Vad händer med Ridetech?

Nobbe
24 september 2010 · 20 Inlägg

fortfarande ingenting levererat, Detta trots att de förra veckan gav mig ett kollinummer till bussgods.
Det numret finns fortfarande inte registrerat som inkommit på bussgods web (!)

De svarade iaf på mail o sa att bussgods inte uppdaterat sina grejer men jag tror de ljuger ! :smile

skulle tro de scammar a typ kameraexperten, köpvarning utfärdad wink

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......
Volkswagen Typ 1 "Ovalen" (1956)
Volkswagen Typ 2 "Elmer" (1964)
NIzmO Ollikkala Racing
25 september 2010 · 1 724 Inlägg

Var där en sväng under elmia "outleten" och dom hade stor butik med typ allt på lager då iaf, sen har en kompis beställt grejer i sommras som kom och även jag beställde några småsaker förra året utan problem, är dock lite försiktig med dom så tar faktura om det inte kommer något.

Så nått bluffföretag är det inte men styrs lite konstigt i mina ögon.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Volvo950turbo
25 september 2010 · 46 Inlägg

Nobbe skrev:
fortfarande ingenting levererat, Detta trots att de förra veckan gav mig ett kollinummer till bussgods.
Det numret finns fortfarande inte registrerat som inkommit på bussgods web (!)

De svarade iaf på mail o sa att bussgods inte uppdaterat sina grejer men jag tror de ljuger ! :smile

skulle tro de scammar a typ kameraexperten, köpvarning utfärdad wink

Avbeställ och köp av någon annan.

Köpte stolar från www.sportstolen.se "type cobra" och de kom på på 2 dagar! Utkörning till hemmet med smile

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
Team-Adolfsson Gödseldräng
26 september 2010 · 4 529 Inlägg

ar inte dykt upp något här heller o va ju ett tag sen jag la en beställning nu

Volvo950turbo
28 september 2010 · 46 Inlägg
Vill ha volvo 960 med 850 motor!
FFP
28 september 2010 · 591 Inlägg

beställde en BTR och pysvetil där i från det var inga problem, väntar på grejer för 1800 så vi får se om de kommer fram i tid;)

Audi A4 TSQ (1999)
Nobbe
29 september 2010 · 20 Inlägg

skulle tro att de var de sista man såg av ridetech:
verkar som starweb stänger ner dem nu.....
alaternativt att de har problem med driften av sidan....

##########

Fel: Databas förfrågningen kunde inte genomföras!
Detta felmeddelandet har redan skickats vidare till Starweb.

##########

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......
Volkswagen Typ 2 "Elmer" (1964)
Volkswagen Typ 1 "Ovalen" (1956)
FFP
29 september 2010 · 591 Inlägg

fick mina grejer idag 2 dagars leverans tid, 2 gången på 2 veckor som jag har beställt det har inte varit några problem?

kan det ha något att göra med att det har bytt frakt företag?

Senast redigerat av d_illen (29 september 2010)

Audi A4 TSQ (1999)
Bimiss
29 september 2010 · 154 Inlägg

Nobbe skrev:
skulle tro att de var de sista man såg av ridetech:
verkar som starweb stänger ner dem nu.....
alaternativt att de har problem med driften av sidan....

##########

Fel: Databas förfrågningen kunde inte genomföras!
Detta felmeddelandet har redan skickats vidare till Starweb.

##########

Sådär blev det förra veckan också.. Senare under dagen , var sidan uppe igen.

Kanske blir överbelastad, många som kikar på sidan nu då de har så billiga priser? smile.

Nu verkar sidan vara helt död dock.

Nobbe
29 september 2010 · 20 Inlägg

nu är de tillbaka iaf... :smile hoppet lever !

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......
Volkswagen Typ 1 "Ovalen" (1956)
Volkswagen Typ 2 "Elmer" (1964)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
29 september 2010 · 2 362 Inlägg

Volvo950turbo skrev:
varför har man outlet hela tiden? tror det är något skumt med det företaget. läser man om det så spyr man ju.
Har även frågat några frågor via mail, men inget svar. skickade förra måndagen hmm

Men jag har beslutat att handla av någon som bryr sig om sina kunder istället,

Outlet är att dom köper in partier från kursade bolag eller lagervaror, så att ha outlet är väl inget konstigt.

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Bimiss
29 september 2010 · 154 Inlägg

Att det inte hinner svara på frågor är kanske inte så konstigt? Det är nog inte bara EN som ställer frågor, jag fick svar, tog två dar dock smile.

Svårt att handla med postförskott? Du betalar när du hämtar ut varorna, inga konstigheter.

Nobbe
30 september 2010 · 20 Inlägg

Jo det är inga problem med postförskott / faktura ! det är det enda som gör att man törs handla på ställen som ridetech..

jag blir bara lite trött på att man får : Inget paket hittades! på bussgods tracker och att ridetech säger att det är skickat /inlämnat. paketen borde varit inlästa på busssgods nu, då de ska varit inlämnade för 2 veckor sen.....

ridetech har svarat på mail efter ett par dagar, men deras "inlämningskvitto " är inte reggat på bussgods vilket jag tycker är märkligt iaf..... vilket får mig att tvivla på att de lämnat in något överhuvud taget ?

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......
Volkswagen Typ 2 "Elmer" (1964)
Volkswagen Typ 1 "Ovalen" (1956)
Michkijn Tangentbordsriddare
30 september 2010 · 1 825 Inlägg

När jag beställde i somras så tog det 1 vecka innan jag fick sakerna, skickade ett mail tre dagar efter att jag gjorde beställningen med frågan; " varför har ni inte skickat sakerna om ni nu har allt i lager?"
Fick svaret två veckor efter att beställningen var gjord. Då hade jag dock redan fått sakerna.
Men jag är riktigt nöjd med prylarna! De svarade att de har så mycket att göra i företaget att det inte alltid blir ivägskickat på samma dag som beställningen är gjord (innan 15.00) Men men! Jag är nöjd. lär beställa där fler ggr!

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
OphanWitehall
30 september 2010 · 1 335 Inlägg

Jag va där i Lördags 25/9-10 och hämta saker, inga problem alls. Har handlat mycket av dom, både hämtat själv och fått saker skickade. Aldrig vart problem för mig iaf smile

Lill Danne
30 september 2010 · 33 Inlägg

Sist jag beställde från dom saknades en sak, skickade mail om det men inget svar!
Fortsatte skicka frågan till dom. om och om igen! Fortfarande inget svar! detta var över ett år sedan och nu har jag gett upp.
vet fler här på garaget som haft samma besvär. Fått dragit in ARN och krånglat..

Volvo V40 Fas I Greenline
Volvo V40 T4 "Greenline" (1997)
Volkswagen Kleinbuss 221 "Baywindow" (1972)
Nobbe
6 oktober 2010 · 20 Inlägg

Det fungerade för mig iaf ! :smile fick grejerna idag !
ser helt ok fick alla grejer smile  även om ljudämparen stank mögel wink men de blir de snart ändring på ....
så de levererar!

Även gaddafi får gå i exil och de händer de flesta diktatorer förr eller senare......
Volkswagen Typ 1 "Ovalen" (1956)
Volkswagen Typ 2 "Elmer" (1964)
peegee Forummoderator
6 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

Eftersom stor del av informationen är föråldrad i denna tråden och kanske inte lämnar en rättvis bild av Ridetech längre, då ägare och andra förutsättningar har förrändrats, så hänvisar vi vidare diskussion till denna tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192727

Låses.

/Moderator peegee

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang