Sir_daniel - Jaguar XJ40 -94 *091003 nya annonsbilder tagna*

sir_daniel www.kudoz.se
21 februari 2009 · 3 802 Inlägg

idag så har det inte hänt så mycket, gjort rent jordpunkter, hämtat bättre beggade sittdynan och rengjort och återfettat den (det arbetet pågår fortfarande).

funderat en hel del på vad som kan vara felet med vänstersidans hel o halvljus samt torkaren.

tittade lite noggrannare i säkringsboxen på vänster sida och det visade sig att alla de 3 säkringarna sitter nästan längst ner på det kortet...
tagit loss det och visar sig att det är en del oxidation längst ner på kortet... så nu har jag behandlat med elektronikrengöring så får vi se hur det blir smile

förra veckan eller om det var veckan innan så drog jag på med wd40 på kontaktytorna i förebyggande syfte, undrar om det kan ha bidragit till felen genom att lösa upp gammal oxidation och att det runnit neråt på kortet och samlats långt ner?

hoppas på det bästa så jag kan besiktiga bilen smile

Rquired Allmänt envis
21 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Tycker nog de 4kantiga ryggstöden var snyggare än de som satt där tidigare, och 9" skärm är aldrig fel.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sir_daniel www.kudoz.se
10 mars 2009 · 3 802 Inlägg

nu har jag en säkringsbox på väg hem som förhoppninsvis ska lösa mina elbekymmer (då den jag har är oxiderad och troligen kortsluter/ger upphov till krypströmmar)

funderar även om jag ska ta bort airbagen på passagerar platsen och bygga in en skärm där.

liknande som denna
http://i247.photobucket.com/albums/gg159/sire_daniel/1248862823.jpg

Janken Driver
10 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Blir ju bra dethär! smile. Kör på med skärmen, såg ju bra ut som den på bilden hade gjort. Lycka till med allt smile!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Muninet
10 mars 2009 · 769 Inlägg

Om du inte hittat en bra däckverkstad än så kan jag rekommendera Däckshoppen i tälje, ligger bortanför Willys i Hamn, du tar till höger efter tunneln och kör ca 150 meter.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
sir_daniel www.kudoz.se
10 mars 2009 · 3 802 Inlägg

har haft med dem att göra tidigare, ställt framvagn på någon av mina tidigare bilar.

men problemet redan löst smile

Dubs I got Dubs!
2 maj 2009 · 2 423 Inlägg

Lycka till smile

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Doctor
2 maj 2009 · 90 Inlägg

Grattis! ser fram emot att se vad du gör med denna.. med tanke på din japanska polisbil så blir det nog grymt

Ejdersund
5 maj 2009 · 619 Inlägg

Jävligt snygga fälgar big_smile

BMW E30 320i "Postbilen" (1986)
sir_daniel www.kudoz.se
12 maj 2009 · 3 802 Inlägg

nu är första långkörningen genomförd. Kan säga att den var helt underbar, så jäkla skön bil att köra/åka i, tyst och fin och glider som den underbara bil den är!

monterade i nackstödsskärmarna och dvd spelaren i den samt de trådlösa hörlurarna till dem (så jag slipper koppla in mig på org. högtalarsystemet o då ta bort org. stereon, det kommer ev. senare)

men jäklar vad underbar jaggan är!

det negativa. ska nog göra en framvagnsinställning, byta däck o fälg (kommer ändå) då den är väldigt gunging så måste ev även byta byssningar till hårdare samt även fjädrar o dämpare så den blir lite fastare.

tog och provmonterade ett par opel omega b orginal sidokjolar igår, hade de varit 10cm längre hade de passat bult-on på jaggan, men kommer nog bli sådanna som jag får förlänga smile

har även bestämt färgtemat på bilen.
nedanför listen/vecket mitt på blir det röd candy och ovanför någon beige/cream med lite effekt i, kommer matcha beige skinninredningen o röda golvmattan.
sedan 19"arna med lackat centrum i samma röda candy.klarglas fram och egenbyggda klarglas med dioder i så blir bilen kanong (samt ev. x300 kofångare fram o bak)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
31 maj 2009 · 1 659 Inlägg

Nu är du en Pimp haha wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang