Tokken skrev:
BengtK skrev:
Tokken skrev:
Använt ett sådant själv till 8 styck 6,5" middar utan några problem.
Vet att Evilaudio även använder dessa i sina bilar utan problem.
Så det är nog i olika fall skulle jag säga.. kan vara lite SBS också.

Du måste förmodligen säga positiva saker om märket på grund av sponsring så vi vanliga konsumenter kan inte på något sätt värdera betydelsen av det du skriver. Detsamma gäller med största sannolikhet Evilaudio.
Att du och Evilaudio fått stegen att fungera säger inte heller något alls om hur det skulle fungera för LeijonxP eller andra vanliga konsumenter som förmodligen inte har 1% av er erfarenhet.
Den installation vi gjorde fungerade i alla fall helt felfritt utan minsta antydan till överhettning när vi bytte till ett Rockfordsteg som monterades på exakt samma ställe med exakt samma kablar, jordpunkter osv. Det säger mig att SPL-steget är på tok för värmekänsligt speciellt eftersom det är flera andra som haft samma problem.
Står för det jag säger.. har själv ALDRIG haft problem med det steget.
Sponsrad eller ej spelar ingen roll. Det blir varmt absolut men jag har då aldrig haft några överhettningsproblem även i 2ohms last.
Hur många installationer har du gjort själv med SPL-stegen?
Fråga dig själv hur många som är nöjda med dom stegen istället.
..och nej jag måste inte säga något positivt om något steg what so ever. Jag är inte köpt på något vis.
våga säg något annat.
Mitt Ice150.4 jag hade i saaben stängde av sig pga värmen om man spelat på normal volym i 1-2h typ. så jag märkte bara av det på längre resor. Då drev det ett par 6,5" i dörren och 3,5" på brädan så ingen stor belastning precis.
Hade ett Spl S-6004 innan med och det blev oxå varmt som fan och avverkade ett under 2010 säsongen i beetlen men det fick jag nytt på garanti så nog har man märkt av att stegen blir varma.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1