oscar9699 skrev:
asso saken är att jag köpte allt som ett paket, förutom bashögtalarna. högtalarna ligger på 2x700w auna som har namngetts. Så kablarna är ''anpassade'' efter slutsteget. Men iallafall så har jag en 60A säkring. (ni kan kolla själva här om jag missar något
http://www.electronic-star.se/Kabelset- … _i1152.htm )
jag har kopplat +kabeln till batteriet ovanpå generator kabeln så jag får ut 13.5v, minus kabeln har jag bara borrat hål i bagageutrymmet och gengat och slipat plåt rent sedan satt dit minus kabeln. remote kabeln har jag kopplat till en switch sen till den blå kabeln på stereon. sen kommer de kablarna som jag inte vet namnet på men jag tror de heter low input cabel eller så, och dom har jag kopplat till RCA kontakterna både på slutsteget och på stereon.
Nu har jag dock bara en bas inkopplad men den ligger på 700w och har även testat med diskanter som ligger på 150w men även dom låter inte något speciellt mycket.
men jag läste i ett forum att man kunde köpa en kondensator men hur kopplar man in den och vart ??
Tack för all hjälp än så länge, uppskattar verkligen det.

Det låter som att det är dåligt gjort rakt igenom men det borde trots det fungera. Glöm kondensator och extrabatteri det är inte det som är problemet. Ta bort switchen på remotekabeln. Den gör ingen nytta.
Jag hade börjat med att felsöka på följande vis:
1, Är subutgången på huvudenheten aktiverad?
2, Är lågnivåkablarna kopplade till rätt lågnivåutgång på stereon?
3, Om det finns lågnivåutgång på steget så kolla att det är ingången du använt och om det är ett fyrkanalssteg så kontrollera att använder rätt ingångar.
4, Om du har dubbla talspolar på basen så kontrollera att de är i fas.
5, Filter och övriga inställningar. Kolla så du inte har filter ställda så de filtrerar bort nästan allt ljud. Kan du ha andra inställningar på steget eller huvudenheten som gör att det inte fungerar?
6, Kan du ha något jordfel på någon högtalarkabel?
Låter detta för krångligt så tala om vad för huvudenhet och bas du har samt ta bilder på alla inställningar på steget och hur du kopplat in alla kablar.