Joppe_Johndeere skrev:
Jag är väldigt intresserad av vad industriarbetare i 25års åldern tjänar, kan man hitta denna info någonstans på nätet? Som givetvis speglar verkligheten!
De åren jag gick inom industrin (18-25 års ålder) så spelade det ingen roll hur gammal man var.
Man gick direkt in på samma lön som de andra, det som styrde tilläggen var kvalifikation och ev om man var förstaman på skiftet.
Tack vare att man hoppade runt på olika ställen i processen i början så fick man ihop olika kvaltillägg, bara man fick ett tillägg så hängde det kvar oavsett arbetsuppgifter i fortsättningen.
På så sätt gick man förbi lönemässigt dem som jobbat i 20 år fastän jag jobbat i någon månad och vi gjorde identiska uppgifter.
Kan tyckas både rätt och fel. Förstår om man är 50+, jobbat i 20 år på platsen och en 18-åring kommer in, gör samma sak men får ut högre lön.
Samtidigt är det rätt att belöna de som vill lära sig mer.
Vi hade strax över 20.000 i grundlön, men med skifttillägg och kval + bonus blev det mellan 22-23 efter skatt.
Var ingen idé att förstå sig på allt.

![http://3.bp.blogspot.com/_MEwINiyBdnM/TD9fXLLF-CI/AAAAAAAAAaM/-yTaLAWF_lg/s400/IMAG0034.jpg]()