Volvo Amazon 1967.

wallmon_volvo
12 december 2008 · 1 Inlägg

de e härligt att se en bil återfödas smile särkilt ammazon smile

oggy_swe utbildad klant
12 december 2008 · 2 197 Inlägg

_BOOST_ME_ skrev:

_Rydberg skrev:
Klart du ska köra sug b20! D enda rätta i gamla bilar cool

Kan bara hålla med.. cool

Jag håller med er båda tll 10000% finsate motorn någonsin.  annars ser det bra ut beklagar det med tråget bara ta fram storsläggan wink

Mvh O.Frankeståhl
240kenna
13 december 2008 · 267 Inlägg

oggy_swe skrev:

_BOOST_ME_ skrev:

_Rydberg skrev:
Klart du ska köra sug b20! D enda rätta i gamla bilar cool

Kan bara hålla med.. cool

Jag håller med er båda tll 10000% finsate motorn någonsin.  annars ser det bra ut beklagar det med tråget bara ta fram storsläggan wink

haha aa det är väll det ända valet jag har big_smile

Kexet86
13 december 2008 · 190 Inlägg

Lycka til med projektet. alltid lika roligt när en amazon återföds. sen är det ju klart att du ska ha kvar b20n det är så fin gång i dom men kanske borra upp den lite så blir den lite roligare å köra.

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
putte-p
13 december 2008 ·

Kommer följa det här projektet. Men som övriga säger, behåll B20:n och ev sugtrimma den. Känns som det är ovanligare än turbomatad B21-23 nu för tiden. Lycka till!

240kenna
13 december 2008 · 267 Inlägg

man tackar man tackar alltid kul att se att folk tycker om bilen smile... det får väll bli o sugtrimma b20, tyvärr så börjar jag någ inte med motor nu utan det får bli karossen förs pga att jag bara har en 20 lapp i plånboken:/

740tongka
13 december 2008 · 4 Inlägg

Tja:) väldigt koll bil fan, kommer följa deta projekt haha

240kenna
13 december 2008 · 267 Inlägg

740tongka skrev:
Tja:) väldigt koll bil fan, kommer följa deta projekt haha

hahaha har du fixat ett account nu tongue

240kenna
13 december 2008 · 267 Inlägg

pilla lite me motor idag ...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/520202_76x8s5.jpg
tog bort toppen




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/520203_qph9ko.jpg
ja har alldrig mekat b20 förut så det är ganska intressant tongue

740tongka
13 december 2008 · 4 Inlägg

240kenna skrev:

740tongka skrev:
Tja:) väldigt koll bil fan, kommer följa deta projekt haha

hahaha har du fixat ett account nu tongue

mm:D

240kenna
14 december 2008 · 267 Inlägg

tjena tjena en liten uppdatering nu då ...




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/521011_nglzm7.jpg
slipa tråget, mycket kvar men mycket gjort big_smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/521015_2k3akk.jpg
va en liten bögel i tråget så det var bara o ta fram storsläggan:P (före)




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/521019_tvgjao.jpg
o efter, lite lenare tongue blir o lacka det senare med blocket och toppen ... nån som vet om biltemas motorfärg funkar med värmen o olja o sånt ?




https://www1.garaget.org/gallery/archive/68507/521021_65er70.jpg
och är det någon som vet vad detta är för något är typ en knapp som sitter vänster om kopplingen??

det var allt / Släggmekarn (p.s kommentera gärna )

Evo-lappen
14 december 2008 · 88 Inlägg

skulle kunna tro att det är en helljusomkopplare. man hade dom på golvet förr på volvo. min sån frös en gång , med helljuset på. inte att rekomendera smile

jippi73 Leg. Bilplågare
14 december 2008 · 74 Inlägg

Knappen är omkopplaren till helljuset.
Ser ut o va e sjysst projekt..............håller också på med en amazon som jag hoppas är klar till påsk...........premiärturen lär ju bli till elmia

Lakhea Racing do it hard.
240kenna
14 december 2008 · 267 Inlägg

Evo-lappen skrev:
skulle kunna tro att det är en helljusomkopplare. man hade dom på golvet förr på volvo. min sån frös en gång , med helljuset på. inte att rekomendera smile

hehe o fan det låter inte kul... ok då vet man vad det är för nåt bara o börja leta kablar o skit så man vet vart man har helljus omkopplaren tongue

240kenna
14 december 2008 · 267 Inlägg

jippi73 skrev:
Knappen är omkopplaren till helljuset.
Ser ut o va e sjysst projekt..............håller också på med en amazon som jag hoppas är klar till påsk...........premiärturen lär ju bli till elmia

jo jag vet ja besöker din tråd lite då o då o ser om du gör nåt intressant big_smile

oggy_swe utbildad klant
14 december 2008 · 2 197 Inlägg

hehe ser fint ut. kan säga b20 är lätt mekat big_smile så detta kommer bli fint. hehe ja den knappen är ljusomkopplare inte sett en s¨ns en jag hade epa:P om du är osäker på hur du ska koppla den så går det alltid å söka efter el schema. på googel eller så. lycka till

Mvh O.Frankeståhl
240kenna
15 december 2008 · 267 Inlägg

oggy_swe skrev:
hehe ser fint ut. kan säga b20 är lätt mekat big_smile så detta kommer bli fint. hehe ja den knappen är ljusomkopplare inte sett en s¨ns en jag hade epa:P om du är osäker på hur du ska koppla den så går det alltid å söka efter el schema. på googel eller så. lycka till

joo jag kollade efter elschema men man såg ju itne vad det stod så ja ska leta lite mera vetu ... men tack

p.s hur dubbelciterar man?

pilsnerpower
15 december 2008 · 228 Inlägg

kul projekt:) biltemas färg (hot paint) har jag hört att den suger.

Friskt kopplat, hälften brunnet!
240kenna
15 december 2008 · 267 Inlägg

pilsnerpower skrev:
kul projekt:) biltemas färg (hot paint) har jag hört att den suger.

joo det har jag också hört ... men jag menar mera biltemas motor färg/lack inte hot paint...
men vad rekommenderar ni för motorlack?

oggy_swe utbildad klant
15 december 2008 · 2 197 Inlägg

240kenna skrev:

oggy_swe skrev:
hehe ser fint ut. kan säga b20 är lätt mekat big_smile så detta kommer bli fint. hehe ja den knappen är ljusomkopplare inte sett en s¨ns en jag hade epa:P om du är osäker på hur du ska koppla den så går det alltid å söka efter el schema. på googel eller så. lycka till

joo jag kollade efter elschema men man såg ju itne vad det stod så ja ska leta lite mera vetu ... men tack

p.s hur dubbelciterar man?

jag har massa böcker kan kolla om jag hittar något till dig. men det är mest från 140 ins å dom har ingen sådan ljusomkopplare. mens ka endå titta.


menar du dubbel citera som jag har gjort nu?

240kenna skrev:
joo det har jag också hört ... men jag menar mera biltemas motor färg/lack inte hot paint...
men vad rekommenderar ni för motorlack?

om jag har lyckast dubbelcitera nu vet jag inte men kul å prova. jag e osäker på biltemas motor färg. tänk på att du ska nog ha ganska bra fräg så den verkligen sätter sig det är ju en ganska svår yta som ofta blivit oljig Osv. lägg hellre lite extra pengar å köp ordentlig du behöver ju inte så mycket färg smile

Senast redigerat av oggy_swe (15 december 2008)

Mvh O.Frankeståhl
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang