4413
Sök

Vad tycker ni om Arbetsförmedlingen?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Tjenare.

Undrar vad ni har för ömdöme och erfarenheter kring Arbetsförmedlingen?

Jag tycker personligen att dom inte är till någon större hjälp.

Jag har skrivit in mig i september. Efter det har jag inte hört ett ord därifrån förutom en kallelse till ett
"gruppmöte", som jag inte hade möjlighet att gå på.

Det stod på kallelsen att den är obligatorisk men har man ett bra skäl varför man inte kan komma så ska man maila sin handläggare.

Jag var inte hemma under den veckan, var nämlingen 30 mil hemifrån hos farsan och hjälpte till med veden innan snön lägger sig.
Mailade min handläggare och skrev hur det ligger till 2-3 dagar INNAN mötet!

Har inte hört ett ord efter det. I min handlingsplan står det att handläggaren tar kontakt med mig den 11/11 ang en ny handlingsplan.
- som vanlig. Inte ett ord har jag hört.

Försökt ringa hela förra veckan och idag fick jag tag på en person, inte min handläggare dock då han var sjukskriven.

Nåja, jag frågar varför ingen har hört av sig till mig, att jag gärna vill börja den utbildningen som jag skulle få börja i mitten av November.

Då säger hon i tele att jag har blivit "inaktiverad" då jag ej kom på mötet.

Försökte förklara att jag har mailat, vilket hon såg i deras filer. 
Vidare försökte jag säga att jag var 30 mil hemifrån och hjälpte min far med veden då han har skadat knät och klarade inte av det själv. Dessutom har jag inte råd att köra 60 mil t o r då jag är arbetslös och att det känns lite dumt att behöva göra det bara för att sitta på ett 30min långt möte.

-Men de var tydligen inte ett giltigt skäl. sad

Less...

Vad har ni för erfarenheter?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (4 december 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 714 Inlägg
4 december 2008
haha arbetsförmedlingen är ett skämt....

man får ringa 8 ggr per vecka om det ska hända nått typ

så jag har inte mycket för dom längre

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Thorssa
4 december 2008
Räkna inte med nåt jobb tack vare arbetsförmedlingen. Det har börjat komma några privata arbetsförmdelingar och det tror jag betydligt mer på!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 december 2008
Dom är skojare hela bunten... Jag vart utskriven pga att jag hade fått jobb....

Till saken hör att jag hade inte fått nått jobb så jag vetefan va dom hade fått det ifrån.

Sen har jag aldrig fått nån hjälp från dom heller, ingenting.
Senast redigerat av _Glenne_ (4 december 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Neej det är de jag menar. Något jobb räknar jag inte med att få.
Men däremot utbildningen som jag vill gå, den har jag rätt till, och dessutom finns det lediga platser.

Men man MÅSTE ta den via förmedlingen.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

huh?
10 427 Inlägg
4 december 2008
Var arbetslös ett par månader för tre år sen, lyckades bli avaktiverad som arbetssökande pga
att min handläggare hade slutat utan att jag informerats hmm (hade hela tiden mejlat honom).
Om man själv byter adress osv är det jättenoga, men inte så noga om handläggarna byter jobb. mad

8 906 Inlägg
4 december 2008
Vad är problemet du har uteblivit från ett obligatoriskt möte....

Är man arbetssökande så ska man stå till arbetsmarknadens förfogande och det var ju rätt uppenbart att du inte gjorde det under den här veckan.

Fotograf på tierpidag.se

236 Inlägg
4 december 2008
Va till arbetsförmedlingen och dom förklarade för mej att
dom va inte där för att ge mej ett jobb med lön utan en sysselsättning.
Frågade då hur man skulle ha råd att ta sig till en sysselsättning om man inte får
hjälp med pengar (jobb), detta kunde den inte svara på.
Ger inte fem öre för arbetsfömedlingen.
Senast redigerat av SuperNova (4 december 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:

Är man arbetssökande så ska man stå till arbetsmarknadens förfogande och det var ju rätt uppenbart att du inte gjorde det under den här veckan.

Ja men frågan är ju, vad är ett giltigt skäl att inte komma då?
Ligga på dödsbädden, minst!?

Samma borde väl gälla för dom då, som min handläggare.
host host, jag har ont i halsen. Nog fan kan han sitta i sitt varma sköna kontor ändå,
de är itne ett giltigt skäl att inte vara på jobbet då.

Rätt ska vara rätt.

Sen är inte ett möte enligt mig nåt som man får ett brev om, "du MÅSTE komma".
Ett möte ska man boka in när bägge parter har tid.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (4 december 2008)

2 182 Inlägg
4 december 2008
Bättre å fixa jobbet själv, fixa ett tilfälligt jobb under två månader hos en gammal arbetsgivare, å sökte jobb samtidigt

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Diktator
968 Inlägg
4 december 2008
dom är ett gäng idioter som inte sköter sina jobb, dom strävar inte efter att du ska få jobb, utan det är du som ska jobba för att få ett jobb, det är länge sen dom hjälpte folk att få jobb, nu förtiden försöker dom hjälpa folk hur dom ska leta jobben..

gick upp en dag och sa att jag fått nog av deras skit, ge mig en svets utbildning så lovar jag att ni slipper se mig här någo mer, och 2 veckor senare (väldigt snabba) så hade jag 40 veckor internationell svetsare framför mig...

8 906 Inlägg
4 december 2008
te_wik skrev:
Hamilton skrev:

host host, jag har ont i halsen. Nog fan kan han sitta i sitt varma sköna kontor ändå,

Rätt ska vara rätt.

Mvh Tommy

Ligger väll i ditt intresse att ha tid, ja menar är man arbetssökande så har man väll all tid i världen.
Vilka skäl som är gilltiga får du fråga arbetsförmedlingen om, men vedhuggning är ju inte ett av dom.
Senast redigerat av Hamilton (4 december 2008)

Fotograf på tierpidag.se

8 906 Inlägg
4 december 2008
Brandis skrev:
dom är ett gäng idioter som inte sköter sina jobb, dom strävar inte efter att du ska få jobb, utan det är du som ska jobba för att få ett jobb, det är länge sen dom hjälpte folk att få jobb, nu förtiden försöker dom hjälpa folk hur dom ska leta jobben..

gick upp en dag och sa att jag fått nog av deras skit, ge mig en svets utbildning så lovar jag att ni slipper se mig här någo mer, och 2 veckor senare (väldigt snabba) så hade jag 40 veckor internationell svetsare framför mig...

och den utbildningen grejade du själv utan dom eller?

Fotograf på tierpidag.se

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
4 december 2008
Arbetsfömedlingen är ett skämt. Det känns som man måste fixa precis allt på egen hand, dessutom verkar dom inte speciellt pigg på att betala utbildningar heller. Det är mycket enklare att fixa jobb själv.

En tröst är att min handläggare är tjej och en skapligt snygg sådan också big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

KTM 660
537 Inlägg
4 december 2008
Hamilton skrev:
te_wik skrev:
Hamilton skrev:

Rätt ska vara rätt.

Mvh Tommy

Ligger väll i ditt intresse att ha tid, ja menar är man arbetssökande så har man väll all tid i världen.
Vilka skäl som är gilltiga får du fråga arbetsförmedlingen om, men vedhuggning är ju inte ett av dom.

Säkert lätt att sitta o tänka som du gör för du har ju väll jobb och har inte varit i hans situation?
Tror du också hade åkt och hjälpt din pappa om han var skadad och inte kunde göra en sak som var tvungen att bli gjord.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
4 december 2008
AMS är ett skämt ur att leta jobb synpunkt. Dom duger bara till att va inskriven hos om man ska få a-kassa eller bidrag.. personligen har jag inte varit inskriven på ams på 3år. Har aldrig fått någon hjälp av dom att söka eller hitta jobb.. ända dom säger är att man ska fortsätta söka jobb på precis samma sätt man gjorde innan... så meningslöst.

Bmw osv..

1 062 Inlägg
4 december 2008
på arbetsförmedlingen så jobbar det endast inkompetenta idioter dem varken kan någonting lr gör ngt för att hjälpa till för att en som e arbetslös ska få jobb

jag vet ingen som har fått jobb vid AMS
Senast redigerat av wildboy_87_ (4 december 2008)

Team Björkeryd

8 906 Inlägg
4 december 2008
JockeRX7 skrev:
Hamilton skrev:
te_wik skrev:

Rätt ska vara rätt.

Mvh Tommy

Säkert lätt att sitta o tänka som du gör för du har ju väll jobb och har inte varit i hans situation?
Tror du också hade åkt och hjälpt din pappa om han var skadad och inte kunde göra en sak som var tvungen att bli gjord.

Om jag skulle varit i samma sitts så skulle jag meddelat att jag inte är anträffbar just dom dagarna. Svårare än så behöver det inte vara.
Jag var i en liknande sitts -06 när jag var och vårdade min mor som bara hade veckor kvar att leva och det var inga problem alls..... och då var jag i ett helt annat land desutom i 30 dagar.

Fotograf på tierpidag.se

KTM 660
537 Inlägg
4 december 2008
Hamilton skrev:
JockeRX7 skrev:
Hamilton skrev:

Om jag skulle varit i samma sitts så skulle jag meddelat att jag inte är anträffbar just dom dagarna. Svårare än så behöver det inte vara.
Jag var i en liknande sitts -06 när jag var och vårdade min mor som bara hade veckor kvar att leva och det var inga problem alls..... och då var jag i ett helt annat land desutom i 30 dagar.

Då har du gjort nått liknande själv.
Varför då säga att det är upp till hans intresse

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

8 906 Inlägg
4 december 2008
JockeRX7 skrev:
Hamilton skrev:
JockeRX7 skrev:

Då har du gjort nått liknande själv.
Varför då säga att det är upp till hans intresse

Skillnaden var att jag meddelande INNAN jag åkte och evt möten kunde flyttas då jag hade ett gilltigt skäl enligt dom.

Fotograf på tierpidag.se

Sök