maccswe skrev:
Införskaffade mig en liten julklapp till mig själv dvs en iphone här i dagarna.
Tänkte höra mig för om bra program/spel till iphonen som man kan ladda ner... mycket kostar ju så känns onödigt att slänga ut allt för mycket pengar på saker som är skit.
Kom gärna med tips om spel/program som är bra! Gratis eller inte spelar ingen roll.
Jag skulle vilja tipsa om en del saker... mycket är gratis:
1.
Palringo: En MSN, Yahoo! Messenger, ICQ (o.s.v) klient. Funkar oerhört bra
och snabbt. Det är gratis att ladda hem. Det enda man behöver göra är att registrera
sig på Palringo.com (också helt gratis).
Pris: Gratis.
2.
Monkey Ball: Rätt nice spel. Visst, det är väl inte det bästa/roligaste. Men jag
tycker verkligen att det har tagit "mobilspel" till en helt ny nivå. Relativt hyfsad 3D-grafik,
många banor, med olika svårighetsgrader, riktigt svårt (men kul) o.s.v. Det kostar visserligen
75 kr (om jag minns rätt). Men det är riktigt skoj, så det får det vara värt tycker jag.
Pris: 75kr.
3.
Scribble: Ett typ... ritprogram. Det är väl mest en skojgrej. Men det kan ju vara
lite intressant. Man kan väl likna det med paint. Du kan förstås infoga bilder från din kamera
som du kan redigera och måla på, och sedan spara ut dom igen.
Pris: Gratis.
4.
BClassic: Spel ala DX-Ball. Riktigt coolt.
Pris: Lite-versionen är gratis. Fullversionen kostar...
5.
Labyrinth: Klassiskt labyrint-spel som man hade när man var mindre. Riktigt coolt.
Känns nästan lite verkligt ibland. Tycker det här är ett riktigt bra tidsfördriv. Riktigt nice.
Pris: Lite-versionen är gratis. Fullversionen kostar.
Sedan finns det ju tusentals andra saker som verkar riktigt roliga, men som jag inte har
vågat köpa. Du kan ju bläddra runt lite och läsa recensionerna i AppStore, för att se vad
andra tycker. Finns ju rätt bra beskrivningar till i princip allt där. De ovanstående har jag
i min lur (har lite mer också, men inget speciellt). De är lite roliga som tidsfördriv, hur som helst!
Hoppas du är nöjd med din lur!