Nehe skrev:
Fizzer skrev:
Du hajar inte poängen va?
Klart det finns svenska bråkstakar, men man kan ju inte kasta ut någon från sitt eget hemland för att de bråkar, vart skulle man göra av dem då, månen? Snarare att man bör kasta dem i finkan istället.
Däremot om man som flykting eller av andra skäl kommit till ett land tycker jag tame fan att man kan ta och visa lite respekt och tacksamhet istället för att råna/mörda/våldta/kasta sten osv på det folk som visade barmhärtighet och lät denne bosätta sig i deras egna trygga land. Just därför tycker jag att folk som kommer till Sverige och startar bråk och otalet gånger visar sig vara icke kapabla att följa lagar och regler bör kastas ut.
Nej jag fattar verkligen inte poängen, lyssna på dig själv. Är de mindre värda bara för att de inte var födda i Sverige? Är vi som är födda i Sverige mer värda än någon annan? Ska man kasta ut folk så ska man KASTA UT ALLA som gör likadana saker. En svensk står inte över lagen mer än vad en invandrare gör, ska man kasta ut folk som begår upplopp så ska man ta mig fan kasta ut de oavsett nationalitet eller hudfärg!!!!!
Det kanske inte är så jävla great att bo i Sverige? Hade du velat bo i Rosengård? Där man är utanför samhället och bor i en rent ut sagt förfallen förort, man kanske istället skulle tvångsplacera flyktingar, det hade hjälpt mer.
Brottsligheten försvinner inte med invandrarna om ni tror det, var det en invandrare som var Hagamannen? Var det en invandrare som dödade stackars Engla? Är Thomas Quick invandrare? Media spelar upp en bild av brott som säljer. Svensken är inte oskyldig i allt elände i vårt land så tro inget annat.
Ja invandrarna begår fler brott kanske enligt statistiken men statistik berättar inget om bakgrunden till varför det hände, jag vill iaf tro att om man tar bort klassskillnader så kan man minska brotten med säkert 50%. Det är vad jag vill tro.
Inte som vissa i denna tråd att enbart för att man har en brun nyans i hyn så skulle man gillar att sno/stjäla/våldta och mörda.
Sen undrar jag hur många irakier det är / muslimer som begår brott i Sverige då man också kan läsa
www.bra.se att den invandraren som begår mest brott i Sverige är finnländaren med sin selektiva invandring och en del från baltländerna som kommer på sina stöldperioder då vi har öppna gränser! Även där med sin selektiva invandring. Kan någon ni som påstår så mycket kolla upp källan till exakt hur många av brotten som begås i Sverige begås av muslimer respektiva andra människor från arabländer?
Kom igen nu strö på lite fakta i era uttalanden och tysta ner mig.