offfroad skrev:
Cgee skrev:
Mattii skrev:
Tack så mycket för hjälpen!

Har ett par frågor till. Är det bättre att köpa basarna "löst" och bygga egen låda? Finns det inga bra med färdigbyggd låda? Har nämligen inte kunskap eller möjlighet för att bygga egen låda.
Sen har jag jag funderat lite på dubbel-din huvudenhet, har tittat på denna:
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 400bt.htmlÄr det värt att lägga dom pengarna extra för att få denna? Om det är det, är det värt att lägga ytterligare lite extra och få denna:
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 400bt.htmlEller är det bättre att lägga lite extra på något annat? Kan enkelt ta hem grejer från usa, för lite bättre priser. Så den senaste jag länkade, avh-8400bt kan jag få för runt 3000kr.
Sen angående 6,5" högtalare antar jag att du menar att jag ska sätta dom i dörrarna fram, passar dom rakt av eller behövs någon form av "adapter"? Dörrarna bak då? Eller duger original där?
Det bästa som jag tycker är helt enkelt att bygga egen låda, då kan man anpassa till hur man själv vill ha det.
Ser att du bor i kristinehamn, ring till BRL i karlstad, så blir du skickad till en som kan bygga en låda åt dig, Han var rätt billig med.
Aha! dubbel-din som gäller ja. Tokken här på gorg vet jag säljer en mycket bra 2din för 3000. Verkar dock inte va så mycket som skiljer pioneerna åt, men 4300 är ju utgående så hade då hellre kört på den sistnämnda.
Kan hända du behöver en adapter, lite osäker på v70 men har då för mig att det sitter 6.5" där originalt.
Personligen hade jag lagt pengar på framsystem & inte dom bakre. Du vill ju antagligen ha ljudet framme i bilen & inte bak? Koppla ut dom & pröva?
en till sak som slog mig i denna förslaget.., personen vill att det ska vara välljud med lite kräm.., och välljud så behöver man alltid dämpa bilen..,
så kanske bör man räkna in en liten hög med dämpningsmatta ?
i dörrarna och bagaget blir det en måste ifall man kör med uppgraderade högtalare, då eftermarknads är alltid kraftfullare än org och då blir det lätt plåtskrammel..,
http://www.bilradiohuset.se/sv/product/ … at-40-pack1-2 packet sådant ENLIGT Mig räcker till en större sedan bil och dämpa alla dörrar och bagaget med 1 lager .., ( och det gör SKILLNAD ) , sedan finns det folk som säger att 8-15 sådana paket ska gå åt och bilen ska kännas som att knacka på en betongvägg innan man är klar ( 3-6 lager på alla plåt-ytor )
aaaa juste ja när vi snackar välljud så kan man lika gärna beräkna in 1500++ till skapliga lågnivå-kablar ( gick åt 1000++ till mitt bygge med skapliga lågnivå-kablar )
och jag skulle varmt rekommendera en extrabatteri också .., ( dem rekommenderade stegen är rätt kraftfulla .., ) snålar man på strömmen så kan man bränna steg ( men man märker direkt ifall strömmen räcker inte till .., här rekommenderar jag att du kikar på biltemans AGM serien , dem är inte så dåliga egentligen, och bra ur budgetmässigt..)
när det kommer till välljud så är det ingen ide att snåla på någon del av stereon..,