2568
Sök

Coolt att köra utan bälte?

Prisjägare
238 Inlägg
5 december 2008
Vet inte om någon har sagt det innan, men iaf, att krocka i 10-15 km/h utan bälte räcker för att man inte ska kunna hålla emot om jag inte minns fel.

864 Inlägg
5 december 2008
Det jag stör mig mest på är alla puckon som använder argumentet "Man kan ju även dö i en olycka för att man har bältet på sig". Har dessa personer aldrig hört talas om vare sig statistik eller sunt förnuft? Vill dom riskera allt skit för att slippa sitta still i bilen så visst, men försök inte få det att låta förnuftigt.

380 Inlägg
5 december 2008
Zahak skrev:
Vet inte om någon har sagt det innan, men iaf, att krocka i 10-15 km/h utan bälte räcker för att man inte ska kunna hålla emot om jag inte minns fel.

Japp,,har för mig att vi fick lära oss när jag tog körkort,huumm ja dä va ju ett tag sen man,att 7 km/h är ungefär vad man orkar hålla imot vid ett tvärstopp,motsvarar ungefär att stå upprätt å falla mot golvet,15 km/h motsvarar att stå på en stol å falla mot golvet å 50 km/h motsvarar fall från ett trevåningshus,om jag inte missminner mig helt smile

187 Inlägg
5 december 2008
prex skrev:
Noo-Fear skrev:
hmm som ni alla säger det krävs en olycka för att använda bälte jag hade inget bälte och volta med en bil klarade mig pga att jag inte hade något bälte så ja ska man verkligen ha bälte hmm nja aldrig haft bälte för så säger nej till feg snöre sen får ni tycka vad ni vill wink

Och hur vet du att du överlevde pga. att du inte hade bälte? :s

För mig är det något automatiskt att ta på bältet. Skulle bara backa ut bilen ur garaget och parkera den, och nog fan hade jag på bältet när jag skulle ut, kom inte ens ihåg att jag hade tagit på det!
MEN provade ta av bältet en gång, fasen vad fri man känner sig.

för då hade jag inte landat halvt i baklyckan och baksätet och taket satt ända ner till stolen så hade blivit helt krossad wink

Greetings, infidel.
91 Inlägg
5 december 2008
Är ju skitcoolt, ännu "coolare" är det att vara halv-vägs genom framrutan.

/sarkasm.

The left lane is the passing lane.
NOT the "go as fast as I fucking want to hurr de hurr durr" lane.

16 197 Inlägg
5 december 2008
de bästa e ju att ni som tydligen krockar hela tiden håller er borta från oss som kör utan bälten så slipper de ju hända nåt..HAHA

"Testar man inte så får man aldrig veta"

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
5 december 2008
big_smile Bättre att åka på Efterkälke en med Bilbälte ........ lol
Senast redigerat av lonewolf-holm (5 december 2008)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

187 Inlägg
5 december 2008
Fizzer skrev:
prex skrev:
Noo-Fear skrev:
hmm som ni alla säger det krävs en olycka för att använda bälte jag hade inget bälte och volta med en bil klarade mig pga att jag inte hade något bälte så ja ska man verkligen ha bälte hmm nja aldrig haft bälte för så säger nej till feg snöre sen får ni tycka vad ni vill wink

Det vet han inte, för han är bara 17år och är sådär pubis-cool.

eller så är det så att du är äldre och kör fortfarande runt i dina äckliga 740s för att du är en jävla 740 raggare väx upp för fan och du gnäller på mig? manligt wink
Senast redigerat av Noo-Fear (5 december 2008)

Nysladd
5 december 2008
inte "coolt" för 5 öre, helt jävlasuperidiotisktfel är det

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 december 2008
Noo-Fear skrev:
Fizzer skrev:
prex skrev:

eller så är det så att du är äldre och kör fortfarande runt i dina äckliga 740s för att du är en jävla 740 raggare väx upp för fan och du gnäller på mig? manligt wink

Du har just bevisat att man inte behöver vara smart för att köra tyskt....

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

187 Inlägg
5 december 2008
-Mackan- skrev:
Noo-Fear skrev:
Fizzer skrev:

Du har just bevisat att man inte behöver vara smart för att köra tyskt....

ja visst seru wink

Evolution Garage
1 299 Inlägg
5 december 2008
Varför skulle de vara coolt å köra utan bälte?
Tycker de e på gränsen till mesigt... En riktig MAN virar bältet ett par varv runt halsen å kör!

Man behöver inte vara smart för att köra japansk heller big_smile

Sky´s the limit...

SQ
1 343 Inlägg
5 december 2008
kör alltid med bälte.. (dock inte om ja ska köra från typ garage uppfarten å in i garaget eller något..) men annars vid resa ja-..

Ljudnörd!

1 571 Inlägg
5 december 2008
Jag brukar köra med punktering på alla däck. Det ser grymt ut när det blir gnistror mot asfalten.

JDM
593 Inlägg
5 december 2008
Oj jag har aldrig ens reflekterat över säkerhetsbältet. Det drar jag på av reflex innan jag startar bilen, är ju inte precis jobbigt. Även när jag hoppar in i någon annans bil så är det ju en del av rörelsen att sätta sig ner att dra på bältet ordentligt.
Har nag aldrig i hela mitt liv åkt utan bälte, man känner sig som naken utan tycker jag. Klart jag har parkerat om bilen utan bälte någon gång, men även då så är det ju inte särskilt jobbigt att dra på bältet.

Det ska vara JDM och bana!

26 Inlägg
5 december 2008
666_Beast skrev:
Det går av sig själv, man sätter sig i bilen å då åker bältet på. Fattar inte hur man tänker när man kör utan bälte?
Vet inte folk hur mycket man väger i en kollision i 50 km/h?

bälte är bra men man väger lika mkt i en smäll i 100 som i 50:P

Trucker
30 Inlägg
5 december 2008
tyvärr är jag jävligt dålig på att använda bilbälte. gammal vana sen man körde budbil. allt jävla spring i och ur bilen. blev att man sket i att ta på sig de. har som tur va aldrig behövt använda de heller...

Meister
6 763 Inlägg
6 december 2008
agnusm skrev:
666_Beast skrev:
Det går av sig själv, man sätter sig i bilen å då åker bältet på. Fattar inte hur man tänker när man kör utan bälte?
Vet inte folk hur mycket man väger i en kollision i 50 km/h?

bälte är bra men man väger lika mkt i en smäll i 100 som i 50:P

Nu kan jag inte räkna ut hur mycket större vikten blir men du väger ett antal ton i 100 km/h och lite mindre i 50.

Själv så använder jag alltid bälte förutom när jag backar. Det är inte olagligt heller big_smile Det enda som är coolt när de gäller bälten är 6-punkts

Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
6 december 2008
Använder alltid bälte också. Inte värt att inte göra om man krockar. Plus att det blir en jävla liv från bilen om man inte har haha:P

Volvotok
38 Inlägg
6 december 2008
evilaudio skrev:
de bästa e ju att ni som tydligen krockar hela tiden håller er borta från oss som kör utan bälten så slipper de ju hända nåt..HAHA

du hade ju själv krockat ett flertal ggr sa du ju roll

ja skiter i å krockar men använder bälte ändå cool är ju dyra böter

745 Turbo -88

Sök