4901
Sök

Våga Fråga; Bilstereo, bas mm.

16 197 Inlägg
1 november 2012
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:

Till att börja med har vi gjort ett flertal olika byggen med SPL basarna.
Jag fattar väll för fan att det inte är märket som spelar roll, men sättet de bygger sina basar på!

Det jag delar med mig av här är mina egna erfarenheter och åsikter vilket verkar krocka kollosalt med dina teorier. Att man har hållt på med något länge innebär inte att man är duktig.

fast ju längre man håller på ju mer erfarenhet får man., eller?

Att man cyklar till jobbet varje dag gör en inte till elitcyklist ellerhur?
Visst får man erfarenheter men det är inget som säger att man är bättre enbart för att man har hållit på längre.

övar man för att bli tävlingcyklist så är de väl självklart att man blir bättre ju mer man övar.. ??

man måste ju jämför saker på samma "villkor" 

att cykla samma sträcka varje dag utan att göra de svårare för sig genom att ändra något är typ som att sätta i samma system i bilen om och om igen UTAN att ändra på något..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 466 Inlägg
1 november 2012
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:

fast ju längre man håller på ju mer erfarenhet får man., eller?

Visst får man erfarenheter men det är inget som säger att man är bättre enbart för att man har hållit på längre.

övar man för att bli tävlingcyklist så är de väl självklart att man blir bättre ju mer man övar.. ??

att cykla samma sträcka varje dag utan att göra de svårare för sig genom att ändra något är typ som att sätta i samma system i bilen om och om igen UTAN att ändra på något..

Ja sak samma. Att man har hållt på i X antal år säger ändå inte hur mycke man har byggt. Man kan bygga en anläggning på 2 år eller 20 anläggningar per år.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 525 Inlägg
1 november 2012
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:
M_icke_ skrev:

Ja sak samma. Att man har hållt på i X antal år säger ändå inte hur mycke man har byggt. Man kan bygga en anläggning på 2 år eller 20 anläggningar per år.

Men seriöst!?
Du muckar med 2 av dom mest erfarna i branschen!!
Jonas har ett jäkla kunnande med 2st SM-guld bakom sig, och Örjan har måååånga byggen bakom sig..

Inte rätt personer att ge sig på!

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 november 2012
Noiseprojekt skrev:
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:

Men seriöst!?
Jonas har ett jäkla kunnande med 2st SM-guld bakom sig, och Örjan har måååånga byggen bakom sig..

låt han tro att han är så duktig trodde detta var en frågesida för ljus bilstereo men tycker att det urartat till  vem kan bäst tråd

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 535 Inlägg
1 november 2012
Men jisses...

Spl Dynamics/db Akuten

3 466 Inlägg
1 november 2012
Noiseprojekt skrev:
M_icke_ skrev:
evilaudio skrev:

Men seriöst!?

Jag vet mycket väl vilka dom är båda 2. De enda jag ens har diskuterat med örjan är om erfarenhet kan räknas i år.
Vilket jag kan se som ett allmänt ämne inte bara inom billjud.

Jonas har ingen egen erfarenhet av just basarna i fråga verkar det som men då han är väldigt aktiv i BSF är han ganska benägen att skydda en av deras huvudsponsorer dbakuten och därmed SPL dynamics.
Att RE inte står högt bland de i bsf visade de ju när de förbjöd importören att sponsra för att sedan förbjuda samtliga bilar med hans produkter att tävla under slutet av säsongen 2010.

O ärligt talat förstår jag inte varför du skriver för dina inlägg har inte tillfört ett smack.

1 535 Inlägg
1 november 2012
Tror inte de här är riktigt rätt forumstråd för å piss på varandra! skärp er nu!

Spl Dynamics/db Akuten

76 Inlägg
1 november 2012
Våga fråga har nog förlorat sin inriktade målgrupp. De som vill men kanske inte vågar fråga. Och detta är tråkigt.

Jag är en nybörjare och har fått mycket hjälp i detta forum men för att folk ska våga fråga nått igen får ni ju lägga av med detta "krig"

1 535 Inlägg
1 november 2012
Parai skrev:
Våga fråga har nog förlorat sin inriktade målgrupp. De som vill men kanske inte vågar fråga. Och detta är tråkigt.

Jag är en nybörjare och har fått mycket hjälp i detta forum men för att folk ska våga fråga nått igen får ni ju lägga av med detta "krig"

+1

Spl Dynamics/db Akuten

16 197 Inlägg
1 november 2012
eller så fixar jag en ny tråd som heter "skit i att fråga utan testa er fram så som man gjorde innan det fanns en massa forum att fråga på"   HAHA
Senast redigerat av evilaudio (1 november 2012)

3 466 Inlägg
1 november 2012
ironhead skrev:
Noiseprojekt skrev:
M_icke_ skrev:

Men seriöst!?

låt han tro att han är så duktig trodde detta var en frågesida för ljus bilstereo men tycker att det urartat till  vem kan bäst tråd

Måste man vara duktig för att få framföra sina åsikter och erfarenheter? De va som fan!

1 535 Inlägg
1 november 2012
evilaudio skrev:
eller så fixar jag en ny tråd som heter "skit i att fråga utan testar er fram så som man gjorde innan det fanns en massa forum att fråga på"   HAHA

Back in the old days smile När man bodde i garaget å testade allt som hade med baslådor att göra smile

Spl Dynamics/db Akuten

16 197 Inlägg
1 november 2012
Obx skrev:
evilaudio skrev:
eller så fixar jag en ny tråd som heter "skit i att fråga utan testar er fram så som man gjorde innan det fanns en massa forum att fråga på"   HAHA

Back in the old days smile När man bodde i garaget å testade allt som hade med baslådor att göra smile

jepp.. de va ju så man fick lära sig.. genom att testa.. gick saker sönder så kallades det för "läropengar" wink

1 727 Inlägg
1 november 2012
2010 var ett brokigt år inom billjudstävlandet.
SBF var tvungen att vara hårda med märken/ta betalt för att ens få in några sponsorer.

Jag med Seastreams Garage är en tidigt på säsongen BETALANDE sponsor, flertalet företag åkte
"snålskjuts över säsongen" det året.

Det har inte med "dom får inte vara med" att göra, sponsorer ska betala för sig innan reklamplats ges.

Så nu kära nybörjare o andra: FRÅGA PÅ!!!    ....och håll utkik efter Bilstereo Grundkurs.

Mvh
Pierre(gör så gott han kan)
Seastreams Garage(liten shop, stort innehåll)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 535 Inlägg
1 november 2012
evilaudio skrev:
Obx skrev:
evilaudio skrev:

jepp.. de va ju så man fick lära sig.. genom att testa.. gick saker sönder så kallades det för "läropengar" wink

Helt sant smile

Spl Dynamics/db Akuten

983 Inlägg
1 november 2012
Nu slutar vi denna diskussionen i denna tråd och fortsätter med det som ska vara i tråden!

16 197 Inlägg
1 november 2012
sen kan alla som TROR att dom vet sluta svara i denna tråd.

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 november 2012
är det någon som vet vart man kan få tag på dörrpaneler för 6.5 tums högtalare till volvo 850

983 Inlägg
1 november 2012
ironhead skrev:
är det någon som vet vart man kan få tag på dörrpaneler för 6.5 tums högtalare till volvo 850

Kollat med skroten ? dom kan nog ha smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 november 2012
Figgaro skrev:
ironhead skrev:

Kollat med skroten ? dom kan nog ha smile

finns ju till bak men inte fram :sad

Sök