Breesladds: volvo 244 GL blir TURBO - bilen som ALDRIG kommer bli 100% klar,Rasat lite grejer 20141020- bara på det igen

Köpte mig en volvo 244 -88 år 2005 då jag behövde en bil fast att jag ej direk hade någon kärlek för just 240 modellen men började gilla bilen mer och mer med tiden samtidigt som jag kom fram till att 240in var den sämsta byggda bilen någonsin men just denna 244an kommer jag aldrig göra mig av med, blev lite så fix med den dom första åren som ett rullande projekt som jag körde med året runt men år 2009 bestämde jag mig för att sluta köra med den på vintern och bara på sommaren :) och så har det varit fram till 2010 på hösten när jag blev av med körkortet pga fortkörning med just denna jävla bilen som jag hat älskar och nu har den stått sedan 2010 och du började jag på ett motorbyte från en B230F till en B230FT som jag fick tag på billigt och på den vägen är det men den har ej hunnit bli klar då man ej kunde ta sig till garaget utan körkort men siktar på att ha den körklar till sommaren 2013 så man kan byggavidare sedan
  • 83 Följare
  • 111 848 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 mars 2016
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
13 december 2008 · 1 659 Inlägg

Jag som alltid kör med avfettning, vad kan man annars sätta dit dom med då om man vill vara hundra? tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
breesladd SKÅNING
14 december 2008 · 1 215 Inlägg

Robban_89 skrev:
Jag som alltid kör med avfettning, vad kan man annars sätta dit dom med då om man vill vara hundra? tongue

det beror ju lite på hur de ser ut, mina fanns det inget annat alternativ att göra på om man inte hade plastat på fästen vilket jag inte har någon kunskap om eller tid och lust. men det hade nog varit det bästa så man hade kunnat skruva fast dom. ang avfettning så måste man inte andvända det varje gång man tvättar och på somaren är det inte lika viktigt som på vintern, annars kan man ju vara extra sparsam i fronten runt ögonlocken och bara lägga runt om dom

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
14 december 2008 · 1 659 Inlägg

Jag testar och hoppas dom sitter kvar då smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
rehborG Driftmeister
29 januari 2009 · 218 Inlägg

snyggt med ögonlocken, roligt projekt att se också, hoppas det kommer nå updates snart, var ju ett tag sen senast roll

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
VOLVO_PENTA_RAGGARE Hemmapul AB
11 februari 2009 · 195 Inlägg

kul att läsa din tråd. man blir ju sugen på att göra en själv. men de e inte lönt eftersom typp allting sitter på min bil ju sad förutom min vinge för den har dom stullit igen sad på min födelse dag och allt. men men

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!
Volvo 945 Turbo "Smokey" (1993)
Volvo 244 "Snowman" (1982)
mange_240
11 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Robban_89 skrev:
Jag testar och hoppas dom sitter kvar då smile

jag använde silikon samt satte dem under press en natt.har suttit bra i fyra år nu.

rehborG Driftmeister
11 februari 2009 · 218 Inlägg

föresten en fråga som jag inte fått svar på i andra trådar jag frågat i men vart kan man få tag i vita instrumentbakgrunder, finns det att köpa på volvo eller ? roll

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
11 februari 2009 · 1 659 Inlägg

rehborG skrev:
föresten en fråga som jag inte fått svar på i andra trådar jag frågat i men vart kan man få tag i vita instrumentbakgrunder, finns det att köpa på volvo eller ? roll

Gör egna på datorn, sen springer du och köper fotopapper och skriver ut det på och smället dit smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
breesladd SKÅNING
13 februari 2009 · 1 215 Inlägg

Robban_89 skrev:

rehborG skrev:
föresten en fråga som jag inte fått svar på i andra trådar jag frågat i men vart kan man få tag i vita instrumentbakgrunder, finns det att köpa på volvo eller ? roll

Gör egna på datorn, sen springer du och köper fotopapper och skriver ut det på och smället dit smile

Precis jag hade mallar på datorn men dom försvann på något viss sad


VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
kul att läsa din tråd. man blir ju sugen på att göra en själv. men de e inte lönt eftersom typp allting sitter på min bil ju sad förutom min vinge för den har dom stullit igen sad på min födelse dag och allt. men men

Ja din är väldigt fin, man blir så jävla trött på att folk inte kan skilja på mitt och ditt....

Senast redigerat av alexm- (13 februari 2009)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
-Akerfeldt-
13 februari 2009 · 2 638 Inlägg

Mycket bra jobbat med ögonlocken, de blev riktigt fina. Dock tycker jag att de inte alls passar på bilen.
Men, lycka till med projektet fortsättningsvis smile

rehborG Driftmeister
14 februari 2009 · 218 Inlägg

Robban_89 skrev:

rehborG skrev:
föresten en fråga som jag inte fått svar på i andra trådar jag frågat i men vart kan man få tag i vita instrumentbakgrunder, finns det att köpa på volvo eller ? roll

Gör egna på datorn, sen springer du och köper fotopapper och skriver ut det på och smället dit smile

aha okey smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
breesladd SKÅNING
13 mars 2009 · 1 215 Inlägg

Aker_s40 Håller med dig lite där faktiskt blev inte så bra som jag trodde men men får se vad jag gör ev lackar jag dom i bilens färg så blir det nog lite bättre.



