richardoo290 skrev:
Crazygreek skrev:
richardoo290 skrev:
du verkar ju inte anse dig sj som svensk ?
har du bott här sen födsel o snackar svenska är du svensk och man slänger inte ut en svensk! en svensk ska in i fängelse? .. vi snackar om folk som kommer hit ett par dar/månader och inte ens kan språket.
jag ser mej som en svensk för jag har bott hela mitt liv här, likaså mina föreldrar o släkt, men även jag har en bakgrund..
men på er så låter de som att även om man e född här så har man inte samma rättigheter..rätta mej om ja har fel..
NEJ helt fel... vi/jag iallafall tycker det ska bli lite svårare att få svenskt medborgarskap.. idag kommer det hit en massa ryssar o polacker o annan skit som skaffar svenskt medborgarskap men inte fan vill dem egentligen vara svenskar? dem vill bara utnyttja systemet och leva här på kriminalitet.
jag tycker det är skitbra att vi har invandrare i sverige, sånna som du, som lär sig språket och sköter sig och som ser sig som svensk.. även om man förstår att man har annan bakgrund. det leder ju till ett mer kulturberikt land och det är bara posetivt! det ska vi vara stolta över..
dock tycker jag gränserna är öppna för stort nu när vi tar in 96 000 per år och 70% av dem vill inte bli svenskar.. dem väljer att bosätta sig med sitt eget folk och utnyttja systemet och dem lär sig då verkligen inte svenska.. för dem tycker egentligen inte ens om sverige! - dem blir ja irreterad på. och dem ska inte ha riktigt samma rättigheter enligt mig.
personer som du däremot är ska behandlas som vemsomhelst av oss? ser du dig som svensk så är du svensk?.. ta en sväng in i rosengård och fråga första snubben du ser om han anser sig vara svensk.
därför röstar ja på SD och de borde du med göra om du vill slippa få dåligt rykte pga de oansvariga flyktingarna.. nej just de bara 4% är riktiga flyktingar

.. och rasismen i landet skulle ju typ försvinna?
i danmark vinner danske folkeparti jättestort! dem är precis som sverigedemokraterna.. och vet du vad? damnark hjälper mkt mkt mer flyktingar än sverige. för varför inte hjälpa 1000 pers på plats istället för att ta hit 10st för samma pengar?
Jag är svensk, hela min familj är svenskar.
Farmor, min farbror och min faster är inte födda i Sverige.
Pappa är född knappt ett år efter att de kom hit.
Vilket enligt dig måste betyda att pappa är den enda svensken av dessa?
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.