2980
Sök

Upplopp i rosengård

Sleeper
3 084 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:
bremnes skrev:
Har en del kompisar som bor på Rosengård själva nåt vi diskuterat flera ggr. är att varför dom inte själva gör nåt åt problemen. Nä dom har istället delat upp Rosengård i en fin del och en mindre fin del och dom skyller alltid på den mindre fina delen. Är så jäkla trött på denna jävla diskutionen om nån betett sig på detta viset i mitt område hade jag fan gått ut o gjort nåt åt det. Av alla dessa människor som bor på Rosengård hör vi kanske om 1-3 % som tyvärr ställer till det för alla andra hederliga människor som bor där och har flytt sina land mist sina familjemedlemmar osv men dom hör vi inte mycket om dom kämpar i det tysta. När är det dags för att inse detta och fokusera på det verkliga problemen.
Vad hade Malmö varit utan våra "invandrare" tänk efter ordentligt och se hur många som verkligen sköter sitt och hjälp dom för F*N att bli av med de bråkstakar som ställer till det, det skylls på att dom inte har det o inte har detta och inte har fritidsgårdar osv. Inget av detta fanns för mig när jag var liten inte fan sprang jag runt o gjorde upplopp o annat för det.
Detta problem kommer bara bli större o större och än har jag inte sett nån som haft nån vettig lösning på detta.
Sen kan jag hålla med många andra i denna tråd att vi är för snälla i Sverige men det hade nog inte spelat nån större roll i det läge vi är i idag om vi skärpt alla regler o ställt en massa nya krav tyvärr hade nog bara blivit värre.

vore det inte en lösning om man skickar tillbaka dem som bråkar? skärper kraven lite på inandrarna och försöker integrera dem bland svenskar.. ? .. för dem snälla invandrarna ska väll inte behöva lida?
rösta SD det är sveriges penicillin, det skulle hjälpa sveriges välfärd och de skötsamma invandrarna.

Snart borde du få en varning för din reklam Mr. Åkesson

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Mästare
2 947 Inlägg
8 januari 2009
Nehe skrev:
KimVsWorld skrev:
Lugna ner dig, du verkar inte vara van vid att ha en diskussion. Tänk om du skulle vara polis eller liknande. lol

Jaja, en fråga innan vi fortsätter ifall du inte har krupit iväg än: Varför kan man inte ha olika straff?

Har redan ältat i 19 sidor har inget av det gått in i ditt huvud än så gör det inte det nu heller därför vill jag ej ha en diskussion med dig. Jämför dig med en 18årig full kille på en fredagskväll som ska diskutera saker.. Lika tröttsamt varje gång.

Sen med straffrågan så råder jag dig att ringa en advokat el liknande så ska han förklara allt för dig så slipper jag göra det, eftersom det ändå inte kommer gå in i ditt huvud.

Du glömde ge mig ett svar.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

8 156 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:
för 1995 så så var det moderater sossar och alla andra aktiva politiker som tog över styrelsen i SD och kastade ut alla rasister, därefter har dem blivigt allt annat än ett enfråge-parti.

när ska du vakna upp ur den politiska dimman?

Läste det här på en SD-blogg:
- Enligt Expressen 070901 var 48 av 511 kandidater straffade 2006. Efter att SD rensat sina listor från alla som var dömda för brott.

- SD förnekar själva att detta skulle vara sant, att det tillhör historien eller är färre än övriga partier. De utesluter även ofta de som begår brott. De har dock svårt att svara på varför så många brottslingar har dragits just till SD.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

blacken
8 januari 2009
De har dock svårt att svara på varför så många brottslingar har dragits just till SD.

Det beror nog mestadels på att det är fullt i dom andra partierna.. lol

Häst
1 099 Inlägg
8 januari 2009
blacken skrev:
De har dock svårt att svara på varför så många brottslingar har dragits just till SD.

Det beror nog mestadels på att det är fullt i dom andra partierna.. lol

HAH!  lol

Än är inte den sista idioten född..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
Phaetoon skrev:
richardoo290 skrev:
för 1995 så så var det moderater sossar och alla andra aktiva politiker som tog över styrelsen i SD och kastade ut alla rasister, därefter har dem blivigt allt annat än ett enfråge-parti.

Läste det här på en SD-blogg:
- Enligt Expressen 070901 var 48 av 511 kandidater straffade 2006. Efter att SD rensat sina listor från alla som var dömda för brott.

- SD förnekar själva att detta skulle vara sant, att det tillhör historien eller är färre än övriga partier. De utesluter även ofta de som begår brott. De har dock svårt att svara på varför så många brottslingar har dragits just till SD.

expressen!? dem som vitpixlar invandrarbrottslingar och kallar dem för svenskar? .. dem som försöker skriva så lite som möjligt om invandrare och JÄTTESTORT om nån svensk begår ett brott nångång. expressens är väl känt för att vara väldigt måna om mångkulturen och eftersom jag vet att dem ljugit rakt upp i ansiktet på svenska folket mängder av gånger så struntar ja i va som står där.

men, bara så du vet så har alla andra rikstadspartier fler lik i gaderoben än SD, där finns minst brottslig aktivitet än hos någott annat parti..  "Sverigedemokraterna brukar beskyllas för att deras medlemmar är brottsbelastade. Men i jämförelse med riksdagspartierna ligger vi mycket bra till. Under valrörelsen 2006 framkom uppgifter som gjorde gällande att drygt 10 procent av Sverigedemokraternas
kandidater var straffade vid något tillfälle, vilket också lyftes fram i media. Den 13 september rapporterade dock Sveriges Radio – Ekot, att så många som 19 procent, nästan var femte politiker, av riksdagspartiernas kandidater till riksdag och till kommunfullmäktigeförsamlingar runt om i landet, var dömda för något brott (småbrott med böter som påföljd och som delas ut av polis är dock inte inräknade
här). Således var andelen dömda bland Sverigedemokraternas kandidater lägre än bland riksdagspartierna. Detta talar dock media helst inte om.
Senast redigerat av richardoo290 (9 januari 2009)

KHRacing
8 januari 2009
richardoo290

Med tanke på hur du skriver så undrar jag hur du är i verkligeheten.....mad

8 156 Inlägg
8 januari 2009
richardoo290 skrev:
vore det inte en lösning om man skickar tillbaka dem som bråkar? skärper kraven lite på inandrarna och försöker integrera dem bland svenskar.. ? .. för dem snälla invandrarna ska väll inte behöva lida?
rösta SD det är sveriges penicillin, det skulle hjälpa sveriges välfärd och de skötsamma invandrarna.

Tyvärr så var väl majoriteten av dom omhändertagna kända helsvenska fotbollshulliganer och så några från AFA? Lite svårt att sparka ut dom från Sverige.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

687 Inlägg
8 januari 2009
KimVsWorld skrev:
Du glömde ge mig ett svar.

Den enkla anledning att alla människor ska vara lika inför lagen oavsett etnisk härkomst och sociala faktorer såsom fattigdom och rikedom.

Alla som begår ett brott ska ha samma straff oavsett vem det är. (straffbedömningen skiljer sig men endast inom den ram som är skriven i lagen)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2009
Nehe skrev:
richardoo290 skrev:
men hallå? varför flyttar folk ifrån sverige?.. höga skatter, om nått parti kan sänka skatter så folk stannar så är de sverigedemokraterna. dessutom vill dem föra en mkt bättre familjepolitik som gör det roligt för svenskar att skaffa barn.. såsom man gör i de flesta länder.

så sd för mer svenskar! mona sahlin för mindre svenskar och mer araber. det är sant!

Att 96% av Sveriges befolkning väljer att inte rösta på SD kan inte vara en slump.

Sverigedemokraternas opopularitet grundas framförallt i att de är det parti som ser och vågar prata om nackdelarna och baksidorna av invandring/integrations politiken. Folk må säga att de är ett enfrågesparti men det är inte sant, de har självklart fler saker som de vill driva igenom både när det gäller ekonomi/skatter, sjukvård, skola mm... Men som alla nybildade partier så har de självklart en hjärtefråga och deras är just invandrings/integrations politiken. Det är viktigt att tänka på att även sossara var ett enfrågesparti i sin barndom men lixom alla partier så bygger man ut sina program.

Det jag stör mig mest på är att så fort det blir en debatt med SD om invandringspolitiken så disskuteras i stort sett aldrig SD´s motståndare själva problemet utan lägger ner all sin tid på att trycka ner SD och säga massa nedlåtande saker om dem som t.ex. att de är nassar/rassar för att de inte tycker att den nuvarande invandringen fungerar bra.
Och när det väl blir ett nytt ämne att disskutera om så vänder SD:s motdebattanter alltid frågorna till att SD är rasister/nassar isället för att disskutera deras förslag.
För det mesta så debatterar inte motståndarna alls med dem utan agerar aktivt för att förstöra för SD t.ex. genom att tysta ner dem och väldigt ofta på t.ex. torgmöten kränka dem och ibland även ge sig på dem med fysiskt våld.

alla riksdagspartier är emot dem, inte pga politiken utan för ny konkurens.. OCH media är av nån anledning väldigt emot SD och arbetar alltid emot dem/ljuger för folket..

sossarna är väldigt rädda för SD. ..
http://www.sdkuriren.se/skrifter/social … _natur.pdf
http://www.sdkuriren.se/skrifter/den_roda_traden.pdf

men eftersom SD växer så ser väll folk igenom big_smile

8 156 Inlägg
9 januari 2009
richardoo290 skrev:
expressen!? dem som vitpixlar invandrarbrottslingar och kallar dem för svenskar? .. dem som försöker skriva så lite som möjligt om invandrare och JÄTTESTORT om nån svensk begår ett brott nångång. expressens är väl känt för att vara väldigt måna om mångkulturen och eftersom jag veta att dem ljugit rakt upp i ansiktet på svenska folket mängder av gånger så struntar ja i va som står där.

men, bara så du vet så har alla andra rikstadspartier fler lik i gaderoben än SD, där finns minst brottslig aktivitet än hos någott annat parti.. har läst det 100x ska se om ja kan hitta nån länk som styrker det..

Vilka lik? Ser man bara på grövre brott så är SD grymt överrepresenterade. Ser man till mindre allvarliga brott, som att skita i att betala tv-avgiften så ligger nog M dåligt till. V och Mp har en hel del som är dömda för civil olydnad och liknande brott. Så andelen brott bland partierna är nog ganska så lika.
Skillnaden är vilka brott som man är dömd för.

Kontentan av det hela är att SD inte har lyckats att rensa ur patrasket ur sitt parti.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2009
Phaetoon skrev:
richardoo290 skrev:
expressen!? dem som vitpixlar invandrarbrottslingar och kallar dem för svenskar? .. dem som försöker skriva så lite som möjligt om invandrare och JÄTTESTORT om nån svensk begår ett brott nångång. expressens är väl känt för att vara väldigt måna om mångkulturen och eftersom jag veta att dem ljugit rakt upp i ansiktet på svenska folket mängder av gånger så struntar ja i va som står där.

men, bara så du vet så har alla andra rikstadspartier fler lik i gaderoben än SD, där finns minst brottslig aktivitet än hos någott annat parti.. har läst det 100x ska se om ja kan hitta nån länk som styrker det..

Vilka lik? Ser man bara på grövre brott så är SD grymt överrepresenterade. Ser man till mindre allvarliga brott, som att skita i att betala tv-avgiften så ligger nog M dåligt till. V och Mp har en hel del som är dömda för civil olydnad och liknande brott. Så andelen brott bland partierna är nog ganska så lika.
Skillnaden är vilka brott som man är dömd för.

Kontentan av det hela är att SD inte har lyckats att rensa ur patrasket ur sitt parti.

och det vet du genom att läsa expressen? ojojoj du ska bara veta hur mkt dem ljuger..
och om du hade bemödat dig med att läsa mitt såkallade propaganda..

5. "Sverigedemokraterna är brottsbelastade"
Vi brukar beskyllas för att våra medlemmar är brottsbelastade.
Men i jämförelse med riksdagspartierna ligger vi
mycket bra till. Under valrörelsen 2006 framkom uppgifter
som gjorde gällande att drygt 10 procent av Sverigedemokraternas
kandidater var straffade vid något tillfälle, vilket
också lyftes fram i media. Den 13 september rapporterade
dock Sveriges Radio – Ekot, att så många som 19 procent,
nästan var femte politiker, av riksdagspartiernas kandidater
till riksdag och till kommunfullmäktigeförsamlingar runt
om i landet, var dömda för något brott (småbrott med böter
som påföljd och som delas ut av polis är dock inte inräknade
här). Således var andelen dömda bland Sverigedemokraternas
kandidater lägre än bland riksdagspartierna. Detta talar
dock media helst inte om.

http://www.bgf.nu/tvgranskning/17.html
jag måste be dig spana in jan mild och hans filmer. han är en väldigt skön kille som med stor sannolikhet övertalar dig att rösta på SD.. om du kollar på alla hans filmer, kom sen tillbaka så kan ja LOVA att du är en SD:are .. SVT stoppade hans filmer på youtube men finns på thepiratebay.. tanka dem så får du en helt annan syn, han förklarar hur media ljuger nått så bra!

svt blev livrädda för att bli avslöjade ivetvis och stoppade hans filmer på youtube pga "upphovsrättat matrial" eller nått sånt.. dock får alla andra möjliga filmer med svt ligga kvar, det kommer stå om honnom i historie-böckerna i framtiden smile

kolla på dem wink

1 963 Inlägg
9 januari 2009
Nehe: Jag har två frågor till dig nu, hur ställer du dig till Halal-slakt?
Tycker du invandrare ska få mer bidrag i månaden än en svensk ensamstående mamma, som har små barn hemma?

Men are not born - Men are made

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2009
Felax skrev:
Tycker du invandrare ska få mer bidrag i månaden än en svensk ensamstående mamma, som har små barn hemma?

om han röstar på nått annat än SD, så är han för halal-slakt och han tycker det är fullt rimligt att invandrare får mer i bidrag än en svensk ensamstående mamma.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
9 januari 2009
richardoo290 skrev:
jonesono skrev:
richardoo290 skrev:

fler människor från andra kulturer och levnadsätt= mer problem då folk i allmänhet inte vill umgås med varandra, och det blir en kultur-krock. försök inte förneka att det inte stämmer.. alla fakta visar detta.. och åk du ner till malmö eller landskrona och fråga svenskarna hur dem ser på saken..

om man ökar antalet svenskar, som delar kulturen och pratar svenska.. osv. då finns ingen grund till att folk ska skapa problem, dem trivs!

Sist jag kollade (igår) var de fortfarande ett parti med fokus på en fråga.
I detta land har vi andra "problem" som är viktigare och har större genomslagskraft i det vardagliga livet som behöver skärpas upp - vilket också gör att partiet ligger där det ligger.

Jag har ett boktips till dig...om du läser böcker...
"Svenskar - hur vi är och varför" av Gillits Herlitz.

Jag håller inte på med politik, om du missat det. Vetenskapliga dimman,föreslår jag...

sist du kolla? kolla igen? .. dem har ju alla möjliga sorters frågor? inom alla områden?

ja nämn ett annat problem? sjukvård? .. brottslighet?.. skattefusk?.. nämn vad det är SD inte kommer råda bot på.. i danmark har man fattat detta och deras motsvarighet till sd har gjort att landets ekonomi växer, våld o dylikt har minskat, och dem hjälper fler än sverige. men då på plats..

haha.. och påstå inte att du vet nått om SD när du uppenbarligen inte gör det? .. sätt dig en timma eller 2 och läs igenom allt på deras sida så kan du komma tillbaka med dina åsikter sen.

Jag har kikat... får väl se  igen om de uppdaterat med någon nyhet sedan i förrgår.
Danmark har fått mycket skit från många håll just för att de inte direkt bidrar till någon avlastning för de andra länderna i eu.
richardoo290 skrev:
sen med tanke på ditt namn så förutsätter jag att du har utländsk bakgrund.. om så är fallet,
givetvis motarbetar du SD.. givetvis skiter du i vår kultur.. givetvis vill du gärna se att sverige blir som irak om 50 år..  givetvis ska alltid vi svenskar ändra på oss och bli bättre på det ena och det andra... givetvis ska invandrare ha förtur till jobben.. givetvis måste arbetsgivarn ge jobbet till en utlänning i första hand.. givetvis ska ta hit fler så du känner dig mer som hemma, och det är inget konstigt att du vill det för alla människor vill varaq med sina egna..

dock är detta land mitt och jag vill inte se att var tredje människa är svensk om 80år,, att svenska lagar ändras pga muslimer om 30år osv..

men jag förstår om DU inte har problem med det.

roll

Jag kan garantera dig att jag är svensk och så även hela min släkt sedan minst 1700-talet (iaf vad släktträdet jag kollade på sist visade).

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 963 Inlägg
9 januari 2009
richardoo290 skrev:
Felax skrev:

om han röstar på nått annat än SD, så är han för halal-slakt och han tycker det är fullt rimligt att invandrare får mer i bidrag än en svensk ensamstående mamma.

Ja du.. finns inget att säga men börjar man använda hjärnan inser man att man inte kan skära halsen av ett djur och låta det förblöda. Och inte heller att en svensk mamma ska få mindre pengar än en utlänning..
De går inte vara för sånt, då står de inte rätt till i skallen..

Men are not born - Men are made

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2009
Felax skrev:
richardoo290 skrev:
Felax skrev:

Ja du.. finns inget att säga men börjar man använda hjärnan inser man att man inte kan skära halsen av ett djur och låta det förblöda. Och inte heller att en svensk mamma ska få mindre pengar än en utlänning..
De går inte vara för sånt, då står de inte rätt till i skallen..

det är egentligen inte deras fel.. det är sossarnas & speciellt medias fel .. dem har lurat på folk så mkt lögner så man blir chockad när man läser om det. håller du med mig är du hjärtligt välkommen till www.ungsvensk.se ... snacka lite me oss så ser du hurdana vi är, riktigt trevliga cool
och de vore kul me nytt folk så kika in wink

Norrlänning
1 453 Inlägg
9 januari 2009
Richardoo! En av filmerna du la upp när man fick se två muslimska kvinnor prata om SFI. En av kvinnorna hade varit här i 11 år !!!!!!  utan att lära sig de svenska språket. Hon kunde inte bli intervjuad på det språk de talar i det land hon bott i 11 år.  Hon har levt på bidrag från staten i 11 år.
Jag har varit arbetslös sen augusti, och inte fått en jävla krona.

Denna fråga ställer jag mig iaf. De beräknas vara ungefär 190 000 arbetslösa i slutet av 2009. Många av dom är helt svenska, talar felfri svenska osv. Vad får den svenska regeringen att tro att vi kan ta hit 90 000 "nya" svenskar och "integrera" dom här? För ingen arbetsgivare anställer en person som inte kan tala språket före en som är helt svensk.

Aja, detta land får gärna gå under som de snart kommer göra! Ja ska nog försöka utnyttja systemet så mycket som möjligt innan ja lämnar det sjunkna skeppet...  Ett citat ja kom och tänka på "gräset är grönare på andra sidan" Kolla 30 mil västerut...  Vi svenskar är så dum som inte fattar att vi gräver vår egen död.   

Detta är absolut ingen personangrepp eller något personligt mot nån.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2009
Ellertz skrev:
Richardoo! En av filmerna du la upp när man fick se två muslimska kvinnor prata om SFI. En av kvinnorna hade varit här i 11 år !!!!!!  utan att lära sig de svenska språket. Hon kunde inte bli intervjuad på det språk de talar i det land hon bott i 11 år.  Hon har levt på bidrag från staten i 11 år.
Jag har varit arbetslös sen augusti, och inte fått en jävla krona.

Denna fråga ställer jag mig iaf. De beräknas vara ungefär 190 000 arbetslösa i slutet av 2009. Många av dom är helt svenska, talar felfri svenska osv. Vad får den svenska regeringen att tro att vi kan ta hit 90 000 "nya" svenskar och "integrera" dom här? För ingen arbetsgivare anställer en person som inte kan tala språket före en som är helt svensk.

Aja, detta land får gärna gå under som de snart kommer göra! Ja ska nog försöka utnyttja systemet så mycket som möjligt innan ja lämnar det sjunkna skeppet...  Ett citat ja kom och tänka på "gräset är grönare på andra sidan" Kolla 30 mil västerut...  Vi svenskar är så dum som inte fattar att vi gräver vår egen död.   

Detta är absolut ingen personangrepp eller något personligt mot nån.

arbetsförmedlingen har fått order av mona sahlin att ge invandrare förtur till jobb,... well de som söker och bryr sig.. villket är 10%

SD säger visst dem 10% som kommer hit och sköter sig är välkommna.. resten klarar inte vårt land av.

OCH DET GÖR VI INTE HELLER FOLK MÅSTE VAKNA!

Sök