Jo, men det intressanta är att ingen av kylarna läcker! Hade förmodligen köpt bilen även om jag vetat om felen. Men jag ogillar att han inte sa något. Nästan så man skulle hälsa på förra ägarens nya bil...
Slave_joe skrev:
fast det är väl ändå Kondensorn till AC:n som fått sig en smäll och inte oljekylaren, eller har jag fel?
Är faktiskt lite osäker. Trodde det själv först men ångrade mig av någon anledning Minns inte varför.
Nej det är inte AC:n kollade upp det på bildelsbasen. AC:n är den stora som sitter precis innanför grillen. Den här kylaren sitter under den om jag inte minns helt fel.
Jag pratade med en kille som sålde en alpine 9855R. Han skulle skickat den för 3-4 dagar sedan men han hade inte tid. För 5 min sedan så fick jag reda på att han sålt den till någon annan. Tydligen någon som bjöd högre än det utsatta priset Känns fruktansvärt tråkigt speciellt eftersom den kunde blivit min ifall han bara hade hunnit skicka den.
Har läst hela tråden nu och kan bara säga kör hårt för det ser riktigt bra och seriöst ut
Jag gör mitt bästa
_DamnIt skrev:
Det är tråkigt när sånt skit händer
Jo, fast kan inte hjälpa att jag blir sur. Vi har snackat en hel del i telefon (över 10 min sammanlagt). Så det kändes som att vi var överens. Sen gav han mig inte möjlighet att ge ett motbud. Så han körde verkligen över mig. Men men, hade kanske gjort samma sak...
Men då kan jag ju säga så här i tråden. Ifall det är någon som säljer en stereo med tidskompensering (helst p88RS eller 9855R) så kontakta mig. För jag letar efter er
Har läst hela tråden nu och kan bara säga kör hårt för det ser riktigt bra och seriöst ut
Jag gör mitt bästa
_DamnIt skrev:
Det är tråkigt när sånt skit händer
Jo, fast kan inte hjälpa att jag blir sur. Vi har snackat en hel del i telefon (över 10 min sammanlagt). Så det kändes som att vi var överens. Sen gav han mig inte möjlighet att ge ett motbud. Så han körde verkligen över mig. Men men, hade kanske gjort samma sak...
Det hade nog jag med blivit om det hänt mig! Men det är bara till att hålla ögonen öppna och hoppas på att du hittar en ny stereo som verkar duga
Men då kan jag ju säga så här i tråden. Ifall det är någon som säljer en stereo med tidskompensering (helst p88RS eller 9855R) så kontakta mig. För jag letar efter er
Polaren har en 88RS han tänkte sälja. Skicka ett PM till stickan (här på garaget)
Förövrigt ser bygget bra ut
edit: läste på någon av sidorna i denna tråd att nån sa att Alpine har 3vägs delning. Det har 88Rs också. Kör själv med det (dock bara som 2 vägs just nu) och det funkar skit bra! 88RS har även "automatisk" tidskomp. Sätt i micken, kör DSP så ställer den in efter bilens akustik, avstånd till högtalarna osv.
Har fått tag på en överhandsfräs nu! Har velat få det gjort i nästan en månad nu. Så nu vette tusan ifall det inte kommer en update ikväll. Kanske hinner få dit mattor också
Nu har jag fräst och det blev kanonbra. Jag försökte mig även på mattorna. Har aldrig gjort något liknande så tack vare det och en hel del trötthet så blev dagens resultat inge vidare. Men jag har lärt mig massor så jag kanske kan fixa till det eller börja om med en ny matta. Men det får bli en annan dag.
Tyvärr inga bilder idag. Men nu kan ljudbygget gå framåt igen