2018
Sök

Upplopp i rosengård

687 Inlägg
6 januari 2009
tkd_rille skrev:
SÅ är de redan, OLIKA straff, så jag tycker inte du ska dra upp din utbildning för uppenbart så har du inte sett den orättvisa straffbedömningen de flesta rättegångar för.

OK Tdk_Rille bevisa mig fel.

Straffbedömning har ju inget med lagen att göra. Om du läst lagtexten så kan ett brott tex kanske ge fängelse upp till 10år sen att det bedöms olika beror väl på brottets karaktär men det är inom den RAM som står i lagtexten.. Samma sak som att ett brott kan ge 6månader fängelse eller enbart böter (står också i lagen om det brottet) Allt finns där i texten vad som får dömas och ej dömas, och den är lika för alla!! DÅ MAN KOLLAR PÅ BROTTET inte på personen.

Men du som är så "clever" ska nu leta upp en lag åt mig där det står att personer skall dömas olika beroende på vad det är för person. (pratar inte om psykiskt sjuka och mentalt friska nu)

Shot Tdk_Rille, slå mig med häpnad, ta fram den stora blå och leta !! Jag väntar...
Senast redigerat av Nehe (6 januari 2009)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
Nehe skrev:
richardoo290 skrev:
höj inte tonen? det hjälper väll inte  ...

och ge dig nu, det finns inte en enda på hela garaget som håller med dig i detta! visst håller alla med dig om att samma straff ska gälla för alla i sverige, men kommer en ryss hit och skaffar svenskt medborgarskap på 2 dar och sedan går ut och mass-mördar på stan så givetvis skall han med en gång tillbaka till ryssland och avtjäna ett straff i ryskt fängelse, skulle en svensk svensson massmörda på stan så ska vi sätta han i svenskt fängelse för han är vårat problem, ryssen är ryssarnas problem..

lika bra du slutar argumentera om du blir sur.. finns ändå ingen som håller me dig.  roll

och jo redan idag dömer man folk annorlunda pga olika förutsättningar /psykist välstånd osv..

Skönt att du är utseed som garagets officiella språkrör eftersom du vet att alla medlemmar inte håller med mig.

Och ja jag ger upp nu. Går inte att få folk att vidga sina perspektiv här.

bevisa mig fel... hitta nån som håller med i ditt verkligen idiotiska argument. varför ska vi vidga våra perspektiv? kan inte DU försöka göra det?

Billackerare
365 Inlägg
6 januari 2009
richardoo290 skrev:
bevisa mig fel... hitta nån som håller med i ditt verkligen idiotiska argument. varför ska vi vidga våra perspektiv? kan inte DU försöka göra det?

ja håller me nehe..

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Billackerare
365 Inlägg
6 januari 2009
även om ni "kastar" ut utländska brottslingar så kostar även den svenska brottslingen pengar i fängelset..de e minst lika illa o sitta o betala en  brottsling..ut me alla brottslingar istället..vad har inte tillexempel "lasermannen" (vet inte va han heter) kostar i psykvård med mera..

o sen de e riktigt jävla surt o sitta o läsa i den här tråden för alla ni som sitter o säjjer att ni vill slänga ut invandrare o utlänningar, har ni funderat på att många av alla som kommit hit har betalt betydligt mer skatt än er ? har dom då inte rätt o få bo här ?? känner mej personligen jävligt kränkt när man sitter o läser i tråden då mina föreldrar betalt mycket mer till staten än va ni gjort..dom kom hit på 60talet med släkt..o ingen har nånsin fuskat eller fifflat !!

www.alexautoservice.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
Crazygreek skrev:
även om ni "kastar" ut utländska brottslingar så kostar även den svenska brottslingen pengar i fängelset..de e minst lika illa o sitta o betala en  brottsling..ut me alla brottslingar istället..vad har inte tillexempel "lasermannen" (vet inte va han heter) kostar i psykvård med mera..

o sen de e riktigt jävla surt o sitta o läsa i den här tråden för alla ni som sitter o säjjer att ni vill slänga ut invandrare o utlänningar, har ni funderat på att många av alla som kommit hit har betalt betydligt mer skatt än er ? har dom då inte rätt o få bo här ?? känner mej personligen jävligt kränkt när man sitter o läser i tråden då mina föreldrar betalt mycket mer till staten än va ni gjort..dom kom hit på 60talet med släkt..o ingen har nånsin fuskat eller fifflat !!

ja den svenska brottsligheten kostar pengar men det är vårt problem, vi ska väll inte dra hit ytteliggare brottslingar så det kostar ännu mer bara för det?

du verkar ju inte anse dig sj som svensk ?

har du bott här sen födsel o snackar svenska är du svensk och man slänger inte ut en svensk! en svensk ska in i fängelse? .. vi snackar om folk som kommer hit ett par dar/månader och inte ens kan språket.

känner du dig kränkt? kontakta DO så får du garanterat 100papp, det är mer än när en svensk tjej blir våldtagen av 4 kurder.
Senast redigerat av richardoo290 (6 januari 2009)

Billackerare
365 Inlägg
6 januari 2009
richardoo290 skrev:

har du bott här sen födsel o snackar svenska är du svensk och man slänger inte ut en svensk! en svensk ska in i fängelse? .. vi snackar om folk som kommer hit ett par dar/månader och inte ens kan språket.

jag ser mej som en svensk för jag har bott hela mitt liv här, likaså mina föreldrar o släkt, men även jag har en bakgrund..

men på er så låter de som att även om man e född här så har man inte samma rättigheter..rätta mej om ja har fel..

www.alexautoservice.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
Crazygreek skrev:
richardoo290 skrev:

jag ser mej som en svensk för jag har bott hela mitt liv här, likaså mina föreldrar o släkt, men även jag har en bakgrund..

men på er så låter de som att även om man e född här så har man inte samma rättigheter..rätta mej om ja har fel..

NEJ helt fel... vi/jag iallafall tycker det ska bli lite svårare att få svenskt medborgarskap..  idag kommer det hit en massa ryssar o polacker o annan skit som skaffar svenskt medborgarskap men inte fan vill dem egentligen vara svenskar? dem vill bara utnyttja systemet och leva här på kriminalitet.

jag tycker det är skitbra att vi har invandrare i sverige, sånna som du, som lär sig språket och sköter sig och som ser sig som svensk.. även om man förstår att man har annan bakgrund. det leder ju till ett mer kulturberikt land och det är bara posetivt! det ska vi vara stolta över..

dock tycker jag gränserna är öppna för stort nu när vi tar in 96 000 per år och 70% av dem vill inte bli svenskar.. dem väljer att bosätta sig med sitt eget folk och utnyttja systemet och dem lär sig då verkligen inte svenska.. för dem tycker egentligen inte ens om sverige! - dem blir ja irreterad på. och dem ska inte ha riktigt samma rättigheter enligt mig.

personer som du däremot är ska behandlas som vemsomhelst av oss? ser du dig som svensk så är du svensk?.. ta en sväng in i rosengård och fråga första snubben du ser om han anser sig vara svensk.

därför röstar ja på SD och de borde du med göra om du vill slippa få dåligt rykte pga de oansvariga flyktingarna.. nej just de bara 4% är riktiga flyktingar tongue  .. och rasismen i landet skulle ju typ försvinna?

i danmark vinner danske folkeparti jättestort! dem är precis som sverigedemokraterna.. och vet du vad? damnark hjälper mkt mkt mer flyktingar än sverige.  för varför inte hjälpa 1000 pers på plats istället för att ta hit 10st för samma pengar?
Senast redigerat av richardoo290 (6 januari 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
6 januari 2009
richardoo290 skrev:
Crazygreek skrev:
richardoo290 skrev:

NEJ helt fel... vi/jag iallafall tycker det ska bli lite svårare att få svenskt medborgarskap..  idag kommer det hit en massa ryssar o polacker o annan skit som skaffar svenskt medborgarskap men inte fan vill dem egentligen vara svenskar? dem vill bara utnyttja systemet och leva här på kriminalitet.

jag tycker det är skitbra att vi har invandrare i sverige, sånna som du, som lär sig språket och sköter sig och som ser sig som svensk.. även om man förstår att man har annan bakgrund. det leder ju till ett mer kulturberikt land och det är bara posetivt! det ska vi vara stolta över..

dock tycker jag gränserna är öppna för stort nu när vi tar in 96 000 per år och 70% av dem vill inte bli svenskar.. dem väljer att bosätta sig med sitt eget folk och utnyttja systemet och dem lär sig då verkligen inte svenska.. för dem tycker egentligen inte ens om sverige! - dem blir ja irreterad på. och dem ska inte ha riktigt samma rättigheter enligt mig.

personer som du däremot är ska behandlas som vemsomhelst av oss? ser du dig som svensk så är du svensk?.. ta en sväng in i rosengård och fråga första snubben du ser om han anser sig vara svensk.

därför röstar ja på SD och de borde du med göra om du vill slippa få dåligt rykte pga de oansvariga flyktingarna.. nej just de bara 4% är riktiga flyktingar tongue  .. och rasismen i landet skulle ju typ försvinna?

i danmark vinner danske folkeparti jättestort! dem är precis som sverigedemokraterna.. och vet du vad? damnark hjälper mkt mkt mer flyktingar än sverige.  för varför inte hjälpa 1000 pers på plats istället för att ta hit 10st för samma pengar?

Jag är svensk, hela min familj är svenskar.
Farmor, min farbror och min faster är inte födda i Sverige.
Pappa är född knappt ett år efter att de kom hit.

Vilket enligt dig måste betyda att pappa är den enda svensken av dessa?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

624 Inlägg
6 januari 2009
i finland får du betala böter baserat på din inkomst.ex fortkörning..

självklart skall alla vara lika inför lagen, alla svenskar ja.,svensk blir du inte efter en vecka med nytt medbogarskap i handen.

till vilket land skall man kasta dömda svenskar? de bor ju och är födda här?!invandrare som kommer hit och begår ngt brott skall utvisas direkt då de inte har ngt här att göra!
du är för EU va?(nehe)

who´s the man?

blacken
6 januari 2009
Nehe skrev:
tkd_rille skrev:
SÅ är de redan, OLIKA straff, så jag tycker inte du ska dra upp din utbildning för uppenbart så har du inte sett den orättvisa straffbedömningen de flesta rättegångar för.

Straffbedömning har ju inget med lagen att göra. Om du läst lagtexten så kan ett brott tex kanske ge fängelse upp till 10år sen att det bedöms olika beror väl på brottets karaktär men det är inom den RAM som står i lagtexten.. Samma sak som att ett brott kan ge 6månader fängelse eller enbart böter (står också i lagen om det brottet) Allt finns där i texten vad som får dömas och ej dömas, och den är lika för alla!! DÅ MAN KOLLAR PÅ BROTTET inte på personen.

Men du som är så "clever" ska nu leta upp en lag åt mig där det står att personer skall dömas olika beroende på vad det är för person. (pratar inte om psykiskt sjuka och mentalt friska nu)

Shot Tdk_Rille, slå mig med häpnad, ta fram den stora blå och leta !! Jag väntar...

Du har så rätt så. Straffbedömning har inget med lagen att göra, utan avgörs genom social tillhörighet vilka man känner, vilken samhällsgrupp man tillhör osv. men du missförstår en del, givetvis så ska straff utdömas på lika villkor för alla, men OM en individ kommer hit och ägnar sig åt kriminell verksamhet och INTE vill acceptera vårat land och dess seder och bruk så ska hans medborgarskap upphöra att gälla och avtjäna det straff som för det brott som han har begått samt utvisas efter detsamma..

687 Inlägg
6 januari 2009
blacken skrev:
Du har så rätt så. Straffbedömning har inget med lagen att göra, utan avgörs genom social tillhörighet vilka man känner, vilken samhällsgrupp man tillhör osv. men du missförstår en del, givetvis så ska straff utdömas på lika villkor för alla, men OM en individ kommer hit och ägnar sig åt kriminell verksamhet och INTE vill acceptera vårat land och dess seder och bruk så ska hans medborgarskap upphöra att gälla och avtjäna det straff som för det brott som han har begått samt utvisas efter detsamma..

Ja men då är vi ju helt på samma nivå om man tar bort medborgarskapet för en person så klart att man kan utvisa de.. De är ju inte medborgare längre. Inte pga att de inte tar till sig seder och bruk utan för att man ägnar sig åt kriminell verksamhet.

Men då pratar vi om att ta ifrån folk medborgarskap inte att kasta ut de hur som helst. Och det är en helt annan sak..

Gäller att kunna formulera sig och det kan inte vissa här i tråden. Men måste faktist säga att jag håller med ditt inlägg till viss del!.

(men jag anser även att medborgarskapet kan dras in för en svensk, och på så sätt utvisa honom. Och vart ska han ta vägen? Ja det skulle han tänkt på innan han tex våldtog 3-4st).

687 Inlägg
6 januari 2009
guwib skrev:
självklart skall alla vara lika inför lagen, alla svenskar ja.,svensk blir du inte efter en vecka med nytt medbogarskap i handen.

Say no more, tänker inte möda mig med en kommentar Dina åsikter är tydliga för mig.

blacken
6 januari 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

Ja men då är vi ju helt på samma nivå om man tar bort medborgarskapet för en person så klart att man kan utvisa de.. De är ju inte medborgare längre. Inte pga att de inte tar till sig seder och bruk utan för att man ägnar sig åt kriminell verksamhet.

Men då pratar vi om att ta ifrån folk medborgarskap inte att kasta ut de hur som helst. Och det är en helt annan sak..

Gäller att kunna formulera sig och det kan inte vissa här i tråden. Men måste faktist säga att jag håller med ditt inlägg till viss del!.

(men jag anser även att medborgarskapet kan dras in för en svensk, och på så sätt utvisa honom. Och vart ska han ta vägen? Ja det skulle han tänkt på innan han tex våldtog 3-4st).

I våra seder och bruk så ingår, ärlighet, hederlighet, att vara rättvis, att stå för det som man gjort, respektera andra och deras egendom, att respektera växter och djur, att var redlig, att ställa upp för dom som har det knapert eller annorstädes ligga "pyrt" till.
Tyvärr så har en del invandrare "lite" svårt att acceptera ett sådant livsyn/livsätt utan vill köra sitt eget race som dom är vana vid i sitt sociala accepterade synsätt ifrån deras samhälles "funktion".
En gång så var det Skandinaviska kynnet erkänt respekterat över hela världen för sin hederlighet och redlighet, det har numera förpassats till det förgånga huvudsakligen beroende på att vi ska vara "multikulturella" som det så fint heter.
Att utvisa en Svensk medborgare som har bott här i generationer är inte så värst realistiskt mestadels på grund av det enkla faktumet att han inte har någon etnisk eller kulturell "behörighet" någon annanstans.
medan en första generationens invandrare har ju ett land och sin egen kultur att "åka hem" till..
Senast redigerat av blacken (6 januari 2009)

Mästare
2 947 Inlägg
6 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Jag förstår inte ditt resonemang? Värda och hudfärg? Vad är det för skitsnack? Nu snackar jag om härkomst och om man inte sköter sig har man inget här att göra.

Men är du verkligen så dum så att du måste ha en målad färglagd bild på vad jag menar eller? Nu blir jag irriterad på hur *** du är.

Jag ska skriva detta så tydligt jag kan:

SVENSK LAG KAN INTE HA OLIKA STRAFF FÖR PERSONER !!!!!!

Lugna ner dig, du verkar inte vara van vid att ha en diskussion. Tänk om du skulle vara polis eller liknande. lol

Jaja, en fråga innan vi fortsätter ifall du inte har krupit iväg än: Varför kan man inte ha olika straff?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

624 Inlägg
6 januari 2009
kallar man sig för crazygreek ( med syfte på grekland ) är man väl inte så himla svensk?

who´s the man?

Mästare
2 947 Inlägg
6 januari 2009
guwib skrev:
kallar man sig för crazygreek ( med syfte på grekland ) är man väl inte så himla svensk?

Han syftar på sin bakgrund! tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

687 Inlägg
6 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Lugna ner dig, du verkar inte vara van vid att ha en diskussion. Tänk om du skulle vara polis eller liknande. lol

Jaja, en fråga innan vi fortsätter ifall du inte har krupit iväg än: Varför kan man inte ha olika straff?

Har redan ältat i 19 sidor har inget av det gått in i ditt huvud än så gör det inte det nu heller därför vill jag ej ha en diskussion med dig. Jämför dig med en 18årig full kille på en fredagskväll som ska diskutera saker.. Lika tröttsamt varje gång.

Sen med straffrågan så råder jag dig att ringa en advokat el liknande så ska han förklara allt för dig så slipper jag göra det, eftersom det ändå inte kommer gå in i ditt huvud.

Muttley
6 januari 2009
Nehe skrev:
tkd_rille skrev:

jag kan ta ett fall från verkligheten och inte från boken. Sann historia dessutom.

Min vän fick 1 ÅR för att han agerade i självförsvar mot en som gick helt fri från straff. Han fick dessutom betala 35 tusen i skadestånd till idioten som attackerade honom.
så skev är lagen att just precis självförsvar ej fungerar i detta land.

687 Inlägg
6 januari 2009
tkd_rille skrev:
jag kan ta ett fall från verkligheten och inte från boken. Sann historia dessutom.

Min vän fick 1 ÅR för att han agerade i självförsvar mot en som gick helt fri från straff. Han fick dessutom betala 35 tusen i skadestånd till idioten som attackerade honom.
så skev är lagen att just precis självförsvar ej fungerar i detta land.

Ok? Förstår inte alls hur detta har med mitt inlägg att göra att alla är lika inför lag.

Sen så vet man ju knappast hela historien om din vän, kan varit så att en person svingade ett slag och missade varav din "kompis" kände sig hotad och slog ner killen, hoppade på hans huvud för att försäkra sig om att han inte skulle ställa sig upp igen..

Klassas övervåld kanske? Klart att det finns en jävligt bra anledning till att din kompis fick 1år, men som sagt den delen av historien är aldrig intressant. Du kan väl säga vilken dom han hade? Domstolsnr från domen så kan jag själv läsa igenom den. Med tanke på att alla domar är offentliga!

Säg nu inte att du inte vet, för svårare än att ringa din kompis och fråga efter domen är det inte smile
(men just det ja, det är inte lika kul när hela historien kommer upp till ytan)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2009
http://web.telia.com/~u49502520/index-filer/Page383.htm

här får ni alla som föjer tråden lite intressant fakta. läs igenom NOGA!  yikes

Sök