Nykommande till Jönköping?

JontaK
14 december 2008 · 174 Inlägg

Jag är också born and raised i Jerusalem.
Var iväg två år i Borås och en kortare tid i Göteborg.
Måste säga att Jönköping är den typen av stad som man längtar hem till, mest bara för att det är så vackert samt att stan har en spännande uppbyggnad. Jönköping känns ju större än vad det är tack vare sjöarna och spridningen av stadens delar p.g.a dessa.
Jämfört med just Borås så känns Jkpg som en mycket roligare och trevligare stad.

Våld och droger förekommer i en ganska stor utsträckning men man märker inte av det om man inte umgås i dom kretsarna.

Att få tag i lägenhet/hus/garage är inga som helst problem så länge man har pengar, garage och bostadsrätter har blivit svindyrt.
Samtidigt kan man hyra en hyfsad trea som ligger relativt nära centrum för runt (eller till och med under) 5000 spänn per månad.

Angående det bilrelaterade så händer det självklart en del runt påsk. big_smile
Tycker det har blivit mer och mer "roliga" bilar på gatorna senaste 2-3 åren. Tidigt 2000-tal så var det inte alls så.
Lagligt fortåka är svårt att få till verkar det som, jag är dock inte så insatt i frågan.

I övrigt så upplever jag en stor del av folket i stan som ganska arroganta jämfört med människor i andra städer. Kan ju dock bero mer på mig än något annat.
Det är också ganska mycket tjafs om ombyggnationer i staden och diverse bråkande på kommunalpolitisk nivå. Inget som stör alls om man väljer att inte bry sig.

Blev en hel del negativt här och jag måste säga att jag älskar Jönköping och kommer aldrig trivas lika bra i någon annan stad.
Dessutom finns det miltals med otroligt trevliga kurviga småvägar, där STi'n får jobba hårt, här i trakten. wink

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Sanizz
25 januari 2009 ·

Måste säga att jönköping är en mycket trevlig stad som ständigt utvecklas. Som någon tidigare sa så är det en stad man längtar hem till. Tycker även att det är en mycket mysig stad. Finns inget bättre än att stiga upp tidigt en sommardag och springa längs vätten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang