1294
Sök

Upplopp i rosengård

emil1986
28 december 2008
Felax skrev:
n0b0dy_ skrev:
Felax skrev:

Nämn ett land där det visat sig fungera.. jag vet då inget.

Australien.. typ 80% är invandrare

A och urbefolkningen bor i reservat.. hur är det ett bra fungerande samhälle ?

Har Mona varit stadsminister i Australien de år man inte märkte av henne i Socialdemokraterna med tanke på det stora antalet invandrare där? Anledningen till att hon är tillbaka i Sverige kanske beror på att hon köpte Toblerone för de australienska skattebetalarnas pengar?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2008
tkd_rille skrev:
richardoo290 skrev:
istället slösas pengarna bort och vi ignorera det faktum att vi sakta går mot klippans kant.. hmm

du som har så bra svar, då kan vi dra in alla fuskare som påstår de är sjuka och lever på så vis ett simpelt liv med ersättning för de är lata smile. finns riktigt många sådana svenskar med. och alla våra missbrukare som kostar miljontals kronor i behandlingshem som inte bryr sig utan om pengarna. smile.

jo de är andra problem vi har, men dem är svårare att hantera hmm
men jag tycker man borde införa nån form av super-kontroll, alla som är sjuka får gå dit och bli ordentligt bedömda! sjuk=pengar/ej sjuk=arbeta

missbrukare borde inte få pengar.. o de får dem knappt heller tongue
då dem klarar av att bevisa att dem blivigt rena ska dem få tillgång till hjälp men inte annars! inte ett jävla skit!!  man måste va hård hmm slapp uppfostran = bortskämda lata snorungar ^^ hyfsat hård men rättvis = advokat... fattar du sambandet?

emil1986
28 december 2008
jonesono skrev:
Säg mig när och hur som de styrande kör ner i halsen på oss att vi är dåliga och värdelösa?! !

Svenskfientliga Mona S har sagt mycket negativt om svenskar och våra traditioner.
Däremot verkar hon gilla halalslakt, att man syr igen könsorganen på flickor, hedersmord o s v...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2008
emil1986 skrev:
jonesono skrev:
Säg mig när och hur som de styrande kör ner i halsen på oss att vi är dåliga och värdelösa?! !

Svenskfientliga Mona S har sagt mycket negativt om svenskar och våra traditioner.
Däremot verkar hon gilla halalslakt, att man syr igen könsorganen på flickor, hedersmord o s v...

haha.. invandrare har ju en kultur ett band nått som binder dem tillsammans?  vi har ju bara midsommar och sånna töntiga saker wink

lol lol lol
... ne seriöst hon borde fan ta på sig en strut på huvudet och be svenska folket om ursäkt o betala i tv för den tobleronen hon snodde cool

1995 fanns det 250 000 muslimer i sverige, idag finns 1,2 miljoner.. det bara strömmar in ! roll
vi är snart en minoritet och svenskfientligheten drar snart igång på allvar! för er som inte vet vad det är så kolla upp det

svenskar är inte en folk-grupp vilket betyder att det är fritt fram att vara rasist emot svenskar en invandrare kan kalla dig va han vill och inte kunna bli åtalad som rasist.
Senast redigerat av richardoo290 (28 december 2008)

blacken
28 december 2008
Nehe skrev:
Felax skrev:
Jag är norsk och har bott i Norge så jag vet.

Men Felax då är du ju en invandrare i Sverige ! Eller hur? (lite komiskt)

Det är omöjligt att anse eller se Norrmän, Finnar eller danskar ( även Islänningar) som invandrare. för vi är mycket väl "integrerade" med varandra sedan urminnes tider. Dom är snarare att se som ens "grannkommuner"..

Muttley
28 december 2008
richardoo290 skrev:
emil1986 skrev:
jonesono skrev:

haha.. invandrare har ju en kultur ett band nått som binder dem tillsammans?  vi har ju bara midsommar och sånna töntiga saker wink

lol lol lol
... ne seriöst hon borde fan ta på sig en strut på huvudet och be svenska folket om ursäkt o betala i tv för den tobleronen hon snodde cool

1995 fanns det 250 000 muslimer i sverige, idag finns 1,2 miljoner.. det bara strömmar in ! roll
vi är snart en minoritet och svenskfientligheten drar snart igång på allvar! för er som inte vet vad det är så kolla upp det

svenskar är inte en folk-grupp vilket betyder att det är fritt fram att vara rasist emot svenskar en invandrare kan kalla dig va han vill och inte kunna bli åtalad som rasist.

de kan jag hålla med om att vi får inte ha vad vi vill på oss typ flaggor eller liknande för vissa individer men de får kalla oss precis vad de vill utan att de får stryk. kan de vara för att vi kan behärska vårt tålamod bättre ?.
men iallafall, våra högtider och vår nationalsång ska ju definitivt inte försvinna, våra traditioner får ju vara kvar fastän folk inte gillar det.

2 665 Inlägg
28 december 2008
Helt rätt!

Alla som ställer till det och är invandrare, skicka hem dem. De har ju troligen flytt från ett land med oroligheter, sedan börjar de igen i nästa land. Jävla idioter.

Sverige ta emot alldeles för mycket folk. Jag hatar danska språket men snart ska nog flytta dig, där kan de säga nej.
Jag är inte rasist jag är svensk! Deras eget beteende framkallar ju dessa åsikter.

Tjejen som ska skickas hem till sin misshandlande far och inte kan språket, det är ju för jävligt, i de fallet skulle man ju skicka iväg han som tog besultet istället, O låta henne stanna!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

583 Inlägg
28 december 2008
personligen ser brukar jag jämföra sverige med att man har en fest hemma i lägenheten.
Om du släpper in folk du aldrig träffat förut, och dom är trevliga och sköter sig. Då kan du tänka dig att släppa in dom fler gånger, eller?
Medans om du släpper in okänt folk som slår sönder din lägenhet och stjäl saker... då kommer du förmodligen kasta ut dom.

Så tycker jag sverige borde tänka och agera också.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

blacken
28 december 2008
Liner skrev:
personligen ser brukar jag jämföra sverige med att man har en fest hemma i lägenheten.
Om du släpper in folk du aldrig träffat förut, och dom är trevliga och sköter sig. Då kan du tänka dig att släppa in dom fler gånger, eller?
Medans om du släpper in okänt folk som slår sönder din lägenhet och stjäl saker... då kommer du förmodligen kasta ut dom.

En mycket bra filosofi. Så ska våran invandrar politik fungera..

249 Inlägg
28 december 2008
http://www.expressen.se/1.115090

Undrar om vi tar efter, kanske om 10 år eller något.

319 Inlägg
28 december 2008
Nu blir jag irriterad, att ni inte startar en officiell tråd om lösningen på invandringen och styr upp denna igen.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 december 2008
85an skrev:
http://www.expressen.se/1.115090

Undrar om vi tar efter, kanske om 10 år eller något.

Då är det väl försent och vi firar Halal-nånting istället för midsommar...
Annars var "lägenhetsprincipen" en smart tanke, problemet är väl att man aldrig kommer få sossarna etc att slänga ut nån som har blivit svensk medborgare. Han ska ju få vård eller bidrag istället roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2008
blacken skrev:
Liner skrev:

hoppas du står för det då blacken, och röstar SD.. för dem vill ju bara vettiga saker som oss flesta.
röstar du på sossarna = du låter årtiondets dummaste kärring någonsin + anti sverige packet styra vårt land,
röstar du på SD så eftersträvar du och landet den filosofin.

583 Inlägg
28 december 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
Liner skrev:

hoppas du står för det då blacken, och röstar SD.. för dem vill ju bara vettiga saker som oss flesta.
röstar du på sossarna = du låter årtiondets dummaste kärring någonsin + anti sverige packet styra vårt land,

jag har inte haft rösträtt i tidigare val, men kommer rösta på de partiet som passar mig bäst. Och just nu är de varken sossarna eller SD.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

1 963 Inlägg
28 december 2008
Rickard-v skrev:
Helt rätt!

Alla som ställer till det och är invandrare, skicka hem dem. De har ju troligen flytt från ett land med oroligheter, sedan börjar de igen i nästa land. Jävla idioter.

Sverige ta emot alldeles för mycket folk. Jag hatar danska språket men snart ska nog flytta dig, där kan de säga nej.
Jag är inte rasist jag är svensk! Deras eget beteende framkallar ju dessa åsikter.

Tjejen som ska skickas hem till sin misshandlande far och inte kan språket, det är ju för jävligt, i de fallet skulle man ju skicka iväg han som tog besultet istället, O låta henne stanna!

Men.. Är inte rasist och svensk samma sak? eller..? Känns ju fan så

Men are not born - Men are made

Norrlänning
1 453 Inlägg
28 december 2008
En sak undrar jag över. I danmark sitter en regering som är riktigt lik SD i de flesta åsikter. Men i sverige så är man "rasist" och främlingsfientlig om man röstar på SD. Betyder de då att alla Danskar är rasister?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

blacken
28 december 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
Liner skrev:

Men våran invandrar "policy" skall även vara, att dom som behöver komma hit eller vill komma och sköter sig SKALL få det!.  Annars så är jag fortfarande lite skeptisk till SD. Vore det inte bättre än om vi kunde få dom andra partierna att "svänga/lära" om i frågan?..

emil1986
28 december 2008
Ellertz skrev:
En sak undrar jag över. I danmark sitter en regering som är riktigt lik SD i de flesta åsikter. Men i sverige så är man "rasist" och främlingsfientlig om man röstar på SD. Betyder de då att alla Danskar är rasister?

Danskarna kanske inte blivit så hjärntvättade av tidigare regeringar som vi har? Danskarna kanske har förstått att det bästa för alla är att vi hjälper människor på plats. Svenskar föredrar att hjälpa vissa utvalda som får komma hit istället för att hjälpa en massa människor på plats. Att vi på så sätt väljer att barra hjälpa ett litet antal istället för många gör Sverige till ett rasistiskt land. Pinsamt, därför röstar jag på SD!
Senast redigerat av emil1986 (29 december 2008)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 december 2008
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

Men våran invandrar "policy" skall även vara, att dom som behöver komma hit eller vill komma och sköter sig SKALL få det!.  Annars så är jag fortfarande lite skeptisk till SD. Vore det inte bättre än om vi kunde få dom andra partierna att "svänga/lära" om i frågan?..

om du hade läst på så skulle du veta att SD är öppna för invandring! dock så sätter man endel krav på personen och om det inte uppfylls så är det tack o hej tillbaka me dig wink

dessa krav kommer göra så invandraren lär sig svenska och umgås med svenskar och på så vis blir lite försvenskad och börjar med största sannolikhet inte att kasta sten på ambulansmän smile

och du.. yeah rigth! lycka till med att konvertera typ mona sahlin till en som vill ta emot mindre invandrare till sverige och hjälpa fler på plats! ... hon vill inte folks bästa utan hon vill förvandla sverige till ett arabland hmm
Senast redigerat av richardoo290 (29 december 2008)

blacken
29 december 2008
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

om du hade läst på så skulle du veta att SD är öppna för invandring! dock så sätter man endel krav på personen och om det inte uppfylls så är det tack o hej tillbaka me dig wink

dessa krav kommer göra så invandraren lär sig svenska och umgås med svenskar och på så vis blir lite försvenskad och börjar med största sannolikhet inte att kasta sten på ambulansmän smile

och du.. yeah rigth! lycka till med att konvertera typ mona sahlin till en som vill ta emot mindre invandrare till sverige och hjälpa fler på plats! ... hon vill inte folks bästa utan hon vill förvandla sverige till ett arabland hmm

Jag kan förstå din skepticism till dom "etablerade" partierna, men tycker ändå att istället för att "konstruera" nya partier så skall vi istället använda oss av våran röst, för att få en "förändring" av politiken i vårat land.  Men jag håller med dig sådana som Mona Sahlin är  inte att föredra för vårat land eller politik.  Grundarna av det Socialdemokratiska partiet snurrar vilt i sina gravar när dom nu ser vad det har blivit av deras ideal och vilka som styr idag..

http://se.youtube.com/watch?v=-L4m6YTnb … p;index=24
Senast redigerat av blacken (29 december 2008)

Sök