Nykommande till Jönköping?

SaTN Köp
9 november 2008 · 106 Inlägg

Hejsan alla glada biltokar!
Går i tankarna att flytta ned till Jönköping med min sambo.
Bor för närvarande uppe i Östersund, men man måste ju prova på något nytt någongång.
Speciellt då man blivit arbetslös, och min sambo som är målare blir det med.
Vad finns det för människor där nere? Finns det något av intresse för en bilgalen människa som man är?
Vore roligt att höra lite om vad Jönköping har att erbjuda.
Sitter med i styrelsen för dom lagliga blackracen(tisdträningar) här i Östersund och har på tok för många påbörjade bilprojekt.
Synd blir att man måste lämna dessa bakom sig. Men det går ju alltid att hitta något nytt där nere. om man hittar ett garage som är lämpligt dvs.

Så, bomba mig med lite information om vad som händer där nere!

Med vänliga hälsningar Andreas.

Senast redigerat av SaTN (9 november 2008)

Audi S2 "720whp" (1991)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
niclas_swe bitter besserwisser
9 november 2008 · 644 Inlägg

måste ju säga att staden fått ett otroligt lyft sedan högskolan kom igång -97, händer mer och mer saker hela tiden. Visserligen kanske jag har en annan bild av staden eftersom jag går på högskolan, men jag har även växt upp här.

Varför jkpg om jag får fråga?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
SaTN Köp
9 november 2008 · 106 Inlägg

niclas_swe skrev:
måste ju säga att staden fått ett otroligt lyft sedan högskolan kom igång -97, händer mer och mer saker hela tiden. Visserligen kanske jag har en annan bild av staden eftersom jag går på högskolan, men jag har även växt upp här.

Varför jkpg om jag får fråga?

Okej.
Varför just Jönköping vet vi väl egentligen inte.
Lutade först mot Linköping då vi båda tycker att det är en väldigt trevlig stad och har fastnat lite för den.
Men samtidigt så verkar jönköping rätt trevligt, har bara varit där några gånger i mitt liv, kortare visiter.
Känner även 2st sedan tidigare där nere som just nu bor här i Östersund, men som flyttar ned igen i januari efter ett husköp i jkpg.

(edit)
Glömde kanske att berätta varför vi har i tankarna att flytta, det händer väldigt lite här uppe.
Det enda som finns kvar här uppe är mycket skitsnack. Mycket snack och lite verkstad.

Är det svårt att hitta lägenheter, garage? Ja, hur som haver.

MVH//Andreas

Senast redigerat av SaTN (9 november 2008)

Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
niclas_swe bitter besserwisser
9 november 2008 · 644 Inlägg

Staden expanderar hela tiden men ändå är det ett otroligt tryck på lägenheter i synnerhet hyresrätter, om det är det ni vill ha.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
SaTN Köp
9 november 2008 · 106 Inlägg

niclas_swe skrev:
Staden expanderar hela tiden men ändå är det ett otroligt tryck på lägenheter i synnerhet hyresrätter, om det är det ni vill ha.

Okej. I förstahand är det en hyresrätt som är aktuellt.
Har en bostadsrätt här i Östersund som jag ska hyra ut i 2a hand tänkte jag.
Östersund lider av samma problem, svårt att få tag i lägenheter, om man inte köper en dvs.
Hur är brottsligheten där nere? Mycket bilstölder och sådant?

MVH//Andreas

Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
WeDo
9 november 2008 · 3 390 Inlägg

Flyttar denna till Allmänt så får du kika runt lite i detta forum om vad som händer i Jönköping istället...

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Speed_Advanced
9 november 2008 · 131 Inlägg

Jönköping är en trevlig stad. Hör lite med http://www.pro-racing.se kan nog hjälpa dig. En nystartad klubb som håller i olika evenemang.

I drive I laugh and I Conquer
SaTN Köp
9 november 2008 · 106 Inlägg

WeDo skrev:
Flyttar denna till Allmänt så får du kika runt lite i detta forum om vad som händer i Jönköping istället...

MVH
Mod

Fast jag riktar mig till Jönköpingsborna, inte till dom övriga städerna.

Senast redigerat av SaTN (9 november 2008)

Audi S2 "720whp" (1991)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
WeDo
9 november 2008 · 3 390 Inlägg

SaTN skrev:

WeDo skrev:
Flyttar denna till Allmänt så får du kika runt lite i detta forum om vad som händer i Jönköping istället...

MVH
Mod

Fast jag riktar mig till Jönköpingsborna, inte till dom övriga städerna.

Jooo, jag förstod det men det forumet du postade i är till för evenemang och träffar.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Icekallt
9 november 2008 · 16 Inlägg

Tjena! born and raised i jönköping trakten och det finns lite aktiviteter.. kan ju skicka ett pm till mig så kan jag svara på lite utav dina frågor! big_smile bor lite utanför jönköping

www.uppercut.se märkes underkläder för killar och tjejer
Crazygreek Billackerare
9 november 2008 · 365 Inlägg

jönköping har sina ljusa stunder, och sina mörka..de ljusa är att staden utvecklas hela tiden !! o de blir bättre o bättre smile

de mörka är att de blir mer o mer våldsamt i stan va jag läser mej till i tidningar iaf, jag har inte själv upplevt de ! o man vet ju hur media är, dom gör en sak till de värsta !..

jag tycker du helt klart ska satsa på jkpg, de är en medel stor stad, du hittar allt du behöver här som i vilken annan stor stad..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
SaTN Köp
10 november 2008 · 106 Inlägg

Okej, låter bra!
Roligt att det finns några människor som försöker svara på några konstiga frågor. hehe
Våld är sånt jag inte vill veta av. Händer så mycket sådant i denna lilla stad så det är vidrigt..

Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
SaTN Köp
10 november 2008 · 106 Inlägg

Speed_Advanced skrev:
Jönköping är en trevlig stad. Hör lite med http://www.pro-racing.se kan nog hjälpa dig. En nystartad klubb som håller i olika evenemang.

Förstår inte riktigt idéen med Pro racing om jag får fråga.
100kronor i medlemsavgift, men det står inte vad man får ut av dom kronorna.
Arrangerar träffar förstår jag.
Vore roligt att komma i kontakt med någon/några som håller i körningarna, oavsett tid på dygnet roll
för att fråga lite om hur allt fungerar.

Mvh//Andreas

Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Team-Adolfsson Gödseldräng
10 november 2008 · 4 529 Inlägg

SaTN skrev:

Speed_Advanced skrev:
Jönköping är en trevlig stad. Hör lite med http://www.pro-racing.se kan nog hjälpa dig. En nystartad klubb som håller i olika evenemang.

Förstår inte riktigt idéen med Pro racing om jag får fråga.
100kronor i medlemsavgift, men det står inte vad man får ut av dom kronorna.
Arrangerar träffar förstår jag.
Vore roligt att komma i kontakt med någon/några som håller i körningarna, oavsett tid på dygnet roll
för att fråga lite om hur allt fungerar.

Mvh//Andreas

Tjenare.
som medlem i Pro Racing får man många rabatter hos flertalet av våra samarbetspartner.. och kommer bli mer och mer samarbetspartner som ger våra medlemmar rabbatter på saker o ting..

just nu pågår förhandlingar med flertalet ljudföretag, fälgföretag, reservdelsföretag med mera.. så den symboliska summan på 100:- kan nog återbetala sig ganska snabbt.. samt att inkomsterna i föreníngen kommer naturligtvis gå tillbaka till våra medlemmar på olika sätt.. och som medlem finns chans att vara med att påverka vad vi ska satsa på

Mvh
Viktor
Pro Racing Crew

SaTN Köp
10 november 2008 · 106 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

SaTN skrev:

Speed_Advanced skrev:
Jönköping är en trevlig stad. Hör lite med http://www.pro-racing.se kan nog hjälpa dig. En nystartad klubb som håller i olika evenemang.

Förstår inte riktigt idéen med Pro racing om jag får fråga.
100kronor i medlemsavgift, men det står inte vad man får ut av dom kronorna.
Arrangerar träffar förstår jag.
Vore roligt att komma i kontakt med någon/några som håller i körningarna, oavsett tid på dygnet :rolleyes:
för att fråga lite om hur allt fungerar.

Mvh//Andreas

Tjenare.
som medlem i Pro Racing får man många rabatter hos flertalet av våra samarbetspartner.. och kommer bli mer och mer samarbetspartner som ger våra medlemmar rabbatter på saker o ting..

just nu pågår förhandlingar med flertalet ljudföretag, fälgföretag, reservdelsföretag med mera.. så den symboliska summan på 100:- kan nog återbetala sig ganska snabbt.. samt att inkomsterna i föreníngen kommer naturligtvis gå tillbaka till våra medlemmar på olika sätt.. och som medlem finns chans att vara med att påverka vad vi ska satsa på

Mvh
Viktor
Pro Racing Crew

Tackar för svar.
Detta är nog information som skall finnas under info sidan på forumet.
Det vore nog ingen dum idé att skriva det. Även om 100Kr är en symbolisk summa så är det nog någon som vänder ryggen till pga detta.

Audi S2 "720whp" (1991)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Team-Adolfsson Gödseldräng
10 november 2008 · 4 529 Inlägg

SaTN skrev:

Team-Adolfsson skrev:

SaTN skrev:

Förstår inte riktigt idéen med Pro racing om jag får fråga.
100kronor i medlemsavgift, men det står inte vad man får ut av dom kronorna.
Arrangerar träffar förstår jag.
Vore roligt att komma i kontakt med någon/några som håller i körningarna, oavsett tid på dygnet roll
för att fråga lite om hur allt fungerar.

Mvh//Andreas

Tjenare.
som medlem i Pro Racing får man många rabatter hos flertalet av våra samarbetspartner.. och kommer bli mer och mer samarbetspartner som ger våra medlemmar rabbatter på saker o ting..

just nu pågår förhandlingar med flertalet ljudföretag, fälgföretag, reservdelsföretag med mera.. så den symboliska summan på 100:- kan nog återbetala sig ganska snabbt.. samt att inkomsterna i föreníngen kommer naturligtvis gå tillbaka till våra medlemmar på olika sätt.. och som medlem finns chans att vara med att påverka vad vi ska satsa på

Mvh
Viktor
Pro Racing Crew

Tackar för svar.
Detta är nog information som skall finnas under info sidan på forumet.
Det vore nog ingen dum idé att skriva det. Även om 100Kr är en symbolisk summa så är det nog någon som vänder ryggen till pga detta.

jo det har du nog rätt till big_smile
dock är det styrelsen som bestämmer roll
jo det är en hel del som inte är intresserade längre för att det kostar 100kr
men då kan man lika väl gå över till JRC dock måste man ställa upp på race några gånger mer vet jag inte om dom
men lämmna in dina förslag på Pro Racing forumet så fixar dom nog det big_smile

TT-Avant
11 november 2008 · 6 851 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

SaTN skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Tjenare.
som medlem i Pro Racing får man många rabatter hos flertalet av våra samarbetspartner.. och kommer bli mer och mer samarbetspartner som ger våra medlemmar rabbatter på saker o ting..

just nu pågår förhandlingar med flertalet ljudföretag, fälgföretag, reservdelsföretag med mera.. så den symboliska summan på 100:- kan nog återbetala sig ganska snabbt.. samt att inkomsterna i föreníngen kommer naturligtvis gå tillbaka till våra medlemmar på olika sätt.. och som medlem finns chans att vara med att påverka vad vi ska satsa på

Mvh
Viktor
Pro Racing Crew

Tackar för svar.
Detta är nog information som skall finnas under info sidan på forumet.
Det vore nog ingen dum idé att skriva det. Även om 100Kr är en symbolisk summa så är det nog någon som vänder ryggen till pga detta.

jo det har du nog rätt till big_smile
dock är det styrelsen som bestämmer roll
jo det är en hel del som inte är intresserade längre för att det kostar 100kr
men då kan man lika väl gå över till JRC dock måste man ställa upp på race några gånger mer vet jag inte om dom
men lämmna in dina förslag på Pro Racing forumet så fixar dom nog det big_smile

Det är exakt detta som jag har påpekat om PRO-Racing.
Ja många skriver att det ökar med våld i Jönköping, ja det gör det, men säg en stad som blir midre våldsam...?
Finns som sagt endel att göra för bilintresserade och mera kommer att hända.
Men staden i sig är väl inte direkt utmärkande, mer än att vi här nere har en strand som är ganska lång utmed vättern..kanske inte direkt bilrelaterat.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
SaTN Köp
12 november 2008 · 106 Inlägg

TT-Avant skrev:

Team-Adolfsson skrev:

SaTN skrev:

Tackar för svar.
Detta är nog information som skall finnas under info sidan på forumet.
Det vore nog ingen dum idé att skriva det. Även om 100Kr är en symbolisk summa så är det nog någon som vänder ryggen till pga detta.

jo det har du nog rätt till big_smile
dock är det styrelsen som bestämmer roll
jo det är en hel del som inte är intresserade längre för att det kostar 100kr
men då kan man lika väl gå över till JRC dock måste man ställa upp på race några gånger mer vet jag inte om dom
men lämmna in dina förslag på Pro Racing forumet så fixar dom nog det big_smile

Det är exakt detta som jag har påpekat om PRO-Racing.
Ja många skriver att det ökar med våld i Jönköping, ja det gör det, men säg en stad som blir midre våldsam...?
Finns som sagt endel att göra för bilintresserade och mera kommer att hända.
Men staden i sig är väl inte direkt utmärkande, mer än att vi här nere har en strand som är ganska lång utmed vättern..kanske inte direkt bilrelaterat.

Ja, Pro Racing behöver nog ändra på sig lite för att det skall bli någon fart på forumet iaf.

Behöver inte vara bilrelaterat men en strand låter bra! Finns väldigt många här i Östersund, fast det är så kallt här uppe. wink

Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
Audi Biltransport "Åudi" (2004)
SaTN Köp
12 november 2008 · 106 Inlägg

me_like_golf skrev:
Bodde i Jkpg i 2år.. pluggade där.. jag gillar staden skarpt! Det är en riktigt fin stad (Piren är ett måste om somrarna!) med trevliga människor, sen händer det ju lite grann där på Elmia..

Okej, Piren? Ja det måste ju isåfall undersökas. hehe
Elmia kan ju vara något roande, att inte behöva åka över 200mil tur/retur för att gå på en mässa kan ju vara skönt.

Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Audi S2 "720whp" (1991)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
gran_mustang
13 december 2008 · 83 Inlägg

SaTN skrev:

niclas_swe skrev:
måste ju säga att staden fått ett otroligt lyft sedan högskolan kom igång -97, händer mer och mer saker hela tiden. Visserligen kanske jag har en annan bild av staden eftersom jag går på högskolan, men jag har även växt upp här.

Varför jkpg om jag får fråga?

Okej.
Varför just Jönköping vet vi väl egentligen inte.
Lutade först mot Linköping då vi båda tycker att det är en väldigt trevlig stad och har fastnat lite för den.
Men samtidigt så verkar jönköping rätt trevligt, har bara varit där några gånger i mitt liv, kortare visiter.
Känner även 2st sedan tidigare där nere som just nu bor här i Östersund, men som flyttar ned igen i januari efter ett husköp i jkpg.

(edit)
Glömde kanske att berätta varför vi har i tankarna att flytta, det händer väldigt lite här uppe.
Det enda som finns kvar här uppe är mycket skitsnack. Mycket snack och lite verkstad.

Är det svårt att hitta lägenheter, garage? Ja, hur som haver.

MVH//Andreas

Lägenheter är ganska lätt att få tag på eftersom dom bygger så mycket här i jönköping smile men garage är nästan omöjligt att hitta tycker jag smile

Haj fajv, verri naaaajs
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang