2393
Sök

Upplopp i rosengård

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 januari 2009

DFFL
9 020 Inlägg
5 januari 2009
Enda som skiljer en människa ifrån den andra är språket de talar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

624 Inlägg
5 januari 2009
FireTraXX skrev:

tror du det själv?

alla hundar kan para sig med varandra men är indelade i olika raser, inget konstigt med det,samma genetiska byggstenar-dna..

stor skillnad på människor då va??

alla DJUR är indelade i olika raser-varför skulle inte människan vara det?!

tycker inte det är ngt spec märkvärdigt, självklart tycker jag..
är väl inte så himla märkvärdigt?!vem byr sig

bli inte hysteriska nu..

who´s the man?

DFFL
9 020 Inlägg
5 januari 2009
guwib skrev:
FireTraXX skrev:

tror du det själv?

alla hundar kan para sig med varandra men är indelade i olika raser, inget konstigt med det,samma genetiska byggstenar-dna..

stor skillnad på människor då va??

alla DJUR är indelade i olika raser-varför skulle inte människan vara det?!

tycker inte det är ngt spec märkvärdigt, självklart tycker jag..
är väl inte så himla märkvärdigt?!vem byr sig

bli inte hysteriska nu..

Jag förnekar inte att vi är indelade i olika raser, jag är inte dum.
Men alla är vi människor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
5 januari 2009
FireTraXX skrev:

Det som verkligen "skiljer" en människa ifrån en annan. är dess attityd och handlingar..

Mästare
2 947 Inlägg
5 januari 2009
blacken skrev:
FireTraXX skrev:

Det som verkligen "skiljer" en människa ifrån en annan. är dess attityd och handlingar..

Personlighet helt enkelt.

FireTraXX: Du kan ju gå och lära dig ett språk på en kurs tillhör du en annan grupp då?

Nehe skrev:
Vad vissa av de som skrivit i tråden anser:
Att kasta ut folk enbart för att de begått ett brott och råkar vara invandrare är helt fel OM man inte gör detsamma mot en svensk som begår samma brott.. ALLA ska vi vara lika inför svensk lag. (Invandrare eller svensk)

Om man kommer till Sverige och begår ett brott inom de närmsta åren, har man inget här att göra.
Men det tycker du?
Senast redigerat av KimVsWorld (5 januari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 januari 2009
FireTraXX skrev:

Mmm eller hur... De är ingen skillnad alls på oss kristna och muslimer?  Hade inte han som muslimer bad till 14 fruar eller nått? :S

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
FireTraXX skrev:

ja absolut! föds det en irakier och en svensk i samma hus under samma tid och får samma uppväxt så ska du se att dem blir ganska lika även om dem fått lära sig 2 olika språk.

däremot så finns det skillnader på personer som växer upp i ett rikt land utan krig och med goda förutsättningar gentemot dem som tror stenhårt på islam och har växt upp i fattigdom med stenkastning som vardagsmat och misshandel.

det har att göra med olika kulturer och sätt att leva som vi skiljer oss på, det har ingenting att göra med hudfärg.

jag är svensk och det betyder att jag gillar köttbullar, ellos och volvo, en mörkhyad kan givetvis vara svensk så länge han är med på liknande punkter och vill kalla sig för svensk..

däremot om man inte vill lära sig svenska och hatar allt sverige står för, samt dyrkar islam och kvinnovåld.  så kan man enligt min mening inte kalla sig för svensk.

du förstår vad jag menar även om det är svårt för mig att förklara, att vilja behålla sverige svenskt = ellos, volvo, mamma scans köttbullar, snus och björn borg - om man inte vill se sverige förvandlas från detta till ett land fyllt med moskeer och annat som är poppis inom islam är inte rasistiskt.

rasist är man om man ogillar folk med annan hudfärg. inte om man vill värna om sin egen kultur och identitet.

687 Inlägg
6 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Om man kommer till Sverige och begår ett brott inom de närmsta åren, har man inget här att göra.
Men det tycker du?

Att om en invandrare begår våldtäkt och du gör samma sak så ska ni båda kastas ut för i mina ögon är ni värda lika mycket.

Med andra ord så spelar det ingen roll vilken grupp du tillhör eller nyans i hyn utan jag ser bara brottet och är straffet att man skall kastas ut ur landet så ska det gälla för brottet, inte vart man kommer ifrån.

Muttley
6 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Men det tycker du?

Att om en invandrare begår våldtäkt och du gör samma sak så ska ni båda kastas ut för i mina ögon är ni värda lika mycket.

Med andra ord så spelar det ingen roll vilken grupp du tillhör eller nyans i hyn utan jag ser bara brottet och är straffet att man skall kastas ut ur landet så ska det gälla för brottet, inte vart man kommer ifrån.

men en född svensk ska inte kastas ut, de ska sättas i ett ruttet hål i ett fängelse med sämsta tänkbara levnadsstandard. om en invandrare hittar på sådant skit inom kort tid så ska de avtjäna sitt straff i sitt hemland för varför ska vi betala för deras mat och bo i fängelsen?

262 Inlägg
6 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Men det tycker du?

Se det som att man åker tillbaka till sitt hemland! 

En Svensk åker således hem till Sverige, och t ex en polack åker hem till Polen

Mästare
2 947 Inlägg
6 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Men det tycker du?

Jag förstår inte ditt resonemang? Värda och hudfärg? Vad är det för skitsnack? Nu snackar jag om härkomst och om man inte sköter sig har man inget här att göra.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
jag vill tipsa er alla om www.ungsvensk.se   titta runt så ser ni att vi inte är rasister wink

& www.sdkuriren.se

här kan ni läsa om sånt aftonbladet inte skriver om, till exempel:

Inom två år väntas den berömda Guantámobasen avvecklas. Tre allianspartier meddelar nu att de är beredda att ge fångar från Guantámo en fristad i Sverige.

Avvecklingen av Guantánamobasen välkomnas av svenska partier som också säger sig vara villiga att ge fångarna en fristad i Sverige. Bland annat Folkpartiets Birgitta Ohlsson menar att det är en självklarhet att Sverige skall ta emot de misstänkta terroristfångarna. Centerpartiets Kerstin Lundgren menar att Sverige inte kan svära sig fria från ansvar och Kristdemokraternas Alf Svensson säger att det borde vara en "ren bagatell att lösa inom EU".

och kanske en till:

Det nya året i Malmö invigdes med att en 81-årig kvinna våldtogs i sin lägenhet i området Hermodsdal i Malmö. Det var när kvinnan gick ner tidigt på morgonen för att hämta sig en gratistidning när en okänd man överföll henne. Mannen tvingade upp henne i sin lägenhet där han våldtog henne under hot. Polisen uppger att gärningsmannen är mellan 20 och 25 år, cirka 175 centimeter lång och pratar bristfällig svenska.

en insändare på sidan:
Min farmor har aldrig sagt ett ont ord om någon utom möjligen Göran Persson. Men något har hänt. Inte bara med min farmor utan också med Sverige, det skriver Sofia Olsson i en insändare.

För ett tag sedan sålde farmor och farfar huset och flyttade till en lägenhet i samma område som jag själv bodde i tills jag var sex år. Det har gått nästan 30 år sedan jag själv flyttade ifrån området, som ligger i en stad i Norrland, och om hyreshusen inte såg likadana ut skulle man knappt tro att det är samma ställe. När jag var barn låste vi aldrig lägenheten när vi gick hemifrån korta stunder, vår spark stod också på gården olåst utan att någon stal den. Det var naturligt att be grannen om hjälp, och man hade midsommarfest, och städdagar där alla hjälptes åt för att området skulle vara rent och snyggt.

När farmor och farfar flyttade in tog det inte ens en vecka innan de fick inbrott i husvagnen. Gemenskapen mellan grannar finns inte kvar, det är stök på gården och min farmor har dörren låst till och med när hon är hemma. Området är numera mångkulturellt som det heter. När jag frågade om hon ens hade pratat någon invandrare svarade hon nej. Jag tycker att det intressanta är om folk sköter sig eller inte. Men jag förstår henne ändå.

När inte ens jag fattar hur det på så kort tid kunnat totalförändrats där jag växte upp, hur ska hon hänga med. Ja, Sverige har förändrats snabbt och mycket till det sämre. För mig är det anledning till att börja engagera mig. Jag vill att min son också ska få växa upp i ett samhälle med trygghet för både gamla och unga. Där man vågar lämna dörren olåst, där grannar hjälper varandra och där man kan släppa ut barnen ensamma en stund på gården utan att vara rädd för att något hemskt ska hända.

Visst känns det avlägset, men förhoppningsvis tar vi ett steg närmare det samhället efter valet 2010.
Senast redigerat av richardoo290 (6 januari 2009)

RMR-Crew
478 Inlägg
6 januari 2009
Avveckla religion, ställer bara till med en massa bullshit.

Att gå runt och tro på en bok som kokats ihop av berättelser framför lägerelden mellan far och son i 1000 år är ju som att tro på Tomten.

Aftonbladet är ju för fan mer trovärdig.

687 Inlägg
6 januari 2009
KimVsWorld skrev:
quote]
Jag förstår inte ditt resonemang? Värda och hudfärg? Vad är det för skitsnack? Nu snackar jag om härkomst och om man inte sköter sig har man inget här att göra.

Men är du verkligen så dum så att du måste ha en målad färglagd bild på vad jag menar eller? Nu blir jag irriterad på hur *** du är.

Jag ska skriva detta så tydligt jag kan:

SVENSK LAG KAN INTE HA OLIKA STRAFF FÖR PERSONER !!!!!!

Har man svenskt medborgarskap och bor i SVERIGE så skall STRAFFET FÖR ETT BROTT VARA LIKA FÖR ALLA.

Vill man kasta ut människor så fine for me, MEN DÅ SKALL DET GÄLLA ALLA SOM BEGÅR DET BROTT MAN HAR UTKASTNING SOM STAFF FÖR.

Ex (dåligt sådant)
Hur skulle det sett ut om det stog olika straff för olika personer i lagtexten?? Om en rik kör för fort så skall han inte betala samma böter som en fattig för han har mer pengar utan han ska vi dra körkortet för medans en fattig som inte har pengar ej ska få böter utan han ska få en varning osv osv osv...

Herregud människa om du inte förstår vad jag menar nu så ska du inte kommentera mina inlägg mer för jag vet fan inte hur jag ska kunna klargöra det mer..

DFFL
9 020 Inlägg
6 januari 2009
Tråkigt att ingen förstod vad jag menade med mitt förra inlägg.
Poängen var att det enda som skiljer oss från varandra är språkbarriärer.

Förutom det så är vi likadana även om inte alla beter sig likadant.

Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
quote]

Men är du verkligen så dum så att du måste ha en målad färglagd bild på vad jag menar eller? Nu blir jag irriterad på hur *** du är.

Har man svenskt medborgarskap och bor i SVERIGE så skall STRAFFET FÖR ETT BROTT VARA LIKA FÖR ALLA.

Vill man kasta ut människor så fine for me, MEN DÅ SKALL DET GÄLLA ALLA SOM BEGÅR DET BROTT MAN HAR UTKASTNING SOM STAFF FÖR.

Ex (dåligt sådant)
Hur skulle det sett ut om det stog olika straff för olika personer i lagtexten?? Om en rik kör för fort så skall han inte betala samma böter som en fattig för han har mer pengar utan han ska vi dra körkortet för medans en fattig som inte har pengar ej ska få böter utan han ska få en varning osv osv osv...

Herregud människa om du inte förstår vad jag menar nu så ska du inte kommentera mina inlägg mer för jag vet fan inte hur jag ska kunna klargöra det mer..

höj inte tonen? det hjälper väll inte  ...

och ge dig nu, det finns inte en enda på hela garaget som håller med dig i detta! visst håller alla med dig om att samma straff ska gälla för alla i sverige, men kommer en ryss hit och skaffar svenskt medborgarskap på 2 dar och sedan går ut och mass-mördar på stan så givetvis skall han med en gång tillbaka till ryssland och avtjäna ett straff i ryskt fängelse, skulle en svensk svensson massmörda på stan så ska vi sätta han i svenskt fängelse för han är vårat problem, ryssen är ryssarnas problem..

lika bra du slutar argumentera om du blir sur.. finns ändå ingen som håller me dig.  roll

och jo redan idag dömer man folk annorlunda pga olika förutsättningar /psykist välstånd osv..
Senast redigerat av richardoo290 (6 januari 2009)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
FireTraXX skrev:
Tråkigt att ingen förstod vad jag menade med mitt förra inlägg.
Poängen var att det enda som skiljer oss från varandra är språkbarriärer.

Förutom det så är vi likadana även om inte alla beter sig likadant.

ja självklart är vi alla lika i grunden, men faktum kvarstår och vad skall vi göra åt våra olika beteenden?
nu behöver ni inte börja kalla mig för rasist men jag tror inte på att ett mångkulturellt samhälle funkar.

det vore trevligt fint och underbart om det nu funka, samma med kommunismen.
men faktum är att det inte funkar.. folk beter sig för olika och vill i regel inte umgås med varandra.

Muttley
6 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
quote]

SÅ är de redan, OLIKA straff, så jag tycker inte du ska dra upp din utbildning för uppenbart så har du inte sett den orättvisa straffbedömningen de flesta rättegångar för.

687 Inlägg
6 januari 2009
richardoo290 skrev:
höj inte tonen? det hjälper väll inte  ...

och ge dig nu, det finns inte en enda på hela garaget som håller med dig i detta! visst håller alla med dig om att samma straff ska gälla för alla i sverige, men kommer en ryss hit och skaffar svenskt medborgarskap på 2 dar och sedan går ut och mass-mördar på stan så givetvis skall han med en gång tillbaka till ryssland och avtjäna ett straff i ryskt fängelse, skulle en svensk svensson massmörda på stan så ska vi sätta han i svenskt fängelse för han är vårat problem, ryssen är ryssarnas problem..

lika bra du slutar argumentera om du blir sur.. finns ändå ingen som håller me dig.  roll

och jo redan idag dömer man folk annorlunda pga olika förutsättningar /psykist välstånd osv..

Skönt att du är utseed som garagets officiella språkrör eftersom du vet att alla medlemmar inte håller med mig.

Och ja jag ger upp nu. Går inte att få folk att vidga sina perspektiv här.

Sök