Ang. Tech2 till saab! (gifta in)

mc_vw
10 december 2008 · 135 Inlägg

Hej!

Som rubriken lyder, undrar hur man gifter in en styrenhet insp. till Saab 9-3 2.0T 205L. -01?
Någon som vet eller kan, hittar nämligen inga manualer till detta. Skulle vilja prova göra det själv.
Svårt/jobbigt? Gärna utförligt om detta går, Tack på förhand.

mc_vw
10 december 2008 · 135 Inlägg

Har vi ingen som kan Tech2 här?

bumpe Lastbilsmekaniker
10 december 2008 · 3 878 Inlägg

Är de inte bättre o låta de på verkstan göra det? Är vad jag vet inte bara o trycka på "OK" och så är de klart sen...
Har styrdonet gått sönder eller ska det optimeras?

mc_vw
10 december 2008 · 135 Inlägg

har en maptun steg 1 liggandes på jobbet, vi har tech2 men företaget vill inte ta på sig ansvaret, därför är jag nyfiken hur man göra själv.

Fredrik-79
10 december 2008 · 2 164 Inlägg

De du ska göra är ju att lägga in bilens chassi nummer i boxen.
Ett tips är att gå in på stcs.nu forumet och ställ frågan där.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
mc_vw
10 december 2008 · 135 Inlägg

mm skulle gärna vilja göra de men är inte medlem. Har boxen och chassinr. liggandes i verktygsskåpet. är det komplicerat? annars få man åka till biva på ¨någon rast, skulle ta 10 min sa dom. men kosta några hundra. kanske värt det?

Fredrik-79
10 december 2008 · 2 164 Inlägg

mc_vw skrev:
mm skulle gärna vilja göra de men är inte medlem. Har boxen och chassinr. liggandes i verktygsskåpet. är det komplicerat? annars få man åka till biva på ¨någon rast, skulle ta 10 min sa dom. men kosta några hundra. kanske värt det?

Behöver inte vara medlem för att skriva på de forumet.
Är till för alla.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Manick
12 maj 2009 · 370 Inlägg

Något gammal tråd jag vet..

Men om nån i stockholmstrakten behöver hjälp med att gifta in styrbox i saab (T7) så kan jag ordna med detta för en vettig peng.

Sicka ett PM eller nåt i den stilen till mig om det är intressant så ordnar vi något.. smile

Audi S8 "Bi-turbo" (1997)
Audi A4 "B9 TDI Quattro" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang