SD är det parti som har flest invandrare på sina vallistor (runt 13%),
"kopierar in en sak ja hitta på ungsvensk.se - en invandrare som anpassat sig och som röstar SD"
Hejsan!
Först vill jag bara säga att jag är ny på detta forum, och därmed är osäker på ifall jag postar detta inlägg i rätt ämne, men nåja, rätta mig om jag har fel..
Jag heter Milan och kommer ursprungligen från Kroatien.
Är född i Sverige (90a) och talar således flytande Svenska.
Detta kan låta lite dumt, men är det bara jag som är "invandrarkritisk invandrare"
Påstår inte att jag är emot precis allt vad gäller sånt, eftersom jag själv är en invandrare av andra generationen. Fast, börjar det inte bli dags att strypa gränserna markant?
Tycker att man som utlänning skall älska sverige, vilket jag verkligen gör, detta land är en del av mig, eftersom jag har levt här i hela mitt liv, men även Kroatiens rötter finns inom mig, och jag tycker det är bra att man samtidigt inte glömmer sina rötter, och samtidigt anpassar sig till det land man lever i.
Det var allt för mig.
//Milan
Hej igen!
Tusen tack för alla era trevliga svar! Kul att jag anses vara "en av er" så att säga
Måste bara tillägga lite saker;
"Vi" kroater är väldigt måna om vårat land, det är ganska ofta man ser den kroatiska flaggan lite här och där, när man är nere på besök.
På radion spelar de väldigt mycket låtar som hyllar landet.
MEN - när jag gick på mellanstadiet i Sverige (invandrartätskola) fick man inte ens sjunga nationalsången på skolavslutningarna. Ärligt talat blev jag riktigt tjurig.
Hur tusan kan det vara rasistiskt att få älska sitt land egentligen?
ALLA svenskar har rätt till att älska sitt land, man är inte rasist för det!
När folk frågar; "Var kommer du ifrån", svarar jag Kroatien. Det känns liksom lite udda att säga Sverige (då jag inte har blåa ögon o blont hår)
I utlandet säger jag Sverige, utan tvekan.
Sålänge jag lever i Sverige kommer jag alltid att värna om landet och svenskarna här, absolut.
Men men, när jag sitter framför tv:n hejar jag på Kroatien,
skulle jag däremot följa matchen FRÅN kroatien, skulle jag heja på sverige!
P.S -Är dock mer för ishockey (Frölunda)
//milan