3202
Sök

Projekt tråd: Ford Probe GT-T; Plasta dörrsidor + annat runt om kring!

1 634 Inlägg
5 januari 2009
Tycker du skall dämpa med StP, eller M1 tror jag det heter hos BRL. Riktigt smidigt att jobba med, sedan finns dynamat osv såklart men kostar några slantar med. INTE Bitumen. Aldrig bitumen från ex mekonomen igen efter att ha testat StP.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

7 281 Inlägg
5 januari 2009
Däremot är faktiskt bitumen mest prisvärt helt klart!
Dock väger det en hel del och kräver att man är noga med monteringen.

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Får se vilket det blir!!
Måste iafall få bort skrammlet :p

I stora drag så låter dem väldigt bra!!
Dock är jag helt körd på att ställa in steget...

//Carfreak

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 januari 2009
MrCarfreak skrev:
Får se vilket det blir!!

*Visslar*
Helgen kanske?
Just grovinställningen tar inte lång tid....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
MrCarfreak skrev:
Får se vilket det blir!!

*Visslar*
Helgen kanske?
Just grovinställningen tar inte lång tid....

Hehe, aa helgen hade vart super!!
Får se till att koppla in 4" och diskanterna också!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Min apa som följt med i alla bilar fick en skön och go plats!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/536548_nrrmon.jpg

Såhär låter de! (Endast 6,5orna)
http://www.garaget.org/video/i9bhm80oi8ie

Bild på hela dörrsidan
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/536552_xuo42d.jpg

Finns det ingen dämpning på sprayburk?!

//Carfreak

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
6 januari 2009
sweab har en schysst dämpmassa till väldigt bra pris:) kör själv på den o jag tkr den är grymt bra..
lät som att du behövde dämpull elr nå i "lådorna" men de kanske bara är för ljudkvaliten här på gorg..kanske låter bättre irl..
kör du bara midbas på dom?
va ska du göra me ovansidan där av dörrarna då?lacka de i nån rolig färg elr ?

7 241 Inlägg
6 januari 2009
Jo SPL6 går att piska hårt big_smile

Tänkte på det...om det är ok för regeringarna här hemma (tjejen och tösa på 4 år som är dne STORA regeringen) så kanske jag kan få ta mig tid o kika på kanterna på brädan och hitta på ngt smile

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Har ingen dämpull i dörrarna ännu!! Monterade bara för provspelning, ska lägga i massa ull idag!
mer ull=simulerar större låda eller hur funkar det?!

Hur ska jag köra steget på rear kanalen, med band pass eller separat LP?
Rear kanalen går till 6,5orna..
Senast redigerat av MrCarfreak (6 januari 2009)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:

Tänkte på det...om det är ok för regeringarna här hemma (tjejen och tösa på 4 år som är dne STORA regeringen) så kanske jag kan få ta mig tid o kika på kanterna på brädan och hitta på ngt smile

Du får mer än gärna kolla på! Ska bara se till att koppla in 4" samt diskanterna så du får lyssna först :p

Kör inte bara midbas, kanske det jag ska göra?!

//Carfreak

7 241 Inlägg
6 januari 2009
MrCarfreak skrev:
Lonefox skrev:

Du får mer än gärna kolla på! Ska bara se till att koppla in 4" samt diskanterna så du får lyssna först :p

Jo dte var ju det jag rekomenderade dem som wink
Iofs så klarar de att agera mellanregister med men bör delas av. Mer exakt vilka frekvenser som är rekomenderade kan Jonas berätta. För SÅ insatt är jag inte wink

Själv brukar jag dela midbas vid 160-200Hz lågpass...

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
MrCarfreak skrev:
Lonefox skrev:

Iofs så klarar de att agera mellanregister med men bör delas av. Mer exakt vilka frekvenser som är rekomenderade kan Jonas berätta. För SÅ insatt är jag inte wink

Okej.. Men då testar jag det! Ska dra massa kabel idag också! smile

//Carfreak

7 241 Inlägg
6 januari 2009
MrCarfreak skrev:
Lonefox skrev:
MrCarfreak skrev:

Oh det som är SÅ roligt...... roll

Gasglad
3 244 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
MrCarfreak skrev:
Lonefox skrev:

Oh det som är SÅ roligt...... roll

Hahaha.. Man får tänka så att när det är klart så får man en glädje kit av resultatet, då är det inte så tråkigt längre :p

Pillade lite på steget idag.. Fattar fan ingenting.. Antingen får ja för mycket bas eller för lite..
Måste verkligen dämpa dörren, nåt som skramlar innuti iafall. Kan vara alla kontakter mm.
Lägger nog en heltäckande dämpmatta innanför dörrsidan.

Vad kallas det där vita medlet man brukar pensla på?!
Skulle även behöva en tätningslist av något slag.

//Carfreak

7 281 Inlägg
6 januari 2009
Haha, dörrskrammel ifrån dom där 6orna känner jag igen!
Jag har lagt nästan 2 lager över hela dörren men nog fan låter det ändå.
Fast det mesta är borta men ibland låter låspinnen, vettefan hur jag ska få tyst på den däremot.

Lonefox: Nu har jag inte hållt på med mitt billjud sen typ oktober pga att bilen står i ett kallgarage hos en kompis far, jag hade varit så nöjd om jag kunde dra kablar. sad

Fotograf
253 Inlägg
6 januari 2009
Du får helt enkelt höga mer så att du inte hör oljudet wink

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

7 281 Inlägg
6 januari 2009
Laxxen skrev:
Du får helt enkelt höga mer så att du inte hör oljudet wink

Det fungerar inte så wink
Oljudet höjer i takt till musiken lol

7 241 Inlägg
6 januari 2009
Brains skrev:
Fast det mesta är borta men ibland låter låspinnen, vettefan hur jag ska få tyst på den däremot.

Lonefox: Nu har jag inte hållt på med mitt billjud sen typ oktober pga att bilen står i ett kallgarage hos en kompis far, jag hade varit så nöjd om jag kunde dra kablar. sad

Dörrskrammel ja....

Jag måste skaffa butyltape nu igen för att använda mellan dörrsidan och dörren... IGEN. Trodde det skulle klara sig med dessa sidor men NEEEEJ då... Plus att handtagen börjat vibrera. Bakre kruvarna greppar inte i plastfästena. Man kanske skulle testa med tvåkomponentslim? smile

Mitt garage, så isolerat som det är, är kallgarage trots elementen på totalt 4Kw....iofs är det iaf plusgrader inne....men ändå. LITE mer än 5-10+ hade varit roligt big_smile

Ouh.....ett tips på vägen.
En sak som funkade för mig var att sätta ett stag mellan fönsterskenan och plåten.
Sågade bara till en bit MDF som sedan plastades för att tätas. Denna trycktes fast av sig självt i 240:ns dörrar (vecket i ytterdelen av dörrn och i ett av alla veck på innerplåten)....skall nog göra det i denna med nu när jag tänker efter.
Senast redigerat av Lonefox (6 januari 2009)

7 281 Inlägg
6 januari 2009
Lonefox skrev:
Brains skrev:

Dörrskrammel ja....

Jag måste skaffa butyltape nu igen för att använda mellan dörrsidan och dörren... IGEN. Trodde det skulle klara sig med dessa sidor men NEEEEJ då... Plus att handtagen börjat vibrera. Bakre kruvarna greppar inte i plastfästena. Man kanske skulle testa med tvåkomponentslim? smile

Mitt garage, så isolerat som det är, är kallgarage trots elementen på totalt 4Kw....iofs är det iaf plusgrader inne....men ändå. LITE mer än 5-10+ hade varit roligt big_smile

Haha, visst är det roligt? big_smile
Vart får man tag i butyltape?

Ja plusgrader är iaf bättre än 10 minus samt att jag avskyr kyla sad

7 241 Inlägg
6 januari 2009
Brains skrev:
Lonefox skrev:
Brains skrev:

Dörrskrammel ja....

Haha, visst är det roligt? big_smile
Vart får man tag i butyltape?

Ja plusgrader är iaf bättre än 10 minus samt att jag avskyr kyla sad

Volvoverkstäder har rullar...eh förlåt mig, reservdelsbutikerna kan ta hem Används till framrutor på lite äldre bilar typ 2-900-serierna. Och Volvos lastbilar......hurkunde jag som bygger skiten glömma det? roll Detta ihop med en primer, båda säljs separat men ligger som kit i "katalogen" deras.... Men med separata art-nr så det är bara att beställa på. (PV Amason tex har gummilist) Har för mig att en rulle landade på runt 150:- eller ngt sådant.

Mekonomen har ngn TUNN butyltape med som jag aldrig vågat testa då jag vart bortskämd med Volvos....som jag har för mig görs av 3M....
Senast redigerat av Lonefox (6 januari 2009)

Sök