vilka bilar skulle ni köpa?

FireTraXX DFFL
20 november 2008 · 9 020 Inlägg

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:

Mirano skrev:

Så man blir inte belönad om man då har utbetalt 500 000 i månaden? ^^

Läs igen vad jag skrev, läs rätt denna gången.
Visst, han får 500000kr, men han blir bestraffad med extra skatt för att han tjänar så bra.
Det är enligt mig inte rätt.

Jag förstod vad du menar, men jag menar att han blir väll belönad för att ha lyckats i form av sin lön? Nej det är synd om honom som får skatta så mycket, vi kanske skulle sänka skatten hos folk som tjänar över 380 000 och höja den hos dom som har under 20 000? Låter mer rättvist, straffa dem som har dålig lön istället för de har ju inte lyckats i livet smile

Du hittar på saker som du TROR att jag menar.
Jag tycker att ALLA ska betala samma inkomstskatt.
Det är enligt MIG fel att bli bestraffad med högre skatt för att man tjänar mycket.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:

Läs igen vad jag skrev, läs rätt denna gången.
Visst, han får 500000kr, men han blir bestraffad med extra skatt för att han tjänar så bra.
Det är enligt mig inte rätt.

Jag förstod vad du menar, men jag menar att han blir väll belönad för att ha lyckats i form av sin lön? Nej det är synd om honom som får skatta så mycket, vi kanske skulle sänka skatten hos folk som tjänar över 380 000 och höja den hos dom som har under 20 000? Låter mer rättvist, straffa dem som har dålig lön istället för de har ju inte lyckats i livet smile

Du hittar på saker som du TROR att jag menar.
Jag tycker att ALLA ska betala samma inkomstskatt.
Det är enligt MIG fel att bli bestraffad med högre skatt för att man tjänar mycket.

Det är kanske ett sett att få in mer skattepengar? Annars kanske de måste höja den för alla andra för att få igen de pengarna?

FireTraXX DFFL
20 november 2008 · 9 020 Inlägg

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:

Mirano skrev:

Jag förstod vad du menar, men jag menar att han blir väll belönad för att ha lyckats i form av sin lön? Nej det är synd om honom som får skatta så mycket, vi kanske skulle sänka skatten hos folk som tjänar över 380 000 och höja den hos dom som har under 20 000? Låter mer rättvist, straffa dem som har dålig lön istället för de har ju inte lyckats i livet smile

Du hittar på saker som du TROR att jag menar.
Jag tycker att ALLA ska betala samma inkomstskatt.
Det är enligt MIG fel att bli bestraffad med högre skatt för att man tjänar mycket.

Det är kanske ett sett att få in mer skattepengar? Annars kanske de måste höja den för alla andra för att få igen de pengarna?

Det är enligt mig ett bättre sätt än att mobba de som lyckats skapa en bra framtid för sig själva.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

FireTraXX skrev:

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:

Du hittar på saker som du TROR att jag menar.
Jag tycker att ALLA ska betala samma inkomstskatt.
Det är enligt MIG fel att bli bestraffad med högre skatt för att man tjänar mycket.

Det är kanske ett sett att få in mer skattepengar? Annars kanske de måste höja den för alla andra för att få igen de pengarna?

Det är enligt mig ett bättre sätt än att mobba de som lyckats skapa en bra framtid för sig själva.

Okej att det är mobbning får stå för dig, men som sagt stadsministern har 130 000 i månaden, det tycker jag är en rätt bra lön iaf, och att ha en lön på 380 000 är en jävligt bra lön. Och då betalar man samma skatt som alla andra, har man 380 000 så har man lyckats rätt bra. Har man en lön över det är det enbart ren girighet tycker jag.

evilaudio
20 november 2008 · 16 195 Inlägg

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:

Mirano skrev:

Jag förstod vad du menar, men jag menar att han blir väll belönad för att ha lyckats i form av sin lön? Nej det är synd om honom som får skatta så mycket, vi kanske skulle sänka skatten hos folk som tjänar över 380 000 och höja den hos dom som har under 20 000? Låter mer rättvist, straffa dem som har dålig lön istället för de har ju inte lyckats i livet smile

Du hittar på saker som du TROR att jag menar.
Jag tycker att ALLA ska betala samma inkomstskatt.
Det är enligt MIG fel att bli bestraffad med högre skatt för att man tjänar mycket.

Det är kanske ett sett att få in mer skattepengar? Annars kanske de måste höja den för alla andra för att få igen de pengarna?

finns många andra bra sätt att få in/spara skatte pengar på...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
niclas_swe bitter besserwisser
20 november 2008 · 644 Inlägg

Mirano skrev:

FireTraXX skrev:

Mirano skrev:

Jag förstod vad du menar, men jag menar att han blir väll belönad för att ha lyckats i form av sin lön? Nej det är synd om honom som får skatta så mycket, vi kanske skulle sänka skatten hos folk som tjänar över 380 000 och höja den hos dom som har under 20 000? Låter mer rättvist, straffa dem som har dålig lön istället för de har ju inte lyckats i livet smile

Du hittar på saker som du TROR att jag menar.
Jag tycker att ALLA ska betala samma inkomstskatt.
Det är enligt MIG fel att bli bestraffad med högre skatt för att man tjänar mycket.

Det är kanske ett sett att få in mer skattepengar? Annars kanske de måste höja den för alla andra för att få igen de pengarna?

Ja tro fan det är ett sätt att få in skattepengar.. Men det är ju även direkt diskriminering.
Sen gnäller folk om att det borde finnas maxbelopp på lönen, det är ju världens skämt. Om man ska kolla ur ren skattesynpunkt så måste de pengarna hämtas in från någon annan källa. Vilket kommer att drabba även låginkomsttagarna.

Det hade varit ett annat ljud i bjällran om det var ni som tjänade de summorna. Jag har extremt svårt att tro att någon här skulle säga "nej tack jag vill inte ha så mycket i lön"
Kan jag inte få en 40-45 000 i månaden istället så jag får kämpa lite med att betala av mina studielån på en halv mille?

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

niclas_swe skrev:

Mirano skrev:
Det är kanske ett sett att få in mer skattepengar? Annars kanske de måste höja den för alla andra för att få igen de pengarna?

Ja tro fan det är ett sätt att få in skattepengar.. Men det är ju även direkt diskriminering.
Sen gnäller folk om att det borde finnas maxbelopp på lönen, det är ju världens skämt. Om man ska kolla ur ren skattesynpunkt så måste de pengarna hämtas in från någon annan källa. Vilket kommer att drabba även låginkomsttagarna.

Det hade varit ett annat ljud i bjällran om det var ni som tjänade de summorna. Jag har extremt svårt att tro att någon här skulle säga "nej tack jag vill inte ha så mycket i lön"
Kan jag inte få en 40-45 000 i månaden istället så jag får kämpa lite med att betala av mina studielån på en halv mille?

Visst om det funnit en maxgräns så hade de nog drabbat låginkomsttagare, så den idén kanske inte funkar i praktiken. Men att det är högreskatt är ju det minsta man kan begära iaf, sänks den skatten kommer det också drabba låginkomsttagarna och det är inte rätt oavsett vad ni säger.

Antagligen så hade man inte tackat nej till lönen nej, men jag tycker fortfarande det är alldeles förmycket i lön. Men sen vet ju inte du vad jag hade gjort om jag fått en sån lön? Jag hade kanske skänkt väldigt mycket av det till välgörenhet osv.

En fråga till er som försvarar detta, exakt vad har han gjort som gör att han är värd SÅ mycket pengar? Klart han ska ha en hög lön osv det har jag aldrig sagt, men seriöst 900 000 i månaden? Det är ju skillnad på hög lön och löjligt hög lön

steifan DR!FTT3KN!K3R
20 november 2008 · 10 427 Inlägg

niclas_swe skrev:
Sen gnäller folk om att det borde finnas maxbelopp på lönen, det är ju världens skämt.

Tycker inte att någon i Sverige borde tjäna mer pengar än statsministern som enligt
mig har högsta positionen i Sverige (formellt kungen).
Om VDn för Posten tjänar 9ggr mer än statsministern per månaden tycker jag det är helt fel.

evilaudio
20 november 2008 · 16 195 Inlägg

steifan skrev:

niclas_swe skrev:
Sen gnäller folk om att det borde finnas maxbelopp på lönen, det är ju världens skämt.

Tycker inte att någon i Sverige borde tjäna mer pengar än statsministern som enligt
mig har högsta positionen i Sverige (formellt kungen).
Om VDn för Posten tjänar 9ggr mer än statsministern per månaden tycker jag det är helt fel.

fast varken chefen för posten elle vår statsminister gör så mycke nytta så..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
steifan DR!FTT3KN!K3R
20 november 2008 · 10 427 Inlägg

Btw så har Scanias VD Leif Östling en årslön på ~24 miljoner. Dvs dubbla posten-vdns lön,
men han jobbar inte på ett statligt företag heller såatte.

Sen ligger svenska vd-löner långt under andra länders.

steifan DR!FTT3KN!K3R
20 november 2008 · 10 427 Inlägg

evilaudio skrev:

steifan skrev:

niclas_swe skrev:
Sen gnäller folk om att det borde finnas maxbelopp på lönen, det är ju världens skämt.

Tycker inte att någon i Sverige borde tjäna mer pengar än statsministern som enligt
mig har högsta positionen i Sverige (formellt kungen).
Om VDn för Posten tjänar 9ggr mer än statsministern per månaden tycker jag det är helt fel.

fast varken chefen för posten elle vår statsminister gör så mycke nytta så..

Måste ju betala för ansvaret. Nej, 2-3 miljoner i månaden för statsministern vore nåt wink

Kenko
20 november 2008 · 264 Inlägg

Kan ju inte ens va kul å tjäna så mycket!! Tycker allt att man ska jobba lite för att få ihop till något kul!!

