Tjenare.
Undrar vad ni har för ömdöme och erfarenheter kring Arbetsförmedlingen?
Jag tycker personligen att dom inte är till någon större hjälp.
Jag har skrivit in mig i september. Efter det har jag inte hört ett ord därifrån förutom en kallelse till ett
"gruppmöte", som jag inte hade möjlighet att gå på.
Det stod på kallelsen att den är obligatorisk men har man ett bra skäl varför man inte kan komma så ska man maila sin handläggare.
Jag var inte hemma under den veckan, var nämlingen 30 mil hemifrån hos farsan och hjälpte till med veden innan snön lägger sig.
Mailade min handläggare och skrev hur det ligger till
2-3 dagar INNAN mötet!Har inte hört ett ord efter det. I min handlingsplan står det att handläggaren tar kontakt med mig den 11/11 ang en ny handlingsplan.
- som vanlig. Inte ett ord har jag hört.
Försökt ringa hela förra veckan och idag fick jag tag på en person, inte min handläggare dock då han var sjukskriven.
Nåja, jag frågar varför ingen har hört av sig till mig, att jag gärna vill börja den utbildningen som jag skulle få börja i mitten av November.
Då säger hon i tele att jag har blivit "inaktiverad" då jag ej kom på mötet.
Försökte förklara att jag har mailat, vilket hon såg i deras filer.
Vidare försökte jag säga att jag var 30 mil hemifrån och hjälpte min far med veden då han har skadat knät och klarade inte av det själv. Dessutom har jag inte råd att köra 60 mil t o r då jag är arbetslös och att det känns lite dumt att behöva göra det bara för att sitta på ett 30min långt möte.
-Men de var tydligen inte ett giltigt skäl.

Less...
Vad har ni för erfarenheter?
Mvh Tommy