2635
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

137 Inlägg
20 januari 2015
sterge skrev:
[
Har 12 volt i det. Råkade dock gå emot lite med strömkabeln från batteriet till steget emot plåten så det blev lite gnistbildning. Kanske batteriet gick sönder då?

Det tror jag knappast och du har väll en säkring på den kabeln? prova att ge starthjälp o se vad som händer?

484 Inlägg
20 januari 2015
Gl3nn skrev:
sterge skrev:
[
Har 12 volt i det. Råkade dock gå emot lite med strömkabeln från batteriet till steget emot plåten så det blev lite gnistbildning. Kanske batteriet gick sönder då?

Det tror jag knappast och du har väll en säkring på den kabeln? prova att ge starthjälp o se vad som händer?

Ja och den säkringen är hel. Kan inte så mycket om sånt här så skyller på det smile
Har tagit in batteriet på laddning nu och så ska prova imorgon om det funkar. Fattar inte hur ett nästan nytt batteri kan ta slut så snabbt, var inte längesen jag laddade det sad

Föddes till att älska Volvo.

137 Inlägg
20 januari 2015
sterge skrev:
Gl3nn skrev:
sterge skrev:
[

Ja och den säkringen är hel. Kan inte så mycket om sånt här så skyller på det smile
Har tagit in batteriet på laddning nu och så ska prova imorgon om det funkar. Fattar inte hur ett nästan nytt batteri kan ta slut så snabbt, var inte längesen jag laddade det sad

Tar det imot laddning nu då? Beror ju på hur mycket du har spelat på utan att ha motorn igång och hur långa sträckor du kört smile

484 Inlägg
20 januari 2015
Bilen är avställd sen en månad tillbaks men har startat upp den ett par gånger och då har den startat utan problem. Sen nu efter kabeltrasslet så blev det såhär smile

1 426 Inlägg
20 januari 2015
sterge skrev:
Hej. Jag har dragit om samtliga kablar till min baslåda och slutsteg i min 745'a då detta var lite halvdåligt gjort tidigare. Sagt och gjort, allt är nu draget och inkopplat och ska då provspela...

Felet är att stereon är död och bilen går inte ens att starta, den går inte runt utan man hör bara reläet som klickar. Lampor i instrumenthuset lyser dock och indikeringen på att batteriet visar att batteriet mår kanon.  Trodde först att det var för lite kräm i det.

Vad kan vara galet? sad

automat?
inte lagt i P tongue ?

484 Inlägg
20 januari 2015
Jockk3 skrev:
sterge skrev:
Hej. Jag har dragit om samtliga kablar till min baslåda och slutsteg i min 745'a då detta var lite halvdåligt gjort tidigare. Sagt och gjort, allt är nu draget och inkopplat och ska då provspela...

Felet är att stereon är död och bilen går inte ens att starta, den går inte runt utan man hör bara reläet som klickar. Lampor i instrumenthuset lyser dock och indikeringen på att batteriet visar att batteriet mår kanon.  Trodde först att det var för lite kräm i det.

Vad kan vara galet? sad

automat?
inte lagt i P tongue ?

Haha nae big_smile

3 151 Inlägg
20 januari 2015
Om du har 12.0 volt på batteriet så är det till hälften tomt. Ladda batteriet och prova sedan. Ett fulladdat batteri har 12.7 volt. Generatorn levererar runt 14,7 volt om den är frisk, så mät med bilen igång sedan och se till att generatorn laddar som den ska.

När det är kallt ute så går det fort för batteriet att förlora sin laddning, vet inte var du bor men vid -25 drar min bil ut batteriet så pass mycket att jag inte kan starta på bara någon dag, vid +20 håller det i över två veckor utan problem att starta (har inte provat någon längre tid än så).
Senast redigerat av Mervolic (20 januari 2015)

484 Inlägg
20 januari 2015
Håller på att ladda det så ska prova imorgon om bilen vill starta så får man väl felsöka resten sen. Ligger runt nollan här.

6 Inlägg
21 januari 2015
Tänkte köpa nytt steg och bas nu i vinterkylan och funderar på http://www.mds.se/dle-by-mds-ultimate-f … d2spl.html
Och http://www.mds.se/mds-torque-t7-x-drs.html
Alltså en singel 12 och detta ska sitta i en BMW e36 eller bör jag kolla på en 15" istället? Mvh jacob

125 Inlägg
21 januari 2015
lingman95 skrev:
Tänkte köpa nytt steg och bas nu i vinterkylan och funderar på http://www.mds.se/dle-by-mds-ultimate-f … d2spl.html
Och http://www.mds.se/mds-torque-t7-x-drs.html
Alltså en singel 12 och detta ska sitta i en BMW e36 eller bör jag kolla på en 15" istället? Mvh jacob

Skulle inte valt en 15" blir bara bökigt och så får du mindre plats i skuffen. 12" funkar alldeles ypperligt, skulle säkert fungera lika bra med 10" också.

484 Inlägg
22 januari 2015
Ursäkta min dumhet nu, men har löst problematiken med batteriet och nu verkar det funka. Har dock ett annat problem nu sad

Bytte RCA-kabeln då den tidigare var lite fulmeckad. Hursom haver... Provade att starta stereon och då ger baslådan ifrån sig ett jävla högt ljud, och smällde och andra missljud uppstod, höll fan på att få en hjärtattack! tongue

Jorden till steget är bra, jordat i bältesfästet, där jorden suttit tidigare så kan inte vara den som spökar. Jordkabeln är lika grov som pluskabeln så kan ju inte vara det heller.

Har letat lite på nätet och dessa 2 punkter verkar det vara man först ska kolla men nu vet jag inte längre vad jag ska kolla efter? sad

1 426 Inlägg
22 januari 2015
sterge skrev:
Ursäkta min dumhet nu, men har löst problematiken med batteriet och nu verkar det funka. Har dock ett annat problem nu sad

Bytte RCA-kabeln då den tidigare var lite fulmeckad. Hursom haver... Provade att starta stereon och då ger baslådan ifrån sig ett jävla högt ljud, och smällde och andra missljud uppstod, höll fan på att få en hjärtattack! tongue

Jorden till steget är bra, jordat i bältesfästet, där jorden suttit tidigare så kan inte vara den som spökar. Jordkabeln är lika grov som pluskabeln så kan ju inte vara det heller.

Har letat lite på nätet och dessa 2 punkter verkar det vara man först ska kolla men nu vet jag inte längre vad jag ska kolla efter? sad

prova jorda lågnivåutgångarna på stereon en kabel runt höljet och sen till valfritt jordställe

484 Inlägg
22 januari 2015
Jockk3 skrev:
sterge skrev:

prova jorda lågnivåutgångarna på stereon en kabel runt höljet och sen till valfritt jordställe

Hur menar du? smile

484 Inlägg
22 januari 2015
Hittade felet. Metallbitarna som sitter runt anslutningarna på steget hade följt med kontakterna på gamla RCA-kabeln. Bara peta tillbaka dom så funka det smile

DLS
1 147 Inlägg
25 januari 2015
Finns de 6x9 som spelar bra? Med lagom tryck och med ett fint välljud?

1 426 Inlägg
25 januari 2015
huntelaar skrev:
Finns de 6x9 som spelar bra? Med lagom tryck och med ett fint välljud?

http://www.pmshopen.se/dls-performance-269/91-0

köpte till farsan i julklapp och dom lät oerhört bra så funderar på och införsakffa likadana till vinterpulkan

Ubåtsingenjör
7 378 Inlägg
25 januari 2015
jag hade ett par dls 7*10 innan som faktiskt spelade ganska bra

DLS
1 147 Inlägg
25 januari 2015
Okej! Jag hade absolut helst velat haft 6.5, någon som vet om det finns någon färdig adapter?

DLS
1 147 Inlägg
25 januari 2015
CHEEVA skrev:

Hade du dessa?
http://www.bilstereohornan.se/dls-reference-r1-73:781

Dom ser faktiskt rätt så feta ut. Inga små magneter här inte.

Ubåtsingenjör
7 378 Inlägg
25 januari 2015
huntelaar skrev:
CHEEVA skrev:

Hade du dessa?
http://www.bilstereohornan.se/dls-reference-r1-73:781

Dom ser faktiskt rätt så feta ut. Inga små magneter här inte.

nej mina var två vägs, men magneten var av samma kaliber

Sök