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
evilaudio
20 november 2008 · 16 195 Inlägg

steifan skrev:

evilaudio skrev:

steifan skrev:

Tycker inte att någon i Sverige borde tjäna mer pengar än statsministern som enligt
mig har högsta positionen i Sverige (formellt kungen).
Om VDn för Posten tjänar 9ggr mer än statsministern per månaden tycker jag det är helt fel.

fast varken chefen för posten elle vår statsminister gör så mycke nytta så..

Måste ju betala för ansvaret. Nej, 2-3 miljoner i månaden för statsministern vore nåt wink

ansvar över vad??

inte vårt sammahälle iaf för de driver dom snart ner i botten.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

evilaudio skrev:

steifan skrev:

niclas_swe skrev:
Sen gnäller folk om att det borde finnas maxbelopp på lönen, det är ju världens skämt.

Tycker inte att någon i Sverige borde tjäna mer pengar än statsministern som enligt
mig har högsta positionen i Sverige (formellt kungen).
Om VDn för Posten tjänar 9ggr mer än statsministern per månaden tycker jag det är helt fel.

fast varken chefen för posten elle vår statsminister gör så mycke nytta så..

så sant så big_smile

niclas_swe bitter besserwisser
20 november 2008 · 644 Inlägg

Vad då det minsta man kan begära? Man kan inte begära ett skit egentligen.. Ser jag en kille som kommer glidande i en Ferrari kan jag ju fan inte kliva fram och begära att köra en tur, eller kanske ta en fälg. Det är precis samma sak. Det handlar om avundsjuka lata jävlar som förväntar sig att ha det jävligt och att samhället ska lösa deras problem.

En moderat statsminister i ett socialdemokratiskt land får inte tjäna mer än så.. Det finns ju en anledning till att han inte tjänar mer. Tänk på vilket jävla liv det skulle bli om Reinfeldt cashar in en 900papp i månaden. Då jävlar skulle det bli liv i luckan.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
M103
20 november 2008 · 1 570 Inlägg

Jag fattar inte hur vanliga svennefattiglappar kan sitta och försvara hur en liten gubbe på ett statlig företag sitter och roffar åt sig nästan en mille i månaden. Helt obegripligt. Jag röstar själv borgerligt och tycker att det kan vara lagom högt i tak när det gäller lönerna i privat sektor men ska skattebetalarna föda små gubbar och deras familj till miljardärer, det är f*n absurt. 90-100 i månaden är väl bra betalt, det är lagom, han har ju inte löst cancergåtan eller hittat ett nytt grundämne.

Jag tycker personligen postanställda skulle gå ut i strejk för att få tjuven utbytt.

niclas_swe bitter besserwisser
20 november 2008 · 644 Inlägg

Strejk är ju även det ett jävla påhitt.
Total småbarnsmentalitet, får jag inte som jag så kommer jag ligga och skrika på golvet eller så tänker jag inte göra det jag borde.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Mirano
20 november 2008 · 263 Inlägg

niclas_swe skrev:
Vad då det minsta man kan begära? Man kan inte begära ett skit egentligen.. Ser jag en kille som kommer glidande i en Ferrari kan jag ju fan inte kliva fram och begära att köra en tur, eller kanske ta en fälg. Det är precis samma sak. Det handlar om avundsjuka lata jävlar som förväntar sig att ha det jävligt och att samhället ska lösa deras problem.

En moderat statsminister i ett socialdemokratiskt land får inte tjäna mer än så.. Det finns ju en anledning till att han inte tjänar mer. Tänk på vilket jävla liv det skulle bli om Reinfeldt cashar in en 900papp i månaden. Då jävlar skulle det bli liv i luckan.

Ja ditt exempel där var ju verkligen samma sak wink Nej men du har så rätt så, avundsjuka jävlar är vi allihopa som förväntar oss att vi ska få gratis pengar. Kanske vore bättre att skjuta av oss allihopa? Bara låta de rika leva? Fast det är klart, vem skulle sköta allting då.. robotar?

Hiller
20 november 2008 · 79 Inlägg

Tycker som någon annan redan har skrivit att det hade varit bättre att fördela ut lönen på typ lite andra chefer. Eller så hoppas jag innerligt att han bränner vart enda öre varje månad (kanske någon liten sparkrona) så att pengarna kommer ut igen. Sen skiter jag i vem som tjänar dem bara dem inte står still. Kronan är rund och den ska rulla.

Puss på er

decib3L Körv
20 november 2008 · 3 535 Inlägg

niclas_swe skrev:
Strejk är ju även det ett jävla påhitt.
Total småbarnsmentalitet, får jag inte som jag så kommer jag ligga och skrika på golvet eller så tänker jag inte göra det jag borde.

Utan strejk skulle våran värld se hemsk ut.
Om vi inte kan säga nej till orimliga krav och låga löner. Hur skulle då världen se ut?

Sen kan jag hålla med om att Ådalen -31 och Haymarketmassakern var rätt otäcka..

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang