1911
Sök

Upplopp i rosengård

blacken
8 januari 2009
Phaetoon skrev:
blacken skrev:
Nej det gör jag inte. Islam ÄR en teokrati och inget annat..

I vilka delar av världen? För det är ju rätt stor skillnad mellan alla 1.5 miljarder muslimer. Vi hör ju bara om dom negativa sidorna. Det är som dra alla kristendomens grenar över en kam.
Katoliker, protestanter, anglikaner osv. Skillnaden är större inom Islam anser jag.
Men det är ju klart. Kristendomen är ju fortfarande en teokrati på vissa ställen.

I alla delar av världen är Islam teokrati för Islam ÄR en teokrati.  Visserligen så kan man kalla kristna läran för en teokrati men den är inte lika rigid i sin form visavi Islams.
"ge till kejsaren vad kejsaren tillhör, och ge till Gud vad gud tillhör",  är skillnaden mellan Kristna lärans teokrati och den Islamska lärans dito..
Senast redigerat av blacken (8 januari 2009)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
Phaetoon skrev:
richardoo290 skrev:
http://www.sverigedemokraterna.net/kampanj2007/sdkurir-okt.pdf

ni kan ju ta o lära er nått innan ni öppnar munnen.

Problemet är ju att dom totalt missar utvandringen? Av dessa hundratusen invandrare man pratar om så får man dra bort cirka 40 000 - 50 000 utvandrare per år. Sen så är det en hel del svenskar som återvänder till Sverige och skrivs in i statistiken som invandrare. Utan invandringen så skulle Sveriges befolkning minska varje år.

men hallå? varför flyttar folk ifrån sverige?.. höga skatter, om nått parti kan sänka skatter så folk stannar så är de sverigedemokraterna. dessutom vill dem föra en mkt bättre familjepolitik som gör det roligt för svenskar att skaffa barn.. såsom man gör i de flesta länder.

så sd för mer svenskar! mona sahlin för mindre svenskar och mer araber. det är sant!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
8 januari 2009
blacken skrev:
jonesono skrev:
blacken skrev:

Inte på den nivån som vi hade. För vi var högt respekterade över hela världen för våran/vårat sätt att vara gentemot folk och fä.

Men nu är det ju inte 1800-talet längre... du vet, samhällsförändringar sker ständigt.
Det är önsketänkande att resonera "det var bättre förr", när vi alla är med och skapar & förändrar historien.

Det var inte 1800 talet som jag refererade till utan 1900 talet, ända fram till slutet av 1970 talet sedan så blev vi "mångkulturella" som det så fint heter. Vi har faktisk vare sig du vill erkänna det eller ej, ett kynne i Skandinavien som inte har sin paritet eller motsvarighet någon annanstans i världen..

Så i och med "mångkultur" så upphör per automatik folk att vara ärliga & hederliga?
Ganska svårt för länder idag att inte ha en "uppblandad" befolkning då människan tenderar att röra på sig. Fast det är ju klart att ortsbefolkningen än idag tisslar bakom ryggen när de ser en sådan där "utomländare".

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 082 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:
Phaetoon skrev:
richardoo290 skrev:
http://www.sverigedemokraterna.net/kampanj2007/sdkurir-okt.pdf

ni kan ju ta o lära er nått innan ni öppnar munnen.

Problemet är ju att dom totalt missar utvandringen? Av dessa hundratusen invandrare man pratar om så får man dra bort cirka 40 000 - 50 000 utvandrare per år. Sen så är det en hel del svenskar som återvänder till Sverige och skrivs in i statistiken som invandrare. Utan invandringen så skulle Sveriges befolkning minska varje år.

men hallå? varför flyttar folk ifrån sverige?.. höga skatter, om nått parti kan sänka skatter så folk stannar så är de sverigedemokraterna. dessutom vill dem föra en mkt bättre familjepolitik som gör det roligt för svenskar att skaffa barn.. såsom man gör i de flesta länder.

så sd för mer svenskar! mona sahlin för mindre svenskar och mer araber. det är sant!

Realitycheck: SD har alltså gått ifrån enfrågepartiet och har nu lösningen på alla problem? Vakna upp ur den politiska dimman!
Var inte sd:s (eller din) åsikt att ju fler folk - fler problem? Varför då öka befolkningen markant när det bara kommer att leda till fler människor med problem?

blacken
8 januari 2009
jonesono skrev:
blacken skrev:
jonesono skrev:

Men nu är det ju inte 1800-talet längre... du vet, samhällsförändringar sker ständigt.
Det är önsketänkande att resonera "det var bättre förr", när vi alla är med och skapar & förändrar historien.

Det var inte 1800 talet som jag refererade till utan 1900 talet, ända fram till slutet av 1970 talet sedan så blev vi "mångkulturella" som det så fint heter. Vi har faktisk vare sig du vill erkänna det eller ej, ett kynne i Skandinavien som inte har sin paritet eller motsvarighet någon annanstans i världen..

Så i och med "mångkultur" så upphör per automatik folk att vara ärliga & hederliga?
Ganska svårt för länder idag att inte ha en "uppblandad" befolkning då människan tenderar att röra på sig. Fast det är ju klart att ortsbefolkningen än idag tisslar bakom ryggen när de ser en sådan där "utomländare".

Tyvärr så verkar det som det. Men den Skandinaviska ärligheten och redligheten var världsberömd och erkänd innan vi tog till oss influenser ifrån EU och övriga världen. I "mångkulturens" namn..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
jonesono skrev:
richardoo290 skrev:
Phaetoon skrev:

Realitycheck: SD har alltså gått ifrån enfrågepartiet och har nu lösningen på alla problem? Vakna upp ur den politiska dimman!
Var inte sd:s (eller din) åsikt att ju fler folk - fler problem? Varför då öka befolkningen markant när det bara kommer att leda till fler människor med problem?

för 1995 så så var det moderater sossar och alla andra aktiva politiker som tog över styrelsen i SD och kastade ut alla rasister, därefter har dem blivigt allt annat än ett enfråge-parti.

fler människor från andra kulturer och levnadsätt= mer problem då folk i allmänhet inte vill umgås med varandra, och det blir en kultur-krock. försök inte förneka att det inte stämmer.. alla fakta visar detta.. och åk du ner till malmö eller landskrona och fråga svenskarna hur dem ser på saken..

om man ökar antalet svenskar, som delar kulturen och pratar svenska.. osv. då finns ingen grund till att folk ska skapa problem, dem trivs!

när ska du vakna upp ur den politiska dimman?

687 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:
fler människor från andra kulturer och levnadsätt= mer problem då folk i allmänhet inte vill umgås med varandra, och det blir en kultur-krock. försök inte förneka att det inte stämmer.. alla fakta visar detta..

Det där är rätt kul, för att folk inte vill umågs med varandra i allmänhet är så TYPISKT svenskt som det kan bli. Om man går på en tom buss i Sverige där det sitter en person så sätter man sig så långt som möjligt ifrån denna. Skulle man mot förmodan sätta sig jämte personen så skulle denna tänka "vad fan är hans problem? det finns ju 20 andra tomma platser så varför sätter han sig jämte mig?.

I utlandet så skulle man sätta sig direkt jämte den andra personen och prata med denna som man känt varandra ett längre tak. (Amerikaner som ett exempel på detta)

Om svensken kunde bli mer öppen mot främmande människor och öppna sin personliga schfär med 2m så skulle vi kanske inte ha dessa "problem" som ni anser vi har med det mångkulturella samhället. Kanske då skulle arbetsgivare vilja anställa folk med samma kompetens där skillnaden är ett efternam. Och om de skulle göra det så kanske diskrimineringen i arbetslivet försvinna till viss del?

687 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:

Att 96% av Sveriges befolkning väljer att inte rösta på SD kan inte vara en slump.

687 Inlägg
8 januari 2009
blacken skrev:
I våra seder och bruk så ingår, ärlighet, hederlighet, att vara rättvis, att stå för det som man gjort, respektera andra och deras egendom, att respektera växter och djur, att var redlig, att ställa upp för dom som har det knapert eller annorstädes ligga "pyrt" till...

Har än idag mått få svenska ungdomar som har anamat de seder och bruk du nämner blacken, även om det är en fin tanke.

Och skulle vi Svenskar ha som sed eller bruk att ställa upp för de som har det knapert så skulle inte alla sitta här och klaga över invandring hit eller dit utan vi skulle gladligen hjälpa de..

blacken
8 januari 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:
I våra seder och bruk så ingår, ärlighet, hederlighet, att vara rättvis, att stå för det som man gjort, respektera andra och deras egendom, att respektera växter och djur, att var redlig, att ställa upp för dom som har det knapert eller annorstädes ligga "pyrt" till...

Har än idag mått få svenska ungdomar som har anamat de seder och bruk du nämner blacken, även om det är en fin tanke.

Och skulle vi Svenskar ha som sed eller bruk att ställa upp för de som har det knapert så skulle inte alla sitta här och klaga över invandring hit eller dit utan vi skulle gladligen hjälpa de..

Det är faktisk vårat kulturella arv, men det har urholkats sedan mitten av 70 talet i och med anpassningen till invandring och medlemskapet i EU och influenser därifrån. 
Det jag pratar om är något som man vart lärd av mina föräldrar när man var liten och dom hade lärt sig det av sina föräldrar, osv,osv. Men tyvärr, idag så är det borta..
Och det finns nog inget land som per innevånare och capita skänker mera stålar till olika hjälporganisationer än vad vi i Sverige gör.
Senast redigerat av blacken (8 januari 2009)

133 Inlägg
8 januari 2009
Har en del kompisar som bor på Rosengård själva nåt vi diskuterat flera ggr. är att varför dom inte själva gör nåt åt problemen. Nä dom har istället delat upp Rosengård i en fin del och en mindre fin del och dom skyller alltid på den mindre fina delen. Är så jäkla trött på denna jävla diskutionen om nån betett sig på detta viset i mitt område hade jag fan gått ut o gjort nåt åt det. Av alla dessa människor som bor på Rosengård hör vi kanske om 1-3 % som tyvärr ställer till det för alla andra hederliga människor som bor där och har flytt sina land mist sina familjemedlemmar osv men dom hör vi inte mycket om dom kämpar i det tysta. När är det dags för att inse detta och fokusera på det verkliga problemen.
Vad hade Malmö varit utan våra "invandrare" tänk efter ordentligt och se hur många som verkligen sköter sitt och hjälp dom för F*N att bli av med de bråkstakar som ställer till det, det skylls på att dom inte har det o inte har detta och inte har fritidsgårdar osv. Inget av detta fanns för mig när jag var liten inte fan sprang jag runt o gjorde upplopp o annat för det.
Detta problem kommer bara bli större o större och än har jag inte sett nån som haft nån vettig lösning på detta.
Sen kan jag hålla med många andra i denna tråd att vi är för snälla i Sverige men det hade nog inte spelat nån större roll i det läge vi är i idag om vi skärpt alla regler o ställt en massa nya krav tyvärr hade nog bara blivit värre.

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)

1 082 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:
jonesono skrev:
richardoo290 skrev:

för 1995 så så var det moderater sossar och alla andra aktiva politiker som tog över styrelsen i SD och kastade ut alla rasister, därefter har dem blivigt allt annat än ett enfråge-parti.

fler människor från andra kulturer och levnadsätt= mer problem då folk i allmänhet inte vill umgås med varandra, och det blir en kultur-krock. försök inte förneka att det inte stämmer.. alla fakta visar detta.. och åk du ner till malmö eller landskrona och fråga svenskarna hur dem ser på saken..

om man ökar antalet svenskar, som delar kulturen och pratar svenska.. osv. då finns ingen grund till att folk ska skapa problem, dem trivs!

Sist jag kollade (igår) var de fortfarande ett parti med fokus på en fråga.
I detta land har vi andra "problem" som är viktigare och har större genomslagskraft i det vardagliga livet som behöver skärpas upp - vilket också gör att partiet ligger där det ligger.

Jag har ett boktips till dig...om du läser böcker...
"Svenskar - hur vi är och varför" av Gillits Herlitz.

Jag håller inte på med politik, om du missat det. Vetenskapliga dimman,föreslår jag...
Senast redigerat av jonesono (8 januari 2009)

624 Inlägg
8 januari 2009
jonesono skrev:
richardoo290 skrev:
jonesono skrev:

I detta land har vi andra "problem" som är viktigare och har större genomslagskraft i det vardagliga livet som behöver skärpas upp - vilket också gör att partiet ligger där det ligger.

"
Svenskar - hur vi är och varför" av Gillits Herlitz.

Jag håller inte på med politik, om du missat det. Vetenskapliga dimman,föreslår jag...

boken är skriven av en jude.säger väl allt?

who´s the man?

1 082 Inlägg
8 januari 2009
guwib skrev:
jonesono skrev:
richardoo290 skrev:

"
Svenskar - hur vi är och varför" av Gillits Herlitz.

boken är skriven av en jude.säger väl allt?

Utveckla gärna.

319 Inlägg
8 januari 2009

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
Nehe skrev:
richardoo290 skrev:
fler människor från andra kulturer och levnadsätt= mer problem då folk i allmänhet inte vill umgås med varandra, och det blir en kultur-krock. försök inte förneka att det inte stämmer.. alla fakta visar detta..

Det där är rätt kul, för att folk inte vill umågs med varandra i allmänhet är så TYPISKT svenskt som det kan bli. Om man går på en tom buss i Sverige där det sitter en person så sätter man sig så långt som möjligt ifrån denna. Skulle man mot förmodan sätta sig jämte personen så skulle denna tänka "vad fan är hans problem? det finns ju 20 andra tomma platser så varför sätter han sig jämte mig?.

I utlandet så skulle man sätta sig direkt jämte den andra personen och prata med denna som man känt varandra ett längre tak. (Amerikaner som ett exempel på detta)

Om svensken kunde bli mer öppen mot främmande människor och öppna sin personliga schfär med 2m så skulle vi kanske inte ha dessa "problem" som ni anser vi har med det mångkulturella samhället. Kanske då skulle arbetsgivare vilja anställa folk med samma kompetens där skillnaden är ett efternam. Och om de skulle göra det så kanske diskrimineringen i arbetslivet försvinna till viss del?

ja det är typiskt svenskt och nått jag är stolt över. varför ska vi hela tiden ändra vårt beteende?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
Nehe skrev:
richardoo290 skrev:

Att 96% av Sveriges befolkning väljer att inte rösta på SD kan inte vara en slump.

dem växer kraftigt hela tiden då folk inser vad dem står för. samma sak hände i DK.. sen vann dem efter ett par år med hästlängder! är ganska säker på att de kommer hända här med då mer än 80% av sveriges befolkning anser att invandrare ska anpassas efter oss..

dem är inte så stora än för media, särskilt SVT som är ledd av en inbiten sosse har vinklat och smutskastat dem hårt... dock börjar folk vakna och se igenom massmedia nu.

i opinionsundersökningar har dem vart det fjärde största partiet och ligger nu stadigt på samma nivå som vänstern/miljöpartiet och KD...  det handlar bara om att folk inte vet va dem står för och folk vet inte hur alvarliga problemen med invandring är.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
Nehe skrev:
blacken skrev:

skulle vi inte blitt ett mångkulturellt samhälle så skulle det nog fortfarande vara så.
och jag hjälper gladeligen dem som har det svårt i sina länder, med bidrag till rädda barnen och jag anser att man kan hjälpa 1000 pers på plats istället för att ta hit 10 för samma pengar.

Robert D. Putnam , världens kanske mest kände statsvetare och professor vid Harvard University, offentliggjorde under 2007 resultaten från en mycket omfattande och flerårig studie som tydligt visade att människor i mångkulturella samhällen litar mindre på varandra, visar mindre solidaritet med sina grannar
och engagerar sig mindre i samhällslivet. Grundtesen i dessa undersökningar har bekräftats
i studier av forskare över hela världen, inklusive Sverige.

Robert D. putnam citat:
"En stark stat förutsätter en stark känsla av samhörighet. Det går att hävda att känslan av samhörighet
beror på hur homogent ett samhälle är. En hög invandringsnivå kan då hota den samhörighetskänsla på vilken välfärdsstaten vilar."
Senast redigerat av richardoo290 (9 januari 2009)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
jonesono skrev:
richardoo290 skrev:
jonesono skrev:

"Svenskar - hur vi är och varför" av Gillits Herlitz.

sist du kolla? kolla igen? .. dem har ju alla möjliga sorters frågor? inom alla områden?

ja nämn ett annat problem? sjukvård? .. brottslighet?.. skattefusk?.. nämn vad det är SD inte kommer råda bot på.. i danmark har man fattat detta och deras motsvarighet till sd har gjort att landets ekonomi växer, våld o dylikt har minskat, och dem hjälper fler än sverige. men då på plats..

haha.. och påstå inte att du vet nått om SD när du uppenbarligen inte gör det? .. sätt dig en timma eller 2 och läs igenom allt på deras sida så kan du komma tillbaka med dina åsikter sen.

sen med tanke på ditt namn så förutsätter jag att du har utländsk bakgrund.. om så är fallet,
givetvis motarbetar du SD.. givetvis skiter du i vår kultur.. givetvis vill du gärna se att sverige blir som irak om 50 år..  givetvis ska alltid vi svenskar ändra på oss och bli bättre på det ena och det andra... givetvis ska invandrare ha förtur till jobben.. givetvis måste arbetsgivarn ge jobbet till en utlänning i första hand.. givetvis ska ta hit fler så du känner dig mer som hemma, och det är inget konstigt att du vill det för alla människor vill varaq med sina egna..

dock är detta land mitt och jag vill inte se att var tredje människa är svensk om 80år,, att svenska lagar ändras pga muslimer om 30år osv..

men jag förstår om DU inte har problem med det.

roll

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
bremnes skrev:
Har en del kompisar som bor på Rosengård själva nåt vi diskuterat flera ggr. är att varför dom inte själva gör nåt åt problemen. Nä dom har istället delat upp Rosengård i en fin del och en mindre fin del och dom skyller alltid på den mindre fina delen. Är så jäkla trött på denna jävla diskutionen om nån betett sig på detta viset i mitt område hade jag fan gått ut o gjort nåt åt det. Av alla dessa människor som bor på Rosengård hör vi kanske om 1-3 % som tyvärr ställer till det för alla andra hederliga människor som bor där och har flytt sina land mist sina familjemedlemmar osv men dom hör vi inte mycket om dom kämpar i det tysta. När är det dags för att inse detta och fokusera på det verkliga problemen.
Vad hade Malmö varit utan våra "invandrare" tänk efter ordentligt och se hur många som verkligen sköter sitt och hjälp dom för F*N att bli av med de bråkstakar som ställer till det, det skylls på att dom inte har det o inte har detta och inte har fritidsgårdar osv. Inget av detta fanns för mig när jag var liten inte fan sprang jag runt o gjorde upplopp o annat för det.
Detta problem kommer bara bli större o större och än har jag inte sett nån som haft nån vettig lösning på detta.
Sen kan jag hålla med många andra i denna tråd att vi är för snälla i Sverige men det hade nog inte spelat nån större roll i det läge vi är i idag om vi skärpt alla regler o ställt en massa nya krav tyvärr hade nog bara blivit värre.

vore det inte en lösning om man skickar tillbaka dem som bråkar? skärper kraven lite på inandrarna och försöker integrera dem bland svenskar.. ? .. för dem snälla invandrarna ska väll inte behöva lida?
rösta SD det är sveriges penicillin, det skulle hjälpa sveriges välfärd och de skötsamma invandrarna.

Sök