2047
Sök

Volvo V70N 2.4T. Bilen såld

Ombyggdad av V70. Bland annat egen front

0 Följare
128 753 Visningar
Projektet avslutat 6 juni 2012
212 Inlägg
3 mars 2009
nitrox skrev:
Volvo_Emil skrev:
Argy skrev:

Har jobbat som värd/bilförsäljare på ett stort välkänt bilmärke.
och har sett hur bilmekanikerna (eller fordonsteknikerna som det kanske kallas idag) behandlar bilarna som är inne på service, ingen vacker syn.

Sen dess har jag alltid haft som regel att, ska bilen in på auktoriserad verkstad så skall jag vara med när servicen görs, annars letar jag upp en annan verkstad alt. gör det själv.

Ska även säga att det kanske inte är så överallt men det jag har sett har förändrat mig.

Edit; felstavning tongue

Vet exakt vad du menar. Lämnar aldrig bort bilen, utom som nu när den måste lackas.

Var förbi och kollade igårkväll och dom hade tagit in bilen nu iallafall

Jobbar som bil lackerare själv och kan säga att vi är extremt försiktiga med folks bilar.

Dock vet jag att i södra sverige är folk inte alls lika noga med sina bilar. Mekaniker/liknande kanske blir där efter.

skulle jag vara mindre rädd om min bil för att jag e från södra sverige? hur har du kommit fram till d?

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
3 mars 2009
JOCKE_ST skrev:
nitrox skrev:
Volvo_Emil skrev:

Vet exakt vad du menar. Lämnar aldrig bort bilen, utom som nu när den måste lackas.

Jobbar som bil lackerare själv och kan säga att vi är extremt försiktiga med folks bilar.

Dock vet jag att i södra sverige är folk inte alls lika noga med sina bilar. Mekaniker/liknande kanske blir där efter.

skulle jag vara mindre rädd om min bil för att jag e från södra sverige? hur har du kommit fram till d?

Ser väl vem som helst! Titta på dig bara! mad
Hahaha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Defloratör.
641 Inlägg
3 mars 2009
JOCKE_ST skrev:
nitrox skrev:
Volvo_Emil skrev:

Var inte riktigt så jag menade.

Men titta tex hur folk fick parkerar i stockholm. Mina erfarenheter är att bilar som kommer från södra sverige brukar ha ett sämre allmänskick än bilar här uppifrån.

Menar dock inte att alla här uppe bryr sig om sina bilar långt ifrån.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

212 Inlägg
3 mars 2009
Robban_89 skrev:
JOCKE_ST skrev:
nitrox skrev:

Hahaha big_smile

haha sänker mig inte ens till att börja pajkastningen!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

212 Inlägg
3 mars 2009
nitrox skrev:
JOCKE_ST skrev:
nitrox skrev:

Men titta tex hur folk fick parkerar i stockholm. Mina erfarenheter är att bilar som kommer från södra sverige brukar ha ett sämre allmänskick än bilar här uppifrån.

sorry såg sen att du var från luleå så södra sverige e ju ganska mycket för dig wink kan hålla med där! över lag så i storstäder parkerar folk gärna överallt och tight som tusan medans jag och många andra (kan tänka mig även du då) hellre går liten bit extra för att få lite mer plats till bilen och slippa parkeringsskador!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Defloratör.
641 Inlägg
3 mars 2009
JOCKE_ST skrev:
nitrox skrev:
JOCKE_ST skrev:

sorry såg sen att du var från luleå så södra sverige e ju ganska mycket för dig wink kan hålla med där! över lag så i storstäder parkerar folk gärna överallt och tight som tusan medans jag och många andra (kan tänka mig även du då) hellre går liten bit extra för att få lite mer plats till bilen och slippa parkeringsskador!

Precis så jag menade:D
Senast redigerat av nitrox (3 mars 2009)

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

847 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Nu har jag varit och hämtat ut bilen, såg fint ut, dock har dom bytt dörrlisten till en originallackad, mina var matta (dåligt lackerade med sprayburk) så dom resterande får skickas in på lack ihopp med fronten.
Imorgon ska jag sätta kapen i fronten igen för justeringar, uppdaterar då

Mvh

342 Inlägg
3 mars 2009
Riktigt kul att se någon som monterar lite Heico delar på sin volvo. Skitsnyggt blir det också smile

847 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Happytart: Tackar så mycket, och snyggare ska det bli hoppas jag big_smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
3 mars 2009
JOCKE_ST skrev:
Robban_89 skrev:
JOCKE_ST skrev:

Hahaha big_smile

haha sänker mig inte ens till att börja pajkastningen!

Lite på skoj bara smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
3 mars 2009
Härligt emil, snabba var dem också med att få han färdig, nu ligger du före med nylackade delar wink

//Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

847 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jo visst Andro, men väldigt mycket kvar också, fronten ska ju kapas sönder igen och byggas om, sen ska den och dom övriga 3 dörrlisterna lackas om smile

847 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Nu har jag orkat ta en bild på dörren, dock är bilen ordentligt skitig efter 150-200 mil sedan den senaste tvätten, därav dörren ser ut att ha fel färg. Originalstrålkastare och originalfront sitter monterat nu också, ser ganska så tråkigt ut. Senare under dagen sätter jag igång med fronten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584802_sefx3r.jpg
Dörren omlackad, resten av bilen väldigt skitig. originalfront och original strålkastare monterat då jag bygger om det som ska sitta på bilen

847 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Nu så är fronten sönderkapad igen, tänkte göra en uppdatering innan jag tar lunchrast.

Började med att sära på läppen och stötfångaren och avlägnsa allt lim. När det var klart så kapade jag bort överdelen på fronten, ca 2-3cm. Passade på att kapa bort sargen på baksidan som suttit runt S60 dimljus från början, vilket jag gör på bilden nedan.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584842_wtdx8i.jpg
Kapar bort en remsa på ca 3cm på heicoläppen

Hade mitt glasfiberspackel och vindrute lim från biltema (som jag ska fästa fronten med) nere i garaget så fick ner och försöka ta mig in där, Riktigt trångt med cyklar, däck bildelar och mammas V70 som har kopplingshaveri.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584846_ul7ijr.jpg
fullt i garaget

Mamma och pappa skulle nog inte bli så glada om dom såg det här?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584849_0rd9nn.jpg
Så här ser mitt vardagsrum ut, hur ser ditt ut?

Maten nästan klar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584852_jg4wwz.jpg
Mat måste man ha när mat jobbar med bilen

Tejpade ihop läppen med fronten för att kunna passa in kylarhålet och bak mot hjulhusen, man kan ana hur slutresultatet kan bli nu iallafall

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584857_wncym3.jpg
Långt ifrån klar, men nått åt det här hållet ska det bli

Nej Nu ska jag äta så jag kan fortsätta igen

847 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
Skit också, slipmaskinen ligger i pappas bil, och i kväll är jag inte hemma, så blir inte så mycket mer gjort. Har börjat sammanfogningen av front och läpp ni iallfall. Känns som att det kommer bli snyggt ed den på bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/584961_ipz5qi.jpg
Jobbet på fronten fortsätter

Nu är det dags att städa undan i vardagsrummet så kommer det fler uppdateringar i morgon

847 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11034/585293_eeuhun.jpg
provmontering av fronten

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
4 mars 2009
Det där blev äckligt snyggt Emil, kan inte bärga mig inför lack och slutresultatet big_smile

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

429 Inlägg
4 mars 2009
Grymt snyggt blir de ju smile

847 Inlägg
4 mars 2009
Trådstartare
tackar så mycket racerwagon och Andro, och bättre ska det bli. Imorgon ska det slipas och spacklas en hel del big_smile

342 Inlägg
4 mars 2009
Viktigt att kapa och slipa på fronten i vardagsrummet smile smile Något som bör provas av alla bilbyggare smile
Fronten blir grym för övrigt...

Sök