5481
Sök

Var sitter Bensinpump reläet på en Ford Sierra -88 "FIXAT" nu ett nytt problem!

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Min bensin pump vägrar att starta och jag misstänker att reläet till bensinpumpen har packat ihop. Nu till själva problemet var i sitter det någonstans på sierrorna?

Behöver hjälp omgående sad
Senast redigerat av Big_JN (23 november 2008)

KHRacing
18 november 2008
under reservhjulet har du en knapp du kan trycka på :-)

Har alltid rätt!
689 Inlägg
18 november 2008
Precis som tidigare skrivare.  i mitten av reservhjulet sitter en liten vit knapp du ska trycka in. smile

Good luck!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Tackar för dom snabba svaren Kristian och "Pampers138"!

Var ute och försökte lyfta på hela min stereo installation och efter många svordomar kunde jag lyfta den så pass att jag kom åt reläet, bara för att upptäcka att nån jävel som ägt bilen innan har satt den vita knappen i kläm så att den inte kunnat hoppa upp! 

Jag misstänker nu att reläet e bränt! mad Ska kolla upp detta senare ikväll dock!

Tack åter igen för dom snabba svaren! big_smile

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Behöver dock fortfarande information om var reläet till själva pumpen är belägen?!

Kopplade förbi reläet eller va fan det är med den vita knappen för att se om det var det som var felet men icke!
Bensinpumpen vill fortfarande inte hoppa igång! mad

Behöver alltså fortfarande hjälp med att hitta reläet!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Kan tyvärr inte hjälpa dig med var de sitter, men har du kollat instruktionsboken?

Kolla om du får ström in till pumpen, får du det så är det ju pumpen som är trasig, inte reläet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Kan tyvärr inte hjälpa dig med var de sitter, men har du kollat instruktionsboken?

Kolla om du får ström in till pumpen, får du det så är det ju pumpen som är trasig, inte reläet.

Mvh Tommy

Hade gärna kollat i instruktionsboken om jag haft en sådan wink

Ska kolla på pumpen imorgon och se om den hoppar igång om man direkt kopplar den. För mörkt att hålla på med skiten nu!

Men tackar ändå! smile

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Finns det verkligen ingen som vet var reläet till bensinpumpen sitter på en Sierra?  hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Big_JN skrev:
Finns det verkligen ingen som vet var reläet till bensinpumpen sitter på en Sierra?  hmm

Finns säkert folk som vet.

Tex här: www.ford.nu/ och här: www.fmcs.nu/

Det är alltid bäst att vända sig till märkes specifika forum, där får man oftast de korrekta svaret snabbt och utan "krusiduller"

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
Big_JN skrev:

Finns säkert folk som vet.

Tex här: www.ford.nu/ och här: www.fmcs.nu/

Det är alltid bäst att vända sig till märkes specifika forum, där får man oftast de korrekta svaret snabbt och utan "krusiduller"

Mvh Tommy

Jo det har du rätt i men jag tycker med så många som kör Sierra vintertid här på Gorg så borde det finnas en som vet var det förbannade reläet sitter! smile

Hittar jag inte var det sitter så blir det förbikoppling som gäller imorgon! Om det nu inte visar sig att pumpen tackat för sig! sad

Har alltid rätt!
689 Inlägg
18 november 2008
knappen sitter ju på reläet! tongue   nu vet du smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
pampers138 skrev:

Det reläet e ju bara till för att stoppa pumpen om man blir påkörd bakifrån, och det reläet har jag förbikopplat!
Det måste ju finnas ett riktigt relä nånstans som "drar" när tändningen slås på eller e jag helt ute och cyklar!? 
Ska tydligen finnas på 3 alternativa platser (beror nog på vilken modell av Sierran man har):

1. Framme vid relä och säkringsboxen under motorhuven
2. Under ratten
3. Bakom handsfacket

Ska kolla på dessa 3 platserna imorgon men hade behövt få veta vilken färg reläet har så jag slipper felsöka alla reläer i bilen! smile
Men först ska jag tjuvkoppla bränslepumpen för att se så den verkligen fungerar tongue

opelmtx
18 november 2008
Big_JN skrev:
pampers138 skrev:

Det reläet e ju bara till för att stoppa pumpen om man blir påkörd bakifrån, och det reläet har jag förbikopplat!
Det måste ju finnas ett riktigt relä nånstans som "drar" när tändningen slås på eller e jag helt ute och cyklar!? 
Ska tydligen finnas på 3 alternativa platser (beror nog på vilken modell av Sierran man har):

1. Framme vid relä och säkringsboxen under motorhuven
2. Under ratten
3. Bakom handsfacket

Ska kolla på dessa 3 platserna imorgon men hade behövt få veta vilken färg reläet har så jag slipper felsöka alla reläer i bilen! smile
Men först ska jag tjuvkoppla bränslepumpen för att se så den verkligen fungerar tongue

kolla på passagerar sidan vid golvet om man vill säga kick panelen där bakom satt det på min xr4 ett lila relä har jag för mig

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
opelmtx skrev:
kolla på passagerar sidan vid golvet om man vill säga kick panelen där bakom satt det på min xr4 ett lila relä har jag för mig

Tackar skall kolla det! smile

CNC operatör
280 Inlägg
18 november 2008
Passagerar sidan, nere vid fötterna satt det en liten rackans knapp som behövde nollställas efter lite gupp på en grus väg

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

2 126 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
MHperformance skrev:
Passagerar sidan, nere vid fötterna satt det en liten rackans knapp som behövde nollställas efter lite gupp på en grus väg

Sitter det ytterligare en sån mackapär där också!?
Ska kollas imorgon!
E ju mycket bättre på XR2:an, där har man plockat bort allt det tramset!
Finns det ytterligare ett sånt relä kan det räkna med att bli förbi kopplat det också! smile

2 126 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Så typiskt som det bara kan bli så satt naturligtvis Bensinpumps reläet på sista platsen man kolla och det visade sig att det bränt ihop! Ska beställa ett nytt

Men har nu ett nytt problem:

Köpte en ny tomgångsmotor/ventil men har fortfarande alldeles för hög tomgång när jag har denna inkopplad men bara när motorn är kall. När motorn är kall så ställer sig tomgången på 2500-3000varv/min och går först ner till 900varv/minut när motorn blivit varm! 
Nu undrar jag om man kan ställa tomgången på en 2,8i och isåfall hur?
Eller om nån vet vad problemet kan vara så kom med bra förslag hur man kan fixa detta!

Sök