3355
Sök

Dolly, the skoda that looks like shit!

164 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Nytt face?

Igår satt jag och skissade på en ny front spoiler. Jag kan ju säga att jag blev rätt nöjd med det första resultatet. Men har bara skissat en änsålänge. Tänkte försöka ta o skissa minst ett face och en röv till idag big_smile Och nee jag kommer inte att lägga upp bilden här, med tanke på att det finns dom som har en förmånga att klanka ner på folk som försöker. Och jag har ingen lust o få neg. respons så jag tappar suget....

"Jag ska inte skaffa mig någon karl, jag ska till skroten o skaffa mig ett avgasrör!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 januari 2009
Fortsätt så bara big_smile 

Det bli bra dehär.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

744 Inlägg
11 januari 2009
ser fram emot att se  slutresultatet  .. tycker de är ass kul att de finns tjejer som kan å vill bygga bil

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

61 Inlägg
11 januari 2009
Såg skissen på fronten å det kommer nog bli kanon me den. "keep up the good work"

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
11 januari 2009
tingvall skrev:
ironhead
jag ska ju sponsra dig med roller och kanske fixa billig  färg nu när jag jobbar i bilbranchen

Ja men du vet Dolly ska inte rollas, hon ska få sig en ordentlig lack. Förhoppningsvis nere i Ronneby om allt går som det är tänkt!

joonte_
många påhopp i denna tråden, tråkigt. Låt tjejen bygga i sin takt. detta kan säkert bli bra när det blir färdigt men än så länge är det svårt att komentera nåt

Tack! Jag tänker verkligen inte stressa! Och jag hade inte ens förväntat mig att det var så här många som ens skulle läsa tråden. Men SJÄLVKLART blir man jätteglad av all peppning!

AirOne
Jag kan sponsra handklovar för såna har jag liggandes..*host*
Fast du kanske vill ha fluffiga sådana?

Själklart ska Dolly ha roosa fluffiga sånna, men det har jag redan själv hemma två par så jag ger nog ett par till henne wink

LuCiiifer
Håller med dig, sluta gnäll förfan! jag har hållt på med min i två år. har itne mer tid över det är inte gjort på en vecka... folk har jobb och liv, prioteringar!

Tack! Fast i mitt fall så är det nog mest ekonomin som sätter stopp! Sitter o väntar på att nån vill köpa mitt hästsläp så jag kan få loss lite pengar tongue

Är det Tom du tänker på när du snackar lack....?
Hade du bott närmare kunde jag bistått med en del tips och hjälp så du får fart på projektet nån gång wink
Just nu verkar det bara som du förvandlat en bruksbil till ett demonteringsobjekt.
Så hoppas det kommer igång rejält snart..
Lycka till..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

164 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
BMTech
Är det Tom du tänker på när du snackar lack....?
Hade du bott närmare kunde jag bistått med en del tips och hjälp så du får fart på projektet nån gång
Just nu verkar det bara som du förvandlat en bruksbil till ett demonteringsobjekt.
Så hoppas det kommer igång rejält snart..
Lycka till..

Neee, vi håller lack heeemligt änsålänge då absolut ingenting är bestäm. Kommer säkert att ändras flera ggr om...

Jo men anledningen till att de står still skrev jag ju innan. Det är ju som sagt svårt att göra nånting när man har jobbat som en idiot, varit/är sjuk och dessutom inte har en spänn till övers.. Men som sagt, jag skissar ju iaf. Och snart är de lön, så..... HÅLL UT wink

"Jag ska inte skaffa mig någon karl, jag ska till skroten o skaffa mig ett avgasrör!"

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 januari 2009
vi väntar med spänning hellre att det tar tid och att det blir bra och att det tar tid än att bygga nå ihopslaffsat bygge på kort tid

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

192 Inlägg
14 januari 2009
kul med en tjej som har vilda planer! Fan hoppas på all lycka till dig o bilen! Hoppas man får se den på riktigt när den är klar!

KHRacing
14 januari 2009
LuCiiifer skrev:
Håller med dig, sluta gnäll förfan! jag har hållt på med min i två år. har itne mer tid över det är inte gjort på en vecka... folk har jobb och liv, prioteringar!

Instämmer här med.

Hämtade min Evo den 22/12 -06... första halvåret var där ju inte mkt gjort direkt,
så kom igen gott folk, låt tjejjen göra som hon själv vill.
Brukarbli bäst då !

PS. Bordellmamman... fick du mitt PM ?

164 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
fredde_86 skrev:
kul med en tjej som har vilda planer! Fan hoppas på all lycka till dig o bilen! Hoppas man får se den på riktigt när den är klar!

Tack så mycke!

164 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Dolly har fått en ny ägare, näligen JAG big_smile

Pappa fick ju aldrig arslet ur vagnen och fixat fram pappren.

Och på freda är det lön, vilket betyder att jag ska shoppa en massa plastningsgrejjer så jag kan börja med fronten. Eller iaf öva lite.

164 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Med tanke på allt snack och skriverier så väljer jag nu att ta ett STORT avstång i från g.org

Men projektet med dolly fortsätter, och om ni vill fortsätta följa oss så är det bloggen som gäller. Annars så syns vi nästa år när hon ska vara klar!

ps. om ni skulle vilja mig något så är mailen de bästa sättet! ds

Administratör
2 981 Inlägg
21 januari 2009
Låter som att det är gorgs fel att folk har en åsikt...... Lycka till i fortsättningen då..

En kopp av den svarta såsen...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 januari 2009
tingvall skrev:
Med tanke på allt snack och skriverier så väljer jag nu att ta ett STORT avstång i från g.org

Men projektet med dolly fortsätter, och om ni vill fortsätta följa oss så är det bloggen som gäller. Annars så syns vi nästa år när hon ska vara klar!

ps. om ni skulle vilja mig något så är mailen de bästa sättet! ds

Trisst, men då får man följa bloggen då...

Rock'n Roll

961 Inlägg
21 januari 2009
Goffen skrev:
Låter som att det är gorgs fel att folk har en åsikt...... Lycka till i fortsättningen då..

ja är de inte de då ? visst åsikter kan man ha men man behöver inte sitta i klanka ner på folks byggen för de , de är bara konstatera att de går utför för gorg .. liknar mer ett dagis än ett bil forum .. hoppas de blir nån bättring !! hmm

Pure DieselPower

Mångsysslare
546 Inlägg
21 januari 2009
synd att folk ska hålla på och komma med påhopp på byggen och dess byggare hela tiden hmm Visst kan man komma med lite kritik, men då tycker jag att man ska klara av att lägga fram det lite bättre än "det finns altid dom med dålig smak" vilket även är riktat direkt till byggaren. Och i grunden är vi alla medlemmar på g.org för bilintresset, så varför ska man då alltid klanka ner på alla andra?

Och till alla som gillar att försöka få dom engagerade bilbyggare att känna olust att forsätta bygga p.g.a. alla taskiga kommentarer, så vill jag bara säga att.
om man inte gillar något kan man faktiskt välja att hålla tyst om det. För man behöver inte berätta det för den som bygger bilen. Men positiva kommentarer kan man slänga ur sig hur många man vill.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 januari 2009
Lite synd att du tar åt dig egentligen hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

164 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Jag har inte tagit avstånd i från g.org pga det som har skrivits här i tråden. Absolut inte, ni har verkligen vart helt underbara med alla tips och all peppning.

Så neeeej, det är inte pga att jag inte kan ta kritik eller att jag inte klarar av folk som inte gillar projektet!

Sakerna är privata. Kände bara att jag var tvungen att reda ut detta. Och nej jag är inte tillbaka än, men kanske snart.

Tills vidare...

GLÖM INTE BLOGGEN!

http://saratingvall.blogg.se/hollydollysegnablogg/

over and out!

738 Inlägg
1 februari 2009
Kommer de inga uppdateringar här på gorg längre? allt i bloggen? sad

2 924 Inlägg
2 februari 2009
Stofer skrev:
Kommer de inga uppdateringar här på gorg längre? allt i bloggen? sad

Läs hennes senaste inlägg igen så kanske du ser svaret på den frågan wink

~ Life is short, have FUN! ~

Sök