3046
Sök

Volvo 850 Byga om till bakhjulsdrift

467 Inlägg
29 september 2009
turboforssen skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
turboforssen skrev:

finns 4:or i 960\s90 också smile 2 liters 16ventils turbo smile

oki men det där har vi väl varit inne på förut att sverige har inge 16v turbo orginal i sverige? 960/s90 ser så lustiga ut i frammen

ne det är inportare men vad spelar det för roll ? dom är ju fortfarande reggade i Sverige med 16v

aa oki tänkte väl nä det spelar ingen roll

Bonntrimmare
620 Inlägg
30 september 2009
Annars kan ni ju gör som denna killen  http://www.garaget.org/?car=82379fast 850 kaross på typ 960 botten

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Avstängd
424 Inlägg
30 september 2009
Daniel_89_Boy skrev:
jag ska inte ha nån 855 eller 945 sja ha en 940. feresten fins väl inte AWD på sedan eller? inte så svår att bestäma mig det var ju bara formerna jag var ute efter o efter som dom typ är samma på 940 o 850 så blir det letsat o biligast att setta en 850 front på 940. men det blir billigare att köpa en 850 o ta fronten från en att köpa från skroten på skroten skulle det kosta ca 6724:- o köper man en koplet bli så skulle man kuna få det för 4000

Nehepp.. Nu ska du alltså inte ha en 850. kör till. Vad är det du vill egentligen?

En 940: Skitskum bil, känns som en dålig kopia från 850:n. Dock med drivning på fel ställe kan tyckas.

En 945: Tokigt sned bil som inte ser ut som något annat.

Volvo 850: mums, den perfekta bilen för allas behov. Kan elda tokigt med däck. Bra med ös. Dock framhjulsdrift men det kompenseras av ljudet från femman.. Lyckas du bygga om denna modell till bakhjuls drift så lovar jag att betala din bensin på livstid.

Köpt någon haynes ännu?

team Svineri. Volvos under construction.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
30 september 2009
turbo5a skrev:
Daniel_89_Boy skrev:
jag ska inte ha nån 855 eller 945 sja ha en 940. feresten fins väl inte AWD på sedan eller? inte så svår att bestäma mig det var ju bara formerna jag var ute efter o efter som dom typ är samma på 940 o 850 så blir det letsat o biligast att setta en 850 front på 940. men det blir billigare att köpa en 850 o ta fronten från en att köpa från skroten på skroten skulle det kosta ca 6724:- o köper man en koplet bli så skulle man kuna få det för 4000

Nehepp.. Nu ska du alltså inte ha en 850. kör till. Vad är det du vill egentligen?

En 940: Skitskum bil, känns som en dålig kopia från 850:n. Dock med drivning på fel ställe kan tyckas.

Volvo 850: mums, den perfekta bilen för allas behov. Kan elda tokigt med däck. Bra med ös. Dock framhjulsdrift men det kompenseras av ljudet från femman.. Lyckas du bygga om denna modell till bakhjuls drift så lovar jag att betala din bensin på livstid.

Köpt någon haynes ännu?

Vad är det för skumt med 940? som dessutom kom året innan 850.

Jonas

4 001 Inlägg
1 oktober 2009
Volvo_Mannen skrev:
turbo5a skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

Köpt någon haynes ännu?

och som är en vidareutveckling av 740 för att Volvo inte skulle stå där med skägget i brevlådan om 850 floppade totalt i försäljning, vi ska ju ha i åtanke att Volvos tidigare framhjulsdrivna modeller har ju inte varit några storsäljare.

Back to topic: att ge sig in i ett sånt här bygge kräver mycket kunskaper om bak/framvagnsgeometri, även ifall man kan använda AWD-bakvagnen så krävs ändå en hel del ombyggnader och förstärkningar.
Jag har byggt 3 rallybilar men skulle ändå inte ge mig på ett sådant här projekt (lite grann för att jag inte har intresset för det heller men jag anser inte att jag har kunskaper och möjlighet heller)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Avstängd
424 Inlägg
1 oktober 2009
Volvo_Mannen skrev:
turbo5a skrev:
Daniel_89_Boy skrev:

Köpt någon haynes ännu?

Vet faktiskt inte, tycker inte om den bara. Känns liksom som en kopia av nått.

Men den är kanske trevlig..

team Svineri. Volvos under construction.

Bonntrimmare
620 Inlägg
1 oktober 2009
sluta tjafsa om vilken volvo ni gillar bäst  annars kommer denna tråden spåra ut i samma riktning som alla andra trådar tenderar att göra på g.org.
riktiga lösningar ideer alternativ och bilder på lösningar!
Senast redigerat av D_Carlsson (1 oktober 2009)

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bonntrimmare
620 Inlägg
1 oktober 2009
Oj dödade jag tråden lol
Glömde nästan att det finns ett liknande bygge nästgårds http://www.garaget.org/?car=160927
Senast redigerat av D_Carlsson (1 oktober 2009)

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

3 Inlägg
17 februari 2011
tjenare, ja tänkte kolla upp om de är möjligt att göra en 850 motor te bakhjulsdrift,  ja tänkte att de finns säkert någon är som vet de bättre än ja tongue

7 281 Inlägg
17 februari 2011
simon_9301 skrev:
tjenare, ja tänkte kolla upp om de är möjligt att göra en 850 motor te bakhjulsdrift,  ja tänkte att de finns säkert någon är som vet de bättre än ja tongue

Man kan göra alla bilar till vilken drivning man vill. Bara man har pengar och kunskap.

Smålänning
7 887 Inlägg
17 februari 2011
Utan att ha läst hrla tråden läste jag i en gammal teknikens värld att 855 AWD hade multilinkbakvagn från 960, och frågan är hur olikt golvet i 854 är det i 855, för det skulle ju vara ett alternativ..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 Inlägg
17 februari 2011
Brains skrev:
simon_9301 skrev:

Man kan göra alla bilar till vilken drivning man vill. Bara man har pengar och kunskap.

okey, äre komplicerat att göra de eller äre lätt, ja fick höra att de i stort sätt va att byta låda

113 Inlägg
17 februari 2011
motorn i en 850 är tvärställd och har drivningen på framhjulen alltså ingen bakaxel med drivning..

så för att förenkla så måste man skruva ner motor och bygga om alla motorfästen och rakställa motorn med en annan växellåda (tex m90?!) och passande kardan samt bakaxel samt bygga nytt avgas..

1 624 Inlägg
17 februari 2011
haha vilken sjuk tråd, detta gjorde min kväll. "man kan ha snyggare lampor på 850" (Y)

66 Inlägg
17 februari 2011
om jag var du så skulle jag bygga om till AWD, det finns tex nu en krockad v70 AWD, ta hela drivlinan från den och montera, klart.

3 Inlägg
17 februari 2011
Askolin skrev:
motorn i en 850 är tvärställd och har drivningen på framhjulen alltså ingen bakaxel med drivning..

så för att förenkla så måste man skruva ner motor och bygga om alla motorfästen och rakställa motorn med en annan växellåda (tex m90?!) och passande kardan samt bakaxel samt bygga nytt avgas..

okey, tack så möe, ja får fundera lite innan ja bestämmer mig tror ja tongue men tack ska du ha smile

Sök