2405
Sök

Ordningsbot, fått böter tidigare blir av med körkortet?

Ford Racing
479 Inlägg
4 november 2008
Hilmer skrev:
Kanske skulle klargöra mitt tidigare inlägg, det handlar alltså inte om att folk skulle vara dumma i huvudet utan helt enkelt vanlig dumhet i meningen att man helt enkelt glömmer bort sig i stundens hetta.
Detta är lätt gjort, men då får man också stå sitt kast.
Läste inlägget igen nu och det kunde kanske uppfattas som en aningens provokativt...

bjoorniiee skrev:
Jag åkte i 230 förbi en poliskontroll i en bil jag nyss plockat ur motorn ur. Polisen stannade mig men han tyckte, precis som jag, att det är skitcoolt att köra fort så jag fick inga böter.

Ungefär lika trovärdigt som vissa inlägg här.

Det där var inte sant, men däremot har jag en historia som faktiskt är sann, även om många här inne lär hävda motsatsen. För några år sedan så passerat jag en kontrollplats i 160km/h (70-sträcka), de stod efter en skymd kurva och innan kurvan hade jag kört om en bil och helt enkelt fått upp ångan ordentligt.
Polisen som stod ytterst fick syn på min framfart och tar ett par kliv ut mot vägen och vevar med hela armen, antagligen för att han ansåg jag kom en aningens för fort.
I samma veva som jag får syn på kontrollen så ser jag alltså denne polis kliva ut och veva med armen, det är nu alldeles för sent att börja bromsa ner från 160 knutar så jag bara sträcker mig fram i vindrutan och vinkar tillbaks och passerar en väldigt snopen konstapel.
Jag saktade i princip inte ner förrän jag var hemma, parkerade bilen och sprang in i huset och bara väntade på att dom jäklarna skulle dyka upp, men peppar peppar dom har ännu inte efter 5år synts till tonguelol

Då kommer dom nog efter denna inlägg.. big_smile

Ja Just!

719 Inlägg
4 november 2008
Själv fastnar man aldrig på laser wink

Benny va fick du för fint bötes belopp på din fortkörning mot fartkameran?

Finns det nån här inne som med handen på hjärtat kan säga att dom håller hastigheten? 30vägar är dom ända vägar jag själv håller hastigheten ganska bra på.

live free, die young.

12 086 Inlägg
5 november 2008
Scratch skrev:

Finns det nån här inne som med handen på hjärtat kan säga att dom håller hastigheten? 30vägar är dom ända vägar jag själv håller hastigheten ganska bra på.

Jag kan säga med långfingret i luften att jag ofta kör för fort.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 november 2008
JapMax skrev:
Scratch skrev:

Jag kan säga med långfingret i luften att jag ofta kör för fort.

ME to
och ofta väldigt mycket för fort roll

Sök