Biltjuvar i området

Karlzzon Bil och MC guru
3 december 2008 · 272 Inlägg

Hejsan,

I natt hade jag tyvärr påhälsning i garaget, men larmen gick och polisen kom.
Vi har två olika larmsystem i lokalen och bevakningsfirman ligger 1 minuts gångväg ifrån oss,
så grabbarna kan inte ha läst på speciellt mycket innan dom försökte....för det va dömt att misslyckas.
Sen har vi kamerabevakning både ute och inne...
Men läs gärna artikeln som är något förskönad men ändå:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=462069

Dessvärre berättade en av tjuvarna att dom hämtar bilar på "beställningvilket gjorde mej lite nyfiken på om någon här på garaget råkat ut för dessa grabbar. Det va nämligen ganska uppenbart vad dom skulle ta för polisen tog dem med "handen i kakburken" och när tjuven insåg att han var fast på stället så försökte han slå sig ut med eget blodvite som följd, vilken nu DNA binder honom till brottet smile
Dom hade en svart mitsubishi "picup" som var lastad med bultsax, såg, vinkelkap mm

Senast redigerat av Karlzzon (3 december 2008)

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
NxV ElectroRaggare
3 december 2008 · 883 Inlägg

"Hur de två männen skulle ha tagit sig från platsen med tre bilar är oklart. Eventuellt var fler personer inblandade i inbrottet."
Nähe!? smile Kul att ni fick tag i dom iaf. Lite mindre skräp på gatorna i ett par månader framöver wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Portal Filkörning?
3 december 2008 · 852 Inlägg

Fan va gött att dräggen åkte dit! Nu blev jag glad smile

mcguyver
3 december 2008 · 218 Inlägg

underbart att höra :-)

Edge EVOLUTION GARAGE
3 december 2008 · 1 837 Inlägg

Förjävligt med inbrott! sad
Skönt att de blev tagna på bar gärning och åkte dit. Kan ju inte säga att det finns bristande bevisning den här gången direkt. tongue

//Edge
Karlzzon Bil och MC guru
3 december 2008 · 272 Inlägg

Nej, det kan man inte säga, det blev ett jäkla pådrag....radiobilar, en hundpatrull och tekniska kom dit...värsta CSI grejen med bomulls tops och hela klabbet smile

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
_Wallis_
3 december 2008 · 4 506 Inlägg

Haha ja dom hade värkligen handen i kakburken när dom blev tagna smile
Vilken utav de exklusiva bilarna var de efter då?

Kan du andas kan du dö.
holyday Mek
3 december 2008 · 88 Inlägg

Gott!
Hoppas att det inte ställer till med en massa jobb för dig bara.
Mvh Bert

Livet börjar vi 2 bars ladd
Audi RS4 Biopower "Performance made by Holyday" (2001)
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
3 december 2008 · 441 Inlägg

Som "säkerhetsansvarig" på FastOne.se säger jag bara... Fan va gött att dom inte kom längre. Kanske ska vässa till säkerheten ytterligare.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Karlzzon Bil och MC guru
3 december 2008 · 272 Inlägg

Får väl ge Polisen en eloge även om det är som att svära i kyrkan antagligen men dom var där på 4 minuter...och det va enligt mitt tycke ganska bra! Men sen kan man ju ställa sig frågan vilka kräk det är som "beställer" bilen av dessa grabbar istället för att bygga sig en egen...hälften av delarna kan dom ju aldrig använda då det är helt unika grejer som ingen annan har....å grenröret finns det 3st i hela världen...så man undrar ju...

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
AndreasRP
3 december 2008 · 41 Inlägg

Trist att bli drabbad, men bra att polisen skötte sitt jobb.

Ungefärlig ålder på gärningsmännen?

Erick
3 december 2008 · 4 767 Inlägg

Otroligt tråkigt att det finns folk som ska ge sej på andras saker. Förjävligt helt enkelt.

Skönt att dom åkte fast. Hoppas verkligen att dom åker dit nu också och inte blir släppta efter några dagar i häktet...

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
carbonized
3 december 2008 · 38 Inlägg

Tur att jag inte är polis. Jag hade skjutit dem direkt..

Karlzzon Bil och MC guru
3 december 2008 · 272 Inlägg

AndreasRP skrev:
Trist att bli drabbad, men bra att polisen skötte sitt jobb.

Ungefärlig ålder på gärningsmännen?

Den ena va född 1979-02-07

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
KoSoVaR Avstängd
3 december 2008 · 399 Inlägg

hoppas, adrian fixar lika bra säkerhet som du, har e ju fan aspoppis big_smile

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]
Phaetoon
3 december 2008 · 8 156 Inlägg

Karlzzon skrev:
Nej, det kan man inte säga, det blev ett jäkla pådrag....radiobilar, en hundpatrull och tekniska kom dit...värsta CSI grejen med bomulls tops och hela klabbet smile

Låter ganska så bra.
Tänk om dom kunde göra så oftare. Det är ju bra att dom sätter åt den organiserade brottsligheten.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
blacken
3 december 2008 ·

Edge skrev:
Förjävligt med inbrott! sad
Skönt att de blev tagna på bar gärning och åkte dit. Kan ju inte säga att det finns bristande bevisning den här gången direkt. tongue

Det blir väl det gamla vanliga "Brott kan ej styrkas"..sad

Karlzzon Bil och MC guru
3 december 2008 · 272 Inlägg

Denna gången blir det styrkt, det finns inga "förmildrande" omständigheter. Blodspåren blir ju svåra att förklara bort tex. dom låg ju som en "röd" tråd och visade exakt var dom gått...

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se
Mitsubishi LANCER EVO 6 "M38TR edition" (2001)
FireTraXX DFFL
3 december 2008 · 9 020 Inlägg

Karlzzon skrev:
Får väl ge Polisen en eloge även om det är som att svära i kyrkan antagligen men dom var där på 4 minuter...och det va enligt mitt tycke ganska bra! Men sen kan man ju ställa sig frågan vilka kräk det är som "beställer" bilen av dessa grabbar istället för att bygga sig en egen...hälften av delarna kan dom ju aldrig använda då det är helt unika grejer som ingen annan har....å grenröret finns det 3st i hela världen...så man undrar ju...

Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att de flesta hade kunnat komma undan med att använda delarna på sina bilar.
Bara att t.e.x. inte lägga upp bilder under huven på garaget och när folk frågar så kan man svara att man lämnat iväg den för trimning och vet inget.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
3 december 2008 ·

Karlzzon skrev:
Denna gången blir det styrkt, det finns inga "förmildrande" omständigheter. Blodspåren blir ju svåra att förklara bort tex. dom låg ju som en "röd" tråd och visade exakt var dom gått...

Säg inte det, några snorhyvlar brände ner hela våran skjutbana och det fanns "massor" av bevis bl:a så säkrades det DNA spår, men snuten lade ner allt med den gamla vanliga visan "brott kan ej styrkas"..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang