1928
Sök

Upplopp i rosengård

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 december 2008
Nehe skrev:
Hitler hade också ett parti som skyllde allt elände på en folkgrupp!
(allt blir bättre utan folkgruppen, de tar alla jobb bla bla bla)

Flygbladet som någon annan sa är ren propaganda, där står ju inget om bakgrundsfaktorer till varför det finns en överrisk och att överrisken består av missär och fattigdom och att den där är rätt så generell mot likande fattig svensk.

Finns ju som sagt bakomliggande faktorer till det mesta och mycket av det vill jag påstå är fattigdom men den vill ingen prata om utan hellre prata om hudfärg.

Är du seriös ? Jämför med hitler? Vi vill skära ner på invandringen. Inte döda alla invandrare.. De är väl en stor skillnad? Eller tycker du de är rätt att Sverige tar emot lika många som Danmark, Norge, Finland och Island tsm gör ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

687 Inlägg
31 december 2008
Jag har väl inte nämnt någon person eller något parti när jag skrev om hitler? Jag sa bara att Hitler skyllde också alla problem på en etnisk grupp..

Sen tror jag inte att hitler predikade om koncentrationsläger och etnisk rensning utan det mer blev så när han redan hade makten! Men på vägen dit så visste nog inte folk om den katastrof som skulle bli..

Det enda jag säger är att ni ska kolla på bakgrundsfaktorer och inte hudfärg. Kolla på samhället, fattiga och rika och misären som finns i de områden vi har problem med i Sverige och gör något åt det!

Men som vanligt så måste någon skriva att det är invandrarnas fel eftersom de är olika dig och mig. Som jag sa innan, brottsligheten försvinner inte med invandrarna utan då tas den bara över av de som hamnar längst ner på samhällstrappan. Men nu kommer väl någon kommentar om vilket jävla kommunist tänk detta är..

Sen så håller jag med om att man ska skära ner på invandringen men inte pga att jag tror att det är deras hudärg som gör de till brottslingar utan att jag tror att vi inte har resurser till att ta hand om alla.

Mästare
2 947 Inlägg
31 december 2008
Nehe skrev:
Sen så håller jag med om att man ska skära ner på invandringen men inte pga att jag tror att det är deras hudärg som gör de till brottslingar utan att jag tror att vi inte har resurser till att ta hand om alla.

En fråga: Varför dillar du om hudfärg hela tiden?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

emil1986
31 december 2008
emil1986 skrev:
expect1991 skrev:
tråden har spårat ur rejlät, att  moderatorerna (som annars är jättebra) verkar tycka att hets mot folkgrupp mm är något roligt är konstigt, varför har itne trådens låsts redan?

http://mybroadband.co.za/vb/picture.php … tureid=277

De brukar låsa liknande trådar och trådar som enbart sprider polititisk propaganda men denna tråd innehåller knappt något som kan kallas hets mot folkgrupp då den bl a handlar om att så många som möjligt ska ha det så bra som möjligt. Och moderatorerna kanske är för yttrandefrihet?

Skrev fel men ändrade det nu. Jag råkade skriva moderaterna istället för moderatorerna.
Senast redigerat av emil1986 (31 december 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 december 2008
Nehe skrev:
Jag har väl inte nämnt någon person eller något parti när jag skrev om hitler? Jag sa bara att Hitler skyllde också alla problem på en etnisk grupp..

Sen tror jag inte att hitler predikade om koncentrationsläger och etnisk rensning utan det mer blev så när han redan hade makten! Men på vägen dit så visste nog inte folk om den katastrof som skulle bli..

Det enda jag säger är att ni ska kolla på bakgrundsfaktorer och inte hudfärg. Kolla på samhället, fattiga och rika och misären som finns i de områden vi har problem med i Sverige och gör något åt det!

Men som vanligt så måste någon skriva att det är invandrarnas fel eftersom de är olika dig och mig. Som jag sa innan, brottsligheten försvinner inte med invandrarna utan då tas den bara över av de som hamnar längst ner på samhällstrappan. Men nu kommer väl någon kommentar om vilket jävla kommunist tänk detta är..

Jag bryr mig inte heller om vilken hudfärg dom har. ja tycker inte att t.ex. ryssar får komma hit och förstöra mer än vad en afrikan får. Men kommer man ny till ett land kan man inte vara säker på att få leva på samma sätt som i sitt hemland. För här har vi andra lagar, och kan man inte anpassa sig till våra svenska lagar ska man inte vara kvar här. Jag kräver inte att dom ska äta köttbullar och lyssna på ABBA, men dom ska INTE bryta mot våra lagar. Och grunden till upploppet i Rosengård var att dom inte lydde lagen. Så enkelt är det.

- Har du champagne?

emil1986
31 december 2008
Så fort ingen kommer på något negativt med SD:s politik blandar dem in Hitler!lol
Senast redigerat av emil1986 (31 december 2008)

Norrlänning
1 453 Inlägg
31 december 2008
emil1986 skrev:
Så fort ingen kommer på något negativt med SD:s politik blandar dem in Hitler!lol

Det finns inget negativt med den...

- Har du champagne?

687 Inlägg
1 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Nehe skrev:

En fråga: Varför dillar ni om invandrare hit och dit när ni själva inte var i rosengård och såg vilka som kastade stenar?

687 Inlägg
1 januari 2009
emil1986 skrev:

Så fort någon nämner nazister, rasister eller Hitler så antar alltid SD anhägare att de måste försvara sig lol

=/

Jag nämnde aldrig SD i mitt inlägg, kul att du antog att jag angrep de!

687 Inlägg
1 januari 2009
Låt inläggen hagla nu om att SD inte är som Hitler och bla bla bla när jag inte ens nämnde SD, så kan ni fortsätta tolka mitt inlägg tills ni hittar något att förknippa det med så kan jag fortsätta säga LÄS DET IGEN och se att jag inte nämnde någon person/parti.

687 Inlägg
1 januari 2009
EmilHammarlund skrev:
Det är för att SD och Hitler inte hör ihop.

Och jag har inte påstått det heller, så varför tro att man måste försvara partiet?

624 Inlägg
1 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Nehe skrev:

En fråga: Varför dillar ni om invandrare hit och dit när ni själva inte var i rosengård och såg vilka som kastade stenar?

Vilka tror du det är som kastar sten i rosengård??
är du både blind och döv??
tror du det var ngra svenskar?
eller var det monkeys?

vilka kastar sten på bussar här i sthlms området??

svenskar?
eller monkeys?

vilka förstör vårt land

svenskar? hmm

eller utlänningar!!!!!? mad

( ja jag vet att AFA  har för vana att kasta och förstöra saker, men i detta fall kan vi utesluta dem )

du verkar lite trångsynt och naiv..

who´s the man?

624 Inlägg
1 januari 2009
Nehe skrev:
Jag har väl inte nämnt någon person eller något parti när jag skrev om hitler? Jag sa bara att Hitler
skyllde också alla problem på en etnisk grupp..

viken etniska grupp är det du tycker vi skyller på??

who´s the man?

1 963 Inlägg
1 januari 2009
Nehe skrev:
EmilHammarlund skrev:
Det är för att SD och Hitler inte hör ihop.

Och jag har inte påstått det heller, så varför tro att man måste försvara partiet?

Hehe jag tror inte de är så många kvar nu som tycker du skriver så förnuftigt.. nu drar du in hitler i bilden också? Som alla andra gör när dom inte har nåt vettigt att säga..
Sen säger jag som alla andra, vilken etnisk grupp skyller alla på? Hade du haft så mycke utbildning du pratade om hade du insett hur illa de är du skriver..
Senast redigerat av Felax (1 januari 2009)

Men are not born - Men are made

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
2 januari 2009
Nehe skrev:
Hitler hade också ett parti som skyllde allt elände på en folkgrupp!
(allt blir bättre utan folkgruppen, de tar alla jobb bla bla bla)

Flygbladet som någon annan sa är ren propaganda, där står ju inget om bakgrundsfaktorer till varför det finns en överrisk och att överrisken består av missär och fattigdom och att den där är rätt så generell mot likande fattig svensk.

Finns ju som sagt bakomliggande faktorer till det mesta och mycket av det vill jag påstå är fattigdom men den vill ingen prata om utan hellre prata om hudfärg.

du och alla andra trångsynta jäklar drar ju alltid in hitler och hudfärg i diskuttionen, det är fan inte vi!
de är enda sättet för typ mona sahlin att försvara sig "SD är rasister ni går efter hudfärg" och så blir alla så sura på SD bara för att hon sa så... dock är det ju ren lögn! ja skiter fullständigt i hudfärg och tro men oavsett vart ifrån man kommer så ska man anpassa sig efter oss om man kommer hit och följa våra lagar annars så jävlar!! .. sen är det fakta som politiker försöker dölja att invandringen kostar så otroligt inihelvetes massa pengar !! varför ska vi betala mest för att hjälpa flest i hela europa när vi inte har bäst ekonomi? utan invandring skulle vår statskuld vart avbetald för flera år sen och folk skulle haft ordentlig sjukvård utan dessa långa köer.. försvaret skulle fortfarande vara starkt och bensinpriset skulle vart lägre.

men visst fan försöker man prata med folk om det/ dela ut flygblad så kommer alltid nån idiot o skriker om hitler så folk blir livrädda för att snacka om ämnet...

Mästare
2 947 Inlägg
2 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Nehe skrev:

En fråga: Vem är det som kastar sten då?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

emil1986
2 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:

Nehe med vänner.lol

319 Inlägg
2 januari 2009
emil1986 skrev:
KimVsWorld skrev:
Nehe skrev:

Nehe med vänner.lol

Dagens! lol

De som kastar sten är muslimer och dit-resta vita överklass kids med våta drömmar om revolution.

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

Mustasch-voff!
21 Inlägg
2 januari 2009
guwib skrev:
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:

Vilka tror du det är som kastar sten i rosengård??
är du både blind och döv??
tror du det var ngra svenskar?
eller var det monkeys?

vilka kastar sten på bussar här i sthlms området??

svenskar?
eller monkeys?

vilka förstör vårt land

svenskar? hmm

eller utlänningar!!!!!? mad

( ja jag vet att AFA  har för vana att kasta och förstöra saker, men i detta fall kan vi utesluta dem )

du verkar lite trångsynt och naiv..

där, DÄR har vi ett JÄVLIGT bra exempel. Vilka som kastar sten? Ja, för senast några minuter sen kollade jag in tråden då alla delar med sig av sina "busstreck" från yngre dagar då dom gjorde allt från brände hus till stal bilar och förmodligen jävligt mycket värre saker,men "det är okej,man var liten och dum" och då plötsligt var det helt lungt. Jag kan garantera att inte ens hälften av dom som skrev det var så jävla små som dom hävdade.

Och för övrigt, "monkeys"? Det är väl klart som faaan att det blir ett sjuhelvetes liv om det finns dom som håller på som du, och har en sån där pissig attityd. Och vad som gäller rosengård, om man sätter alla musilmer och andra invandrare som (mest troligt) ahr blivit diskriminerade på ett enda ställe, ja, vad tror ni händer? Inte hörs det då glada sånger från det blocket. Och en sak till, låt oss säga att en svensk snor nånting från era bilar, t.ex en vinge. Då är det bara en allmän idiot som typ borde hängas eller nåt, men om det råkar vara nån av kanske arabiskt ursprung, då (DOUBLE-DASH på den här då) är det inte BARA en "blattejävel som ska ut", då är det ALLA invandrare som är dumma i huvudet och inte förtjänar att bo här. Jag menar, hur tänker ni då? Ständigt ett tjat om att vara patriot osv. Svara ärligt, är det ens nån av er SD-fantaster som ens ÄR patriot på riktigt?  SHIT vad skönt att skriva av sig lite nu på kvällskvisten,hahah
Senast redigerat av Dipset (2 januari 2009)

"Actions speak louder than words."

451 Inlägg
2 januari 2009
Jag tycker alla svenskar ska ta tänka om lite,

Hur många aikar, djurgårdare, gnagaer, elr vafan ni hejjar på för lag startar upplopp efter varje jävla match,

NI SPRIDER SKRÄCK I STAN, TUNNELBANOR, BUSSAR,

SKA VI KANSKE TA FRAM EN DEL YOUTUBE FILMER?

jO VAD SER MAN DÄR SVENSKAR SVENSKAR SVENSKAR SVENSKAR SVENSKAR, UTLÄNNING , SVENSKAR SVENSKAR

95% ÄR SVENSKAR

FATTAR NI ? SVENSKAR STÄLLER TILL MED MER PROBLEM SEN TROR NI ATT NI ÄR ÄNGLAR, OCH TROR ATT DET ÄR INVANDRARE SOM FÖRSTÖR ERT LAND

TÄNK OM, OCH GÖR RÄTT, BÖRJAR BLI TRÖTT PÅ ALLA JÄVLA RASISTER HÄR PÅ FORUMET,

NI KANSKE INTE SKRIVER OCH FORMULERAR ER PÅ DET SÄTTET, MEN FAN DET MÄRKS PÅ ER ATT NI INTE HELLER GILLAR ANDRA ICKE SVENSKAR......

Sök