jonesono skrev:
richardoo290 skrev:
jonesono skrev:
Realitycheck: SD har alltså gått ifrån enfrågepartiet och har nu lösningen på alla problem? Vakna upp ur den politiska dimman!
Var inte sd:s (eller din) åsikt att ju fler folk - fler problem? Varför då öka befolkningen markant när det bara kommer att leda till fler människor med problem?
för 1995 så så var det moderater sossar och alla andra aktiva politiker som tog över styrelsen i SD och kastade ut alla rasister, därefter har dem blivigt allt annat än ett enfråge-parti.
fler människor från andra kulturer och levnadsätt= mer problem då folk i allmänhet inte vill umgås med varandra, och det blir en kultur-krock. försök inte förneka att det inte stämmer.. alla fakta visar detta.. och åk du ner till malmö eller landskrona och fråga svenskarna hur dem ser på saken..
om man ökar antalet svenskar, som delar kulturen och pratar svenska.. osv. då finns ingen grund till att folk ska skapa problem, dem trivs!
när ska du vakna upp ur den politiska dimman?
Sist jag kollade (igår) var de fortfarande ett parti med fokus på en fråga.
I detta land har vi andra "problem" som är viktigare och har större genomslagskraft i det vardagliga livet som behöver skärpas upp - vilket också gör att partiet ligger där det ligger.
Jag har ett boktips till dig...om du läser böcker...
"Svenskar - hur vi är och varför" av Gillits Herlitz.
Jag håller inte på med politik, om du missat det. Vetenskapliga dimman,föreslår jag...
sist du kolla? kolla igen? .. dem har ju alla möjliga sorters frågor? inom alla områden?
ja nämn ett annat problem? sjukvård? .. brottslighet?.. skattefusk?.. nämn vad det är SD inte kommer råda bot på.. i danmark har man fattat detta och deras motsvarighet till sd har gjort att landets ekonomi växer, våld o dylikt har minskat, och dem hjälper fler än sverige. men då på plats..
haha.. och påstå inte att du vet nått om SD när du uppenbarligen inte gör det? .. sätt dig en timma eller 2 och läs igenom allt på deras sida så kan du komma tillbaka med dina åsikter sen.
sen med tanke på ditt namn så förutsätter jag att du har utländsk bakgrund.. om så är fallet,
givetvis motarbetar du SD.. givetvis skiter du i vår kultur.. givetvis vill du gärna se att sverige blir som irak om 50 år.. givetvis ska alltid vi svenskar ändra på oss och bli bättre på det ena och det andra... givetvis ska invandrare ha förtur till jobben.. givetvis måste arbetsgivarn ge jobbet till en utlänning i första hand.. givetvis ska ta hit fler så du känner dig mer som hemma, och det är inget konstigt att du vill det för alla människor vill varaq med sina egna..
dock är detta land mitt och jag vill inte se att var tredje människa är svensk om 80år,, att svenska lagar ändras pga muslimer om 30år osv..
men jag förstår om DU inte har problem med det.