3352
Sök

3-åringen heter Adolf Hitler

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 december 2008
Men trots allt, hur länge kan man bannlysa ett namn bara för att en ond haft det? Eller hur länge kan man förbjuda en symbol som har ett flera tusen år gammal betydelse bara för att den de senaste åren symboliserat nått ont?

Men trots allt så är det (uppenbarligen?) för tidigt att använda det namnet igen, minnet sitter för hårt och det finns fortfarande folk i livet från den tiden.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

122 Inlägg
18 december 2008
Vilka efterblivna jävla föräldrar. Dom måste ju förstå att ungen kommer få ett helvete livet igenom. Man blir ju förbannad asså.

"- De måste acceptera ett namn. Ett namn är ett namn. Ungen kommer inte växa upp och göra vad Hitler gjorde, säger Heath Campbell."
Säg det till alla judar/mörkhyade i USA, dom lär skita fullständigt i föräldrarnas åsikt. Att döpa sitt barn till Adolf Hitler är endast provocerande.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

4 682 Inlägg
18 december 2008
hoppas inte dom skaffar flera ungar, Hitler får kanske då en bror som heter Benito Mussolini tongue

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
18 december 2008
Sjukt säger jag.. Här skulle myndigheter gå in och förbjuda... Att döpa någon till hitler borde ju vara hets mot folkgrupp om man ser det krasst...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 december 2008
Alecci skrev:
KimVsWorld skrev:
Alecci skrev:

Vad menar du? Att den tyska historien enbart innefattar tiden under Hitler när nazisterna styrde?

Han menade nog den delen av den tyska historien

Mycket möjligt, men väldigt många nu för tiden verkar tro att nazi-perioden utgör den tyska historien.

I och för sig sant, men nog tar du mig väl inte för att vara korkad heller? smile
Menar naturligtvis den delen av den tyska historien... onödigt att ta saker ur sin kontext.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

2 014 Inlägg
18 december 2008
jonesono skrev:
Alecci skrev:
KimVsWorld skrev:

Han menade nog den delen av den tyska historien

Mycket möjligt, men väldigt många nu för tiden verkar tro att nazi-perioden utgör den tyska historien.

I och för sig sant, men nog tar du mig väl inte för att vara korkad heller? smile
Menar naturligtvis den delen av den tyska historien... onödigt att ta saker ur sin kontext.

Jag statuerade ett exempel, inget personligt.

Väldigt många, fler än man med sunt förnuft kan tro vara sant, jämställer begreppen tysk och nazist.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Master of the obvious
636 Inlägg
18 december 2008
haha, bara han inte flyttar till rosengård i malmö tongue

ne men om dom inte är rasister så är det för uppmärksamheten, sen såg ju inte morsan så frisk ut hmm

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

12 086 Inlägg
18 december 2008
Ang filmen, orka stå o argumentera att man inte är nazist när man har hakors tatuerade och på väggarna och smycken och faan.

och som svar att hans barn kommer få trubbel i livet senare svarar han att folk måste släppa taget om de förflutna, så jävla vettigt resonerat ..inte

underordnad allfixare
696 Inlägg
15 januari 2009
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4188106.ab         tur att dom kan göra nånting rätt..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

8 156 Inlägg
15 januari 2009
LasseMan skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4188106.ab         tur att dom kan göra nånting rätt..

Bra.
Man borde omyndigförklara föräldrarna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 182 Inlägg
15 januari 2009
Är jue egentligen bara ett namn, får väl döpa sitt barn till Adolf Hitler om de vill, han kommer knappast växa opp å bli judehatare etc etc

Lustigt att man kan reagera så på ett namn, Tänk om dåtidens Hitler hade hetat nått annat, kanske Anders Svensson (Bara som exempel) skulle man då undvika att döpa sitt barn till Anders om man heter Svensson i efternamn? Troligtviss ja.

Löjligt å diskutera.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

huh?
10 427 Inlägg
15 januari 2009
Dom kan ju byta namn på ungen till 'Rudolf Filter' istället, det är min variant av Adolf Hitler.
Tycker det är jäkligt roligt faktiskt.. 'Rudolf Filter'.. som gjutet för en parodifilm.

Häst
1 099 Inlägg
15 januari 2009
Niklas1987 skrev:
Är jue egentligen bara ett namn, får väl döpa sitt barn till Adolf Hitler om de vill, han kommer knappast växa opp å bli judehatare etc etc

Löjligt å diskutera.

Men det är ju för bövelen synd om ungen.
Även om de döpte honom till Adolf Hitler för att det "bara är ett namn" och att han inte kommer göra som original Adolf Hitler gjorde betyder ju inte det att allt är frid och fröjd..
De kan inte ha tänkt för fem öre när de döpte ungen.

Än är inte den sista idioten född..

blacken
15 januari 2009
MrL skrev:
Jag undrar när Jonny Stalin, Bertil Lenin & Mats Hussein kommer att "ploppa" ut lol

Ja det finns mycket lustigt folk i denna världen lol

Eller Bo tse tung, pelle Amin, eller Nisse Pot..

blacken
15 januari 2009
jonesono skrev:
Nu även ett videoklipp
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete … 4015992.ab

"Folk måste inse...de måste komma ner på jorden. Och förstå att det här är framtiden och inte det förflutna. Jag vet inte ens om det där har hänt."
Karln syftar på förintelsen och menar att han är osäker på att förintelsen har ägt rum...
Hakkors överallt, på väggen, tatueringar, smycken osv.
Det verkar som han har fastnat lite väl hårt i den tyska historien.

Den delen av sin historia vill Tyskarna bli påmind om, lika mycket som Volvo vill bli påmind om sin "K" motor. Dom bara väntar på att den ska försvinna i skrot dimmorna, och hoppas på att ingen bängskalle ska renovera en..
Senast redigerat av blacken (15 januari 2009)

2 182 Inlägg
15 januari 2009
DoT skrev:
Niklas1987 skrev:

Löjligt å diskutera.

Även om de döpte honom till Adolf Hitler för att det "bara är ett namn" och att han inte kommer göra som original Adolf Hitler gjorde betyder ju inte det att allt är frid och fröjd..

Det är jue inne å döpa sina barn till idiotiska saker så varför inte Adolf Hitler? Skulle hellre heta Adolf Hitler än T.ex Solstråle, Anus eller Gay. Eller varför inte Musse? vem fan döper någon till Musse? Finns även någon som heter Regnbåge om jag inte minns fel

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

underordnad allfixare
696 Inlägg
15 januari 2009
Niklas1987 skrev:
DoT skrev:
Niklas1987 skrev:

Löjligt å diskutera.

Det är jue inne å döpa sina barn till idiotiska saker så varför inte Adolf Hitler? Skulle hellre heta Adolf Hitler än T.ex Solstråle, Anus eller Gay. Eller varför inte Musse? vem fan döper någon till Musse? Finns även någon som heter Regnbåge om jag inte minns fel

jag heter nog fan lätt Anus istället för Adolf Hitler

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 januari 2009
steifan skrev:
Dom kan ju byta namn på ungen till 'Rudolf Filter' istället, det är min variant av Adolf Hitler.
Tycker det är jäkligt roligt faktiskt.. 'Rudolf Filter'.. som gjutet för en parodifilm.

Vete fan vad man föredragit faktiskt wink

Rudolf Filter, den var bra lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Förjaevle Brao
555 Inlägg
15 januari 2009
blacken skrev:
MrL skrev:
Jag undrar när Jonny Stalin, Bertil Lenin & Mats Hussein kommer att "ploppa" ut lol

Ja det finns mycket lustigt folk i denna världen lol

Eller Bo tse tung, pelle Amin, eller Nisse Pot..

hahaha big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
15 januari 2009
Håller med Phaetoon omyndigförklara föräldrarna också.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök