vilka torkarblad är bäst?

T16_AeRo
12 maj 2009 · 712 Inlägg

Plockade dit några Biltema idag.. återstå att se om man blir nöjd

NiV3Rt
12 maj 2009 · 371 Inlägg

Edvinoo skrev:
Har trico flat blade på nu och dom suger asså.. gav runt 400 kr på blad som inte är värda en krona..

Kan bara instämma. Fungerar inte alls i snöblandat regn bland annat. I hög fart är de inte heller nån höjdare.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Edvinoo Hetast Just Nu!
12 maj 2009 · 1 355 Inlägg

måste verkligen hitta nått vettigt så man slipper byta 4 ggr per år speciellt när dom kostar som dom gör

Inspiration comes standard
yalouque
13 maj 2009 · 301 Inlägg

guwib skrev:
detta inlägg verkar passa bättre på ngt epa forum, frågeställaren verkar ej ha gå ut grundskolan än..(stavningen) ahhahahahaaa............big_smile
nej men annars då..
biltema har ju vunnit många tester..prisvärda och hållbara, så för det priset är de ju helt klart bäst i VÄRLDEN!

Vilen djävla tur att du kan svenska då: "epa forum" (Y)

Senast redigerat av yalouque (13 maj 2009)

Kenko
13 maj 2009 · 264 Inlägg

Kör på flatblade från JULA, de e dom absolut bästa jah gaft nån gång!! Rekomenderas!!!!

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
13 maj 2009 · 6 170 Inlägg

Dom bästa torkarbladen jag haft är Valeo Flatblade, riktigt j-la bra och dessutom har dom inbyggd slitagevarnare så att man vet när det är dags att byta ^^;

Kostade en del men vindrutetorkarna är ju ändå en rätt stor säkerhetsfunktion som många glömmer bort och dom bladen är värda pengarna.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Volvo_Mannen Volvoskadad
14 maj 2009 · 6 017 Inlägg

Kenko skrev:
Kör på flatblade från JULA, de e dom absolut bästa jah gaft nån gång!! Rekomenderas!!!!

Usch, efter 3 månader lossnade ena "torklisten" från bladet :S

Jonas
Sitri Sir
9 juli 2009 · 84 Inlägg

Är flatblades bättre än vanliga?! Jag har tittat på Bosch´s blad...

Senast redigerat av Sitri (9 juli 2009)

Cogito ergu sum
Hyundai Sonata 2.4 "Xony" (2006)
MaulinR Avstängd
9 juli 2009 · 285 Inlägg

Lanjin skrev:
om dom är bäst vill jag inte uttala mig om men bra tycker jag dom är.
det är biltemas flata blad har kört med dom ett tag och gillar dom .

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -232_l.jpg

+1

Edvinoo Hetast Just Nu!
9 juli 2009 · 1 355 Inlägg

ska fan testa biltemas, har testat blad från 150 kr paret till 700 ke paret år båda suger hårt.
de ja har på nu klarar inte av hastigheter över 100 då de tappar kontakten med rutan helt.
för att inte tala om de irriterande ljuden de gör som får mig att vilja stanna bilen o dra av skiten !

Inspiration comes standard
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 juli 2009 · 10 427 Inlägg

Jag har kört med OKQ8s egna, Volvos original samt nu senaste Biltemas billigaste variant.

Bra:
Volvo original
OKQ8

Dåliga:
Biltemas billigaste variant


Tycker inte priset väger upp oljudet mot rutan wink Blir att köpa ett par originalare eller OKQ8-grejer
inför vintern.

Volvo_Mannen Volvoskadad
9 juli 2009 · 6 017 Inlägg

De bästa bladen jag testat och som inte gör mej besviken är Biltemas vattenavvisande; går tystare, torkar bättre och lämnar ett vattenavvisande skikt på rutan.
Har testat lite olika, men tröttnat och bytt tillbaka till Biltemas vattenavvisande

Jonas
Gemini__
10 juli 2009 · 196 Inlägg

MaulinR skrev:

Lanjin skrev:
om dom är bäst vill jag inte uttala mig om men bra tycker jag dom är.
det är biltemas flata blad har kört med dom ett tag och gillar dom .

http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -232_l.jpg

+1

Instämmer, efter att ha tröttnat på de usla originalbladen (Bosch) så hittade jag slutligen dessa (har testat ett flertal alt under vägens gång). Klockrena, har haft mina monterade över ett år med bibehållen funktion. Rekommenderas mao.

Mvh:
Thomas

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
Germax
10 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Jag köper oftast biltemas, dom är inte bra.. men de är billiga. Deras vattenavvisade håller 1 säsong tmax sen är de slut, men då är de bara köpa ett nytt par för 150kr smile På bmwn har jag bosch för att de ska va fint o jag kom åt till bra pris.

998cc
10 juli 2009 · 872 Inlägg

jag köpte i vart fall bosh flatblade och dom funkar skit bra eller på min bil blir det ju den funkar skit bra.
har gjort hela  sommaren

If its too loud you are too old!
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
10 juli 2009 · 1 898 Inlägg

De med gummi på är bra.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Sand_Man Magister Mundi Sum
10 juli 2009 · 177 Inlägg

Biltemas klart mest prisvädra !!  jag kör med mellanmodellen fär 49 kr tror jag det är på !

sjukt nöjd o byter 2 ggr om året på alla bilar o det e billigt o håller perfekt...

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
NiV3Rt
11 juli 2009 · 371 Inlägg

Någon som vet var man kan köpa champions torkarblad? Statoil säljer inte dem längre hmm

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
11 juli 2009 · 991 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
De bästa bladen jag testat och som inte gör mej besviken är Biltemas vattenavvisande; går tystare, torkar bättre och lämnar ett vattenavvisande skikt på rutan.
Har testat lite olika, men tröttnat och bytt tillbaka till Biltemas vattenavvisande

Håller helt med smile    klart dom bästa och mest prisvärda

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
pippaaN
28 september 2010 · 987 Inlägg

Kanske dumt att lyfta tråden.. Men hittade iaf ett test som säger att biltemas är mest prisvärda.
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11854

i like it load
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang