1375
Sök

Evo Lancer Vs Impreza

Proffs
222 Inlägg
28 december 2008
kaxxen skrev:
Båda är roliga bilar... Men imprezan har en myt tack vare mcrae & det har inte riktigt evon

Vilken man än köper så är man nog nöjd smile

eh va? och vad med tommi mäkinen? han räknas inte eller?

jag var i din sitts men jag valde en evo 6 tme smile dvs en tommi mäkinen edition
tycker personligen att Subban ser så klumpig ut..
köper man en rally bil så varför ska man så så mkt komfort?? då kan man köpa en audi eller bmw eller volvo.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2008
HampZZ skrev:
kaxxen skrev:
Båda är roliga bilar... Men imprezan har en myt tack vare mcrae & det har inte riktigt evon

Vilken man än köper så är man nog nöjd smile

eh va? och vad med tommi mäkinen? han räknas inte eller?

jag var i din sitts men jag valde en evo 6 tme smile dvs en tommi mäkinen edition
tycker personligen att Subban ser så klumpig ut..
köper man en rally bil så varför ska man så så mkt komfort?? då kan man köpa en audi eller bmw eller volvo.

Jo tommi räknas oxå men frågar man mkt folk så kommer nog fler folk ihåg colin mcrae och den blå subban.

Evo & tommi slåg inte genom på samma sätt riktigt
Senast redigerat av kaxxen (28 december 2008)

Avstängd
962 Inlägg
28 december 2008
kaxxen skrev:

Beror ju på vilket sätt du menar, 24 vinster (tror jag?), fyrfaldig världsmästare åren 1996, 1997, 1998, 1999 tex... Men det kan inte jämföras med Colin McRae i en blå Impreza sponsrad av 555, även fast Colin inte var lika framgångsrik... smile

Fast för min del var det Richard Burns som fick mig att bli Subarufrälst.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
28 december 2008
prodrive skrev:
kaxxen skrev:

Beror ju på vilket sätt du menar, 24 vinster (tror jag?), fyrfaldig världsmästare åren 1996, 1997, 1998, 1999 tex... Men det kan inte jämföras med Colin McRae i en blå Impreza sponsrad av 555, även fast Colin inte var lika framgångsrik... smile

Jag tänkte mer publicitetsvis och att colin blev mer av ett hushållsnamn och folk visste vilken den blå/gula bilen var. Sen har vi hans spel oxå men det har itne direkt med subaru att göra.

t ex jag lärde mig veta om subaru och den blå/gula innan jag visste vilken bil mitsubishi hade som rally bil.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 december 2008
kaxxen skrev:
prodrive skrev:
kaxxen skrev:

Jag tänkte mer publicitetsvis och att colin blev mer av ett hushållsnamn och folk visste vilken den blå/gula bilen var. Sen har vi hans spel oxå men det har itne direkt med subaru att göra.

t ex jag lärde mig veta om subaru och den blå/gula innan jag visste vilken bil mitsubishi hade som rally bil.

De som dör först vinner berömmelsekriget. Jag lärde mig om Evon långt före Imprezan. Vad betyder det? Att vi har olika intressen.

Ontopic: Kör båda bilarna och känn efter, jag tror att de båda är grymt kul, det är nog mest en smaksak smile

"When innovation meets passion!"

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
28 december 2008
Var ett ganska självklart val för mig att köpa en Impreza. Alltid varit förälskad i dessa bilar och kommer nog aldrig lämna subaru någonsin!

En gång Evo alltid Evo...

338 Inlägg
82 Inlägg
28 december 2008
Vet inte vad jag skulle välja riktigt. Men tycker klart att dom äldre är dom fränaste. Evo VI och Impreza b22, känns som riktiga rally ikoner för mig roll B22 finns bara att hämta från japan och kan väll tänka mig att så gott som alla är högerstyrda med tongue
De här filmerna är rätt rolig om man gillar dom här bilarna wink
http://www.youtube.com/watch?v=TE7HlxT6OBI
http://www.youtube.com/watch?v=hv7aExC1a_U

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 december 2008
Persson_90 skrev:
Vet inte vad jag skulle välja riktigt. Men tycker klart att dom äldre är dom fränaste. Evo VI och Impreza b22, känns som riktiga rally ikoner för mig roll B22 finns bara att hämta från japan och kan väll tänka mig att så gott som alla är högerstyrda med tongue

.. Du menar 22b?

Lycka till att hitta en sådan till rätt pris.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Avstängd
962 Inlägg
28 december 2008
Persson_90 skrev:

22B heter dom... Det finns en hel del i England också, men du kommer aldrig kunna regga den i Sverige... Priset på dom i England brukar ligga på 20,000 pund eller strax över, en Type R 99-00 kostar runt 10-12k pund för att göra en jämförelse. Alla är högerstyrda ja, dom enda 2 dörras Imprezorna som är rättstyrda är USDM 2.5RS, alltså värdelösa i sammanhanget... Egentligen finns det ingen rolig GC8 som är vänsterstyrd... sad

kaxxen skrev:
prodrive skrev:
kaxxen skrev:

Det var precis så jag menade också wink
Senast redigerat av prodrive (29 december 2008)

449 Inlägg
29 december 2008
Jag börjar bli så ruggit jäkla förbannad över alla trådar om Evo vs Impreza mm mm mm!
Finns väl runt 2938489 stycken trådar som handlar om samma sak?
Varför inte bara ÅKA OCH PROVKÖRA? Du lär ju knappast få ut något av att fråga på ett forum där alla skriver att deras bil är bäst osv...
Impreza ägarna skriver "Köp Impreza"
Evo ägarna skriver "Köp Evo"
Kommer alltid vara så!
Det BÄSTA du kan göra är att ut och provköra och gå på din magkänsla!
Både Impreza och Evo är skitfina bilar, men du måste ut och känna å klämma på grejerna för att bestämma dig. Jag skulle aldrig bestämma mig för en bil genom att läsa på ett forum bara.
Varför öppna ny tråd varje gång när det är samma frågor exakt hela tiden!!!???
Hört talas om något som heter "SÖK"?

Personligen så tycker jag detta forum förstörs av folk som ska göra sånna idiotiska inlägg!
Jag påstår inte att detta inlägg är idiotisk men det finns ju så jäkla många trådar om detta så det börjar bli så uttjatat...
Kom igen nu!
Förstör inte detta forum nu!smile

Avstängd
962 Inlägg
29 december 2008
Håller med Alex, och jag skriver det åter igen att man kan inte jämföra Impreza GT eller WRX som kostade 220-260 tusen fabriksnya med Lancer Evolution som kostade 400 tusen fabriksnya...

993 Inlägg
29 december 2008
Hej. Lite rolig tråd faktist.
Jag har ägt EVO 6 TME, EVO 8 (steg 1), Subaru WRX, och jag har kört wrx sti -06 pse

Den roliga bilen är helt klart Subarun, men hade jag valt EVO hade jag köpt EVO 6 TME helt klart, där har du "rally" känslan jämnför mot Evo 8 känns som en vanlig lancer med turbo (JÄMNFÖR).

kör du i 110kmh med evo 8 är det som och köra med en EPA-traktor i 90km/h med sågade stötdämpare.

Nästa gång:

Fråga dom som har ägt bilarna, fråga inte bara ut bland okunniga folk som inte ens har suttit i en sådan bil.

4 Inlägg
6 maj 2009
Det bästa med dessa bilar är att det finns 2 märken att välja på och smaken är delad därför väljer man den man trivs bäst med!

jag har haft bägge märken och gillar bägge lika mycke, dock ser evo x fetare ut på bilderna, men något tam i verkligheten, och subarun ser inte lika rolig ut på bilder men är betydligt råare i verkligheten med den breddningen och maffiga detaljer, linjerna är grova, och boxerljudet passar utmärkt!

6 växlade lådan är distinkt och kort jämfört med evons 5 växlade som är standard, däremot finns f1 paddlar till evo x som är helt underbart! vilket jag saknar i subban efter att ha kört bmw smg.

men draget genom växlarna på en subaru är grymt och kvaliten känns lite bättre på subaru. vissa gnäller på komfort, den komforten blir sämre när eftermarknads delar kommer på men fortfarande bättre än evon, men jag vill andvända min sti till mer än bara hård körning, det ska gå och köra runt med tjejen och glida lite oxå utan att trycka ihop kotorna eller ha surrande ljud i öronen efter varje natt man lägger sig. 

dessutom har subarun större motor och en hel del är uppgraderade än tidigare modeller, lättare att trimma och standard delarna håller för mer hästar.

nu jämför jag nya impreza sti och evo x, skulle vi åka tillbaka i tiden så får subaru pisk av evo 3,5,6,7,8 som jag gillar mer än subarus årsmodeller i den kategorin.

den fulaste är väl nog subaru grodfronten.. urk oval/runda framlampor, va tänkte dom med.. 

Oavsett vad, varje märke har sin kund, denna generationen föll jag för subaru.

Avstängd
962 Inlägg
6 maj 2009
ekopeko skrev:
nu jämför jag nya impreza sti och evo x, skulle vi åka tillbaka i tiden så får subaru pisk av evo 3,5,6,7,8 som jag gillar mer än subarus årsmodeller i den kategorin.

Öhm, nej..

STi 22B, STi Type R/P1, STi Type RA, WRX STi ect av gammel GC8an spelar i samma liga som evosar... Du kan inte jämföra en vanlig gammal GT eller WRX med Evosarna som du troligtvis gjorde...?

Avstängd
962 Inlägg
7 maj 2009
Angren skrev:
Många ger ut att det är en skillnad som natt och dag mellan dessa bilar när skillnaden egentligen är ganska liten. Skillnader finns men fortfarande är det inget otroligt stort.

Det är för att dom flesta inte vet någonting om bilarna dom uttalar sig om och jämför en GT eller WRX med Evos, det är som att jämföra en vanlig framhjulsdriven Lancer utan turbo med en GT eller WRX...

453 Inlägg
3 januari 2010
Tjena, har tittat på subaru och evo inte tänkt köpa nu men kanske i framtiden, men vilka modeller har mst hk bäst chassi osv av båda märkena någon som kan skriva typ 123... vilken model av varje märke som 'är vassast hade varit snällt för blir helt förvirad vilken som är bäst XD
Nu menar jag kanske från 2005 till 2009

3 295 Inlägg
3 januari 2010
Dratsab skrev:
Var ett ganska självklart val för mig att köpa en Impreza. Alltid varit förälskad i dessa bilar och kommer nog aldrig lämna subaru någonsin!

denna kommentar känns som en fullträff med tanke på vilken bil han äger just nu  roll

831 Inlägg
3 januari 2010
Haha aa riktigt skön kommentar såhär i efterhand måste jag säga big_smile

125 Inlägg
4 januari 2010
ekopeko skrev:
Det bästa med dessa bilar är att det finns 2 märken att välja på och smaken är delad därför väljer man den man trivs bäst med!

jag har haft bägge märken och gillar bägge lika mycke, dock ser evo x fetare ut på bilderna, men något tam i verkligheten, och subarun ser inte lika rolig ut på bilder men är betydligt råare i verkligheten med den breddningen och maffiga detaljer, linjerna är grova, och boxerljudet passar utmärkt!

6 växlade lådan är distinkt och kort jämfört med evons 5 växlade som är standard, däremot finns f1 paddlar till evo x som är helt underbart! vilket jag saknar i subban efter att ha kört bmw smg.

men draget genom växlarna på en subaru är grymt och kvaliten känns lite bättre på subaru. vissa gnäller på komfort, den komforten blir sämre när eftermarknads delar kommer på men fortfarande bättre än evon, men jag vill andvända min sti till mer än bara hård körning, det ska gå och köra runt med tjejen och glida lite oxå utan att trycka ihop kotorna eller ha surrande ljud i öronen efter varje natt man lägger sig. 

dessutom har subarun större motor och en hel del är uppgraderade än tidigare modeller, lättare att trimma och standard delarna håller för mer hästar.

den fulaste är väl nog subaru grodfronten.. urk oval/runda framlampor, va tänkte dom med.. 

Oavsett vad, varje märke har sin kund, denna generationen föll jag för subaru.

Menar du att nya STI är mera trimvänlig än nya Evo X ????

Sök