2211
Sök

Upplopp i rosengård

Billackerare
365 Inlägg
24 december 2008
KHRacing skrev:
Fakta:

Så du tror inte det videon är ihopklippt utav många olika klipp, av några kanske har NOLL att göra med ämnet, utan bara tillför den scenen som regissören vill ha ?

SJÄLVKLART är de en ihopsatt video..men säjjer inte den videon RÄTT mycket av vad som hänt/händer i länder där de är krig på riktigt o inte bara löjlig stenkastning..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Muttley
24 december 2008
Nehe skrev:
[quote=FizzerKlart det finns svenska bråkstakar, men man kan ju inte kasta ut någon från sitt eget hemland för att de bråkar.

Just därför tycker jag att folk som kommer till Sverige och startar bråk och otalet gånger visar sig vara icke kapabla att följa lagar och regler bör kastas ut.[/quote]
Förklara för mig hur jag inte ska kunna anta att det du skriver har med hudfärg/invandring att göra? Hade du däremot sagt att bråkstakar oavsett nationalitet och hudfärg borde kastas ut så hade jag hållt med dig. Men här säger du ju att om det är en svensk som begår skit så ska han in i finkan medan en invandrare ska kastas ut.. Förstår inte skillnaden? Båda begår lika grova och avskyvärda saker så varför borde inte båda kastas ut? Om man anser att den ena får stanna och den andra ska ut så måste det ju bero på något eller hur.

Förklara för mig en gång till då så jag förstår istället för att säga att du inte vill diskutera eller kan du inte ta en diskussion? Du skrev, jag svarade. Det är så det funkar, fattade jag fel så är det meningen att du ska förklara det bättre.

så går de faktiskt till också, utför en invandrare våldtäkt och blir dömd för det, så kan de få utvisning även om de är medborgare, de hände för inte allt så längesen efter vad man läst i tidningen. de skulle först inom finkan ett år sen utvisning till år 2012.
även svenskar kan göra sådant skit ja. skit samma vem som gör det. vi har för klena fängelser ja. men om man inte har medborgarskap och håller på med skit så vad ska man igentligen till ett nytt land och göra???.

615 Inlägg
25 december 2008
Nehe skrev:
[quote=FizzerKlart det finns svenska bråkstakar, men man kan ju inte kasta ut någon från sitt eget hemland för att de bråkar.

Just därför tycker jag att folk som kommer till Sverige och startar bråk och otalet gånger visar sig vara icke kapabla att följa lagar och regler bör kastas ut.[/quote]
Förklara för mig hur jag inte ska kunna anta att det du skriver har med hudfärg/invandring att göra? Hade du däremot sagt att bråkstakar oavsett nationalitet och hudfärg borde kastas ut så hade jag hållt med dig. Men här säger du ju att om det är en svensk som begår skit så ska han in i finkan medan en invandrare ska kastas ut.. Förstår inte skillnaden? Båda begår lika grova och avskyvärda saker så varför borde inte båda kastas ut? Om man anser att den ena får stanna och den andra ska ut så måste det ju bero på något eller hur.

Förklara för mig en gång till då så jag förstår istället för att säga att du inte vill diskutera eller kan du inte ta en diskussion? Du skrev, jag svarade. Det är så det funkar, fattade jag fel så är det meningen att du ska förklara det bättre.

Men vad är det du inte fattar? Vart fan ska du slänga en svensk? Jo till sverige för där kommer han ifrån. Vart slänger man en irakie? Jo till irak för där kommer han ifrån. Vart slänger man en bosnier? Jo till bosnien för där kommer han ifrån. Vad är det trassliga som får dig att inte förstå?

Let's stance!

687 Inlägg
25 december 2008
Fizzer skrev:
Men vad är det du inte fattar? Vart fan ska du slänga en svensk? Jo till sverige för där kommer han ifrån. Vart slänger man en irakie? Jo till irak för där kommer han ifrån. Vart slänger man en bosnier? Jo till bosnien för där kommer han ifrån. Vad är det trassliga som får dig att inte förstå?

Sen finns det ju de som är födda i Sverige vilket jag skulle gissa på 80% av upprorsmakarna är vars föräldrar är från andra länder men de räknas fortfarande in i kategorin Invandrare var skall du "slänga" dessa? De är ju födda här..

Jo man utvisar invandrare som begår brott det vet jag med men tror ej de har medborgarskap i Sverige eller har jag fel? Man kan ej utvisa någon med svenskt medborgarskap? (detta är inget jag är 100% säker på)

1 963 Inlägg
25 december 2008
Nehe skrev:
Felax skrev:
Jag är norsk och har bott i Norge så jag vet.

Men Felax då är du ju en invandrare i Sverige ! Eller hur? (lite komiskt)

Nej, jag är född i sverige så jag har inte invandrat. Min pappa är född i sverige med norska föräldrar. Därför ser jag mig inte som helt svensk. Var vill du komma? Visa var jag skrivit att jag ogillar alla invandrare tack

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
25 december 2008
Crazygreek skrev:
KHRacing skrev:
Fakta:

Så du tror inte det videon är ihopklippt utav många olika klipp, av några kanske har NOLL att göra med ämnet, utan bara tillför den scenen som regissören vill ha ?

SJÄLVKLART är de en ihopsatt video..men säjjer inte den videon RÄTT mycket av vad som hänt/händer i länder där de är krig på riktigt o inte bara löjlig stenkastning..

Men de har väl för fan inte sverige med o göra?!?? Här ska inte vara några som helst likheter med krig hur illa de än är i dom skit länderna!

Men are not born - Men are made

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
25 december 2008
man blir mörkrädd för hur blinda och dumma många är.

kommer man till sverige och begår brott så ska man utvisas! så funkar de i dem flesta länder utom sverige för i sverige är en sådan sak tydligen rasistisk.

sosseregeringens styre har verkligen totalt hjärntvättat en hel generation.. TÄNK TILL ORDENTLIGT!
efter det kan ni ha villka åsikter ni vill men att slänga ur sig korkade argument som inte håller och rena lögner myter och påhitt ska ni ge fan i.

det finns nått som heter yttrandefrihet! ALLA har rätt och tänka och tycka precis vad man vill.. det verkar ha glömts bort idag då man låser trådan för att folk är kritiska mot massinvandring?

687 Inlägg
25 december 2008
richardoo290 skrev:

kommer man till sverige och begår brott så ska man utvisas! så funkar de i dem flesta länder utom sverige för i sverige är en sådan sak tydligen rasistisk.

sosseregeringens styre har verkligen totalt hjärntvättat en hel generation.. TÄNK TILL ORDENTLIGT!
efter det kan ni ha villka åsikter ni vill men att slänga ur sig korkade argument som inte håller och rena lögner myter och påhitt ska ni ge fan i.

det finns nått som heter yttrandefrihet! ALLA har rätt och tänka och tycka precis vad man vill.. det verkar ha glömts bort idag då man låser trådan för att folk är kritiska mot massinvandring?

Förstår inte riktigt vart du vill komma? Trodde du att bara för att du tycker att SD är bra så ska alla göra det?  Hur har de hjärntvättat oss menar du bara för att man för en djupare diskussion om problemet där det inte handlar om man är invandrare eller ej utan det handlar om klasskillnader dvs att rika begår mindre brott i form av stöld liknande medans fattiga begår mer, oavsett nyans på hyn.

Om du nu syftar på att något av det jag har skrivit är påhitt så får du gärna upplysa mig, syftar du på någon annan så får du gärna upplysa mig om det med och vad de skrev eftersom jag antar att de var inne på samma linje som mig själv.

Ja det finns yttrandefrihet är det inte det vi har använt oss av i tråden? Alla har olika åsikter och alla diskuterar det eller hur? Och mig veterligen så är inte tråden låst?

Föresten så har du inte svarat på mina tidigare frågor, vad ska SD göra åt områden som innehar "zone in trassion"? Och "broken window" effekt? Samt vad SD ska göra åt rådande finanskris och arbetslöshet? Detta är frågor som jag tycker är mer intressanta än enbart argumentet att stoppa invandring..

Tacksam för svar.
Senast redigerat av Nehe (25 december 2008)

emil1986
26 december 2008
De flesta svenskar är för det som händer i Rosengård eftersom de röstar på t ex Socialdemokraterna och Moderaterna.
De flesta svenskar vill även t ex att deras små barn ska bli våldtagna med tanke på valresultaten.

Såg att någon skrev att SD har en invandrare i ledningen, jag tror t o m att de har minst två stycken bl a från Iran. http://www.expressen.se/nyheter/1.686982 http://www.expressen.se/1.397948
Dessutom är flera invandrare för SD:s politik.
Det är inget konstigt! Dagens invandringspolitik är rasistisk då den inte går ut på att hjälpa så många människor som möjligt. antalet som får hjälp som är det viktigast och det är de som är i mest
Det är bättre att hjälpa människor på plats för en bråkdel av pengarna än att ta hit ett mindre antal flyktingar. Det är antalet som får hjälp som är det viktigaste och först ska de mest hårt drabbade få hjälp.
Men självklart finns det rasister som är Sverigedemokrater, men det finns nog exempelvis även en hel del av alla Socialdemokrater som är rasister.

Dessutom tar Sverige emot fler än vi klarar av, ta bara Rosengård som exempel. Eller Rinkeby, Skäggetorp... Finns nog flera exempel i de flesta städer.
Svenskar tvingas fly från sina bostadsområden trots att de bott där i decennier p g a ett jävla liv och hög brottslighet. Många invandre vill inte komma in i samhäller trots hjälp i skolan, språkkurser, instegsjobb o s v. De föredrar att leva på oss och oftast även vara kriminell.
Nu kan vi bara sluta helt med invandringen och låta människor åka hem.
Dessutom tar de invandrare lägenheter som svenska behöver och gör så att hyrorna höjs kraftigt eftersom bostadsbolagen vet att de ändå får in pengar från socialen.

Fast egentligen ska vi inte klaga på partierna utan folket som väljer dem. De som röstar lika som deras föräldrar som röstar lika som sina föräldrar... Socialdemokraterna var en gång bra och den tron finns kvar hos många människor.

Och hur ska vi kunna ta emot en massa flyktingar som är i behov av hjälp när Sverige är fullt av invandrare som skulle kunna åka hem men istället är kvar och kostar pengar och begår brått. (Dock finns det även de som jobbar och är jättetrevliga. Tyvärr tar många våra jobb för även om de tar sk. skitjobb så finns det svenskar som annars skulle ha de arbetena istället för att vara arbetslösa.)

Varför hålla på med tillfälliga sk. lösningar t ex övervakningskameror precis överallt som hela tiden bara flyttar på problemen. vi måste ta tag i problemen istället!

Tyvärr finns det de som fortfarande tror att SD är ett rasistiskt parti men så är det inte.
Jag såg t ex ett klipp med en Sverigedemokrat som sa en massa kloka saker bl a att invandrare skulle få extra svenskaundervisning i skolan istället för dyr modersmålsundervisning och då ha lättare för att komma in i samhället. Det låter väl klokt? Då kom en invandre och började skrika om Hitler. Trots att Sverigedemokraten ville att eleverna med invandrarbakgrund ska få chans till ett bra liv här i Sverige.

Och varför frågasätts SD:s invandringspolitik och ingen ifrågasätter de stora partiernas homopolitik?
Är homosexuella mindre värda än invandrare?  Homosexualitet har alltid förekommit, även bland djur. Alla har rätt att vara lyckliga och behandlas lika oavsett sexuell läggning. Ändå är t ex KD emot homoäktenskap och troligtvis även att homosexuella skaffar barn. Svenskarnas syn på homosexuella får gärna bli bättre, då skulle även homobarn kunna växa upp utan så stor risk för mobbning. Och åsikterna att ett barn behöver föräldrar av olika kön håller jag inte med om helt heller eftersom många bar redan tyvärr lever bara med en föräldrer eller har t ex en heterosexuell far som är kvinnlig och typ inte vet vad manlighet är.

Utan invandringen hade Sverige inte varit ett modernt land är ett exempel för invandring som är felaktigt. Innan 60-talet fanns det knappt några invandrare och de flesta var som oss från nära länder med liknande kultur, ändå var flera stora industrier igång i Sverige långt tidigare.

Adobtion borde förbjudas eftersom sådana barn oftare blir brottslingar och begår självmord.
Också invandrare, barn till invandrare o s v begår oftare brott än svenskar. Det är sann fakta.

Dessutom borde dagis och skolan uppmuntra barn till att låta dem skaffa sina egna åsikter istället för att uppfostra barnen i allt från dagis ända upp till gymnasiet till kriminella AFA-anängare. Det är inte demokrati.

Jag såg en debatt med Jimmie Åkesson (SD) och Mona Sahlin (S). Sahlin var mest tyst och undvek att svara på Åkessons åsikter. Det enda Sahlin hade att komma med flera gånger vara att Zlatan var bra för Sverige...

Vissa får inte måla sitt hus i den färg de vill eftersom det inte passar in i omgivningen. Men hur bra passar en moske in i omgivningen?

Tycker du att alla männsiskor är lika mycket värda och vill att så många som möjligt har rätt till ett så bra liv som möjligt ska du rösta på SD!

SD:s vallåt: http://www.youtube.com/watch?v=v-Nc5FyRGqk

Och  ni som är lite skeptiska till SD:s politik kan ändå rösta på dem och ge dem en chans för även om de kan påverka en del tar det ändå tid tills en Sverigedemokrat blir stadsminister. Läs på, titta på derar partiprogram, bli medlem eller åtminstone rösta på SD år 2010, för ditt bästa och för jordens alla människors bästa!
Tänk inte så att de ändå inte kommer över 4% spärren, om för många tänker så gör de inte det och även om de inte skulle komma över spärren är ju fler röster desto bättre.
www.sverigedemokraterna.se

SD är mer seriösa än de flesta andra partier som har åsikter istället för fakta om invandringen. Det finns nog rasister i SD men det finns troligtvis en del rasister i alla andra stora partier också. Och att Sverigedemokrater är samhällparasiter som inte jobbar är skitsnack. Föressten är det väl värre med de partier som vill ta hit en massa samhällsparasiter! SD:s seriösa partiproram finns på deras hemsida.

Mona S påstår att Sverige  tjänar en massa på invandringen och villha ökad massinvandring.
Fredrik R  erkänner att invandringen är väldigt kostsam men gör inget åt det.
Endast med SD:s politik är det möjligt med bättre skola och vård medans t ex Socialdemokraterna  bara lovar det.

Moderaterna ökar klyftorna i samhället  och det vill även Socialdemokraterna göra minst lika mycket genom att öka massinvandringen.

Allt jag skrivit ovanför är lite snabbt och slarvit skrivet och har inte bara med SD:s politik att göra. Jag får se om jag tar mig tid att förbättra all ovanstånde text olch då även lägga till en hel del. Några av mina åsikter är som ni ser lite mer extrema än SD:s men jag är ändå absolut inte rasist.

Vad är bäst?
1: Ett förstört Sverige och få hjälpta människor i världen.
2: Ett lungnare Sverige och många människor som får hjälp i världen.
Jag tycker alternativ 2. De flesta föredrar alternativ 1.

VARFÖR???
Senast redigerat av emil1986 (28 december 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 december 2008
Nehe skrev:
richardoo290 skrev:

Förstår inte riktigt vart du vill komma? Trodde du att bara för att du tycker att SD är bra så ska alla göra det?  Hur har de hjärntvättat oss menar du bara för att man för en djupare diskussion om problemet där det inte handlar om man är invandrare eller ej utan det handlar om klasskillnader dvs att rika begår mindre brott i form av stöld liknande medans fattiga begår mer, oavsett nyans på hyn.

Om du nu syftar på att något av det jag har skrivit är påhitt så får du gärna upplysa mig, syftar du på någon annan så får du gärna upplysa mig om det med och vad de skrev eftersom jag antar att de var inne på samma linje som mig själv.

Ja det finns yttrandefrihet är det inte det vi har använt oss av i tråden? Alla har olika åsikter och alla diskuterar det eller hur? Och mig veterligen så är inte tråden låst?

Föresten så har du inte svarat på mina tidigare frågor, vad ska SD göra åt områden som innehar "zone in trassion"? Och "broken window" effekt? Samt vad SD ska göra åt rådande finanskris och arbetslöshet? Detta är frågor som jag tycker är mer intressanta än enbart argumentet att stoppa invandring..

Tacksam för svar.

nej folk förstår inte en djup diskution av ämnet ni drar genast er slutsats som att SD och dess röstare är rasister, vad vi vill påpeka skiter ni i att lyssna och svara på. hjärntvättade är ni utav sossarnas långa styre som hävdar att invandring är bra, JA invandring är skitbra men i lagom mängd försöker ja få sagt!

tidigare trådar har blivigt låsta av denna anledning förr.. och jag syftade på dem som säger att tråden bör låsas.

till din sista fråga så kan jag rekommendera dig att gå in på deras hemsida så får du svaret, invandringen kostar 267 miljader per år.. du kan ju själv räkna ut vad man kan göra för alla dem pengarna?
det ska ställas lite krav på invandare så dem lär sig svenska och tar ett jobb istället för att leva på bidrag
(man vill hjälpa dem klara sig själva) i min syn på saken är det sossarna som är rasister. vi kan hjälpa mycket fler riktiga flyktingar samtidigt som vi kan minska utanförskapet och öka våran egna välfärd.

tillexempel ska man även göra det enkelt för småföretagare att starta upp, mindre byråkrati och mindre skatter.. = fler jobb .. osv.. ja har sagt det förr och säger det igen "Ta reda på riktig fakta.. förstå den.. det blir bättre för alla om SD vinner.. även för invandrare trots att ni har svårt att tro på det "

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 december 2008
emil1986 skrev:
De flesta svenskar är för det som händer i Rosengård eftersom de röstar på t ex S och M. De flesta svenskar vill även t ex att deras små barn ska bli våldtagna med tanke på valresultaten.

Såg att någon skrev att SD har en invandrare i ledningen, jag tror t o m att de har minst två stycken bl a från Iran. Dessutom är flera invandrare för SD:s politik.

Det är inget konstigt! Dagens invandringspolitik är rasistisk då den inte går ut på att hjälpa så många människor som möjligt.
Det är bättre att hjälpa en massa människor på plats för en bråkdel av pengarna än att ta hit ett mindre antal flyktingar.

Dessutom tar Sverige emot fler än vi klarar av, ta bara Rosengård som exempel.

Och hur ska vi kunna ta emot en massa flyktingar som är i behov av hjälp när Sverige är fullt av invandrare som skulle kunna åka hem men istället är kvar och kostar pengar och begår brått. (Dock finns det även de som jobbar och är jättetrevliga. Tyvärr tar många våra jobb för även om de tar sk. skitjobb så finns det svenskar som annars skulle ha de arbetena istället för att vara arbetslösa.)

Tyvärr finns det de som fortfarande tror att SD är ett rasistiskt parti men så är det inte. Jag såg t ex ett klipp med en Sverigedemokrat som sa en massa kloka saker bl a att invandrare skulle få extra svenskaundervisning i skolan istället för dyr modersmålsundervisning och då ha lättare för att komma in i samhället. Det låter väl klokt? Då kom en invandre och började skrika om Hitler.

Och varför frågasätts SD:s invandrinspolitik och ingen ifrågasätter de stora partiernas homopolitik. Homosexualitet har alltid förekommit, även bland djur. Alla har rätt att vara lyckliga och behandlas lika oavsett sexuell läggning. Ändå är t ex KD emot homoäktenskap och troligtvis även att homosexuella skaffar barn. Svenskarnas syn på homosexuella måste bli bättre, då skulle hombarn kunna växa upp utan risk för mobbning.

Adobtion borde förbjudas eftersom importerade barn oftare blir brottslingar och begår självmord.

Dessutom borde dagis och skolan uppmuntra barn till att låta dem skaffa sina egna åsikter istället för att uppfostra barnen i allt från dagis ända upp till gymnasiet till AFA-anängare. Det är inte demokrati.

Vissa får inte måla sitt hus i den färg de vill eftesom det inte passar in i omgivningen. Men hur bra passar en moske in i omgivningen?

Tycker du att alla männsiskor är lika mycket värda och vill att så många som möjligt har rätt till ett så bra liv som möjligt ska du rösta på SD!

Vad är bäst?
1: Ett förstört Sverige och få hjälpta människor i världen.
2: Ett lungnare Sverige och många människor som får hjälp i världen.
Jag tycker alternativ 2. De flesta föredrar alternativ 1.

VARFÖR???

media... folk verkar ha fått på hjärnan att dem är rasister? dem vägrar att inse att så är inte fallet och att SD bara vill göra vad som är bäst för alla. man orkar inte bry sig om alla fakta och ser inte den geniala lösningen på dagens problem? :/
Senast redigerat av richardoo290 (26 december 2008)

597 Inlägg
26 december 2008
Media spelar stor roll i det hela ex under strömavbrottet i gbg så skrev tidningarna att banken i hjällbo Angered blivit utsatt för inbrott och att stora delar av hjällbo vandaliserats. Hur var det med sanningen JO det var någon som hade kastat EN sten på en ruta vid banken inget annat blev vandaliserat hur vet jag det JO jag bor i Angered och var i hjällbo under `KRAVALLERNA`

Media förstorar brottens utsträckningar i invandrar täta områden och resultatet blir att fler och fler får en negativ bild av invandrare. Visst finns det brottslingar med invandrarbakgrund men media får oss (oftast)tro att de är fler och våldsammare än de egentligen är.

Har som tidigare nämnt bott i Angered nästan hela mitt liv och har under denna period aldrig blivit utsatt för något brott. Problemet med människor är att vi fruktar det vi anser är okänt för oss ta er tid och lär känna en invandrare så får ni snart se att vi inte är ett gäng idioter...

MVH

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 december 2008
PlatinumRacing skrev:
Har som tidigare nämnt bott i Angered nästan hela mitt liv och har under denna period aldrig blivit utsatt för något brott. Problemet med människor är att vi fruktar det vi anser är okänt för oss ta er tid och lär känna en invandrare så får ni snart se att vi inte är ett gäng idioter...

MVH

well jag bodde förr i bergsjön och blev ofta utsatt för våld då jag var en "fjantig svenne hora".. förstår dock att du inte lär ha några problem roll

och sen har du fel, ibland förstorar tidningarna upp ja! men dem tystar också ofta ner.. beror på vem som skriver artikeln, nu är det fakta man får gå efter och ren fakta är att invandrare HAR BLIVIGT ett problem i sverige. och detta problemet ökar för var dag..
Senast redigerat av richardoo290 (26 december 2008)

597 Inlägg
26 december 2008
richardoo290 skrev:
PlatinumRacing skrev:

MVH

well jag bodde förr i bergsjön och blev ofta utsatt för våld då jag var en "fjantig svenne hora".. förstår dock att du inte lär ha några problem roll

och sen har du fel, ibland förstorar tidningarna upp ja! men dem tystar också ofta ner.. beror på vem som skriver artikeln, nu är det fakta man får gå efter och ren fakta är att invandrare HAR BLIVIGT ett problem i sverige. och detta problemet ökar för var dag..

Visst förstår jag att det är lättare för mig än för dig men kolla på det omvänt hur tror du att en invandrare behandlas på ett område där det nästan bara finns svenskar jo han/hon blir oftast inte alltid utstött som jag tidigare nämnt. Problemet med människor är att vi fruktar det vi anser är okänt för oss.

Sedan har jag en hel del svenska kompisar som hade en negativ bild av Angered men efter att de kommit på besök ett antal gånger så ändrades bilden till det possitiva. Och om vi nu skall kolla på fakta så har det bevisats att det sker färre brott i invandrartäta områden jämnfört med andra områden.

MVH

Mästare
2 947 Inlägg
26 december 2008
Nehe skrev:
...Förstår inte skillnaden? Båda begår lika grova och avskyvärda saker så varför borde inte båda kastas ut? Om man anser att den ena får stanna och den andra ska ut så måste det ju bero på något eller hur.

Förklara för mig...

Föds man och lever man i ett land och begår ett brott ska man straffas efter det landets regler och lagar.
Kommer man ifrån ett annat land och bor och bråkar ska man skickas hem igen om man inte klarar av att följa de regler och lagar man har där. Förstår du nu?

Nehe skrev:
Fizzer skrev:

Sen finns det ju de som är födda i Sverige vilket jag skulle gissa på 80% av upprorsmakarna är vars föräldrar är från andra länder men de räknas fortfarande in i kategorin Invandrare var skall du "slänga" dessa? De är ju födda här..

...

De tillhör det vi kallar " blattar " en svenskfödd medborgare med utländska föräldrar, Ofta/Alltid från Balkan,
Dem kan vi inte slänga någonstans förutom i Svenska finkan då de busar rundor på stan, men om dem inte vore födda i Sverige, Inte har bott här i hela sitt liv då kan vi kasta ut dem/skicka dem till sitt hemland.

PlatinumRacing skrev:
Visst förstår jag att det är lättare för mig än för dig men kolla på det omvänt hur tror du att en invandrare behandlas på ett område där det nästan bara finns svenskar jo han/hon blir oftast inte alltid utstött som jag tidigare nämnt. Problemet med människor är att vi fruktar det vi anser är okänt för oss.

Sedan har jag en hel del svenska kompisar som hade en negativ bild av Angered men efter att de kommit på besök ett antal gånger så ändrades bilden till det possitiva. Och om vi nu skall kolla på fakta så har det bevisats att det sker färre brott i invandrartäta områden jämnfört med andra områden.

MVH

Man skiter inte där man äter, Right?
Senast redigerat av KimVsWorld (26 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

687 Inlägg
26 december 2008
KimVsWorld skrev:
De tillhör det vi kallar " blattar " en svenskfödd medborgare med utländska föräldrar, Ofta/Alltid från Balkan,

Det där sa allt om dig.

Mästare
2 947 Inlägg
26 december 2008
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:

Det där sa allt om dig.

Eller du kanske är en sådan person som tror att slanget: Blatte är ett slagord mot invandrare? Det kanske används som det, men det gör bög också. Vad säger du isånnafall om Svenne? Är det också ett slagord vars användare är inkompetenta blöjrasister?
Nej, det där sa ingenting om mig.
Hade du något mer att komma med eller tycker du fortfarande att svenska brottslingar ska kasta skickas till sina hemland?

Edit: Markerat med fetstil
Senast redigerat av KimVsWorld (26 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

597 Inlägg
26 december 2008
KimVsWorld skrev:
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:

Det där sa allt om dig.

Eller du kanske är en sådan person som tror att slanget: Blatte är ett slagord mot invandrare? Det kanske används som det, men det gör bög också. Vad säger du isånnafall om Svenne? Är det också ett slagord vars användare är inkompetenta blöjrasister?
Nej, det där sa ingenting om mig.
Hade du något mer att komma med eller tycker du fortfarande att svenska brottslingar ska kasta skickas till sina hemland?

Edit: Markerat med fetstil

Enligt ditt tankesätt så är alla som bor i Sverige "blattar" även du då Sverige från början var obebodlig.  Du är ju svenskfödd men dina föräldrars föräldrars föräldrars föräldrar är utlandsfödda.

I REST MY CASE

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 december 2008
Crazygreek skrev:
richardoo290 skrev:
bla bla

men du seriöst..ät skit eller nåt !!

haha fan va komiskt! ja har alltid hävdat att det finns gott om personer som antingen är korkade eller lata, kanske till och med bara trångsynta.. som vägrar att lyssna på den andra parten. hävdar sin egen rätt och när det inte håller längre så slänger han ur sig en dum kommentar. om du hade läst mitt inlägg och försökt ta in nått i skallen.. du vet lixom förstå det jag skrev.. så kanske man skulle kunna argumentera på vuxen-nivå? eller så vet du om att jag har rätt men känner dig besegrad och lämnar diskutionen? varför annars komma med en sån kommentar?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 december 2008
PlatinumRacing skrev:
Och om vi nu skall kolla på fakta så har det bevisats att det sker färre brott i invandrartäta områden jämnfört med andra områden.

MVH

well om jag nu ska utföra ett inbrott så väljer jag inte min grannes hus utan ett långt bort.
och alltför ofta handlar det om rasism ifrån invandrarna emot svenskar!! - försök inte ens förneka det! hmm

Sök