tickande bmw 320 e30 -84

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
2 mars 2006 · 313 Inlägg

hej min gammla bmw tickar låter som en diesel tongue närå men nästan vad kan det bero på? jag och en polare ställde ventilerna elle viparmarna ?!? då blev den bättre men nu har det börjat igen det finns olja i motorn dock BILTEMA vet ju inte vad jag ska köra för olja i den skulle vara glad för tips om det också smile men till saken vad kan jag göra för att få det tyst elle bättre måste jag oroa mej för att bli stående elle är det bara GASA smile tack på förhand .......

///Widell
enberg_187 Snabb =)
2 mars 2006 · 247 Inlägg

kör på ngn mineral olja och ställ om ventilerna slipa ventiler ventilsäten byt ventiltätningar det brukar göra susen smile

Just real power no turbo shit =)
Pitbull MG ZR 160
2 mars 2006 · 132 Inlägg

Kollat kamaxlen i din bmw? Svag punk bmw har.

Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494
SKytrax
2 mars 2006 · 108 Inlägg

Sletna vipparmar och kam förmodligen , ventil spelet ska vara 0.25  på kall motor .. byt till lite tjockare olja  , det hjälper lite för att minska på tickandet .

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
2 mars 2006 · 313 Inlägg

ok men vad heter oljan ???

///Widell
SKytrax
2 mars 2006 · 108 Inlägg

vad kör du med för olja nu iden då? tjocklek ?

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
2 mars 2006 · 313 Inlägg

SKytrax skrev:
vad kör du med för olja nu iden då? tjocklek ?

ja du om jag det visste smile köpte bilen med den oljan så jag har ej bytt än ! men förra ägaren sa att det va biltema sen vet jag inte mer ....... men jag har funderat på att det kan vara därför den tickar men jag skulle vilja veta vad det ska vara för olja original i en 320i men det är trimmkam så man kanske måste ha speciel olja i den då men jag vet inte vad det är för kam sad

///Widell
Bjolin
4 april 2006 · 12 Inlägg

ett litet instick bara.. alla bmw-motorer tickar en aning fast allt är i toppskick, så helt tyst blir det alltid, men ifall det är ett överdrivet tickande blir det väl att se över vipparmar, kam, mm mm..

Köp inte, gör det själv!
Volkswagen 1300S "Candy Apple Red" (1972)
BMW 518i "Bavaria e28" (1987)
SieRRa_WeeD
11 september 2006 · 225 Inlägg

Robban_ skrev:
byt till ny olja(kör 10w 40 i min,e30)finns att köpa olja som man slår i tillsammans med vanlig motorolja som rengör ventilerna...fungerar faktiskt ganska bra

vad menar du med alla bmw?
dina eller alla andras?
möjligt på dom äldre modellerna men inte ofta jag hör tickande på dom nya,,så skriv om du menar gamla eller om du verkligen menar ALLA bmw,,isåfall har du ganska fel,,

To Feel Or Not To Feel Cosworth....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang