ekopeko skrev:
Det bästa med dessa bilar är att det finns 2 märken att välja på och smaken är delad därför väljer man den man trivs bäst med!
jag har haft bägge märken och gillar bägge lika mycke, dock ser evo x fetare ut på bilderna, men något tam i verkligheten, och subarun ser inte lika rolig ut på bilder men är betydligt råare i verkligheten med den breddningen och maffiga detaljer, linjerna är grova, och boxerljudet passar utmärkt!
6 växlade lådan är distinkt och kort jämfört med evons 5 växlade som är standard, däremot finns f1 paddlar till evo x som är helt underbart! vilket jag saknar i subban efter att ha kört bmw smg.
men draget genom växlarna på en subaru är grymt och kvaliten känns lite bättre på subaru. vissa gnäller på komfort, den komforten blir sämre när eftermarknads delar kommer på men fortfarande bättre än evon, men jag vill andvända min sti till mer än bara hård körning, det ska gå och köra runt med tjejen och glida lite oxå utan att trycka ihop kotorna eller ha surrande ljud i öronen efter varje natt man lägger sig.
dessutom har subarun större motor och en hel del är uppgraderade än tidigare modeller, lättare att trimma och standard delarna håller för mer hästar.
nu jämför jag nya impreza sti och evo x, skulle vi åka tillbaka i tiden så får subaru pisk av evo 3,5,6,7,8 som jag gillar mer än subarus årsmodeller i den kategorin.
den fulaste är väl nog subaru grodfronten.. urk oval/runda framlampor, va tänkte dom med..
Oavsett vad, varje märke har sin kund, denna generationen föll jag för subaru.