Halloj! Jag har några funderingar och hoppas få lite svar här. Jag planerar att uppgradera framhögtalarna. Jag har en BMW e46 årsmodell 2003 och där sitter det en högtalare i nedre delen av båda dörrarna. Det sitter även en diskant bredvid sidospeglarna.
1. Har jag fattat det rätt att det är ett 2-vägs högtalarsystem som sitter i min bil? (Alltså en bas/mellanregister och en diskant)
2. Vad låter bäst om man nu ska uppgradera, en koaxial högtalare eller ett 2-vägs högtalarsystem? Jag tänker på placeringen av diskanten, om det nu är bra att ha den vid sidospegeln? Eller bara köra koaxialerna i dörrarna. (Högtalarna kommer vara från DLS, ca 700-800kr)
3. Vilken storlek ska man satsa på, 5.25" eller 6.5"?
4. Slusteget kommer leverera 80W RMS, högtalarna kommer leverera 50W RMS enligt specifikationer. Går det på något sätt att begränsa uteffekten på slutsteget (Spärra på 50W) så att man inte tar död på högtalarna? Ibland gillar ju man att kräma på extra mycket :-)
5. Lite off fråga men är det någon som kan bekräfta att originalhögtalarna på e46:an är 6.25" fram? Vet någon monteringsdjupet?
Tacksam för svar.