jag vill tipsa er alla om
www.ungsvensk.se titta runt så ser ni att vi inte är rasister

&
www.sdkuriren.sehär kan ni läsa om sånt aftonbladet inte skriver om, till exempel:
Inom två år väntas den berömda Guantámobasen avvecklas. Tre allianspartier meddelar nu att de är beredda att ge fångar från Guantámo en fristad i Sverige.
Avvecklingen av Guantánamobasen välkomnas av svenska partier som också säger sig vara villiga att ge fångarna en fristad i Sverige. Bland annat Folkpartiets Birgitta Ohlsson menar att det är en självklarhet att Sverige skall ta emot de misstänkta terroristfångarna. Centerpartiets Kerstin Lundgren menar att Sverige inte kan svära sig fria från ansvar och Kristdemokraternas Alf Svensson säger att det borde vara en "ren bagatell att lösa inom EU".
och kanske en till:
Det nya året i Malmö invigdes med att en 81-årig kvinna våldtogs i sin lägenhet i området Hermodsdal i Malmö. Det var när kvinnan gick ner tidigt på morgonen för att hämta sig en gratistidning när en okänd man överföll henne. Mannen tvingade upp henne i sin lägenhet där han våldtog henne under hot. Polisen uppger att gärningsmannen är mellan 20 och 25 år, cirka 175 centimeter lång och pratar bristfällig svenska.
en insändare på sidan:
Min farmor har aldrig sagt ett ont ord om någon utom möjligen Göran Persson. Men något har hänt. Inte bara med min farmor utan också med Sverige, det skriver Sofia Olsson i en insändare.
För ett tag sedan sålde farmor och farfar huset och flyttade till en lägenhet i samma område som jag själv bodde i tills jag var sex år. Det har gått nästan 30 år sedan jag själv flyttade ifrån området, som ligger i en stad i Norrland, och om hyreshusen inte såg likadana ut skulle man knappt tro att det är samma ställe. När jag var barn låste vi aldrig lägenheten när vi gick hemifrån korta stunder, vår spark stod också på gården olåst utan att någon stal den. Det var naturligt att be grannen om hjälp, och man hade midsommarfest, och städdagar där alla hjälptes åt för att området skulle vara rent och snyggt.
När farmor och farfar flyttade in tog det inte ens en vecka innan de fick inbrott i husvagnen. Gemenskapen mellan grannar finns inte kvar, det är stök på gården och min farmor har dörren låst till och med när hon är hemma. Området är numera mångkulturellt som det heter. När jag frågade om hon ens hade pratat någon invandrare svarade hon nej. Jag tycker att det intressanta är om folk sköter sig eller inte. Men jag förstår henne ändå.
När inte ens jag fattar hur det på så kort tid kunnat totalförändrats där jag växte upp, hur ska hon hänga med. Ja, Sverige har förändrats snabbt och mycket till det sämre. För mig är det anledning till att börja engagera mig. Jag vill att min son också ska få växa upp i ett samhälle med trygghet för både gamla och unga. Där man vågar lämna dörren olåst, där grannar hjälper varandra och där man kan släppa ut barnen ensamma en stund på gården utan att vara rädd för att något hemskt ska hända.
Visst känns det avlägset, men förhoppningsvis tar vi ett steg närmare det samhället efter valet 2010.