3807
Sök

Upplopp i rosengård

741 Inlägg
24 december 2008

1 963 Inlägg
24 december 2008
Danne-M3 skrev:
Har dom såna här problem i norge eller i finland roll

Inge skoj att gå i Oslo på natten ska du ha klart för dig, skulle inte förvåna mig om fler blir skjutna där än i sthlm och gbg tillsammans..

Edit: De bor en hel del invandrare i Norge också, eller dem tycker de är mycket men de är ju fan inget mot va de är här. Jag är norsk och har bott i Norge så jag vet.
Senast redigerat av Felax (24 december 2008)

Men are not born - Men are made

687 Inlägg
24 december 2008
Felax skrev:
Jag är norsk och har bott i Norge så jag vet.

Men Felax då är du ju en invandrare i Sverige ! Eller hur? (lite komiskt)

1 814 Inlägg
24 december 2008
Att denna tråden inte låsts ännu förbryllar mig...rasistiska uttalanden från alla håll, hets mot folkgrupp borde tråden döpas om till.

Billackerare
365 Inlägg
24 december 2008
http://www.youtube.com/watch?v=3IlpCnWg … re=related

idioter HELA bunten som sitter o skriver massa skit..kolla på videon..o SEN kan ni säjja att ni tycker de e fel med att folk kommer hit för o söka skydd !! tror ni dom kommer hit för skojs skull eller ?? VAD hade NI gjort om ni varit med om att ens mamma , pappa och syskon gått bort ? att tråden inte har låsts ännu är för mej ofattbart !..

edit: skit i låten o kolla på videon..de är FAKTA o inget annat..
Senast redigerat av Crazygreek (24 december 2008)

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

1 814 Inlägg
24 december 2008
Hur kan moderatorerna som annars är jättebra här på garaget låta denna tråd fortsätta vara uppe? Har sagt det innan men säger det igen LÅS!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
24 december 2008
expect1991 skrev:
Hur kan moderatorerna som annars är jättebra här på garaget låta denna tråd fortsätta vara uppe? Har sagt det innan men säger det igen LÅS!

Moderatorerna har jullov vet du väl? wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

257 Inlägg
24 december 2008
expect1991 skrev:
Att denna tråden inte låsts ännu förbryllar mig...rasistiska uttalanden från alla håll, hets mot folkgrupp borde tråden döpas om till.

Bara för att man säger vad man tycker så är man inte rasist !

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

741 Inlägg
24 december 2008
Crazygreek skrev:

idioter HELA bunten som sitter o skriver massa skit..kolla på videon..o SEN kan ni säjja att ni tycker de e fel med att folk kommer hit för o söka skydd !! tror ni dom kommer hit för skojs skull eller ?? VAD hade NI gjort om ni varit med om att ens mamma , pappa och syskon gått bort ? att tråden inte har låsts ännu är för mej ofattbart !..

Vill du se annan fakta som sänker din fakta?

Bara för att det kommer hit invandrare så betyder inte det att större delen är FLYKTINGAR! om du läste det jag klistrade in så förstår du, hur kan du va så blind av att bara titta på ett klipp där många har det dåligt och tro att det bara är sådana som kommer hit?? av alla de klipp med insiders granskningar som finns på youtube så sägs det själv av 1 invandrarförälder att släktingar och vänner kommer hit just bara för att dom är här! det är väl knappast rätt, man ska ta hit de som verkligen är riktigta flyktingar och inte ta hit folk bara för att några ur deras släkt är här!

Men klart jag också tycker den videon är förjävlig!

År 2001 beviljade Sverige 44.405 uppehållstillstånd. Av dessa människor hade endast 307 verklig flyktingstatus. 99,3 % av dem som erhölls asyl var alltså inte flyktingar.

Källa: Migrationsverket
Senast redigerat av Joo (24 december 2008)

906 Inlägg
24 december 2008
Crazygreek skrev:

Jag hade ju inte startat upplopp och vart allmänt tvär i det nya landet jag kommit till iaf! Men kanske bara min uppfattning, men i din värld kanske våld och mord är nått bra?smile

=)

Muttley
24 december 2008
expect1991 skrev:

de är väl mest hets mot räddningstjänsten som pågår där nere smile.

Muttley
24 december 2008
740Fors skrev:
Crazygreek skrev:

Jag hade ju inte startat upplopp och vart allmänt tvär i det nya landet jag kommit till iaf! Men kanske bara min uppfattning, men i din värld kanske våld och mord är nått bra?smile

ja har man väl flytt från ett krig så behöver man ju inte göra allt för att starta ett nytt krig i de landet man flytt till :S,

687 Inlägg
24 december 2008
tkd_rille skrev:
ja har man väl flytt från ett krig så behöver man ju inte göra allt för att starta ett nytt krig i de landet man flytt till :S,

Om du kallar det i Rosengård för krig vad kallade du GBG kravallerna för då? Förlorat land? Där var nog 85% av demonstranterna svenskar eller utomstående vänster sympasitörer från grannländer..

Med era resonemang så skulle vi kastat ut alla de som demonstrerade under kravallerna också och hade vi gjort det så kan jag säga att svensken i dagsläget hade varit en minoritet i vårt land.
Senast redigerat av Nehe (24 december 2008)

KHRacing
24 december 2008
Crazygreek skrev:

Fakta:

Så du tror inte det videon är ihopklippt utav många olika klipp, av några kanske har NOLL att göra med ämnet, utan bara tillför den scenen som regissören vill ha ?

615 Inlägg
24 december 2008
Nehe skrev:
tkd_rille skrev:

Om du kallar det i Rosengård för krig vad kallade du GBG kravallerna för då? Förlorat land? Där var nog 85% av demonstranterna svenskar eller utomstående vänster sympasitörer från grannländer..

Med era resonemang så skulle vi kastat ut alla de som demonstrerade under kravallerna också och hade vi gjort det så kan jag säga att svensken i dagsläget hade varit en minoritet i vårt land.

Du hajar inte poängen va?
Klart det finns svenska bråkstakar, men man kan ju inte kasta ut någon från sitt eget hemland för att de bråkar, vart skulle man göra av dem då, månen? Snarare att man bör kasta dem i finkan istället.

Däremot om man som flykting eller av andra skäl kommit till ett land tycker jag tame fan att man kan ta och visa lite respekt och tacksamhet istället för att råna/mörda/våldta/kasta sten osv på det folk som visade barmhärtighet och lät denne bosätta sig i deras egna trygga land. Just därför tycker jag att folk som kommer till Sverige och startar bråk och otalet gånger visar sig vara icke kapabla att följa lagar och regler bör kastas ut.

Let's stance!

687 Inlägg
24 december 2008
Fizzer skrev:
Klart det finns svenska bråkstakar, men man kan ju inte kasta ut någon från sitt eget hemland för att de bråkar, vart skulle man göra av dem då, månen? Snarare att man bör kasta dem i finkan istället.

Däremot om man som flykting eller av andra skäl kommit till ett land tycker jag tame fan att man kan ta och visa lite respekt och tacksamhet istället för att råna/mörda/våldta/kasta sten osv på det folk som visade barmhärtighet och lät denne bosätta sig i deras egna trygga land. Just därför tycker jag att folk som kommer till Sverige och startar bråk och otalet gånger visar sig vara icke kapabla att följa lagar och regler bör kastas ut.

Nej jag fattar verkligen inte poängen, lyssna på dig själv. Är de mindre värda bara för att de inte var födda i Sverige? Är vi som är födda i Sverige mer värda än någon annan? Ska man kasta ut folk så ska man KASTA UT ALLA som gör likadana saker. En svensk står inte över lagen mer än vad en invandrare gör, ska man kasta ut folk som begår upplopp så ska man ta mig fan kasta ut de oavsett nationalitet eller hudfärg!!!!!

Det kanske inte är så jävla great att bo i Sverige? Hade du velat bo i Rosengård? Där man är utanför samhället och bor i en rent ut sagt förfallen förort, man kanske istället skulle tvångsplacera flyktingar, det hade hjälpt mer.

Brottsligheten försvinner inte med invandrarna om ni tror det, var det en invandrare som var Hagamannen? Var det en invandrare som dödade stackars Engla? Är Thomas Quick invandrare? Media spelar upp en bild av brott som säljer. Svensken är inte oskyldig i allt elände i vårt land så tro inget annat.

Ja invandrarna begår fler brott kanske enligt statistiken men statistik berättar inget om bakgrunden till varför det hände, jag vill iaf tro att om man tar bort klassskillnader så kan man minska brotten med säkert 50%. Det är vad jag vill tro.

Inte som vissa i denna tråd att enbart för att man har en brun nyans i hyn så skulle man gillar att sno/stjäla/våldta och mörda.

Sen undrar jag hur många irakier det är / muslimer som begår brott i Sverige då man också kan läsa www.bra.se att den invandraren som begår mest brott i Sverige är finnländaren med sin selektiva invandring och en del från baltländerna som kommer på sina stöldperioder då vi har öppna gränser! Även där med sin selektiva invandring. Kan någon ni som påstår så mycket kolla upp källan till exakt hur många av brotten som begås i Sverige begås av muslimer respektiva andra människor från arabländer?
Kom igen nu strö på lite fakta i era uttalanden och tysta ner mig.
Senast redigerat av Nehe (24 december 2008)

615 Inlägg
24 december 2008
Nehe skrev:
Fizzer skrev:

Nej jag fattar verkligen inte poängen, lyssna på dig själv. Är de mindre värda bara för att de inte var födda i Sverige? Är vi som är födda i Sverige mer värda än någon annan? Ska man kasta ut folk så ska man KASTA UT ALLA som gör likadana saker. En svensk står inte över lagen mer än vad en invandrare gör, ska man kasta ut folk som begår upplopp så ska man ta mig fan kasta ut de oavsett nationalitet eller hudfärg!!!!!

Det kanske inte är så jävla great att bo i Sverige? Hade du velat bo i Rosengård? Där man är utanför samhället och bor i en rent ut sagt förfallen förort, man kanske istället skulle tvångsplacera flyktingar, det hade hjälpt mer.

Brottsligheten försvinner inte med invandrarna om ni tror det, var det en invandrare som var Hagamannen? Var det en invandrare som dödade stackars Engla? Är Thomas Quick invandrare? Media spelar upp en bild av brott som säljer. Svensken är inte oskyldig i allt elände i vårt land så tro inget annat.

Ja invandrarna begår fler brott kanske enligt statistiken men statistik berättar inget om bakgrunden till varför det hände, jag vill iaf tro att om man tar bort klassskillnader så kan man minska brotten med säkert 50%. Det är vad jag vill tro.

Inte som vissa i denna tråd att enbart för att man har en brun nyans i hyn så skulle man gillar att sno/stjäla/våldta och mörda.

Sen undrar jag hur många irakier det är / muslimer som begår brott i Sverige då man också kan läsa www.bra.se att den invandraren som begår mest brott i Sverige är finnländaren med sin selektiva invandring och en del från baltländerna som kommer på sina stöldperioder då vi har öppna gränser! Även där med sin selektiva invandring. Kan någon ni som påstår så mycket kolla upp källan till exakt hur många av brotten som begås i Sverige begås av muslimer respektiva andra människor från arabländer?
Kom igen nu strö på lite fakta i era uttalanden och tysta ner mig.

Eftersom jag direkt ser att du inte fattar ett dugg av vad jag skriver, eller över huvud taget bryr dig om att besvara frågorna så anser jag att det är meningslöst att diskutera detta med dig. Du borrar ner huvudet i sanden och fortsätter skrika ut ditt tänk och tyck utan att snappa upp info från omvärlden.

Alla har samma värde, något annat har jag inte sagt, någonsin. Däremot har man inte rätt att få uppehälle i ett land som man hatar och försöker förstöra.

Let's stance!

?
1 038 Inlägg
24 december 2008
Sagt det förut och säger det igen, varför har inte Norge och Finland dessa problem med invandrare???????

Dom tar inte in lika många som sverige så därför finns inte samma problem där som här...........

Sen att  det skjuts mer i Oslo än i sthlm och gbg har väl inte med saken att göra, det säger inget om vem det är som skjuter.............. då det finns mer knarkare och knarklangare i norge eller rättare sagt Oslo, detta utgår ifrån dem Dokumentärer jag sett från osla om just knarkare...

Vi i sverige hade inte haft detta problem om hälften eller ännu mindre invandrare kommit hit....

Visst dom som är i behov helt okey, men dess värre är det ju inte dom som kommer, tror knappast en flyktingfamilj som flytt sitt land och helt utan pengar kommer hit och startar en pizzeria på engång....

Så dom flyktingar som skulle behöva komma hit kommer aldrig hit pga att dom inte kan betala biljetten till andra kriminella för att komma hit...............
Senast redigerat av Danne-M3 (24 december 2008)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Muttley
24 december 2008
Nehe skrev:
tkd_rille skrev:

ja det gör jag. de i gbg vill jag inte tala för mycket. men de betedde sig som svin där uppe också. folk är bara ute efter att få slåss. de var inte många begåvade männskor där heller.

men svensken är typ minoritet, invandrare bestämmer ju. bort med kyrkan i skolan på avslutningar och de vi har haft.
men skit samma, men när jag får barn och de ska växa upp ska de iallafall hållas borta från problem områdena. och som tur är att jag bor långt ifrån dem.

687 Inlägg
24 december 2008
[quote=FizzerKlart det finns svenska bråkstakar, men man kan ju inte kasta ut någon från sitt eget hemland för att de bråkar.

Just därför tycker jag att folk som kommer till Sverige och startar bråk och otalet gånger visar sig vara icke kapabla att följa lagar och regler bör kastas ut.[/quote]
Förklara för mig hur jag inte ska kunna anta att det du skriver har med hudfärg/invandring att göra? Hade du däremot sagt att bråkstakar oavsett nationalitet och hudfärg borde kastas ut så hade jag hållt med dig. Men här säger du ju att om det är en svensk som begår skit så ska han in i finkan medan en invandrare ska kastas ut.. Förstår inte skillnaden? Båda begår lika grova och avskyvärda saker så varför borde inte båda kastas ut? Om man anser att den ena får stanna och den andra ska ut så måste det ju bero på något eller hur.

Förklara för mig en gång till då så jag förstår istället för att säga att du inte vill diskutera eller kan du inte ta en diskussion? Du skrev, jag svarade. Det är så det funkar, fattade jag fel så är det meningen att du ska förklara det bättre.

Sök