunde folk talat sanning så hade vi inte dumförklarat de heller smile. för de var bara bullshit i hela hans inlägg.

Jag vet ju själv att det är sant!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Muttley
4 november 2008
Mr_M_ skrev:
tkd_rille skrev:
Mr_M_ skrev:

Lägg ner va!

Jag vet ju själv att det är sant!

att när man kört 48 för fort att man ens får behålla körkortet, de är trams. antingen var de en helt oduglig polis eller så snackar ni. de har antagligen inte fått er klockade om man kommer undan.

Fattig student
1 282 Inlägg
4 november 2008
Jag har åkt för ett antal fortkörningar samt massa annat små trams som utan bälte och sånt crap utan problem, däremot har mitt körkort varit uppe på granskning 2 ggr pga fyllecell, man kan bli av med kortet utan att vara i närheten av en bil..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

1 803 Inlägg
4 november 2008
Av många inlägg i denna tråd att döma så verkar det inte vara så många som är rädda om sitt körkort, handlar det om grupptryck eller bara vanlig dumhet eftersom man inte verkar lära sig utav sina misstag!?
Jag har också åkt dit för ett par saker, men aldrig samma brott gång på gång.
Senast redigerat av Hilmer (4 november 2008)

Fattig student
1 282 Inlägg
4 november 2008
Hilmer skrev:
Av många inlägg i denna tråd att döma så verkar det inte vara så många som är rädda om sitt körkort, handlar det om grupptryck eller bara vanlig dumhet eftersom man inte verkar lära sig utav sina misstag!?

Mmm men man är inte så cool den dan dom tar lappen..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

12 086 Inlägg
4 november 2008
Hilmer skrev:

Fortkörning är ju en sån grej som är lätt o få flera ggr. Jag har dock aldrig fått fortkörningsböter.
Men jag förstår vad du säger, jag ser oxå en shargong av stolthet över alla böter man fått här.
Jag nämnde iofs mina föreelser kortfattat här oxå, men mest ur jämförelsesynpunkt.

Till Mr M, förstår du inte att ditt argument "att de stämmer" inte räcker??
Lixom, det måste finnas en anledning, en förklaring. Det varken du lr din kompis verkar förstå. Det stämmer väger inte så högt tyvärr, kom med nått bättre lr känn er idiotförklarade.

356 Inlägg
4 november 2008
Jag åkte i 230 förbi en poliskontroll i en bil jag nyss plockat ur motorn ur. Polisen stannade mig men han tyckte, precis som jag, att det är skitcoolt att köra fort så jag fick inga böter.

Ungefär lika trovärdigt som vissa inlägg här.

1 803 Inlägg
4 november 2008
Kanske skulle klargöra mitt tidigare inlägg, det handlar alltså inte om att folk skulle vara dumma i huvudet utan helt enkelt vanlig dumhet i meningen att man helt enkelt glömmer bort sig i stundens hetta.
Detta är lätt gjort, men då får man också stå sitt kast.
Läste inlägget igen nu och det kunde kanske uppfattas som en aningens provokativt...

bjoorniiee skrev:
Jag åkte i 230 förbi en poliskontroll i en bil jag nyss plockat ur motorn ur. Polisen stannade mig men han tyckte, precis som jag, att det är skitcoolt att köra fort så jag fick inga böter.

Ungefär lika trovärdigt som vissa inlägg här.

Det där var inte sant, men däremot har jag en historia som faktiskt är sann, även om många här inne lär hävda motsatsen. För några år sedan så passerat jag en kontrollplats i 160km/h (70-sträcka), de stod efter en skymd kurva och innan kurvan hade jag kört om en bil och helt enkelt fått upp ångan ordentligt.
Polisen som stod ytterst fick syn på min framfart och tar ett par kliv ut mot vägen och vevar med hela armen, antagligen för att han ansåg jag kom en aningens för fort.
I samma veva som jag får syn på kontrollen så ser jag alltså denne polis kliva ut och veva med armen, det är nu alldeles för sent att börja bromsa ner från 160 knutar så jag bara sträcker mig fram i vindrutan och vinkar tillbaks och passerar en väldigt snopen konstapel.
Jag saktade i princip inte ner förrän jag var hemma, parkerade bilen och sprang in i huset och bara väntade på att dom jäklarna skulle dyka upp, men peppar peppar dom har ännu inte efter 5år synts till tonguelol

Sök