NU äntligen har jag fått tummen ur **v** och börjat på bilen igen så här kommer en liten update med rostlagning/fix på baksärmarna

Så såg vänster skärm ut
https://www1.garaget.org/archive/30/29818/61180/61180-1278766.jpg

och så såg höger ut
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592958_pw9itv.jpg

efter lite snabbt slipande så blev det så här
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592960_uzjbvf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592961_5rbmea.jpg

sen på med roststop för att skydda lite iallafall
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592962_um0m04.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592963_thohh5.jpg

och nu har jag bara bilder på färdigt resultat och inte på alla olika lagerna jag lackade samt att även på insidan av hjulhuset har jag gjort samma sak som ni ser här för bästa resultat
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592966_3lhfgw.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/29818/592968_jvpkls.jpg


men nu blir det lite paus igen för jag ska på lite semester till sälen och se hur många ben man kan bryta på ett par skidor men om det blir is körning eller något annat skoj som händer där uppe i norr så kommer det givetvis att komma in här samma kväll tar med mig datorn upp nu när jag ordnat mobiltbreddband.

kommentera gärna nu både gott och ont alltid kul att höra vad man kunde gjort bättre eller vad man lyckats med..... / alex

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Rquired Allmänt envis
3 april 2009 · 12 512 Inlägg

Kommer bli en clean och fin 240 det här, men går emot strömmen och påstår att de där ögonlocken bara ser plastiga ut och passar inte in i linjerna smile
(Synd eftersom du lagt så mycket jobb på dom, men smaken är som...)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
breesladd SKÅNING
10 april 2009 · 1 215 Inlägg

Rquired skrev:
Kommer bli en clean och fin 240 det här, men går emot strömmen och påstår att de där ögonlocken bara ser plastiga ut och passar inte in i linjerna smile
(Synd eftersom du lagt så mycket jobb på dom, men smaken är som...)

Hoppas också på ett cleant resultat till sist, tycker inte heller att ögonlocken passade så himla bra direkt men men.



Nu när man lagt på sommarhjulen igen så blir man bara mer sugen på att göra ännu mer så nu funderar jag på att fixa en liten vinge har ju en som bara ligger och skräpar kanske skulle ta och börja slipa ner den svarta färgen och lacka den i vitt eller den kanske borde vara svart? Vilket blir snyggast?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
VOLVO_PENTA_RAGGARE Hemmapul AB
10 april 2009 · 195 Inlägg

jag tror svart blir bäst för annars kommer den nog smälta in och ja halvt försvinna. inte säker men tror de.

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!
Volvo 244 "Snowman" (1982)
Volvo 945 Turbo "Smokey" (1993)
breesladd SKÅNING
11 april 2009 · 1 215 Inlägg

VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
jag tror svart blir bäst för annars kommer den nog smälta in och ja halvt försvinna. inte säker men tror de.

tror också det men får kolla med regeringen är ju hennes bil trots allt. ska börja på den nu i helgen så får vi se, den är ju svart nu så skulle kunna montera och se hur det ser ut och kanske vänja sig vid det lite.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
VOLVO_PENTA_RAGGARE Hemmapul AB
11 april 2009 · 195 Inlägg

alexm- skrev:

VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
jag tror svart blir bäst för annars kommer den nog smälta in och ja halvt försvinna. inte säker men tror de.

tror också det men får kolla med regeringen är ju hennes bil trots allt. ska börja på den nu i helgen så får vi se, den är ju svart nu så skulle kunna montera och se hur det ser ut och kanske vänja sig vid det lite.

e den gammla färgen dålig eller varför ska du måla annars?

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!
Volvo 945 Turbo "Smokey" (1993)
Volvo 244 "Snowman" (1982)
breesladd SKÅNING
11 april 2009 · 1 215 Inlägg

Precis den är kass tror jag, säkert 2 år sen jag kollade på den kanske inte är svart iheller smile vem vet.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Pedaal
11 april 2009 · 601 Inlägg

Härligt att man ser lite framsteg! Fortsätt nu i samma stil ;D

VOLVO_PENTA_RAGGARE Hemmapul AB
12 april 2009 · 195 Inlägg

alexm- skrev:
Precis den är kass tror jag, säkert 2 år sen jag kollade på den kanske inte är svart iheller smile vem vet.

bra att du har noll koll tongue hehe

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!
Volvo 244 "Snowman" (1982)
Volvo 945 Turbo "Smokey" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang