2981
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

huh?
10 427 Inlägg
2 december 2011
Joppe_Johndeere skrev:
Jag är väldigt intresserad av vad industriarbetare i 25års åldern tjänar, kan man hitta denna info någonstans på nätet? Som givetvis speglar verkligheten!

Pratar vi grundlön så är nog spannet mellan 19 000 och 24 000.

StenkrossTomte
359 Inlägg
2 december 2011
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
Jag är väldigt intresserad av vad industriarbetare i 25års åldern tjänar, kan man hitta denna info någonstans på nätet? Som givetvis speglar verkligheten!

Självklart grundlön! Mitt fackombud sa att jag nog var bra ensam om att tjäna så mycket för att vara så ung, och det tror jag inte på tongue

Edit : Men han hade nog rätt om man ska rätta sig efter länken från föregående talare tongue
Senast redigerat av Joppe_Johndeere (2 december 2011)

No turbo shit! Just Real Power!

huh?
10 427 Inlägg
2 december 2011
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

Självklart grundlön! Mitt fackombud sa att jag nog var bra ensam om att tjäna så mycket för att vara så ung, och det tror jag inte på tongue

Edit : Men han hade nog rätt om man ska rätta sig efter länken från föregående talare tongue

Aldrig hört talas om att någon arbetare inom industrin (metall eller teknikområdena) tjänar mer än 25 000 i grundlön.
Tjänar du mer än så ska du nog vara nöjd. smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 772 Inlägg
2 december 2011
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:

Aldrig hört talas om att någon arbetare inom industrin (metall eller teknikområdena) tjänar mer än 25 000 i grundlön.

tanten har 21K efter skatt inom industrin med skift tillägg hon jobbar som cnc opratör
3skift

förhoppnings nytt jobb snart inom tjänstemanna sidan inom industrin istället aningen bättre betalt

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
2 december 2011
Growe skrev:
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

tanten har 21K efter skatt inom industrin med skift tillägg hon jobbar som cnc opratör
3skift

förhoppnings nytt jobb snart inom tjänstemanna sidan inom industrin istället aningen bättre betalt

Dvs ca 23-24000 i grundlön? wink

Fri fart för ett fritt folk!
14 772 Inlägg
2 december 2011
steifan skrev:
Growe skrev:
steifan skrev:

3skift

ungefär smile jag skiter i vad grundlönen är..det kan inte bli mer ointresant det är pengarna på kontot som är intresant...denna gång fick f-n kärringen mer än mig. förra månaden slog jag henne med 1000kr fast jag tjänar ganska mycket mindre än henne i timmen smile

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
2 december 2011
Growe skrev:
steifan skrev:
Growe skrev:
3skift

ungefär smile jag skiter i vad grundlönen är..det kan inte bli mer ointresant det är pengarna på kontot som är intresant...denna gång fick f-n kärringen mer än mig. förra månaden slog jag henne med 1000kr fast jag tjänar ganska mycket mindre än henne i timmen smile

Om man ska jämföra så är lön före skatt och grundlön ganska relevant.
Om man ska betala räkningar och annat skoj själv så är vad man får ut efter skatt intressantare.

Ob-tillägg är ju just att man jobbar på obekväma tider. Tjänar man 28 000 på att inte jobba
obekväma tider så lär det ju vara bättre än att tjäna det med ob-tillägg. Men det är mjukare värden det wink wink

StenkrossTomte
359 Inlägg
2 december 2011
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:

Jo jag tjänar mer än 25000 i grundlön. Och jag är fortfarande inte nöjd, jag kanske "borde" vara det, men man ska fan aldrig nöja sig!

Självlärd
3 083 Inlägg
2 december 2011
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

Jo jag tjänar mer än 25000 i grundlön. Och jag är fortfarande inte nöjd, jag kanske "borde" vara det, men man ska fan aldrig nöja sig!

Inte nöjd? Är du rolig eller? Jag är jävligt glad om jag ens får ut 13K på en månad

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

huh?
10 427 Inlägg
2 december 2011
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

haha!

Nej särskilt inte om man är sån där sjuk j*vel (tongue) som motiveras av lön.
Precis 32 996kr vill du nog ha i månadslön (allt över det är det tung beskattning på -> +20% extra skatt ) cool

1 581 Inlägg
2 december 2011
A-kassa, 9740 kr efter skatt. Överlever men blir bara tv-spel om dagarna och inte så mkt hobby, resor eller nåt.
Senast redigerat av Fellow (2 december 2011)

StenkrossTomte
359 Inlägg
2 december 2011
Volvo142_73a skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:

Inte nöjd? Är du rolig eller? Jag är jävligt glad om jag ens får ut 13K på en månad

Nu ska vi inte gå helt oftopic här men det är ju faktiskt så att man måste ha mål här i livet! Mitt första mål är 30K, efter det är det 40K...osv osv... Kan chefer och vd tjäna 50-150k i månaden (lågt räknat), ska vi som gör det tunga jobbet också kunna tjäna ordentligt!!

Självlärd
3 083 Inlägg
3 december 2011
Joppe_Johndeere skrev:
Volvo142_73a skrev:
Joppe_Johndeere skrev:

Nu ska vi inte gå helt oftopic här men det är ju faktiskt så att man måste ha mål här i livet! Mitt första mål är 30K, efter det är det 40K...osv osv... Kan chefer och vd tjäna 50-150k i månaden (lågt räknat), ska vi som gör det tunga jobbet också kunna tjäna ordentligt!!

Okej. Är bara så fruktansvärt trött på alla pengakåta dårar som inte inser hur jävla bra dom har det när dom tjänar över 20K i månaden

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
3 december 2011
Volvo142_73a skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
Volvo142_73a skrev:

Okej. Är bara så fruktansvärt trött på alla pengakåta dårar som inte inser hur jävla bra dom har det när dom tjänar över 20K i månaden

Mänsklig evolution bygger på att vi strävar framåt och inte nöjer oss. Arten skulle dött ut för miljoner år sedan om vi resonerat att nu räcker det. Vårt ekonomiska system bygger på att vi producerar och konsumerar.

Alltså, det är helt rätt av alla pengakåta dårar att sträva efter mer än 20k i månaden.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 072 Inlägg
3 december 2011
Tyvärr typiskt sverige ^^

Det är fult att prata pengar, speciellt fult att tjäna pengar.

1 366 Inlägg
3 december 2011
Fast bara på den del som överskrider summan. dvs får du 34 000 så skattar du bara extra på 1004 kronor. Annars skulle det vara en stor nackdel att tjäna mer pengar smile Man får även tänka på att man får mycket mer pension på summan som överskrider gränsen

steifan skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
steifan skrev:

haha!

Nej särskilt inte om man är sån där sjuk j*vel (tongue) som motiveras av lön.
Precis 32 996kr vill du nog ha i månadslön (allt över det är det tung beskattning på -> +20% extra skatt ) cool

Fisketokig
2 997 Inlägg
3 december 2011
Joppe_Johndeere skrev:

De åren jag gick inom industrin (18-25 års ålder) så spelade det ingen roll hur gammal man var.
Man gick direkt in på samma lön som de andra, det som styrde tilläggen var kvalifikation och ev om man var förstaman på skiftet.

Tack vare att man hoppade runt på olika ställen i processen i början så fick man ihop olika kvaltillägg, bara man fick ett tillägg så hängde det kvar oavsett arbetsuppgifter i fortsättningen.

På så sätt gick man förbi lönemässigt dem som jobbat i 20 år fastän jag jobbat i någon månad och vi gjorde identiska uppgifter.

Kan tyckas både rätt och fel. Förstår om man är 50+, jobbat i 20 år på platsen och en 18-åring kommer in, gör samma sak men får ut högre lön.
Samtidigt är det rätt att belöna de som vill lära sig mer.

Vi hade strax över 20.000 i grundlön, men med skifttillägg och kval + bonus blev det mellan 22-23 efter skatt.
Var ingen idé att förstå sig på allt. roll

http://3.bp.blogspot.com/_MEwINiyBdnM/TD9fXLLF-CI/AAAAAAAAAaM/-yTaLAWF_lg/s400/IMAG0034.jpg

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
3 december 2011
Snickare/Betångarbetare. Tjänar 19.000 i grundlön. Jobbar dock 06:30 till18:00 måndag till torsdag då jag pendlar eller sover i husvagn. Mkt ersättningar <3 får väl ut en 25-30 beroende på arbetsplats, har fått ut 44 som mest smile

Jag skäms inte för att säga det, jag jobbar hårt och jag förtjänar pengar! Dom som inte jobbar har fan inget å säga till om, lyft arslet från soffan å gör nått, svårare är det inte.

1 581 Inlägg
3 december 2011
calleman1991 skrev:
Snickare/Betångarbetare. Tjänar 19.000 i grundlön. Jobbar dock 06:30 till18:00 måndag till torsdag då jag pendlar eller sover i husvagn. Mkt ersättningar <3 får väl ut en 25-30 beroende på arbetsplats, har fått ut 44 som mest smile

Jag skäms inte för att säga det, jag jobbar hårt och jag förtjänar pengar! Dom som inte jobbar har fan inget å säga till om, lyft arslet från soffan å gör nått, svårare är det inte.

Det är inte bara att skaffa sig ett jobb och tro att man får jobba livet ur sig och därmed får ut 20 efter skatt. Arbetade som industrimontör innan jag blev sjukskriven och jag tjänade 14 000 efter skatt aldrig mer trots att det var mycket att göra så hann vi med det på ordinarie tid. Det var bara att jobba effektivare och hårdare så behövdes ingen övertid. Fick aldrig arbeta dubbla skift eller över heller för då blev de komp.

Så nej det är inte bara att jobba stenhårt.

Skulle gärna ta ett jobb där jag fick jobba 12 timmar om dagen och nätter många dagar om jag fick ut 25-30 000 efter skatt. Men berätta vart det jobbet finns och gärna ett arbete som en nack/ryggskadad klarar av.

Ni bör förstå att ni har mycket tur som hittar dessa jobb.
Senast redigerat av Fellow (3 december 2011)

345 Inlägg
3 december 2011
Fellow skrev:
Det är inte bara att skaffa sig ett jobb och tro att man får jobba livet ur sig och därmed får ut 20 efter skatt. Arbetade som industrimontör innan jag blev sjukskriven och jag tjänade 14 000 efter skatt aldrig mer trots att det var mycket att göra så hann vi med det på ordinarie tid. Det var bara att jobba effektivare och hårdare så behövdes ingen övertid. Fick aldrig arbeta dubbla skift eller över heller för då blev de komp.

Så nej det är inte bara att jobba stenhårt.

Skulle gärna ta ett jobb där jag fick jobba 12 timmar om dagen och nätter många dagar om jag fick ut 25-30 000 efter skatt. Men berätta vart det jobbet finns och gärna ett arbete som en nack/ryggskadad klarar av.

Ni bör förstå att ni har mycket tur som hittar dessa jobb.

Bilförsäljning? Du jobbar nio timmar om dagen, varannan helg och kan tjäna riktigt bra med pengar.smile
Senast redigerat av Tynnerstroem (3 december 2011)

Sök